0
späť
 

diskuze k tématu: Vhodné auto pro UBER - nízká spotřeba, max. r.v.2011

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, japonská vozidla
Blejzr
počet príspevkov20
dátum registrácie18.11.2015
Štvrtok 26.05.2016 20:01, TUV tabulky
http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie - to jsem vycetl ve zdejsim .pdf tutorialu pro vyber auta, ze z techto tabulek by se melo vychazet..
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 26.05.2016 20:23, RE: TUV tabulky
Blejzr napísal:
http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie - to jsem vycetl ve zdejsim .pdf tutorialu pro vyber auta, ze z techto tabulek by se melo vychazet..


To je absurdní. Z těchto tabulek může vycházet leda trouba. Kdo tohle bere za základ při výběru auta, ať jezdí MHD. Vždyť třeba identická auta Peugeot 107/Toyota Aygo/Citroën C1 tam měla od sebe rozptyl "závad" rozdílný o třetinu - takže zatímco aygo má známku 2, peugeot 3, tak nejmenší citrón už 4.

Zrovna u dacií je lepší reference rozborka po 400 tisících km, odkud je jasné, že auto toho vydrží dost, bez ohledu na to, jestli majitel před STK vymění spálenou žárovku, a tedy jestli je nebo není to auto v tabulce TÜV poslední.
reagovať
Blejzr
počet príspevkov20
dátum registrácie18.11.2015
Štvrtok 26.05.2016 20:41, TUR
Nevím jak to je, proto jsem si prvne precetl zdejsi tutorial na tipcars.com a tam je prave tato tabulka jako prvni bod.. :(
reagovať
Citroenak
počet príspevkov724
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 26.05.2016 20:45, TUV
Suhlasim s prispevkom nadomnou. Nemozes auta hodnotit podla TUV reportu. Treba sa totiz pozriet aj na percenta zavad, ktore TUV berie ako kriticke (ako bolo spominane, hlavne tie svetla zvyknu pravidelne mat okolo 20%). Dalsi priklad su kia ceed a hyundai i30, a je toho viac. Dalsia vec je, ze ked napr na vw a skodovkach preskoci retaz a zhori motor, to v TUV neuvidis, lebo vtedy na STK tie auta zial nejdu. A prave to su chyby, o ktorych treba vediet. Spolahlivy rebricek najlepsich aut este nikto nevymyslel. Ber toho logana MPV a mas pokoj. Bude este asi aj v zaruke. Popripade sandrero..
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Štvrtok 26.05.2016 23:07, RE: TUV tabulky
Giorgio napísal:
Blejzr napísal:
http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie - to jsem vycetl ve zdejsim .pdf tutorialu pro vyber auta, ze z techto tabulek by se melo vychazet..
To je absurdní. Z těchto tabulek může vycházet leda trouba. Kdo tohle bere za základ při výběru auta, ať jezdí MHD. Vždyť třeba identická auta Peugeot 107/Toyota Aygo/Citroën C1 tam měla od sebe rozptyl "závad" rozdílný o třetinu - takže zatímco aygo má známku 2, peugeot 3, tak nejmenší citrón už 4.Zrovna u dacií je lepší reference rozborka po 400 tisících km, odkud je jasné, že auto toho vydrží dost, bez ohledu na to, jestli majitel před STK vymění spálenou žárovku, a tedy jestli je nebo není to auto v tabulce TÜV poslední.


Ad Aygo, 107, C1 to není pravda. Viz stáří 4-5 let http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie/ch-53516#articleStart

Aygo: 12.3%
107: 13.0%
C1: 13.6%
Logan: 25.5% (2. od konce)

Všechna kolínská auta mají téměř shodné hodnocení. Pokud je nějaké auto suverénně nejlevnější v kategorii, tak to možná znamená, že se muselo šetřit úplně na všem ne? Auta je celkem dlouhodobá investice, tam bych se nerozhodoval jen a pouze podle ceny.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 27.05.2016 06:01, RE: TUV tabulky
Tak napotřetí se to snad už uloží celé a správně. (Redakce, opravte si ten systém.)

Ve staří 2-3 roky mají kolínská trojčata 7,5/8,5/10,1, tato hovadina mě zaujala už vloni. Ve stáří 4-5 let má Ford Ka před Fiatem 500 náskok 60 pozic a o 5 % větší spolehlivost, ale ve stáří 2-3 roky má káčko závad více a je až za fiatem, přestože jde pořád o stejné generace. Zajímalo by mě srovnání rapidu a toleda, ale model tam není ani jeden. Ne, tyhle statistiky jsou fakt tak akorát pro legraci, navíc, jak už tu padlo, nezohledňují fatální závady typu motoru na odpis, kdežto netěsnost motoru ano (a teď otázka - je pro motoristu jednodušší, levnější (a z pohledu spolehlivosti významnější) nechat vyměnit těsnění, nebo celý motor?).
reagovať
Blejzr
počet príspevkov20
dátum registrácie18.11.2015
Piatok 27.05.2016 07:34, TUV
OK tak na TUV prdím, ale ten Logan MPV na me stejne nepusobi dostatecne reprezentativnim dojmem, zvenci to auto dejme tomu vypada pekne, podobne jako Chevrolet Orlando, ale vevnitr to pusobi levne a nekvalitne, proto uz by asi bylo lepsi si priplatit treba za ten Peugeot 308, ktery ma taktez nizkou spotrebu a jeste pusobi vice na urovni a urcite by mel vetsi uspech pri "sdilene spolujizde" :)
reagovať
Citroenak
počet príspevkov724
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 27.05.2016 08:47, Otazka
Ja som si ale myslel, ze ide v prvom rade o spotrebu paliva na jazdy po meste. Tam si myslim, ze nikto nebude mat nizsie naklady na palivo ako prave hybrid a LPG. Na hybrid je malo penazi, a rozumne LPG v tejto dobe ponuka myslim len dacia. Peugeot uz bude iba benzin alebo nafta. Benzin bude po meste zrat viac, nafta bude po meste trpiet a v najhorsom pripade bude dost casto v servise. A moderny diesel sa do mesta ani neodporuca.
reagovať
Blejzr
počet príspevkov20
dátum registrácie18.11.2015
Piatok 27.05.2016 09:55, Dacia
A tu Dacii mas na mysli ktery rocnik? Koukal jsem ze ty od roku 2013 vypadaji uz pekne, ale zase pochopitelne uz vice zaboli penezenku, ale tak ci onak, to vyresim uverem..
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 27.05.2016 10:37, Dacia
Proboha neradte mu Daciu. Mel jsem to (MPV) jako nahradni vozidlo, kdyz bylo moje v servisu. Horsi auto snad vyrobit nejde. Pokud te ted bavi rizeni, ver me ze po tydnu s loganem te to zase prejde...

mozna jen nejakej masochista si to koupi dobrovolne... Samozrejme vim v jake je to cenove kategorii, ale byl to opravdu ocistec..
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 27.05.2016 12:01, RE: TUV tabulky
Giorgio napísal:
Tak napotřetí se to snad už uloží celé a správně. (Redakce, opravte si ten systém.)Ve staří 2-3 roky mají kolínská trojčata 7,5/8,5/10,1, tato hovadina mě zaujala už vloni. Ve stáří 4-5 let má Ford Ka před Fiatem 500 náskok 60 pozic a o 5 % větší spolehlivost, ale ve stáří 2-3 roky má káčko závad více a je až za fiatem, přestože jde pořád o stejné generace. Zajímalo by mě srovnání rapidu a toleda, ale model tam není ani jeden. Ne, tyhle statistiky jsou fakt tak akorát pro legraci, navíc, jak už tu padlo, nezohledňují fatální závady typu motoru na odpis, kdežto netěsnost motoru ano (a teď otázka - je pro motoristu jednodušší, levnější (a z pohledu spolehlivosti významnější) nechat vyměnit těsnění, nebo celý motor?).


7,5 vs 10,1 je rozdíl 2,6 procentního bodu, to je velmi malá odchylka. Kvalita auta se ale lépe ukáže u starších ojetin. Proto je lepší koukat na statistiku starších aut, třeba 6-7 let. A tam se ukazuje že výsledek kolínských aut je na chlup stejný:

C1: 15,9
107: 16,1
Aygo: 16,1
Logan: 32,8 (2. od konce)

Psal si že podobným statistikám věří leda trouba. Vidím to spíš tak, že typický trouba věří na prvním místě hospodským kecům. Bezpečnost auta hodnotí podle toho co se dozvěděl od místního hasiče v hospodě a ne podle crash testů. Apod.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 27.05.2016 13:02, RE: TUV tabulky
Psal jsem, že je mezi nimi rozdíl třetina, a to je pravda. Jestliže budeme brát, že 2,6
% je statistická chyba, pak se auta z obou konců mohou klidně pohybovat v prostředku pole a naopak.

Můj otec, bývalý to hasič (skoro 30 let v aktivní službě), má z pohledu smrťáků bohaté zkušenosti - a proto ví, že umřeš v čemkoliv. V únoru kupoval nové punto (ostatně od roku 2001 kupuje výhradně fiaty).
reagovať
Blejzr
počet príspevkov20
dátum registrácie18.11.2015
Piatok 27.05.2016 14:00, RE: Dacia
sheogorath napísal:
Proboha neradte mu Daciu. Mel jsem to (MPV) jako nahradni vozidlo, kdyz bylo moje v servisu. Horsi auto snad vyrobit nejde. Pokud te ted bavi rizeni, ver me ze po tydnu s loganem te to zase prejde... mozna jen nejakej masochista si to koupi dobrovolne... Samozrejme vim v jake je to cenove kategorii, ale byl to opravdu ocistec..


No... :D Mám v tom guláš, co si budem povídat... Nejraději bych chtěl Audi třeba A6 nebo Škodu SUPERB a nebo VW Passat.. Ale to jsou pálky :(
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 27.05.2016 14:39, .
Neznam tvou situaci, ale zalezi jakej Uber chces provozovat. Predpokladam ze Uber POP - tzn stam staci auto myslim do 10 let. Na Uber X a Uber Black stejne potrebujes taxi licenci.

V ty patky se to da, casto je velkej zajem, a cena se nasobi, jinak si myslim, ze na tom Uber POP moc nevydelas

Vzal bych nejakej mensi benzinak (1.6-1.8), co se dobre snese s LPG.. nemyslim si, ze dieselu prospeje courani po meste, navic clovek, kterej pouziva pro mestky priblizovani diesel je u me ....

Treba Honda Accord (nevim jak funguje s lpg) je zajimava
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 27.05.2016 15:12, RE: TUV tabulky
Giorgio napísal:
Psal jsem, že je mezi nimi rozdíl třetina, a to je pravda. Jestliže budeme brát, že 2,6 % je statistická chyba, pak se auta z obou konců mohou klidně pohybovat v prostředku pole a naopak.Můj otec, bývalý to hasič (skoro 30 let v aktivní službě), má z pohledu smrťáků bohaté zkušenosti - a proto ví, že umřeš v čemkoliv. V únoru kupoval nové punto (ostatně od roku 2001 kupuje výhradně fiaty).


Tady se bavíme o 17 procetních bodech rozdílu. 16 vs. 33 procent u 6 letých aut. To už něco vypovídá.
reagovať
Blejzr
počet príspevkov20
dátum registrácie18.11.2015
Piatok 27.05.2016 15:38, RE: .
sheogorath napísal:
Neznam tvou situaci, ale zalezi jakej Uber chces provozovat. Predpokladam ze Uber POP - tzn stam staci auto myslim do 10 let. Na Uber X a Uber Black stejne potrebujes taxi licenci. V ty patky se to da, casto je velkej zajem, a cena se nasobi, jinak si myslim, ze na tom Uber POP moc nevydelasVzal bych nejakej mensi benzinak (1.6-1.8), co se dobre snese s LPG.. nemyslim si, ze dieselu prospeje courani po meste, navic clovek, kterej pouziva pro mestky priblizovani diesel je u me ....Treba Honda Accord (nevim jak funguje s lpg) je zajimava


Honca Accord, koukam na to a nadherne auto, ale cenove bude asi nekde okolo SuperB a Audin.. nicmene presne neco takoveho si predstavuju, holt se asi budu muset smirit s tim, ze za nove auto nedam 100k, ale 200k, pokud chci, aby mi alespon 10 let v klidu slouzilo a zaroven bych si tim privydelaval pro ten UBER (a kdyby me to chytlo, dal bych vypoved a udelal si TAXI licenci a zacal jezdit profesionalne)
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 27.05.2016 16:21, RE: TUV tabulky
Petr S napísal:
Tady se bavíme o 17 procetních bodech rozdílu. 16 vs. 33 procent u 6 letých aut. To už něco vypovídá.


Nevypovídá to nic. Tabulky si meziročně skáčou, jak chtějí, některé modely tam nejsou vůbec (to opravdu v Německu nejezdí "žádný" rapid?) a nezohledňuje i fatální problémy, na rozdíl od některých prkotin. Když jsem měl svého času fusiona, měl to být dle TÜV etalon spolehlivosti. Tolik problémů včetně vadné převodovky z výroby jsem s jiným autem nezažil. A přesto žádná z těch vad by nevstoupila do TÜV ani ADAC statistik (stejně jako TSI motory). Takže se prostě takovým statistikám jen směju, o spolehlivosti nebo problémovosti prostě fakticky neříkají nic.

Moje matka má 10letou pandu, podle statistiky TÜV bychom ji asi měli hodit ze skály. No světe div se, funguje v pořádku vč. automatické klimy. STK prošla v březnu zcela bez závad. Dával jsem akorát na jaře vyměnit svorkovnici PZ světla a vloni na podzim přetěsnit motor. A budu to auto držet při životě, jak dlouho to jen půjde, protože na stará kolena nevyměním matce auto za jiné, ze kterého bude hůř vidět a bude prošpikované kdejakými nesmysly.

Nedovedu si taky představit, že bych manželce řekl "miláčku, vyměním ti pětistovku za hnusného yarise, protože v nějaké německé statistice píšou, že by měl být za X let spolehlivější" - to by mi asi fakt neprošlo bez ohledu na design, protože doteď s tím autem nebyl jediný problém.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 27.05.2016 22:35, RE: TUV tabulky
Giorgio napísal:
Petr S napísal:
Tady se bavíme o 17 procetních bodech rozdílu. 16 vs. 33 procent u 6 letých aut. To už něco vypovídá.
Nevypovídá to nic. Tabulky si meziročně skáčou, jak chtějí, některé modely tam nejsou vůbec (to opravdu v Německu nejezdí "žádný" rapid?) a nezohledňuje i fatální problémy, na rozdíl od některých prkotin. Když jsem měl svého času fusiona, měl to být dle TÜV etalon spolehlivosti. Tolik problémů včetně vadné převodovky z výroby jsem s jiným autem nezažil. A přesto žádná z těch vad by nevstoupila do TÜV ani ADAC statistik (stejně jako TSI motory). Takže se prostě takovým statistikám jen směju, o spolehlivosti nebo problémovosti prostě fakticky neříkají nic.Moje matka má 10letou pandu, podle statistiky TÜV bychom ji asi měli hodit ze skály. No světe div se, funguje v pořádku vč. automatické klimy. STK prošla v březnu zcela bez závad. Dával jsem akorát na jaře vyměnit svorkovnici PZ světla a vloni na podzim přetěsnit motor. A budu to auto držet při životě, jak dlouho to jen půjde, protože na stará kolena nevyměním matce auto za jiné, ze kterého bude hůř vidět a bude prošpikované kdejakými nesmysly.Nedovedu si taky představit, že bych manželce řekl "miláčku, vyměním ti pětistovku za hnusného yarise, protože v nějaké německé statistice píšou, že by měl být za X let spolehlivější" - to by mi asi fakt neprošlo bez ohledu na design, protože doteď s tím autem nebyl jediný problém.


Ad fusion a převodovka. Na STK se přeci kvalita převodovky vůbec nehodnotí ne? Pokud z ní tedy už neteče olej... Tak proč by to mělo mít vliv u TUV reportu? Stačí se nad tím trochu zamyslet a pak vynášet soudy. Když jsi tvrdil že statistika TUV je nesmysl a dokládal jsi to na Aygo, 107 a C1, tak jsem si to ověřil a zjistil že to není pravda. To je celé, není do toho třeba tahat kdo s čím jezdí, pěkný víkend
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 28.05.2016 06:10, RE: TUV tabulky
Petr S napísal:
Když jsi tvrdil že statistika TUV je nesmysl a dokládal jsi to na Aygo, 107 a C1, tak jsem si to ověřil a zjistil že to není pravda. To je celé, není do toho třeba tahat kdo s čím jezdí, pěkný víkend


Neověřil a nepochopil. TÜV Report 2015 (stáří 2-3 roky) - rozpal 7,5-10,1 % = rozdíl 2,6 % mezi stejnými auty = třetina (hodnoty!!!). To jsem tvrdil a to je pravda. Ještě starší data, v TÜV Report 2014 to bylo 7,9/9,1/9,5 (čili 1,6 %, skoro třetina hodnoty a 30 pozic v tabulce). Mj. to znamená, že se meziročně ještě zvýšila "statistická chyba". No a naopak nejnovější TÜV Report 2016 7,8/8,6/9,9. Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak čísla jsou na první pohled podobná, ale reálně si prostřední a poslední pozici meziročně prohazují "francouzi". Hodnoty ze stáří 2-3 roky jsou z celého přehledu nejvíce vázané na původní produkty, čím starší a jetější auta jsou, tím více se na nich podepisuje přístup řidiče - a platí milionkrát omílané, že stará a levná ojetina se vybírá podle stavu konkrétního kusu.

A ještě k tomu, proč pouze kategorie stáří 2-3 roky - odkazuje se tu na report 2015, tzn. vydaný v roce 2014, s auty zkontrolovanými od půlky roku 2013 do půlky roku 2014, přičemž tazatel chce auto max. r. 2011, takže kategorie 4-5 let je mimo specifikaci (na hraně je až u reportu 2016).

Zmíněná převodovka je typický odraz toho, že jako deklarovaná statistika spolehlivosti a kvality (takto se o tom hovoří v článcích) je TÜV Report k ničemu. Když nám třeba na Lexusu LS460 nenadále odešly přední adaptivní tlumiče, auto stálo 2 týdny přilepené čumákem k zemi a museli to přijet řešit technici z Německa, protože v ČR nikdo kompetentní nebyl. Tím a třeba upadlými panty dveří mě Lexus docela zklamal, protože japonskou kvalitu ani spolehlivost neukázal. Mrzí mě to o více, že GS450h F-Sport dodnes pokládám za jedno z nejlepších aut, co jsem kdy řídil.

Jako daleko užitečnější německý zdroj při výběru auta bych bral Dauertest Autobildu, který umí zachytit "netabulkové" problémy a kde je i následná rozborka auta.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Sobota 28.05.2016 23:16, RE: TUV tabulky
Giorgio napísal:
Petr S napísal:
Když jsi tvrdil že statistika TUV je nesmysl a dokládal jsi to na Aygo, 107 a C1, tak jsem si to ověřil a zjistil že to není pravda. To je celé, není do toho třeba tahat kdo s čím jezdí, pěkný víkend
Neověřil a nepochopil. TÜV Report 2015 (stáří 2-3 roky) - rozpal 7,5-10,1 % = rozdíl 2,6 % mezi stejnými auty = třetina (hodnoty!!!). To jsem tvrdil a to je pravda. Ještě starší data, v TÜV Report 2014 to bylo 7,9/9,1/9,5 (čili 1,6 %, skoro třetina hodnoty a 30 pozic v tabulce). Mj. to znamená, že se meziročně ještě zvýšila "statistická chyba". No a naopak nejnovější TÜV Report 2016 7,8/8,6/9,9. Aby to ale nebylo tak jednoduché, tak čísla jsou na první pohled podobná, ale reálně si prostřední a poslední pozici meziročně prohazují "francouzi". Hodnoty ze stáří 2-3 roky jsou z celého přehledu nejvíce vázané na původní produkty, čím starší a jetější auta jsou, tím více se na nich podepisuje přístup řidiče - a platí milionkrát omílané, že stará a levná ojetina se vybírá podle stavu konkrétního kusu.A ještě k tomu, proč pouze kategorie stáří 2-3 roky - odkazuje se tu na report 2015, tzn. vydaný v roce 2014, s auty zkontrolovanými od půlky roku 2013 do půlky roku 2014, přičemž tazatel chce auto max. r. 2011, takže kategorie 4-5 let je mimo specifikaci (na hraně je až u reportu 2016).Zmíněná převodovka je typický odraz toho, že jako deklarovaná statistika spolehlivosti a kvality (takto se o tom hovoří v článcích) je TÜV Report k ničemu. Když nám třeba na Lexusu LS460 nenadále odešly přední adaptivní tlumiče, auto stálo 2 týdny přilepené čumákem k zemi a museli to přijet řešit technici z Německa, protože v ČR nikdo kompetentní nebyl. Tím a třeba upadlými panty dveří mě Lexus docela zklamal, protože japonskou kvalitu ani spolehlivost neukázal. Mrzí mě to o více, že GS450h F-Sport dodnes pokládám za jedno z nejlepších aut, co jsem kdy řídil.Jako daleko užitečnější německý zdroj při výběru auta bych bral Dauertest Autobildu, který umí zachytit "netabulkové" problémy a kde je i následná rozborka auta.


2,6 procentního bodu je opravdu malá odchylka. U rozdílu 7,5 vs 10,1% je nesmysl mluvit o 1/3 chybě.

Hypoteticky, pokud by poruchovost C1 byla 0,1% a Ayga 0,2%, tak je to přeci dokonalá shoda výsledků ne? Ale ty bys to napadl, že se výsledky liší dvojnásobně. Je zbytečné to dál rozebírat.
reagovať
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.