0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP - zkušenosti po třech letech

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 00:21, Rozumna recenze
Tenhle fabka s 1.2 je neskutecnej kram, ale na druhou stranu nenarocnemu (nebo tomu kdo nema srovnani to staci). Za 300 tisic nabidne komfort noveho auta (rozumej novy neprosoupany a nesmrdici interier), novy lak a relativni bezstarostnost v dobe zaruky.
Ja bych asi pritlacil na pilu, dal 370 tisic a sel do nejlevnejsiho focusa. Ale proti gustu...
ps: no a pro pobaveni sme tady pred nedavnem meli prispevek ohledne Pola 1.2 s motorkem jak ze sekacky Bedi Travnicka :))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 02:00, RE: Rozumna recenze
Brachy napísal:
Tenhle fabka s 1.2 je neskutecnej kram, ale na druhou stranu nenarocnemu (nebo tomu kdo nema srovnani to staci). Za 300 tisic nabidne komfort noveho auta (rozumej novy neprosoupany a nesmrdici interier), novy lak a relativni bezstarostnost v dobe zaruky.
Ja bych asi pritlacil na pilu, dal 370 tisic a sel do nejlevnejsiho focusa. Ale proti gustu...
ps: no a pro pobaveni sme tady pred nedavnem meli prispevek ohledne Pola 1.2 s motorkem jak ze sekacky Bedi Travnicka :))
To máš relativní, záleží kdo hodnotí. Před 18 lety byl pro mě Favorit nedostižným snem, dneska se směju Superbu II ...S obecnou platností lze ale říci, že Fabia 1 v době svého vzniku nebyla náhodou totálně marná Potýkala se ale s tím, že žádný motor nebyl vyloženě šťastný + dospělý se vzadu neposadí. Ano, být tam tak 1.4 TSI a více místa vzadu, tak se vyrábí dodnes. Vzhledově (krom přechodu př. blatníku v nárazník) kvalitativně, jízdními vlastnostmi, podvozkem to náááhodou šlo Auto to není, to víme. Nicméně na ježdění do vzdálenosti 50 km pro nenáročné a nebo jako 2 auto do rodiny to závažnější chybu zas nemělo. Obligátní 1.2 je kapitola sama pro sebe a samozřejmě z nouze cnost, ale nejsou první ani poslední.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:06, Rozumná recenze
Konečně někdo objektivně zrecenzoval tento model a motorizaci. Plně souhlasím se vším co je v článku psáno. Auto není žádný dravec, ale pro začínající mladé lidi s 1 - 2 svišti dobrá volba za rozumný peníz. Já koupil o 2 roky později za 275 tis. v té samé výbavě a pohoda - pojistka, spotřeba, díl. zpracování, kufr tak akorát.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:19, Skoda penez
toz toto auto je na guvno, i kdyby mi ho nekdo nabizel zadarmo, nebral bych ho ani kdybych nemel co strcit do pysku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:21, 12. HTP za 6.3 litrů?
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyotě 2.0 D-4D 81 kw, s kterým se dá oproti 1.2 HTP docela svižně a dynamicky předjíždět, spotřebu dlouhodobě 6.5 litrů a ještě mi to připadá moc
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:38, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Kepo napísal:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
Ano? A co emise Vasi Toyoty 2.0 diesel versus emise toho maloobjemoveho benzinu.?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:41, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Kepo napísal:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
A kde je ten přepínač nadsázky? Je to funkce specifická pro BMW nebo to maj i jiný automobilky?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:43, RE: Skoda penez
Guru napísal:
toz toto auto je na guvno, i kdyby mi ho nekdo nabizel zadarmo, nebral bych ho ani kdybych nemel co strcit do pysku.
Do pysku si narvi co chces, auto ti nikdo necpe.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:45, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Kepo napísal:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
Není ten BMW 3litr diesel za nejaky milionovy priplatek? To se pak s tou spotrebou opravdu vyplati :o)

PS: Tu Toyotu jsi koupil pred 3 lety za 300 tis. novou? Kde? :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:47, RE: Rozumná recenze
maloch napísal:
Konečně někdo objektivně zrecenzoval tento model a motorizaci. Plně souhlasím se vším co je v článku psáno. Auto není žádný dravec, ale pro začínající mladé lidi s 1 - 2 svišti dobrá volba za rozumný peníz. Já koupil o 2 roky později za 275 tis. v té samé výbavě a pohoda - pojistka, spotřeba, díl. zpracování, kufr tak akorát.
Souhlasím, recenze spokojeného a rozumného člověka jež jezdí běžným autem a chápe . Mám jen jinou zkušenost s pneu zn. Michelin. Používám rozměr 195/65/R15 (letní) a jejich opotřebení po 20 tkm je minimální, řekl bych, že než budou na 4 mm tak 20-30 tkm ještě zvládnou..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:47, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Kepo napísal:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
Já zas vůbec nechápu smysl tvýho příspěvku. Takže když třílitrový naftový BMW může jezdit za 6,3l, tak podle tebe by mělo HTP jezdit za 2 litry nebo za kolik? Ono taky servisovat třílitrovýho nafťáka a nebo HTP bude asi trošku rozdíl, že?!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:51, RE: Rozumna recenze
Ráďa napísal:
To máš relativní, záleží kdo hodnotí. Před 18 lety byl pro mě Favorit nedostižným snem, dneska se směju Superbu II ...S obecnou platností lze ale říci, že Fabia 1 v době svého vzniku nebyla náhodou totálně marná Potýkala se ale s tím, že žádný motor nebyl vyloženě šťastný + dospělý se vzadu neposadí. Ano, být tam tak 1.4 TSI a více místa vzadu, tak se vyrábí dodnes. Vzhledově (krom přechodu př. blatníku v nárazník) kvalitativně, jízdními vlastnostmi, podvozkem to náááhodou šlo Au...
Ja se za dospeleho povazuju :o) (183cm) a vzadu jsem si sednul, tak pokud nemas pres 2 metry nevim co resis. Vnitrni prostor je dan tridou - vnejsimi rozmery. Muzes napsat ktere auto stejne velikosti nabizi nejak vic prostoru aby sis tam lip sednul? Na jezdeni predevsim po meste a blizkem okoli ta 1.2 staci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 09:52, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Kepo napísal:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
Hmm, to je dobrý nápad. Myslím, že Bawo s 6 válcem by bral asi každý a hned. Taky se divím, že se vyrábí tyhle pidimotory, když ten BMW motor je tak parádní. Čím by to asi mohlo být, že se nedává do všech aut a nekoupí si ho každý? Žeby:
-cena? ne to ne, vždyť 6 válec v naftě stojí zhruba tolik co HTP
-pojistka? ne to ne, vždyť ty sazby jsou podobné
-účel? ne to ne, HTP je přece dělaný taky hlavně na dálnice
-údržba? ne to ne, náklady na provoz jsou velice podobné
-velikost? ne to ne, ten 6hrnec přece v pohodě vleze i do Lupa

Jasně že by každý chtěl jezdit s bavorákem. Ale porovnávat to s Fabii je trochu scestné, nemyslíte? Určení, zaměření, konstrukce obou aut jsou dvě rozdílne dimenze.
Průměrná spotřeba 6.3 mi příjde velice slušná. Autor píše, že s tím jezdí po dálnici+město.
Jasně, že s nějakým moderním turbodieslem se toho dá dosáhnout taky. Akorát že to stojí 2 až 5 krát víc než ta Fabie.
Motor 1.2HTP je určen primárně do města. A tady myslím ve spotřebě bawo v pohodě porazí.

reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 10:07, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Kepo napísal:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
Nechápu proč sem píše někdo s autem úplně z jiného segmentu. Vždyť je to absolutně neprorovnatelné - zejména co týká všech vstupních finančních nákladů a potom i během ročního provozu. Kepo udělej si i tak doma triviální tabulku nákladů na diesely. Kdybych uvažoval už o silněnjší motorizaci, tak jdu i tak do benálu a ať klidně baští 9l/100km a pořád jsem celoročně v plusu (lítám kolem 30-40 tis za rok).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 10:23, Docela fajn recenze
Díky za příspěvek, po dlouhé době něco, co se dalo číst a dalo se s tím souhlasit. Z údajů o spotřebě soudím, že to asi moc nehoníte. Mám zkušenosti jenom se základním HTP a to při mé těžší noze a podvědomém očekávání dvoulitrových výkonů (se kterýma jinak jezdím normálně) znamenalo po cestě po dálnici napříč republikou v mrazu hezkých 15 l/100 km. Trošku mi na tom motoru vadí, že klame tělem, pardon zvukem - ve skutečnosti tam je tak o 1000 - 1200 ot/min víc než by se na první poslech zdálo, ale to je věc cviku, říkal mi kamarád, co měl kdysi warťase, že je to prý normální. Myslím, že jako auto na cestování do práce ta fábka docela ujde. Osobně bych šel asi do Clia (ségra si ho za tím účelem před pěti lety pořídila taky v 1.2 a dnes má najeto bez jakýchkoli problémů 97 tis. km), ale je to věc názoru. Každopádně je Clio měkčí, má jedovatější brzdy a i s mým řidičským přístupem přijatelnou spotřebu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 10:54, RE: Docela fajn recenze
jiriez napísal:
Díky za příspěvek, po dlouhé době něco, co se dalo číst a dalo se s tím souhlasit. Z údajů o spotřebě soudím, že to asi moc nehoníte. Mám zkušenosti jenom se základním HTP a to při mé těžší noze a podvědomém očekávání dvoulitrových výkonů (se kterýma jinak jezdím normálně) znamenalo po cestě po dálnici napříč republikou v mrazu hezkých 15 l/100 km. Trošku mi na tom motoru vadí, že klame tělem, pardon zvukem - ve skutečnosti tam je tak o 1000 - 1200 ot/min víc než by se na první poslech zdálo, al...
Ten vnímatelný rozdíl otáček je daný větším odstupem zážehu. 4 válec má odstup zážehu 180°a tříválec má 240°. Proto je u tříválce na stejný počet otáček slyšet o 1/3 méně zážehů. Je to naprosto normální jev.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 10:59, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Kepo napísal:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
Vy se tady všichni pouštíte do Kepa, ale na jeho komentáři něco je. Mně osobně taky uniká smysl 3-válcové 12-ti stovky (nebo dokonce litru) v provedení kombi při pohotovostní hmotnosti 1200 kg.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 11:08, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
David V napísal:
Vy se tady všichni pouštíte do Kepa, ale na jeho komentáři něco je. Mně osobně taky uniká smysl 3-válcové 12-ti stovky (nebo dokonce litru) v provedení kombi při pohotovostní hmotnosti 1200 kg.
Hele Davide, a jaký smysl má 1.4 59Kw v Oktávce?

Já bych se nad smyslem nepozastavoval. Jesli ho něco má nebo ne, ukáže jen a jen trh. A HTP se prodávalo jako teplé housky.
Je to základní motorizace. V nabídce modelu je za nejnižší cenu. Je určena primárně do města/kratší vzdálenosti.

Moje sympatie HTP sice nemá, ale nechápu, proč se do toho motoru furt někdo naváží. Nelíbí se ti? Vyber si jiný motor. Že žádný normální motor do Fabie nenabízejí? Vyber si jiné auto!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 11:22, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
kuko napísal:
Hele Davide, a jaký smysl má 1.4 59Kw v Oktávce?

Já bych se nad smyslem nepozastavoval. Jesli ho něco má nebo ne, ukáže jen a jen trh. A HTP se prodávalo jako teplé housky.
Je to základní motorizace. V nabídce modelu je za nejnižší cenu. Je určena primárně do města/kratší vzdálenosti.

Moje sympatie HTP sice nemá, ale nechápu, proč se do toho motoru furt někdo naváží. Nelíbí se ti? Vyber si jiný motor. Že žádný normální motor do Fabie nenabízejí? Vyber si jiné auto!
To já jen tak, aby nestála řeč...
Já se do 3-válců obecně nenavážím, zvuk těchto motorů se line z pod kapoty mnoha jiných vozů, ale v kombíku si na žádný jiný vůz s 3-válcem nemůžu vzpomenout.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 09.12.2008 11:37, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
David V napísal:
To já jen tak, aby nestála řeč...
Já se do 3-válců obecně nenavážím, zvuk těchto motorů se line z pod kapoty mnoha jiných vozů, ale v kombíku si na žádný jiný vůz s 3-válcem nemůžu vzpomenout.
s tím navážením jsem to nemyslel konkrétně na tebe, ale sám víš jak to dopadne, když se někde objeví skratka HTP...

že je HTP v kombíku? snad rozdíl pohotovostní hmotnosti není oproti hatchbacku až tak výrazný. nevím. No a jinde ho koncern do kombíku nedává, protože takhle malý kombík je české specifikum, které se ještě částečně daří exportovat do okolí. Kdysi byla i Cordoba Vario i Polo Variant - u konkurence třeba Palio Weekend. Zjevně ale ti západní imperialisté nepochopili přednosti malého auta s velkým kufrem (ano mluvím ještě o Fabii Kombi, ne o Oktávce 1). Takže to nechali jenom na Škodovku, která má v rámci jejich portfolia přisouzenu právě úlohu cenově výhodného lidového vozítka.
Teď sice nastává jakýsi nový boom malých kombíků (Peugeot + Renault), ale to bych byl sám zvědav kolik toho prodají v Z evropě a kolik tady na divokém východě...
reagovať
1 2 3 4




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.