Prihlásenie
Užívateľské meno / e-mail
Heslo
Registrácia
Napísať recenziu na môj voz  +Vložiť inzerát

Ford Focus 1,6 16V - zkušenosti po pěti letech provozu

Recenzie užívateľov
Martin (25) - okres Žilina | 22.05.2008
dalších 6 fotek
ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Ford Focus 1,6 16V | foto: Martin
Porovnání Fordu Focus s Hyundai Accent nabízí tato zkušenost uživatele. Focus přesvědčil pověstným podvozkem, problémy ale nastaly s převodovkou.
Značka:Ford
Model:Focus
Typ:1,6 16V
Bližší označení:Trend
Karoserie: hatchback
Obsah motoru:1596
Palivo:benzín
Rok výroby:2003
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:10
Najeto km nyní:71 000
Koupen jako:nový
Jak dlouho vůz využívám:5 rokov
Průměrná spotřeba:8 l
Poruchy:Vozidlo je bezproblémové.
Předchozí vozidlo:Hyundai Accent

Fikusa sme kúpili v januári/lednu 2003 ako druhé auto do rodiny, ktoré malo byť praktickejšie než dovtedy používaný trojdverový Accent GT. V porovnaní s benzínovou 16V 1,5 od Hyundaia sa objemovo nepatrne väčší motor Fordu javil trošku lenivšie, s menšou chuťou ísť do otáčok. To bolo spôsobené jednak odlišným priebehom krútiaceho mementu a inou výkonovou charakteristikou, ale aj vyššou hmotnosťou Focusa. Zaujímavé je, že Focus mal prakticky od nova menší apetít než Accent. S pribúdajúcimi kilometrami si motor sadal a jeho potenciál prekukol až po najazdení niekoľko tisíc km. Šestnástka od Fordu je veľmi zaujímavý motor. Svojimi parametrami dnes nikoho neohúri, ale je to poctivý a spoľahlivý pracant, ktorý sa prispôsobí vašemu štýlu jazdy - pri ekonomickom sa odvďačí primernou spotrebou okolo 7l pri agresívnejšom ide pekne za plynom, nechá sa vytáčať a v oblasti nad 4000ot má dostatok výkonu, aj zaujímavý zvuk. Bežná priemerná spotreba sa pohybuje do 8,5 litra. S autom sa ale väčšinou jazdí po meste. Kde sú v súčastnosti navyše samé zápchy :(

Vlastníte vůz značky Ford? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Podvozok by bez akýchkoľvek úprav zvládol oveľa väčsiu porciu výkonu. To dáva istotu, že ho motor nepredbehne ani pri športovej jazde s minimom pudu sebazáchovi... Pamätám si ako som sa pred pár rokmi na Bohémke na jednom z prejazdov dostal do veľmi nepríjemnej situácie, kedy som bez rozmýšľania rozhdodil auto do zátačky, ktorá sa nakoniec ukázala byť oveľa ostrejšia než som predpokladal, zle klopená a s rozbitým asfaltom. Stačilo dať dole nohu z plynu, kontrolovať smer vozidla a auto sa krásane (za doprovodu značného pískania pneumatík) zrovanlo. Podvozok Focusov ma vždy fascinoval (hlavne tých s benzínovým motorm) - to ako ľahko sa dajú predpokladať reakcie auta, to ako veľa vám odpustí.

Dnes má auto najazdených vyše 70tis kilometrov a riadenie, podvozok, aj motor reáguju ako nové. Čo nás trochu potrápilo je radenie prevodových stupňou. Asi pred rokom muselo byť auto v servise, pretože nešla zaradiť trojka a spiatočku ste tam narvali tak na tretí pokus. Vyriešilo to zrovnanie radiacich vydlíc, myslím. Tiež sa nám stalo, že do auta zatekalo cez spolujazdcové dvere. To vyriešilo nové tesnenie. Menila sa aj vystužená guma v spodnej časti nárazníku, ktorá ma imitovať spojler, alebo čo, a je náchylná na zničenie. Do auta sa nám vlámali a ukradli autorádio Sony (taký smiešný základný model asi za 7tis, ale urobili škodu skoro za 50tis) a preto sme sa rozhodli nechať domontovať alarm, zámok radiacej páky a priplatili sme aj za originál rádio Ford. Tie boli pred pár rokmi dizajnovo hnusné, drahé a funkciami neohurovali. To naše je vrcholný model (ktorý našťastie vyzerá inak) so zásobníkom na 6CD, ale MP3 naň neskúšajte...

V porovnaní s Accentom podlieha Focus opotrebovaniu oveľa menej. Lak karosérie Fordu je zjavne kvalitnejší, auto brzdí stále rovnako, v interéry až na občasné zavźganie palubnej dosky nepoznáte, že je päť rokov staré. Na auto sme mali päťročný leasing, ktorý skončil v januári a tak sme sa ho rozhodli predať a presedlať do nového Focusa.

KladyZápory
Spoľahlivosť Radenie prevodových stupňou
Odolnosť Slabšie predné svetlá
Jazdné vlasntosti Otváranie motora kľúčom
Dizajn Smiešna séroivá výbava
Optimálna pohonná jednotka  



Spolehlivost
1
 
Provozní náklady
2
 
Cena náhradních dílů
1
 
Dostupnost náhradních dílů
1
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano

Hodnotenie
Brzdy
2
Design
1
Dílenské zpracování
1
Dynamika motoru
2
Jízdní komfort
1
Ovladatelnost
1
Prostornost
3
Pružnost motoru
2
Řazení
3
Řízení
1
Sedadla
3
Spotřeba
2
Výhled z vozu
2
Zavazadelník
3
Celkové hodnocení - průměr:
1.93
* Hodnotenie podľa známky od 1 do 5 ako v škole, kde 5 je najhorší výsledok a 1 je najlepší výsledok
Hodnotenie článku
Hodnocené: 0x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskusia
watchtower, 29.05.2008 07:35
Kdo chce psa bít hůl si vždycky najde. Stále nechápeš a plantáš mimo téma.
watchtower, 29.05.2008 07:45
Dík, že sis dotazu na téma Trend/výbava všimnul (pro ostatní - je to hned 5. a 6. příspěvek od začátku). Občas to tu předhodím i s apelem na TipCars, ale dlabou na mně.
Tu pozastavení nad irelevantností k tématu značné části příspěvků vítám. Ale zdá se mi, že se ten mor zde rozvinul až v poslední době cca 1-2 měsíců (vyjma diskuzí o nějakém VW - tam se hádali vždycky).
watchtower, 29.05.2008 07:47
5. a 6. příspěvek poku dsi to seřadíte podle času vložení příspěvku, jinak je to prostě z 22.5.
anonym, 29.05.2008 11:32
keď ide o bitie nacistov a xenofóbov vždy si nájdem tú najväčšiu možnú palicu
anonym, 20.06.2008 01:33
Nechci být škarohlíd, ale mě spotřeba 7 l/100 km, byť s velkým podílem města u 100 koňové nafty jako žádný zázrak nepřipadá. Myslím, že u benzínové 1.6 lze v tomto režimu dosáhnout spotřeby cca 8,5 l, takže je otázka o skutečné ekonomičké výhodnosti provozu s naftou, průměrně o 2,50 Kč dražší, než benzín. O kultuře jízdy nemluvě.
vstúpiť do diskusie
vložiť príspevok do tejto diskusie
Nejčtenější články předchozích 7 dnů