späť
 

diskuze k tématu: Který benzínový motor zvolit do ojeté Škoda Fabia II?

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
BobanHTP
počet príspevkov1048
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 30.11.2018 09:54, TSI ve Fábii II je aušus, nebrat
Ahoj, ze všech stran kolem mě, včetně kamaráda, co dělal pro Škodu můžu jen konstatovat: verze 1.2 TSI ve Fábii II je ten nejrizikovějí motor. Všemi deseti můžu doporučit jedině motor 1.4 16v. Tento motor měl otec v Roomsteru a je to spolehlivý motor.
Já jsem v roce 2009 koupil novou Fábii II kombi elegance s motorem HTP 51kw a byl to asi můj nevětší omyl. Nejšlo jen o motor ale celkovou poruchovost či nekvalitu dílů.
- v 70tis.km začlo téct do kufru, rezerva byla po dešti ve vodě
- v 70tis.km začal odcházet potenciometr nastaveni teploty
- v 80tis.km odešel vlnovec
od této chvíle přibližně vůz začal být hlučnější, a už se nepovedlo žádnému servisu to vyřešit
- v 85tis.km začly haprovat el. okno = po více navštěvách serivsu Škoda mi ve foru poradili, že jde o zalomené káble do předních dveří
- v 90tis.km se odporoučel zadní výf. tlumič
- v 95tis.km čep. levého předního kola ko.
- v 120tis.km začly klepat ventily, mě došla trpělivost a vůz jsem prodal, nakonec si to další majtel opravili a jezdí dál abych jen nehanil

Tady jsou moje posřehy z 6 let provozu Fábie II kombi:
+ pohodlný podvozek
+ o třídu lepší sedadla, než ve Fábii I
+ vzadu si pohodlně sednou i dva dospělí
+ měkčený plast na palubce, pěkné čalounění na dveřích
- podvozek je nestabilní na dálnici, při bočním větru, na vodě a nejhroší je na sněhu, prakticky pořád se musí korigovat volantem, nepomůžou ani drahé pneu
- velmi podprůměrné brzdy
- většinou žalostná výbava, často chybí ESP, ASR, jen 4xairbag, vzadu bubnové brzdy
- špatné odhlučnění, divná akustika v interiéru, kdy i při klidné jízdě řidič se neslyší dobře se spolujezdci vzadu
- když to řeknu slušně, auto je dizajnově nepovedené, člověk se moc ráno do něj netěší, když musí do práce. Dokonce letitý Peugeot 206 1.1 byl zábavnější a tichší!

Fábie II jako ojetina není právě ta nejlepší volba. Za 150tis. jsou k mání mnohem dopělejší auta a hlavně spolehlivější.
Za mě budete mít daleko větší radost z těchto aut:
- VW Golf V,VI 1.4/1.6
- Ford Focus II facelift nebo III s klasickými motory 1.6 Durtatec či Ti-VCT
- Honda Civic 1.4/1.8
- Opel Astra 1.4/1.6
- Nebál bych se ani R. Megane 1.6ben., s tím, že se vyhněte turecké verzi Generation
z těch menších pak
- VW Polo 1.4
- Ford Fiesta 1.4
- Honda Jazz 1.3
- Toyota Yaris 1.3
- Suzuki Swift 1.3
- Pokud chcete menší kombík, berte Peugeto 207 sw s tím starším motorem 1.4
reagovať
p.etr
počet príspevkov3
dátum registrácie03.09.2018
Utorok 04.12.2018 09:08, fabia 1,6 benzin 77kw
Zdravím, moje zkušenosti jsou: Fabia 1,2TSI (63KW) vlastněna 1 rok, bohužel mi zkolaboval motor-přeskočil mi ráno po nastartování řetěz a bylo vymalováno....měla najeto 73tis a z toho mnou najeto 11tis. Tuto verzi už nikdy nebudu kupovat.
Další verze byla Fabia 1,4 16V (63KW).....ničím mě nezklamala a ani nenadchnula, byla línější, dl, spotřeba 6,8l, vlastnil jsem ji 2 roky a nájezd cca 30tis...........zřejmě bych možná koupil znova, pokud by nebyla ta verze 1,6 16V:)
Takže aktuálně mám fabku 1,6 (77KW) najeto 64tis, vlastním ji 4 roky a konečně spokojenost, je svižná, tišší a akcelerace je okolo 10,5 vteřin na 100vku a dl spotřebu mám 6,4l..........náklady na servis kromě klasiky jako olej, destičky žádné..............takže za mě jedině benzín 1,6 16V (77KW), toť má zkušenost.
Takže doporučuju projet verzi jak 1,4 tak 1,6 a sám uvidíte rozdíl a pak už je to jen na vás:)...........hezký den.
Petr
reagovať
Fanda
počet príspevkov516
dátum registrácie28.09.2008
Streda 05.12.2018 10:32, RE: TSI ve Fábii II je aušus, nebrat
citácia:
reakce na: BobanHTP, 30.11.2018 09:54 (Ahoj, ze všech stran kolem mě, ...)


Zdravím,Bobane ještě jsi zapomněl napsat,jak Tě fábka zradila na dovolené v CHorvatsku.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov1048
dátum registrácie19.08.2015
Streda 05.12.2018 12:31, RE: RE: TSI ve Fábii II je aušus, nebrat
citácia:
reakce na: Fanda, 05.12.2018 10:32 (Zdravím,Bobane ještě jsi zapom ...)

Ahoj Fando, tehdy to bylo infarktové, venku 40 stupnu, ostrov Brač, v autě dvouletá dcerka a najednou hláška chyba motoru, odstavte auto, konktaktujte servis
Dojel jsem ještě 500m k apartmánu a nechal auto celý den stát, naštěstí pak hláška zmizela, ale od té chvíle začal motor divně klepat za studena.
V servisu mí říkali, že někdy můžou jakési výparu splašit čidlo, nevím no
Ale jak jsem psal šlo o motor HTP, ten TSI trpí jinými problémy.
reagovať
p.etr
počet príspevkov3
dátum registrácie03.09.2018
Piatok 07.12.2018 13:03, nesmysly.....
Ahoj Oldo,
tak prosím tě, ten názor co ti napsal ten pisálek Mašek vůbec neber vážně. Mašek tutově v těch Fábiích 1,4 a 1,6 nejspíš ani nejel, protože to jsou strašné bláboly co ti radí a jen opsal z různých článku ten problém o TSi, je to ta samá věta co je v těch jiných článkách:)).........takže nechápu proč ti právě v závěru článku doporučuje starší 1,2TSi?????:((((.
Doporučuje ti 1,4ku nebo 1,2TSi, což je přesně ten průser co ti každý kdo ty auta vlastní nebo má vymluví.
Další blábol, prý po roce 2011 rozvody už skoro nekolabují...tak já jen, že moje byla z 8/2013 a zkolabovala. Další blábol je, že 1,6 je hlučnější a víc bere....tak zase je to obráceně, viz můj příspěvek výše....a jen doplním, že jsem je měl současně obě a právě proto že 1,6 byla tišší a citelně živější a s o 0,4l menší spotřebou (dálnice 130-140km/h), jinak stejnou spotřebou, tak to byl ten důvod že jsem prodal 1,4ku a tuhle 1,6ku si nechal, kdyby to tak nebylo, prodal bych 1,6ku:)))
Na závěr bych jen dodal, že nechápu na Tipcarsu ,smysl těchto rad od rádoby odborníků co píšou o autech se kterými ani nejezdily a pouze kopírují věty z různých recenzí a článků...........ještě, že jsou tu fóra obyčejných lidi, kteří ty auta skutečně znají a mají s nimi zkušenost:))))...........tak se nenech Maškem zblbnout a přeji hezký den.

Petr
reagovať
xicht
počet príspevkov4
dátum registrácie14.10.2015
Piatok 07.12.2018 13:27, takže nic...
Takže pokud nechci Fabii výhradně pouze na cestu do práce v podstatě to znamená, že žádný vhodný motor neexistuje, 1,2 a 1,4 jsou zdechliny, 1,6 hlučná a žíznivá, 1,2 TSi vhodná pro dlouhé cesty... Do práce pak stačí 1,2 51 Kw, ale bude stát nesrovnatelně jinak než třeba Getz... To není úplně plodná "poradna", koukám že je lepší se podívat do diskuze pod článkem...
reagovať
Fanda
počet príspevkov516
dátum registrácie28.09.2008
Sobota 08.12.2018 18:45, RE: nesmysly.....
citácia:
reakce na: p.etr, 07.12.2018 13:03 (Ahoj Oldo,tak prosím tě, ten n ...)


/smazáno admin/ 1,2 tsi jsi měl z roku 2013, v 2014 ti odešel motor,pak jsi měl dva roky 1,4 63 kw a v současné době jsi 4 roky spokojeným majitelem 1,6. Ve které už jsi roce?
reagovať
p.etr
počet príspevkov3
dátum registrácie03.09.2018
Pondelok 10.12.2018 10:34, RE: RE: nesmysly.....
citácia:
reakce na: Fanda, 08.12.2018 18:45 (Sám zde blábolíš. 1,2 tsi jsi ...)


/smazáno admin/, v článku jsem se zmínil, že se mi ta auta překrývali doma...........manželka a syn, tak co /smazáno admin/...aha.....ti nedošlo co..., /smazáno admin/ prober se.
Petr
reagovať
Fanda
počet príspevkov516
dátum registrácie28.09.2008
Pondelok 10.12.2018 12:24, RE: RE: RE: nesmysly.....
citácia:
reakce na: p.etr, 10.12.2018 10:34 (Hlupáku, v článku jsem se zmí ...)


Stejně ti to nevychází,1,2 tsi z druhé půlky roku 2013,koupil jsi jí s 60 000 km,dejme to mu,že by je najela za rok,ale moc tomu nevěřím,dále jsi ji měl rok,nežli ti přeskočil řetěz,to by mohl být rok 2015 a pote jsi tedy zakoupil další dvě fabky,jednu z nich údajně vlastníš 4 roky.Oni si zde někteří neskutečně vymýšlí.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov396
dátum registrácie16.11.2012
Utorok 11.12.2018 09:51, Odpověď autora článku
citácia:
reakce na: p.etr, 07.12.2018 13:03 (Ahoj Oldo,tak prosím tě, ten n ...)


Dobrý den, vkládám odpověď autora článku a prosím přítomné diskutující o návrat k věcné debatě bez vulgarismů a urážek:
Dobrý den Petře, děkuji za komentář. Možná to může být pro některé čtenáře, kteří získávají informace jen na internetových fórech překvapivá zpráva, ale ano, motor 1,2 TSI první generace (ať už ve verzi CBZA, nebo CBZB) může být pro některé řidiče dobrou volbou. Jak píšu v článku, pokud řidič s tímto motorem jezdí na delší trasy, nebude jednotka ani karbonovat, ani se nebude vytahovat rozvodový řetěz (ten dostává na frak hlavně při podtáčení), který už je ale ve vozech od poloviny roku 2011 širší a nebývají s ním takové problémy. Pokud si článek přečtete pozorně, uvidíte, že i přes tyto skutečnosti je jednotka TSI v mém výčtu zařazena až na poslední místo za osvědčenou atmosférickou čtrnáctistovku - právě z důvodu, že je ideální jen pro specifický jízdní režim. A na závěr dodám, že se všemi motorizacemi Fabie první, druhé i třetí generace mám osobní zkušenost, tyto vozy jsem měl v minulosti zapůjčené na redakční test. Mějte hezký den, František Mašek.
reagovať




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všetky práva vyhradené.