0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 TDCI a zkušenosti majitele po dvou letech provozu

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
David V
počet príspevkov2055
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 08.10.2013 23:18, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
Petr S napísal:
Benzínové motory klidně podtáčím pokud se to tak dá říct. Klidne ve městě ustálenou rychlostí po rovině točím 1500-2000 ot. při rychlosti 40-50 km/h. To vše při muší noze. Na tempomat bych takto nejel, protože tempomat nemá muší nohu. Nemyslím si, že to motoru škodí (možná se pletu). Auto nemá dvojhmotu, nezasírá se sazema, nemá turbo, tak mu nezatuhnou lopatky. Jel jsem s Aurisem co má nápovědu kdy řadit a překvapilo mě, že bez zátěže to radilo podřadit při 2000 na 1500, samozřemě při ustálené jízdě kdy se pedál jen lechtá. S chrochtem to možná tak bezproblémové nebude.


Dneska už je podtáčení něco trochu jiného, mluvíme-li o benzínu. Ne že by to již nešlo, ale motor management už na to většinou zareaguje a snaží se to eliminovat - slouží k tomu čidlo detonačního spalování. Principem podtáčení je právě přivodění stavu detonačního spalování, kdy se směs nekontrolovaně sama vznítí ještě před zážehem jiskry. Hoření, a tedy nárůst tlaku není rovnoměrný, ale vznikají pulzy, které rozkmitají pohybující se části (zvonivý zvuk motoru). Většinu už právě dokáže ECU rozpoznat a eliminovat (asi z větší části).
Nicméně mi rovněž nedělá problém lehkou nohou šimrat plyn a se zařazenou 4-kou se ploužit 40, pokud vidím, že nebudu muset prudce zrychlovat nebo v kolonách běžně zařadím 2-ku s nechám auto jet na volnoběh. I trojku mi takto motor na rovině utáhne a neprotestuje (necuká a nevibruje a nemá nepřirozený zvuk, ale plynule táhne).
U těch naftových motorů je u podtáčení i problém s 2-hmotou, která musí snášet daleko větší torzní kmity vlivem vysokého a nerovnoměrného točivého momentu a za druhé při nízkých otáčkách nemusí být ještě dost spalin na roztočení turbíny.
reagovať
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Utorok 15.10.2013 11:39, RE: Ford Mondeo 1,8 TDCI kombi 12/2010 Ghia
martin.svambergFB napísal:
Mam tento motor v Mondeu z posledniho mesice, kdy se vyrabelo s timto motorem a bez filtru PC, uz po faceliftu a v limitovane serii Ghia (12/2010), ktera koncila. Recenzi bych napsal podobne jako autor. Vuz jsem kupoval "novy" s par stokilometry z nemeckeho Ford autosalonu. Prvni vymenu oleje vuz absolvoval po roce a 900km(dlouho stal na sklade), druhou po dvou letech v 8tis km. Treti vymenu budu realizovat v 18tis km. Asi to znit jako neuveritelne, ale mam dlouhodobou spotrebu 4,7l/100km, jezdime bezne ve 2+novorozenec, rychlosti dle maxim 50/90/130. Nekolikrat jsem vyuzil i origininalni tazne a s vlekem Agados a nakladem cca 100kg jsem mel spotrebu 4,9/100km.Tento vikend jsem byl na Morave na vinobrani, 70% po dalnici 130km/hod, dost proti vetru, po 300km jsem mel spotrebu 5,2l. DO 1000otacek se motor moc neprojevuje,ale mezi 1700-2700 je to nezmar. Co se tyce nafty, autu dopravam Vervu od Benziny. Predchozi vuz jsme meli Octavii 2009 1,9 TDI, Octavie i Mondeo ma svoje vyhody/nevyhody,nyni jsem max. spokojen, ale na Oktavku vzpominam rad, i pres jeji chyby (spotreba oleje, drahy servis,zajem zlodeju....).


do 1.000 otáček se motor moc neprojevuje?!? tam by se neměl, pokud nemluvíme o volnoběhu, vůbec dostat! provozní otáčky moderních dieselů (kterými dlouhodobým používáním nepoškodíme motor) této třídy začínají na 1.500. bez ohledu na skutečnost, že vám palubní počítač píše "přeřaď, aby jsi splnil normu na co2 a dosáhl nízké spotřeby"!
nízkými otáčkami sice dosáhnete lepší spotřeby, ale vyššího opotřebení některých komponentů (setrvák, ložiska, klika, čepy, ojnice) motoru a převodovky (ozubená kola)
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov3
dátum registrácie17.06.2024
Pondelok 11.08.2014 22:18, Kde kupujete origo olej
Má ho každý druhý nezávislý prodejce dílů, nebo olejů,a fakt stojí cca 130,- vč DPH
reagovať
Duval
počet príspevkov30
dátum registrácie15.05.2013
Sobota 14.02.2015 17:57, Ford Mondeo 1,8 TDCi
Doplnění recenze uživatele co nekecá - nemám proč. Auto není pro mně prostředkem k ukazování prestiže, nejsem ten typ, který když má 4 kroužky pro teploušky, tak si myslí, že je mistr světa amoleta. Auto je pro mně jen auto, věc co slouží. Samozřejmě, kdyby byly velké love........jsou auta, všechno jsou jen auta, ale pak je jedna značka s koníkem z Maranella, to nejsou auta, to je sen. Mám úspěšně za sebou 170 000 km, tj. cca. 60 000 km od koupě. Doplnění údržby - výměna zadních brzdových destiček, cca. 1100 Kč myslím BOSCH. Dále opět výměna oleje orig. FORD vč. všech filtrů zn. Purflux. Vše kupuji od autodíly CAR DO Most - eshop, vše OK, ceny dobré. Jinak jen nafta (nyní jezdím VERVU, když stojí 30 Kč - mj. opravdu motor běží o poznání lépe, vliv na spotřebu 0, ale starty a kultura běhu a zátah od spodu o mnoho lepší a auto tolik nechrochtá) a olej. Pár km před výměnou oleje v motoru jsem dolil olej, aby byla hladina u horní risky, abych zjistil přibližnou spotřebu od výměny do výměny, dolito cca. 0,5 L, takže to odhaduji na spotřebu oleje max. 0,75 L na těch 15 000 KM. Směju se tomu, když někteří koncernoví onanisté nebo majitelé třícípé hvězdy, auta na celý život píší, že dolévají 1 litr oleje, ale na 1000 km , chudáci, kam ta kvalita spěje. To jsou mi etalony kvality. Tímto končím, nemám co více psát. Jo zapomněl jsem, ještě 140 Kč za myčku teď v zimě, od loňské letní dovolené jsem nebyl v myčce. Tak zase po 15000 km dám vědět co a jak.
reagovať
Duval
počet príspevkov30
dátum registrácie15.05.2013
Pondelok 08.06.2015 23:14, Ford mondeo 1,8 TDCi
Tam auto má za sebou 180 000 km. Nemám co napsat, ufff, naštěstí. Takže běžná údržba, výměna zadních destiček a kotoučů, výměna naftového a kabinového filtru, oleje v motoru po 15 000 km, doplnění a desinfekce climy.. Dlouhodobá spotřeba stále kolem 6,5 litru příměstským provozem. Porucha - prasklá žárovka H7 (Osram - už nikdy nekoupím, výdrž krátká). Návrat k Philipsu. Takže banalita, ale hlásit se to muší. Takže........nechci to zakřiknout, jen tak dál. Přeji to samé majitelům lidových vozů od koncernu a dalších značek lidového koncernu.
reagovať
richigold
počet príspevkov2
dátum registrácie08.07.2018
Nedela 08.07.2018 14:53, Mondeo IV 1.8 tdci 92kW
Rovněž vlastním Mondeo 1.8 tdci turnier, 11/2010, 92kW, facelift, bohužel jedno z posledních pořádných aut. Od roku 2011 byl motor 1.8 tdci bez filtru nahrazen 1.6 tdci s filtrem. Vozidlo jsme zakoupili jako tříleté po 1. majiteli z Belgie, jasná minulost, servis, ježděné na dálky, v době koupě najeto cca 172.000 km. Jezdím s tímto autem rovněž z 99% pouze dálky, nyní najeto skoro 320.000 km. Pohodlnost auta, spolehlivost a servisní náklady, jak uvádí autor recenze, mohu jen potvrdit. Osobně studený motor šetřím, na jedno nastartování jedu přes 150 km a vždy dochlazuji turbo. K mondeu se chovám jako člověk, jezdím pouze na naftu od Benziny a přilévám VIF (dosud žádný problém se vstřiky či čerpadlem). Olej + 3x filtry měním každých cca 20.000 km, naftový ob výměnu, a jinak co je třeba. V Cardu 5 l oleje Ford Formula 5W30 stojí 652,-Kč, filtry beru tamtéž vesměs jen od Mannu a také jsou v řádu stokorun. Co se týče většího servisu bych poopravil, že ve 200.000 km předepisuje Ford tzv. velký servis, což znamená: horní rozvody, spodní rozvody (stojí cca 4.800,-Kč pouze ve Fordu a mění se!), vodní pumpu, asi 4 gufera (stojí kolem 3.000,-Kč, k dostání také pouze v originálu). Preventivně jsem v této době nechal udělat ještě komplet spojku se setrvákem, i když to nebylo třeba, a výměnu oleje v převodovce. Investice větší, ale zase je klid na dalších 200.000 km. Jinak komplet brzdy (4 kotouče + destičky) od Bremba vyšly asi na 7.000,-Kč. Každých půl roku odejde žárovka H7 v předním světle, výměnu už mám nacvičenou, je to chvilka, 2 žárovky z Lidlu vyjdou na 149,-Kč. Jediný trochu problém - v cca 280.000 km auto občas malinko poškublo. U pánů, kteří u nás dělají Fordy, zjištěno, že odchází egr ventil. Mechanicky jsme jej zaslepili a je klid. Poté se sice rozsvítila kontrolka egru, ale s tím nemám problém. Navíc auto o trochu lépe táhne, spotřeba spadla asi o 2 deci. Párkrát do roka se díky tomu stane, že motor padne do nouzáku, ale je to pouze tím, že řídící jednotka si vyhodnotí nějaké aktuální hodnoty ohledně egru, které se jí nezdají. Vypnu motor, nastartuji a auto jede opět normálně. Auto je velké, pohodlné, podvozek bezvadný, do auta se vejde vše, co potřebuje běžná rodina převážet. Dlouhodobou reálnou spotřebu mám kolem 5,3 l nafty, palubní pc ukazuje 4,9 l, takže trošku lže. Rozhodně se necourám, ale snažím se plynule jezdit do běžných rychlostních limitů. Spotřeba oleje je cca 0,5 - 0,6 l na 20.000 km - pohoda. I když jsem s autem nadmíru spokojený a podle recenzí je motor 1.8 tdci schopen při správné péči najet milión km, začínám se rozhlížet po následovníkovi, který už bohužel nebude takový, jako auta z této generace. Až budu toto auto prodávat, snad bude nový majitel vědět, že si kupuje držák.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov538
dátum registrácie16.11.2012
Pondelok 09.07.2018 13:46, RE: Mondeo IV 1.8 tdci 92kW
citácia:
reakce na: richigold, 08.07.2018 14:53 (Rovněž vlastním Mondeo 1.8 tdc ...)


Dobrý den, budeme rádi, když své zkušenosti s Mondeem vložíte do samostatné recenze http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost. Vaše zkušenosti se tak dostanou k většímu počtu čtenářů. Děkujeme a přeji hezký den
reagovať
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.