0
späť
 

diskuze k tématu: Koupit Opel Zafira nebo Peugeot 307 SW?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, francouzská vozidla, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 14:58, RE: rozdílná kastle
figo napísal:
Tady se milá Kylie bavíme o ročnících 2001, 2002 a to jsou ještě Opelovské DTI a ty tedy opravdu nejsou nijak extra
přesně tak,já když psal,že má Opel benzíny dobré tak to srovnávám se starým 2,0dti 74kw, nedej bože 2,0Di 60kw,ty neudělaly zrovna díru do světa.
Tom
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 15:00, RE: Němce NE
zigi napísal:
Nemám jiné zkušenosti se Zafirou krom včerejší asi 200km jízdě, takže nemohu s čímkoliv do diskuze přispět
To bylo sice ffffftipné, ale opravdu by mne zajímalo ve srovnání S ČÍM Zafira obstála. Mrkla jsem na spolehlivost a testy a opravdu to není nijak vyjímečné auto.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 15:07, Ad VAN
anonym napísal:
Zdravim,
to se lehce řekne "VAN ne", ale do čeho chcete nacpat rodinu se třemi dětmi a věcmi?
Pro tento účel osobně hledám vozidlo s *minimálním* zavazadlovým prostorem 550 l a šířky na tři sedačky - zkuste do kufru menšího auta narvat hluboký kočárek, golfky a dvě největší kabely typu "asijská prodejna".
Běžné kombi nižší střední třídy nemá šanci. Nemluvě o možnosti/riziku (jak to kdo bere) čtvrtého - k tomu se další sedadlo mooc hodí.
Samozřejmě existují MPV - ale to je i jako ojeti...
Pro vícečlennou rodinu van samozřejmě ano. Ale znám případy, kdy vanem jezdí jeden max. dva lidé a to je prostě škoda = chyba, kdyby za menší peníze koupili kupé, tak v každé zatáčce, při každém brždění, při každém zrychlení by byli bývali byli spokojenější (kdyby mne bývali byli poslechli a místo vanu koupili nějakou tu cupku).
To že jsou auta typu "van" se spolehlivostí poněkud na štíru je fakt (i když nevím proč), stejně jako že veškeré jízdní měřitelné i neměřitelné parametry jsou vždy horší, ale máte-li doma školku (nic ve zlém!) nedá se nic dělat - kupte van.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 15:18, VANy jsou jednoznačně horší
TOM napísal:
Nemyslím si,že by tak jednoznačně byly Vany ( MPV) horší než například vozy kombi. Aerodynamika ano,ale brzdy a zrychlení budou souviset s hmotností a uvážíme-li,že středně velká MPV dokáží nabídnout prostor srovnatelný s kombi o třídu výš ( možná i větší),pak se bude výhoda hmotnosti ( brzd a zrychlení) ztrácet.
A není to jen o tom,že jsou ted v modě,ale mají i své výhody - vyšší posaz= lepší nastupování a vystupování ( ne každému je 38 ),lepší přehled o situaci na silnici,lepší variabilita...
Milý Tome (který máš přehled o věku dam ve tvém okolí). Ano nezdá se to, ale rozdíly tu opravdu jsou (v neprospěch vanu). Nejlépe se s identickým motorem chová kupé, poté sedan, poté liftback, poté kombi a nejhorší je van. Nejde o nijak dramatické rozdíly, ale ....
Spotřeba, stabilita při jízdě hlavně v zatáčce (těžiště, tuhost karoserie), brzdy (jen o půl metru dál může znamenat malér, o metr dál už může být v kolence "život" místo YES zaškrtnuto NO.
Chápu výhody vyššího posazu a byť nejsem fanynka SUV, bmw X6 mne VELMI zaujalo. Nic to ale nemění na fyzikálních zákonech a i o pár centimetrů snížené těžiště umí (dělá) zázraky (Subaru), stejně jako vůz zcela jinak brzdí jede-li v autě například samotná padesátikilová holčička, či náhodou (zcela vyjímečně!) dva či dokonce tři další pasažéry.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 15:48, RE: VANy jsou jednoznačně horší
anonym napísal:
Milý Tome (který máš přehled o věku dam ve tvém okolí). Ano nezdá se to, ale rozdíly tu opravdu jsou (v neprospěch vanu). Nejlépe se s identickým motorem chová kupé, poté sedan, poté liftback, poté kombi a nejhorší je van. Nejde o nijak dramatické rozdíly, ale ....
Spotřeba, stabilita při jízdě hlavně v zatáčce (těžiště, tuhost karoserie), brzdy (jen o půl metru dál může znamenat malér, o metr dál už může být v kolence "život" místo YES zaškrtnuto NO.
Chápu výhody vyššího posazu a b...
Ze van na tom nebude lepe z hlediska dynamiky a jizdnich vlastnosti nez sedan je fakt. Na druhou stranu me prekvapilo jak maly rozdil to muze byt - v autobildu byl test, ve kterem jeli na testovacim okruhu s Mondeem a S-Maxem, rozdil v case necela sekunda (cas na kolo kolem 50 sekund tusim), se stejnymi motory. Kdyz uvazim, ze S-Max ma nejake to kilo navic a vetsi odpor vzduchu, tak to je hodne slusny vysledek.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 16:45, RE: Ad VAN
anonym napísal:
Pro vícečlennou rodinu van samozřejmě ano. Ale znám případy, kdy vanem jezdí jeden max. dva lidé a to je prostě škoda = chyba, kdyby za menší peníze koupili kupé, tak v každé zatáčce, při každém brždění, při každém zrychlení by byli bývali byli spokojenější (kdyby mne bývali byli poslechli a místo vanu koupili nějakou tu cupku).
To že jsou auta typu "van" se spolehlivostí poněkud na štíru je fakt (i když nevím proč), stejně jako že veškeré jízdní měřitelné i neměřitelné parametry jsou v...
No, ona taková Zafira OPC se zrovna v zatáčkách moc nenaklání, má slušné zrychlení a odpovídající brzdy, takže proč se mačkat v nepohodlném kupé s malým kufrem, když si můžu 'zasportovat' i v prostorném MPV. A co se týče spolehlivosti- pokud někdo MPV používá jako čistě užitkové auto, lze čekat sníženou spolehlivost vlivem zanedbaného servisu, nebo třeba přetěžováním povolené užitné hmotnosti...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 16:48, RE: VANy jsou jednoznačně horší
anonym napísal:
Milý Tome (který máš přehled o věku dam ve tvém okolí). Ano nezdá se to, ale rozdíly tu opravdu jsou (v neprospěch vanu). Nejlépe se s identickým motorem chová kupé, poté sedan, poté liftback, poté kombi a nejhorší je van. Nejde o nijak dramatické rozdíly, ale ....
Spotřeba, stabilita při jízdě hlavně v zatáčce (těžiště, tuhost karoserie), brzdy (jen o půl metru dál může znamenat malér, o metr dál už může být v kolence "život" místo YES zaškrtnuto NO.
Chápu výhody vyššího posazu a b...
Vůbec nepochybuji,že tu jsou rozdíly a některé v neprospěch MPV,ale...
Stabilita při jízdě - ano souhlas. Brzdy - proč myslíš? Z principu by neměly být horší ne? Kvůli hmotnosti? - C-Max 1,6 TDCi 1392kg, Focus kombi - 1386 kg, 6 kg - to nemůže ty brzdy tak ovlivnit.
Při popírání výhodnosti MPV vycházíš z jednoho předpokladu - většina lidí jezdí samo. Z tvých příspěvků se zdá,že ty opravdu jezdíš často sama a možná i v okruhu tvých známých jezdí lidi sami. Ale uvaž,že jsou lidi co nepotřebují auto k práci,co nemusejí dojíždět denně do zaměstnání - tací potom používají auto na rodinné výlety a dovolené a tam hlavní výhody MPV ( prostor a variabilita) využijí mnohem víc.
A to zvýšené těžiště taky až tak dramatické nebude- u zmíněných vozů je rozdíl ve výšce jen 6 cm. Oproti tomu je C-Max o 14 cm kratší a to zas má svoje výhody,včetně možná té jízdní stability v zatáčkách.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 17:38, RE: VANy jsou jednoznačně horší
TOM napísal:
Vůbec nepochybuji,že tu jsou rozdíly a některé v neprospěch MPV,ale...
Stabilita při jízdě - ano souhlas. Brzdy - proč myslíš? Z principu by neměly být horší ne? Kvůli hmotnosti? - C-Max 1,6 TDCi 1392kg, Focus kombi - 1386 kg, 6 kg - to nemůže ty brzdy tak ovlivnit.
Při popírání výhodnosti MPV vycházíš z jednoho předpokladu - většina lidí jezdí samo. Z tvých příspěvků se zdá,že ty opravdu jezdíš často sama a možná i v okruhu tvých známých jezdí lidi sami. Ale uvaž,že jsou lidi co nepotřebují au...
Souhlasím s Tomem a ty proboha Kylie už drž hubu a nepindej. Důvodů, proč si koupit MPV je dost, vyšší posez (větší přehlednost o dění), lepší nastupování a vystupování, variabilita interiéru atd. ... atd. Bylo toho už celkem řečeno dost.TM kombíka a seděl jsem (i jel) v Scéniku a mít tu možnost, tak hned měním. Každému vyhovuje trošku něco jiného, ju? A u pětičlenné rodiny není co řešit. Ne každý má na Bmw 530i nebo auta podobného ražení
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 17:40, RE: Ad VAN
anonym napísal:
Zdravim,
to se lehce řekne "VAN ne", ale do čeho chcete nacpat rodinu se třemi dětmi a věcmi?
Pro tento účel osobně hledám vozidlo s *minimálním* zavazadlovým prostorem 550 l a šířky na tři sedačky - zkuste do kufru menšího auta narvat hluboký kočárek, golfky a dvě největší kabely typu "asijská prodejna".
Běžné kombi nižší střední třídy nemá šanci. Nemluvě o možnosti/riziku (jak to kdo bere) čtvrtého - k tomu se další sedadlo mooc hodí.
Samozřejmě existují MPV - ale to je i jako ojeti...
Hele já pocházím taky ze 3 dětí. Auto jsme měli cca 4,4m s kufrem 370L. Přesto jsme zvládli jet do Jugoslávie pod stan s vlastním jidlem na skoro měsíc. Něměli jsme asi vozík ani zahrádku a šlo to. Tak nechápu co tu řešíš, měl bys chvíli hrát hru Tetris nebo jak se to jmenovalo, jak padají ty kostičky a ty je otáčíš ať zapadnou. Pak do auta naskládáš vše. Hele a kolik jízd do roka takto absolvuješ ? Myslím, že kdejaké Mondeo II combi musí v pohodě 5 člené rodině stačit. Při nejhorším si jednou do roka půjčíš rakev a máš to no. Myslím, že pořád lepší než se celý rok trápit s Transitem/Transporterem a jiným bezedným autem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 18:06, RE: Němce NE
anonym napísal:
To bylo sice ffffftipné, ale opravdu by mne zajímalo ve srovnání S ČÍM Zafira obstála. Mrkla jsem na spolehlivost a testy a opravdu to není nijak vyjímečné auto.
Kylie
To každopádně, nejlepší je přece C5, ty krávo odněkud, bůhví jestli z Německa.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 19:04, RE: Němce NE
anonym napísal:
To bylo sice ffffftipné, ale opravdu by mne zajímalo ve srovnání S ČÍM Zafira obstála. Mrkla jsem na spolehlivost a testy a opravdu to není nijak vyjímečné auto.
Kylie
Já mám už jasno.Bud mám smůlu, nebo nevim...auto obměnuji skoro co dva roky, měl jsem francouze, španěla, japonce, němce, ted mám švéda..nemám nic proti neněmeckým autům, ale nejedenkrát se mi stalo, že právě ten němec mě nikdy nenechal ve štychu.Jezdím fakt dost, západ i východ a právě s němcem jsem vždy dojel.Uvidím jak švéd, ale mám ho 2 měsíce 5000km a už je vyměněný chladič, tlumiče vržou jako prase a odešel xenon, podotýkám, že je nový za mega a půl, jestli to tak půjde dále, tak se mám na co těšit...No nevím, jestli je Opel čistokrevný němec, myslím, že v tomto segmentu to je jedno, ale pro mě je další auto jasné....made in Germany...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 19:08, RE: Ad VAN
Ráďa napísal:
Hele já pocházím taky ze 3 dětí. Auto jsme měli cca 4,4m s kufrem 370L. Přesto jsme zvládli jet do Jugoslávie pod stan s vlastním jidlem na skoro měsíc. Něměli jsme asi vozík ani zahrádku a šlo to. Tak nechápu co tu řešíš, měl bys chvíli hrát hru Tetris nebo jak se to jmenovalo, jak padají ty kostičky a ty je otáčíš ať zapadnou. Pak do auta naskládáš vše. Hele a kolik jízd do roka takto absolvuješ ? Myslím, že kdejaké Mondeo II combi musí v pohodě 5 člené rodině stačit. Při nejhorším si jednou ...
No, víš Ráďo, ona se kultura cestování od dob kdys jezdil s rodičema v Žigulíku ( nebo čem) do Jugoslávie dost změnila.
Já taky ještě krátce po revoluci objel půl Evropy eRŤákem a jak byli lidi štastní a dnes většina pohrdá Karosou 736.
Ano, Mondeo kombi je pro rodinu s dětmi plně dostačující,ale někomu může právě vadit ta extrémní délka (4,8m). Třeba už jen proto,že si před dvaceti lety postavil 4,5m dlouhou garáž na toho žigula( a znám takových lidí dost). Pro takového pak může být volba právě ten C- Max s délkou 4,3m a podobným vnitřním objemem.
Bus driver
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 19:27, RE: rozdílná kastle
anonym napísal:
S motory opel je to obráceně! Diesly "má opel slušný" - abych citovala, asi protože je bere od fiatu (alfy romeo) a docela povedené opravdu jsou.
PS: A tu "kdo má opla, toho aby husa kupla" znáte?
Kylie
ha ha velmi vtipné :-O
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 19:28, RE: Němce NE
anonym napísal:
To každopádně, nejlepší je přece C5, ty krávo odněkud, bůhví jestli z Německa.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 19:30, RE: VANy jsou jednoznačně horší
anonym napísal:
Milý Tome (který máš přehled o věku dam ve tvém okolí). Ano nezdá se to, ale rozdíly tu opravdu jsou (v neprospěch vanu). Nejlépe se s identickým motorem chová kupé, poté sedan, poté liftback, poté kombi a nejhorší je van. Nejde o nijak dramatické rozdíly, ale ....
Spotřeba, stabilita při jízdě hlavně v zatáčce (těžiště, tuhost karoserie), brzdy (jen o půl metru dál může znamenat malér, o metr dál už může být v kolence "život" místo YES zaškrtnuto NO.
Chápu výhody vyššího posazu a b...
Bože Kylie, musíš tady zas*at každou diskusi? Fakt otravná jak veš...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 20:04, RE: Němce NE
anonym napísal:
To každopádně, nejlepší je přece C5, ty krávo odněkud, bůhví jestli z Německa.
ty si kunda.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 20:08, RE: rozdílná kastle
figo napísal:
Tady se milá Kylie bavíme o ročnících 2001, 2002 a to jsou ještě Opelovské DTI a ty tedy opravdu nejsou nijak extra
Ach omlouvám se, přiznávám že s těmi staršími ročníky mám maličko problém.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 20:08, RE: VANy jsou jednoznačně horší
anonym napísal:
Bože Kylie, musíš tady zas*at každou diskusi? Fakt otravná jak veš...
debile.Kylie je spestřením tohoto nudného serveru plného zakomplexovaných prokoncernových pitomců, pro něž PD je naprosté zaklínadlo, a uváděná spotřeba palubního počítače téže plečky pro ně znamenají více než spotřeba skutečná.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 20:38, RE: rozdílná kastle
anonym napísal:
přesně tak,já když psal,že má Opel benzíny dobré tak to srovnávám se starým 2,0dti 74kw, nedej bože 2,0Di 60kw,ty neudělaly zrovna díru do světa.
Tom
...a formulace, že 2.0 dti od opelu (ať 60 či 74 kW) neudělaly díru do světa ... je VELMI milosrdný komntář. To byly opravdu ŠPATNÉ motory.
Kylie
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 08.09.2008 20:43, RE: Ad VAN
anonym napísal:
No, ona taková Zafira OPC se zrovna v zatáčkách moc nenaklání, má slušné zrychlení a odpovídající brzdy, takže proč se mačkat v nepohodlném kupé s malým kufrem, když si můžu 'zasportovat' i v prostorném MPV. A co se týče spolehlivosti- pokud někdo MPV používá jako čistě užitkové auto, lze čekat sníženou spolehlivost vlivem zanedbaného servisu, nebo třeba přetěžováním povolené užitné hmotnosti...
Nic proti Zafiře OPC, ale za stejné peníze lze koupit lepší vozy. Nemyslím, že by kupé bylo mělo být nepohodlné. Mám najeto pár km jak v kupé tak pár výletů vanem (třeba do Londýna) a pokud se budeme bavit o vanu a kupé za podobnou cenu, je (téměř) vždy lepším autem kupé.
Ano Zafira OPC se v zatáčkách na van naklání málo, ale fyzika je fyzika, to kupé tou zatáčkou projede lépe (a ještě se snáz řídí, a ještě má menší spotřebu, a ještě o kousek dříve zastaví), s tím nic nenaděláte.
Kylie
reagovať
  1 2 3 ... 5




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.