Prihlásenie
Užívateľské meno / e-mail
Heslo
Registrácia
Napísať recenziu na môj voz  +Vložiť inzerát

Škoda Roomster Scout 1.4 - spoľahlivejšie auto som nikdy nemal

Recenzie užívateľov
Rasto (38) - Slovenská republika | 02.03.2019
foto: Redakce
Roomster som kupoval ako vozidlo pre malú rodinu (2 dospelí, 1 dieťa, 1 pes). Mal som pred Roomsterom 5 automobilov iných značiek a aj keď nie som fanúšik skupiny VW, musím uznať, že som mal šťastie a spoľahlivejšie auto som nikdy nemal.
Značka:Škoda
Model:Roomster
Typ:Scout
Bližší označení:1.4 16V
Karoserie:mpv
Objem motoru:1390
Palivo:benzin
Rok výroby:2008
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:0
Najeto km nyní:205 000
Koupen jako:nové
Jak dlouho vůz využívám:11 rokov
Průměrná spotřeba:6.8
Poruchy:nefunkčný snímač podtlaku kompresora klimatizácie
Předchozí vozidlo:Nissan Primera


Roomster som kupoval ako vozidlo pre malú rodinu (2 dospelí, 1 dieťa, 1 pes). Mal som pred Roomsterom 5 automobilov iných značiek a aj keď nie som fanúšik skupiny VW, musím uznať, že som mal šťastie a spoľahlivejšie auto som nikdy nemal.
Za 11 rokov auto malo jedinú poruchu - nefunkčný snímač podtlaku kompresora klimatizácie, inak auto jazdí každý deň, väčšinou manželka kratšie trasy do 15 km, celkovo ročne auto najazdí +/- 20 000 km.
Medzi poruchy neraím praskajúce žiadovky H7 v predných svetlách (vzdržia tak +/- 3 mesiace), vďaka skvelému prístupu je ale ich výmena práca tak na 3 min.

Auto absolvuje pravidelnú výmenu oleja po 15 000 km + filtre, sviečky atď. podľa manuálu. Rozvody + vodná pumpa menené po 90 000 km.
Pri 160 000 km menené predné brzdy, 2 silentbloky na predných ramenách, výfuk je pôvodný, dokonca aj slabina Fabie/Roomstera - tyčky stabilizátora sú pôvodné!

V najbližšej dobe auto bude potrebovať repas prednej nápravy (začína sa pripomínať občasným miernym klepotom), je potrebná výmena tlmičov a spojky.

Auto celý čas parkuje vonku, okrem dielov podvozka a výfuku je karoséria bez korózie a lak je stále v slušnom stave, samozrejme, kraoséria má viacero šrámov a poškodení od "ohľaduplných" vodičov na parkoviskách, niekoľko oderkov pridala aj manželka :), ale nie je to nič tragické.

Auto zažilo 3 ľahšie havárie (opäť moja dobrá pani manželka :)). Pri 1. nehode menené oba chladiče, predná stena a kapota motora. Pri 2. predný nárazník, opäť kapota motora a predné disky boli do štvorca. Pri 3. menený ľavý predný blatník a svetlo.

Najväčšie + Roomstera je interiér a jeho variabilita - hlavne posuvné a jednoducho vyberateľné zadné sedadlá. Pri sťahovaní a zariaďovaní rodinného domu som na aute previezol skutočne neuveriteľné veci. Plasty, hoci tvrdé, sú dobre spracované a ani po 200 000 km interiér nevydáva väčšie rušivé pazvuky, aj keďa samozrejme už to nie je nové a očas niečo zavrže, hlavne v zime.

Jazdné vlastnosti Roomstera sú veľmi dobré vďaka širšej zadnej náprave z jednotkovej Octavie, auto pri prejazde zákrut dlho drží zvolený smer a kritický bod nedotáčavosti prichádza pomerne neskoro a varujú pred ním pískajúce pneumatiky. Začinajúca nedotáčavosť sa dá korigovať ubratím plynu a auto hneď zareaguje na natočenie volantom do požadovaného smeru. Volant dáva slušnú odozvu a riadenie nie je úplne tupé ako u novších aút, aj keď do čitateľnosti Primery P11 to má samozrejme ďaleko :)

Najväčšie - Roomstera je motor 1.4 16V. Je síce absolútne spoľahlivý, no výkon 63 kW je na toto auto málo. Kvôli rozmernejšej čelnej ploche a po naložení auta, ako aj pri svižnejšej jazde je potrebné držať ho nad 3 500 rpm. a tu už je motor hlučný a spotreba je min. 7.5 l/100 km.
Na diaľnici pri 130 km/h točí 3 950 rpm. a jazda je hlučná, chýba mu výkonová rezerva a v tiahlych stúpaniach je nevyhnutné podraďovať na IV. stupeň.

Brzdy sú dobré, napriek zadným bubnom majú z počiatku jemný nástup, po zošliapnutí brzdy do 1/2 už brzida pomerne ostro.

Na záver - Roomster je pre niekoho asi šeredné auto (mne sa ale celkom páči), je mimo záujmu zlodejov, na druhej strane pre malú rodinu je to veľmi dobré a praktické malé MPV. Pokiaľ by mal pod kapotou aspoň benzínový dvojliter, nemal by som žiadne výhrady.

Napriek 3 menším nehodám a následným opravám auto naďalej denne spoľahlivo slúži a keď na ňom občas (tak 2x mesačne) jazdím, celkom ma to baví. Na to málo, čo auto z pohľadu údržby dostáva, poskytuje skutočne dobré a spoľahlivé služby a pokiaľ sa v budúcnosti nevyskytne nejaká vážnejšia závada, plnánujeme si ho ponechať.
Pravdu povediac, ak by som mal hľadať nástupcu - tápam vo výbere. Malé MPV sú na ústupe, nie je z čoho veľmi vyberať, SUV u mňa neprejde, moje požiadavky - kombi/MPV, atmosféra benzín, min. 2.0 objem je, zdá sa, v dnešnej dobe skoro neriešiteľný rébus... Skúšal som chvíľu Rapid Spaceback, ale kvalitatívne ma sklamal, snaha o šetrenie z toho auta priam bije do očí a podľa mňa ide o výrazný krok späť z hľadiska cena/hodnota.






KladyZápory
Variabilita interiéruVýkon a hlučnosť motora
Jazdné vlastnostiSpotreba
SpoľahlivosťPre väčšinu dizajn
Nezáujem zlodejov


Spolehlivost1
Provozní náklady2
Cena náhradních dílů3
Dostupnost náhradních dílů2


Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? - ne
Hodnotenie
Brzdy
2
Design
3
Dílenské zpracování
2
Dynamika motoru
4
Jízdní komfort
2
Ovladatelnost
2
Prostornost
2
Pružnost motoru
4
Řazení
1
Řízení
2
Sedadla
2
Spotřeba
3
Výhled z vozu
3
Zavazadelník
2
Celkové hodnocení - průměr:
2.43
* Hodnotenie podľa známky od 1 do 5 ako v škole, kde 5 je najhorší výsledok a 1 je najlepší výsledok
Hodnotenie článku
3.9 z 5 (78%)
Hodnocené: 9x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskusia
Gagarin_CCCP, 05.03.2019 22:48
Aboj,moc pekna recenze. Davam palec nahoru. Roomstera jsem kdysi trapil ve firme s tim stejnym motorem. Ale musim rict, ze tam dostaval strasnyho couda. Bylo to takovy bordel auto a jezdil s tim kazdej, kdo me dopr.dele diru. Ale tam ten motor makal na vybornou, az me to prekvapilo,jak se necha vytacet a jde za plynem. Proti tomu relativne nizka spotreba. Asi to byl hodne dobre zajety kus. Taky resim co pro manzelku, nejlepe male MPV benzin a jeste automat. Nic moc me nenapada. Preji stastne kilometry!
BobanHTP, 06.03.2019 13:46
Ahoj, měli jsme Roomster 1.4 16v 63kw, rok 2006 a teda moc nás vůz za svých pět let nenadchl. Abych jen neláteřil tady je soupis problémů:
- 1x odešel starter., vyměněno v rámci záruky
- 2x reklamace originál parkovacích senzorů - vybíjely baterku při stání v garáži
- po třech letech se protrhla hadička ostřikovače zadního okna, muselo se to řešit, protože voda tekla někam do střechy, stačilo zapnout i přední ostřikovač
- po třech letech začal odcházet potenciometr nastevení teploty(manuální klima)

Ale abych byl objektivnější, tady je soupis plusů a mínusů:
+ stabilní a příjemný podvozek
+ variabilní prostor
+ vzadu opravdu hodně místa i pro dospělé
+ po vyndání sedadel jde o vlastně o mlaý VAN
+ spolehlivý motor i převodovka, bytelná spojka

- slabé brzdy
- motor 1.4 velmí líný v dolním pásmu, na dálnici zase hlučný, prostě od 120 km/h už to nebylo příjemné
- motor 1.4 neměl EDS na rozdíl od 1.6 MPI, což jsme zjístili, že v Beskydech je fatální rozdíl
- strohý interiér, kde koleno naráží do stř. panelu
- často velmi chabá výbava

Za mě pří koupi velké nadšení, ale s roky jsme zjístili, že Ford C-MAX s 1.6 Duratec je o třídu jinde. Ano má méně místa vzadu na nohy, ale jinak vlastně nevím, co by měl Roomster lepší
joakim, 17.03.2019 08:26
Musím rovněž souhlasit, že Roomster je jedno z top aut, co jsem měl kdy možnost řídit :) ted ho má můj tatík a je taktéž spokojen. Jinak tady je pěkný článek o roomsteru, včetně kompletních parametrů :) https://kralmotoru.cz/media/skoda-roomster-rozmery-parametry-technicke-udaje
vstúpiť do diskusie
vložiť príspevok do tejto diskusie
Nejčtenější články předchozích 7 dnů