Prihlásenie
Užívateľské meno / e-mail
Heslo
Registrácia
Napísať recenziu na môj voz  +Vložiť inzerát

Renault Scénic 1.6 16V - zkušenosti po roce používání

Recenzie užívateľov
Kozma Jozef (37) - Česká republika | 18.03.2012
Scenic má po 11 mesiacoch najazdených cca 55.000km a zatiaľ veľká spokojnosť so spoľahlivosťou i cenami servisných prác.
Značka:Renault
Model:Scénic
Typ: 
Karoserie:MPV
Obsah motoru:1598
Palivo:benzin
Rok výroby:2011
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:4
Najeto km nyní:55000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:11 mesiacov
Průměrná spotřeba:8
Poruchy:nie
Předchozí vozidlo:BMW X5

Dobrý den, chcel by som sa podeliť so skúsenosťami so Scénicom III 1.6i, r.v. 2011. Po mnohých ojazdených autách (bmw XY ks, vw corrado, mazda 323gtr, opel omega, P 205, 309GTI, C. Picasso atď ) som sa rozhodol kúpiť automobil nový a po dlhom chodení po showroomoch padlo rozhodnutie na Scénic. Nečakal som že vybrať nové auto bude taká 'fuška'. Vo výhľade boli KIA Venga, Škoda Romster, Suzuki SX4, Fiat Doblo/Qubo, Citroen Picasso C3/C4 a mnoho dalších. Renault preto, lebo prístup predajcu suprový, ceny hodne zaujímavé a už základná výbava veľmi slušná. Auto som kupoval viac menej pre manželku, lebo v tej dobe som bol šťastným majiteľom BMW X5 4.4i r 02 a myslel som si že X5 si už nechám dokonca života, a to že som ju predal ľutujem doteraz. Preto pri Scénicu padol výber na benzín /krátke trasy/ a manuálnu prevodovku /pre mňa to už nie je/. To čo som ušetril na motorizácii som vrazil do výbavy. R.S. je vo verzii Dynamique /3 zo 4 stupňov výbavy/ a priplácal som za panoramatickú strechu/25.000kč/ vyhrievané sedačky/5.600kč/ a 17' kola som dostal ako bonus. Po takmer 7 mesiacoch čo som začal aktívne na Scenáriku jazdiť, ľutujem, že nemám hands free kartu, bixenony, automatickú prevodovku a silnejší motor.
Scenic má po 11 mesiacoch najazdených cca 55.000km a zatiaľ veľká spokojnosť so spoľahlivosťou /klop,klop/ a cenami servisných prác. Výmena oleja po 30.000km /material +práca/ 2.500kč+DPH. Posledný servis za 6600kč bez DPH /olej+filter, sviečky,peľový filter+dezinfekcia klimy, ukotvenie plechu na podvozku po zime, výmena žiarovky/.
Nemožem iba chváliť a mám aj nejaké výhrady: Sedačky, po dlhšej jazde ma bolí prdel a to nastavovanie operadla .... ruky mám vždy odreté. Konštruktérovy by som nehal krútit tým kolečkom každý deň.
Riadenie tiež nestojí za moc /zbytočne preposilované/ a viem ,že to Renault dokáže urobiť poriadne napr. Megane RS.
Zapínanie tempomatu je tiež také no....keď presadnem do iného Renaultu tak umiestnenie je úplne inde...
Rosenie skiel leto/zima ,ale to som mal problém u všetkých MPV.
No a celkom rozmýšlam aj nad zárukou 4roky/100.000 mi asi za chvíľu padne :-( , konkurencia má 5 rokov bez omezenia km
Závady - po 16.000km praskla slnečná clona a stále padala do výhľadu + krytka poistiek /vymenené v záruke/. To je asi všetko.
Prasknuté žiarovky tlmených svetiel po 46.000 a 52.000km nepovažujem za závadu. Olej dolievať netreba, ostatné kvapaliny a brzdy OK.
R.S. je do cca 120-126km/h celkom tiché potom už začína byť motor hlučnejší a nemá už ani nejaký šmrnc. Spoteba potom začína už nepríjemne ísť hore.
Spotreba - pri jazde do cca 110km/h sa dá jazdiť za 6.5-6.8 L, pri 130km/h je to cca 8.5L a keď sa niekam ponáhľam tak to snáď už ide aj k 10L, a to sa mi zdá celkom dosť, na ponúkanú dynamiku, či skor lennost.
To je asi všetko okolo nášho scénárika, nedávno som sa vrátil spať k srdcovke BMW a kúpil som si e61 525d r04 v automate a veľmi, veľmi slušnej výbave, ale auto už jazdí mesiac na plaťáku po servisoch, takže scénic musí pokračovať v službe. Týmto zdravím nemenovaný bazar na Morave za super kauf /pretočné km,sfalšovaná serviska/.
Po týchto skúsenostiach, vravím 'zlatý scenárik' keď prerátam km vs. servisné náklady a zatial ma vždy doviezol kam treba. Niekedy dávno som hovoril, že nové auto by som si nikdy nekúpil, radšej ojazdené a s lepšou výbavou. Po posledných skúsenostiach začínam myslieť na to, že dalšie auto bude už iba nové /ak na to samozrejme bude/.



KladyZápory
brzdy spotreba /moja voľba motora/
desing , exterier preposilované riadenie
servisné náklady sedadlá
variabilnosť interieru  
  





Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? ano

Hodnotenie
Brzdy
1
Design
1
Dílenské zpracování
3
Dynamika motoru
4
Jízdní komfort
3
Ovladatelnost
3
Prostornost
2
Pružnost motoru
4
Řazení
1
Řízení
3
Sedadla
3
Spotřeba
3
Výhled z vozu
1
Celkové hodnocení - průměr:
2.46
* Hodnotenie podľa známky od 1 do 5 ako v škole, kde 5 je najhorší výsledok a 1 je najlepší výsledok
Hodnotenie článku
4.5 z 5 (90%)
Hodnocené: 2x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskusia
David V, 21.03.2012 22:08
Pán tady zvolil benzín pro vysoký nájezd - tady by byla nafta nasnadě, ale z rozdílu cen 60 tisíc a rozdílu spotřeb 2,2 l/100 km, při ceně benzínu 37 Kč/l mi vychází rentabilní nájezd něco pod 75 tisíc km. Je pak otázkou, kdy a kolik se s naftou ušetří. A pokud by se volila nejvýkonnější varianta, tak je návratnost po 90 tkm, což pro běžný víkendový rodinný provoz je klidně 5 let i více. Za žádnou velkou slávu to tedy s ohledem k úsporám nepovažuji.
speedfred, 22.03.2012 08:35
recenziu som písal ja,a píšem to ešte raz : scenarik bol kupovaný pre manželku do mesta,príp. raz ročne na dovolenku.To že som namotal trošku viac km,tak preto,že som predal X5 a hladal som nejakého nástupcu-momentálne už mám bmw 525dA e 61
David V, 22.03.2012 09:48
Ano, vím, já to myslel obecně na nájezd. Nicméně stejně se zeptám. To jsou soukromé km nebo prcovní popřípadě za prací? Přes 50 tisíc za rok není málo (1000 km/týden).
speedfred, 22.03.2012 13:29
Podnikám v ČR a bývam v SR,to je hlavný dovod.Tie km som urobil za cca 8-9 mesiacov.
David V, 22.03.2012 13:53
To je hustý, auto druhý domov.
vstúpiť do diskusie
vložiť príspevok do tejto diskusie
Nejčtenější články předchozích 7 dnů