Prihlásenie
Užívateľské meno / e-mail
Heslo
Registrácia
Napísať recenziu na môj voz  +Vložiť inzerát

Fiat Marea - jaká je po 250 tis. km.?

Recenzie užívateľov
Forest () - Slovenská republika | 05.08.2008
foto: TipCars.com
Fiat Marea som si zaobstaral pred cca 1,5 rokom. Dôvodom na kúpu bola cena – cca o tretinu menej ako za porovnateľnú jazdenku zo stajne VW, Škoda. Francúzi a podobne ma ničím nepresvedčili – poznám osobne priveľa ľudí, ktorí neboli veľmi spokojní.
Značka:Fiat
Model:Marea
Typ:HLX
Bližší označení:JTD 110
Karoserie:sedan
Obsah motoru:1910
Palivo:nafta
Rok výroby:2002
Typ řazení:manuální
Najeto km při koupi:200 000
Najeto km nyní:250 000
Koupen jako:ojetý
Jak dlouho vůz využívám:takmer 2 roky
Průměrná spotřeba:5,5
Poruchy:vid text
Předchozí vozidlo: 
Mareu som zháňal viac ako dva mesiace, pretože väčšina z toho, čo sa predáva v bazároch, je jedným slovom odpad. Napokon som kúpil r. v. 2002 – prakticky posledný model, s motorom JTD 110 koní.
Rozdielu 5 koní medzi štandardným, starším JTD 105 a novším JTD 110 som neprikladal význam, ale priame porovnanie ma veľmi prekvapilo. Motor JTD 105 má pevné turbo, naproti tomu JTD 110 je vybavené variabilnými lopatkami. Rozdiel v dynamike (meranej aj pocitovej) je naozaj veľký. JTD 110 nemá síce žiadne „kopance“, ale ťahá rovnomerne až po červené pole a pružnosť je takmer na úrovni TDI PD 77 kW. Viem, že teoreticky by to malo ísť vďaka vyššiemu výkonu lepšie, ale priame porovnanie s borou TDI ma presvedčilo, že TDI PD je jednoducho predsa len pružnejšie. Maximálku sme neporovnávali.

Vlastníte vůz značky Fiat? Podělte se s ostatními o své zkušenosti ZDE!

Marea, ktorú som vzal, jazdila ako služobák v Taliansku, nebola havarovaná, servis bol robený len u značkového predajca, ktorý auto po leasingu vykúpil späť. Výsledkom bolo veľa najazdených km – okolo 200 tkm – žiadne stáčanie + servisná kniha, zachovalý interiér aj exteriér – jazdil iba jeden človek a plná výbava okrem kožky. S autom som dostal kompletnú dokumentáciu, výpis servisných zásahov a dokonca aj kontakty na predošlého majiteľa - firmu aj s človekom, čo na tom jazdil. Preto moje obavy z natočených km boli utlmené.
Prax a ďalších takmer 50 000 km ukázali, že som sa rozhodol dobre. Auto jazdí, nikdy ma nikde nenechalo, na diaľnici sa dá ísť cestovne okolo 160 km/h veľmi príjemne za dobrej spotreby. Vyššie to už nie je ono, ale motor neprotestuje – skôr jazdné vlastnosti maximálnu cestovnú rýchlosť znižujú na spomínaných 160 k/mh.
Pružnosť motora je veľmi dobrá, 60 na 100 km/h na 4. stupni niečo cez 8 sekúnd – tachometrovo merané, takže realita bude okolo 9 sekúnd. Pri 130 km/h točí cca 2 800 rpm, takže sa cestuje veľmi príjemne. Spotreba dlhodobo je do 5,5 litra, ale rovno upozorňujem, že jazdím dlhé trasy po okreskách – ale určite nie som brzda premávky – skôr naopak. V každom prípade, cez 6 litrov som sa ešte nedostal. Na nádrž v pohode spravím cez 1 000 km, pričom tankujem zásadne ešte pred rozsvietením rezervy.
Pohodlie je rozporuplné... Auto je skutočne tvrdé, takže nerovnosti dosť cítiť, hlavne na gumách s profilom 50. Na druhej strane, posilňovač riadenia je veľmi silný, takže s volantom sa dá točiť naozaj jedným prstom. Niekomu to síce vadí, ale mne to veľmi vyhovuje – napokon kto z nás sa denne hrá na závodníka? Sedačky sú plne elektricky nastaviteľné, velúrové s príjemnou bedernou opierkou – super vec! Vzadu je miesta pomenej, ale dvaja dospeláci sa odvezú. Fajn vec je aj kožený volant a stredová opierka – síce drobnosti, ale po presadnutí z bory musím uznať, že interiér je príjemnejší na fiate. Taktiež ku kvalite spracovania nemám výhrady, všetko drží, nič nedrnčí – je to skrátka úplne OK a v tomto sa bore plne vyrovná.
Karoséria je bez škrabanca, ako nová, podvozok je vďaka prevádzke na juhu bez soli vo výbornom stave, dokonca aj výfuk drží bez problémov. Čo ma prekvapilo – stále držia aj ramená a čapy na nápravách, žiadnu vôľu som nepozoroval, čo ma príjemne prekvapilo, vzhľadom na stav našich ciest...
Priame poruchy vážnejšieho charakteru som mal, dokonca boli aj dosť drahé. Musel som vymeniť spojku a prevodovku. Spojka bola pôvodná, takže po 250 tkm na to mala nárok, pri prevodovke som ignoroval varovné príznaky a pôvodne drobná oprava sa dosť predražila. Okrem toho som menil len brzdové platničky vpredu a obloženie vzadu a tiež jedno ložisko. Ešte nebolo úplne zlé, ale v rámci prevencie a pre pokoj duše.
Elektronika funguje bez problémov, vzhľadom na to, že auto je priamo od výroby komplet vybavené a nebolo na ňom nič dorábané, tak to považujem za dobrý štandard. Problém je s výmenou žiarovky, žiaľ musel som meniť jednu v stretávacom svetle na ľavej strane a už dávno som nebol taký nasratý. To nie je výmena, to je pôrod.
Nemôžem však opomenúť aj veci, ktoré mi na tomto aute prekážajú. Ide predovšetkým o katastrofické svetlá – pritom ja už mám namontovaný šošovkový typ, svetlá su originál Valeo so žiarovkami Osram. A aj tak to svieti skoro ako bora s parkovačkami. Ďalšia dôležitá vec je, že volant, aj keď sa drží veľmi príjemne, je nastaviteľný len výškovo, čo znamená, že nie vždy je možné nájsť za volantom optimálnu polohu. Za problém považujem aj spomenuté pruženie – auto sa dá vychutnať len na dobrých cestách – v mojom prípade len okresky a diaľnice, v meste je drncanie nepríjemné. Posledným problémom je tuposť pracovníkov autorizovaných servisov, ktorí o autách nevedia vôbec nič – v mojom prípade ma šéftechnik presviedčal, že JTD má ventily samostaviteľné hydroštelmi, hoci sú samozrejme nastaviteľné mechanicky. To bola moja prvá a posledná návšteva značkového servisu.
Celkovo môžem povedať, že Fiat Marea JTD, pokiaľ sa oň predošlý majiteľ dobre a pravidelne staral, je veľmi dobré auto, ktoré sa takmer vyrovná z môjho pohľadu etalónu triedy VW Bora. Avšak k dokonalosti ešte niekoľko drobností chýba. Tieto drobnosti však významne nahrádza dramatický rozdiel v cene - pri porovnateľnej výbave je to okolo 3 200 Euro v prospech Fiatu Marea pri rovnakom roku výroby, výbave a stave. Okrem toho z môjho uhľa pohľadu je fajn aj celková jednoduchosť a ľahká opraviteľnosť auta, spolu s dostatkom lacných náhradných dielov v aftermarkete, zvýhodňuje tento fiat oproti podobne lacnej konkurencii z JP, KR a pod., pričom kvalita hlavne motora je stále plne konkurencieschopná aj v dnešnej dobe. Taktiež rozsiahle internetové fóra nadšencov výrazne pomáhajú riešiť prípadné problémy a ťažkosti, ktoré sa môžu vyskytnúť.


KladyZápory
spoľahlivosť svetlá
motor  
dizajn  
  
  





Spolehlivost
2
 
Provozní náklady
3
 
Cena náhradních dílů
2
 
Dostupnost náhradních dílů
2
 
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Hodnotenie
Brzdy
3
Design
3
Dílenské zpracování
2
Dynamika motoru
2
Jízdní komfort
4
Ovladatelnost
2
Prostornost
3
Pružnost motoru
2
Řazení
2
Řízení
2
Sedadla
2
Spotřeba
2
Výhled z vozu
2
Zavazadelník
3
Celkové hodnocení - průměr:
2.43
* Hodnotenie podľa známky od 1 do 5 ako v škole, kde 5 je najhorší výsledok a 1 je najlepší výsledok
Hodnotenie článku
3.0 z 5 (60%)
Hodnocené: 2x
Ještě jste nehodnotil/a
Tagy
Diskusia
anonym, 07.08.2008 22:15
kto mi vie poradit?Mm F Marea JTD 110 k, r.v.2000 a stáva sa mi, že počas jazdy mi zhasne motor. Naštattujem ho, a znovu ide. Robí to nepravidelne, niekedy mesiac jazdím bezproblémov, inokedy mi zhasne viacej krát za den.
anonym, 07.08.2008 22:25
Čauvec všichni příznivci Máreí,pokud máte jakýkoliv problém se svojí Márejkou,mrkněte na výbornej web....www.fiatmareaclub.com.Sekce technické forum!Vše tam zjistíte,poradíte se o závadách,jsem hrdým členem klubu a majitel Marei a jsem se svým vozem max.spokojen.
anonym, 09.08.2008 00:14
četls to vůbec?
anonym, 09.08.2008 00:15
Punto jsem dělal několikrát,je to na úrovni alobalu.....
anonym, 10.08.2008 09:17
Mozna jsem zazil neco podobnyho kdyz jsem koupil svoji Mareu 110 JTD. Auto ujelo treba 100km a pak chciplo nebo ujelo 10 a taky chciplo. Byl jsem z toho nestastnej ale zavada byla primitivni. Do nadrze me spadla necistota v podobe kousku gumoveho tesneni ktere je na vickach 5L kanystru. To tesneni se jakoby rozzvejkalo a kousek spadl do nadrze a ucpal tak sani pomocneho cerpadla. Nafta sla do motoru jakoby namichana takze byla napenena. S tou penou si hlavni cerpadlo neporadilo a motor chcipal.Byla to velka komedie na tuhle zavadu prijit protoze ten kus gumy nebyl v te dirce v cerpadle videt ale nakonec se zadarilo vyndalo se to a jezdi se vesele dal. Cau David
vstúpiť do diskusie
vložiť príspevok do tejto diskusie
Nejčtenější články předchozích 7 dnů