Prihlásenie
Užívateľské meno / e-mail
Heslo
Registrácia
Napísať recenziu na môj voz  +Vložiť inzerát

Rover 600 si

Recenzie užívateľov
Loobo (31) - Bratislavský kraj | 07.02.2007
ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Rover 600 si | foto: Loobo
Po bujarej mladosti Lancia Delta HF Turbo, MB 500SEC a Pontiac T/A 6,6 l som sa rozhodol kupiť niečo "normalnejsie". Po obehani tych par bazarov padol finalny vyber na strieborny Rover 600, dvojlitrovy 16V motor s vykonom 97 kW, rok vyroby 1997.
Značka:Rover
Model:600
Typ:si
Bližší označení:620si
Karoserie:sedan
Obsah motoru:1997
Palivo:benzín
Rok výroby:1997
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:205 000
Najeto km nyní:239 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:3 roky
Průměrná spotřeba:9
Předchozí vozidlo:Pontiac Firebird
Co sa da robit, starneme a tym sa menia nase priority. Po bujarej mladosti Lancia Delta HF Turbo, MB 500SEC a Pontiac T/A 6,6 l som sa rozhodol kupiť niečo "normalnejsie".
Nie ze by som bol milonar, ale viem vyuzit svoje kontakty a skusenosti s praxe, takze "spravit" si beznu udrzbu ci drobnu opravu na vozidle nie je financne tak narocne, ako pre "bezneho zakaznika".
Vzdy som chcel nejake Tdi, ale koncernu VW som sa nejako podvedome vyhybal. Nemal som nic proti VW a pravdepodobne ma vzdy odradila cena, chudobna vybava a ani jazdny konfort skupiny VW ma vobec neuchvátil. Vravel som si, maj rozum, kup si octaviu ako 80 % obyvatelstva, lacnejsie diely aj servis. Keby sa nieco pokazilo, tak to za rohom opravia a je to prakticky domaca znacka. No jeden nikdy nevie. V merku som mal kombi, no tie sa v tej dobe šplhali niekde okolo 315-350 tis SK, tak som zuzil svoj vyber na obycajnu octaviu. Vacsinou boli len v zakladnej vybave, bez klimatizacie, s benzínovymi motormi, preto som sa rozhodol hladat nieco ine. V podstate nebolo ani s coho vyberat. Ani bazarov tu nebolo vela. Dovoz vozidla bol v tej dobe znevyhodneny o clo a rozdne poplatky, problemy s pripadnou reklamaciou atd.
Po obehani tych par bazarov, co tu boli, padol finalny vyber na strieborny Rover 600, dvojlitrovy 16V motor s vykonom 97 kW, rok vyroby 1997, podla VIN to bol uz "bavoracky vyrobok" a technicky na 90 % Honda Accord (10 % je karoseria ROVER). Kupovany bol v SR, takze som si vedel zistit historiu vozidla. Len 1 majitel, k tomu bola servisna knizka, povodny stav. Bol to firemny stroj, nabehanych mal poctivych 205 000 km a jazdil ho len jeden clovek, a to majitel nejakej firmy, ten to zrejme kupil ako predvadzaci model.
Co sa tykalo vybavy, tak tam bolo vsetko okrem koze. Pamatam si, ked som si v roku 1996 kupil na sluzobnej ceste nemecky "test jahr" book a cital podrobny test o Roveri 620Si, takze ma predajca autobazaru nemal vela prace dokopat ma do jeho kupy.
Po obhliadke a zoznamenim auta som dal na stol autobazaru 221 000 SK v hotovosti a prášil ho poprehanat, ved slogan bazaru bolo, ze bez udania dovodu sa da vozidlo na druhy den vratit (pokial ho neberete na splatky, co samozrejme nebol moj pripad).
Motor 2-liter ma vykon 130 koni, typicky honda motor, ktory na to aby "išiel", sa musi točiť takmer k 4 000 ot. min, co sa samozrejme premietne do vyššej spotreby, kt. mi lietala v intervale 9 az 12 l/100 km (ale za to v treskucej zime a jazda mestom). Skusal som aj ekonomicku jazdu, ale dostal som sa na cca 7,9. Neviem si predstavit ze by som tak jazdil stale. V prospech spotreby moze vypovedat, ze 70 % som jazdil v meste a po dialnickych obchvatoch tak 30 %. Co som aj ocakaval. Vzdy ked som to prepocitaval, tak to bolo priemerne 9 litrov, nemecky test dokonca vykazoval 11,4 l/100 km v zmiesanej premavke.
Co sa tyka palubnej dosky, je jednoducha a ucelna. Honda vsak mohla trosku viac zapracovat na uslachrilejsich materialoch, pretoze posobi az prilis jednoducho a plastovo a nie je tak noblesna ako dizajn karoserie. Zato je aspon inej farby ako klasicka cierna v Accorde. Dalej v interieri by mohlo byt osvetlenie zadnej casti a aj osvetlenie otvorenych dveri, kde bola len plastova zaslepka. Co pochopilo BMW, kt. sa neskor snazilo vylepsit interier chromovanymi kruzkami pristorjovej dosky a stredoveho panelu, inou hlavicou radenia a zdemontovanim rustikalne posobiacich obkladov dreva. Dalej sedacky boli pohodlne, ale bez vyrazneho anatomickeho tvarovania, zato sa dala nadstavit vsemozne poloha sedadla aj volantu. Inak interier je pekny a kvalitne remeselne vypracovany. Zadne sedadla vyzerali dobre a dalo sa na nich sediet, vyssie postavy by mohli mat problem, ale to asi kazdy sedan v tejto triede.
Rover je nizsi (v porovnani s octaviou aj dlhsie a sirsie), co sposobi ze mate dojem z vacsej rychlosti, nez akou idete. Vozidlo na ceste sedi velmi dobre a motor znesie aj nizsie otacky.
Neskor som musel investovat do podvozku, 4x tlmice, 4x brzdove kotuce, 4x pneumatiky goodyear, homokineticky klb aj preventivna udrzba hned po kupe vozidla. Neskor homokineticky klb na lavej strane. Od "novoty" bolo prasknute vyfukove potrubie, kt. sposobovalo piskot pri 2 500 ot. min, nemalo to vplyv na spotrebu ani vykon. Nove stalo 25 tis., ale dalo sa zavarit. Dalej sa po case ozyvalo lozisko spojky pri 2 000 ot. min, najma pri rozbehu. Ak sa preradilo na 5. prevodovy stupen pod otackami, tak v prevodovke zaskrkal synchron. A tusim mi raz odisla bateria, co bolo vporiadku, pretoze nabehala 235 000 km. Inak ma nenechala 600tovka napospas nikde. Uvedene problemy sa dali odstranit, no vsetko stoji peniaze a pri kupe jazdeneho auta musite pocitat s nakladmi na opravu po byvalom majitelovi, pretoze ten pred predajom do bazaru urcite neinvestoval do opravy (v mojom pripade cca 30 000 SK, takze ma rover vysiel na 251 tisic).
Napriek tomu ze 2,0 rover je kopia Hondy Accord, som narazil na neochotu servisovat vozidlo v znackovej Honde, primaci technik nechcel o Roveri ani pocut. Samozrejme som si nasiel ineho dealera Hondy, ktory uz nesedel v novej budove a zrejme mali lepsi pristup. Zaujimave bolo, ze AWT bavaria bol importerom aj predajcom vozidla, kt. som vlastnil. Vzdy, ked som nieco "nahanal", tak ma odbili 4-tyzdnovou cakaciou lehotou na obycajnu blendu hmlovky, aj na zdrkadlo som cakal 3 tyzdne. Vzdy som mal pocit, akokeby som ich svojimi objednavkami obtazoval. Vytlacili mi vsak aspon zakazky, kt. mali na toto auto, takze som vedel, co sa kedy robilo. Samozrejme autobazar mi urcite veci zamlcal, a to ze pravy blatnik bol po lahkej havarii a menila sa aj zadna kapota zo zadnym sklom, co som tusil, pretoze uz pri kupe tam bol mierne vypukany tmel. Nekupujete novu vec, takze som to neriesil. Navyse ked som do bazaru dosiel s vytipovanymi autami (cca 15 kusov), tak vsetko to bol dovoz po burackach a ani samotny predajca mi ich moc neodporucal.

KladyZápory
  
  
  
  
  




Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
4
 
Cena náhradních dílů
5
 
Dostupnost náhradních dílů
5
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Hodnotenie
Brzdy
2
Design
2
Dílenské zpracování
1
Dynamika motoru
1
Jízdní komfort
1
Ovladatelnost
1
Prostornost
3
Pružnost motoru
2
Řazení
1
Řízení
1
Sedadla
4
Spotřeba
4
Výhled z vozu
2
Zavazadelník
3
Celkové hodnocení - průměr:
2
* Hodnotenie podľa známky od 1 do 5 ako v škole, kde 5 je najhorší výsledok a 1 je najlepší výsledok
Hodnotenie článku
Hodnocené: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskusia
nepřihlášen, 05.10.2011 18:39
Notnhig I could say would give you undue credit for this story.
nepřihlášen, 06.10.2011 02:57
All of my quetisons settled-thanks!
nepřihlášen, 08.10.2011 01:18
Hallelujah! I ndeeed this—you're my savior.
nepřihlášen, 08.10.2011 05:39
Stay infromatvie, San Diego, yeah boy!
nepřihlášen, 08.10.2011 05:41
Normally I'm against killing but this article slaughtered my iogrnance.
vstúpiť do diskusie
vložiť príspevok do tejto diskusie
Nejčtenější články předchozích 7 dnů