0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký motor pro Fiat Tipo?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 06:15,
Tipo jsem kdysi taky moc chtěl. Bylo to okolo roku 1991 a s ještě mokrým řidičákem. Dnes už je Tipo minulost. Rozhodně bylo v první vlně dovozových vozů po "revoluci" a po letech provozu u nás bude problém sehnat ho slušném stavu. Hodně štěstí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 07:00, 1.9TD
Tento motor muzu jen doporucit,jezdi do 6l nafty a jestli bude v poradku,tak je to spolehlivy pracovnik a je to drzak,najezdil jsem s nim asi 50t km a byl vybornej.Ma asi od 2000ot solidni zatah!
Mel jsem 66kw verzi,delala se i 59kw!
1.7D bych opustil,jedine ze chtete jezdit na postrebu,ale jeho linosti brzo pohrdate!
Dporucuji bud 14" 185/60 nebo 15" 195/50.pak je auto s temito gumami mnohem stabilnejsi!
Ale shanejte urco od roku 1993,kdy probehl facelift!
Jinak je to vyborny vuz,o ktery se musite starat (jako o kazdy) pokud chcete,aby byl spolehlivy.
A pro porovnani s Felicii,Fackem,Skodarnou,Golfem II vitezi jak prostornosti,variabilitou kufru a dobrymi jizdnimi vlastnostmi!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 08:10, Tipo - zkušenosti
Téměř ve všem mohu souhlasit s p. Kosem. Měl jsem před cca 10 lety asi 4 roky Tipo 1.4.i. Jediná věc, která mě pozlobila, než jsem přišel na příčinu, byla právě ona elektroinstalace, resp. ukostření. S ní souvisí také jediná větší závada, kdy jsem zůstal stát s uklepanou mínusovkou od baterie, což ale znamenalo jen cca hodinovou opravu za 500,- Kč. Až dobře po roce ježdění jsem dal auto elektrikáři, který vše vyčistil a nově ukostřil a od té doby ani jediný problém. Hovořím o autě, které jsem prodával s 235 tis. poctivě najetými kilometry. Motor nebyl žádný silák, ale pro běžné ježdění stačil a pokud je mi známo, současný majitel má už hodně přes 300 tis. a kromě repase startéru na nic nesáhl. Koroze veškerá žádná, vnitřek super prostorný a pohodlný, sedadla neuvěřitelně rozměrná. Podvozek slušný, souhlasím s odcházejícími silentbloky, ale to není na našich silnicích nic neobvyklého. Takže já klidně doporučím i motor 1.4, protože to je při standardní údržbě neuvěřitelný držák. S lehkou nohou jsem jezdil delší trasy za 6 litrů. Jediné, s čím nemohu v recenzi p. Kose souhlasit, je ona digitální palubka. Vypadá božsky, ale já byl po zkušenostech spousty lidí rád, že jsem v CH narazil na verzi AGT s klasickými budíky a ne zrovna DGT. Pokud vím, skoro každému na ní něco nefungovalo. Na Tipo dodnes nostalgicky vzpomínám jako na výborné rodinné auto, které při uvážlivém výběru, každému rád doporučím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 08:41, RE: 1.9TD
zigi napísal:
Tento motor muzu jen doporucit,jezdi do 6l nafty a jestli bude v poradku,tak je to spolehlivy pracovnik a je to drzak,najezdil jsem s nim asi 50t km a byl vybornej.Ma asi od 2000ot solidni zatah!
Mel jsem 66kw verzi,delala se i 59kw!
1.7D bych opustil,jedine ze chtete jezdit na postrebu,ale jeho linosti brzo pohrdate!
Dporucuji bud 14" 185/60 nebo 15" 195/50.pak je auto s temito gumami mnohem stabilnejsi!
Ale shanejte urco od roku 1993,kdy probehl facelift!
Jinak je to vyborny vuz,o ktery se mus...
suhlasim s pozitivnou odozvou na 1,9Td . Tento motor som mal v Delte, nabehal som dost km, a ked sa uz zostatok auta rozpadal - motor stale frcal bez problemu dalej... ziadna spotreba oleja, 6 litrov nafty, vyborna pruznost - doporucujem!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 08:58, RE: 1.9TD
meky napísal:
suhlasim s pozitivnou odozvou na 1,9Td . Tento motor som mal v Delte, nabehal som dost km, a ked sa uz zostatok auta rozpadal - motor stale frcal bez problemu dalej... ziadna spotreba oleja, 6 litrov nafty, vyborna pruznost - doporucujem!
Měl jsem Tipo 1,9 TD z roku 1988, dovoz D, 150 tisíc najeto od původníjho majitele + já sám jsem na něm najel 150 tkm. Motor byl naprosto bezvadnej, jezdil na úplně všechno (bionafta 1.generace a podobný svinstva z JZD atd.) bez větší údržby - stačilo jednou za čas pročistit vstřikovací trysky. Hlavně na 3ku to byl tahoun - v kopcích Octavie TDI nestačily. Celkově auto hodnotím velmi pozivtivně - překvapivě velikej vnitřní prostor, dobrej motor a podvozek, spolehlivost,...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 09:20, RE: 1.9TD
bruno napísal:
Měl jsem Tipo 1,9 TD z roku 1988, dovoz D, 150 tisíc najeto od původníjho majitele + já sám jsem na něm najel 150 tkm. Motor byl naprosto bezvadnej, jezdil na úplně všechno (bionafta 1.generace a podobný svinstva z JZD atd.) bez větší údržby - stačilo jednou za čas pročistit vstřikovací trysky. Hlavně na 3ku to byl tahoun - v kopcích Octavie TDI nestačily. Celkově auto hodnotím velmi pozivtivně - překvapivě velikej vnitřní prostor, dobrej motor a podvozek, spolehlivost,...
Dekuji za tvuj prispevek,konecne nejaci chytracci pochopi,ze Tipo se vyrovnavalo s Octavii 1.9TDI 66kw!!!!!!!
Jinak 3 rychlost byla super,to souhlasim a 5 byla zase moc dlouha,vyborna na dalnici,ale pri rychlosti 80-90 byla slaba!Ale stacilo hodit 4 a uz to zase ficelo
Jinak jsem mel taky Tipo TD z roku 1988 a kdyby mi nezhnila podlaha,mel bych ho dosud!Motor byl ale fakt vybornej
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 09:51, RE: 1.9TD
zigi napísal:
Dekuji za tvuj prispevek,konecne nejaci chytracci pochopi,ze Tipo se vyrovnavalo s Octavii 1.9TDI 66kw!!!!!!!
Jinak 3 rychlost byla super,to souhlasim a 5 byla zase moc dlouha,vyborna na dalnici,ale pri rychlosti 80-90 byla slaba!Ale stacilo hodit 4 a uz to zase ficelo
Jinak jsem mel taky Tipo TD z roku 1988 a kdyby mi nezhnila podlaha,mel bych ho dosud!Motor byl ale fakt vybornej
S Octavii? Trochu humorne srovnani-zvlast ta poruchovost koroze apod.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 10:05, RE: 1.9TD
digo napísal:
S Octavii? Trochu humorne srovnani-zvlast ta poruchovost koroze apod.
Ma tohle cenu komentovat?Ja myslim ze ne,ale pokud ubohy digo nepochopis,ze jsme mluvili o motoru,tak to uz je krize...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 10:23, RE: 1.9TD
zigi napísal:
Ma tohle cenu komentovat?Ja myslim ze ne,ale pokud ubohy digo nepochopis,ze jsme mluvili o motoru,tak to uz je krize...
vsak taky porovnavat lehké Tipo s 66kW s tezsi Octavii se stejnym vykonem taky neni to prave nemyslite?
Osobne nemam proti Tipu nic..sam jsem ho mel nekolikrat pujceny a prave diky nizke vaze jede hodne slusne.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 11:05, zigi
zigi vlastně znamená ZOUFALÝ IDIOT GARANTUJÍCÍ IMBECILITU
jen aby všichni zde věděli :o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 11:16, RE: zigi
zigi napísal:
zigi vlastně znamená ZOUFALÝ IDIOT GARANTUJÍCÍ IMBECILITU
jen aby všichni zde věděli :o)
To ti muzu vymyslet ke kazdemu nicku)
TO zz: Jinak vaha 1160kg u Tipa nebude o moc nizsi nez u Octavie,ale ono si to proste lidi nepripusti,ze by se jim mohlo vyrovnat vykonove auto z roku 1988!
Lidi,nekteri jste proste zaslepeni skodovkami az to boli
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 11:19, RE: 1.9TD
bruno napísal:
Měl jsem Tipo 1,9 TD z roku 1988, dovoz D, 150 tisíc najeto od původníjho majitele + já sám jsem na něm najel 150 tkm. Motor byl naprosto bezvadnej, jezdil na úplně všechno (bionafta 1.generace a podobný svinstva z JZD atd.) bez větší údržby - stačilo jednou za čas pročistit vstřikovací trysky. Hlavně na 3ku to byl tahoun - v kopcích Octavie TDI nestačily. Celkově auto hodnotím velmi pozivtivně - překvapivě velikej vnitřní prostor, dobrej motor a podvozek, spolehlivost,...
pod touhle přezdívkou tady vystupuji já už asi rok tak si najdi jinou!s pozdravem bruno.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 14:19, RE: 1.9TD
zigi napísal:
Tento motor muzu jen doporucit,jezdi do 6l nafty a jestli bude v poradku,tak je to spolehlivy pracovnik a je to drzak,najezdil jsem s nim asi 50t km a byl vybornej.Ma asi od 2000ot solidni zatah!
Mel jsem 66kw verzi,delala se i 59kw!
1.7D bych opustil,jedine ze chtete jezdit na postrebu,ale jeho linosti brzo pohrdate!
Dporucuji bud 14" 185/60 nebo 15" 195/50.pak je auto s temito gumami mnohem stabilnejsi!
Ale shanejte urco od roku 1993,kdy probehl facelift!
Jinak je to vyborny vuz,o ktery se mus...
Souhlasím s kladnými názory na 1.9 TD. Můj táta si koupil r.v. 89, když měl najeto 100 tis. Za 3 roky najezdil cca 80 tis a po tom všem neměl snad žádnou spotřebu oleje. Za tu dobu co ho měl (cca 4 roky), tak řešil pouze tankování nafty a nic víc, žádné opravy ani seřízení. Jen pro upřesnění: udávané zrychlení z nuly na 100 km/h udělal za 12 s. Takže "převratné" TDI od VW, které mimochodem FIAT zkonstruoval jako první a dával ho už do staré cromy ješte před vznikem Tipa, v Golfu III se může jít .... Zrychlení Golfa III 1,9 TDI a snad o octávie 1,9 TDI je 13,5 s! Což je vzhledem k době vzniku a silným kecům zástánců VW rozdíl třídy (i prostorově vzhledem k vnějším rozměrům) = velká slabota!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 14:20, RE: zigi
zigi napísal:
To ti muzu vymyslet ke kazdemu nicku)
TO zz: Jinak vaha 1160kg u Tipa nebude o moc nizsi nez u Octavie,ale ono si to proste lidi nepripusti,ze by se jim mohlo vyrovnat vykonove auto z roku 1988!
Lidi,nekteri jste proste zaslepeni skodovkami az to boli
Ja nejsem zaslepeny skodovkami :)
Octavia je opravdu tezsi(asi o 100 kilo).
Starou skodarnou taky muzu predjet baworaka, kdyz jede 30.To, ze pan s Tipem predjizdel octavie vubec neni smerodatny, protoze pochybuju, ze ty octavie, s kterymi zavodil zavodily s nim.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 14:24, Tipo
Tipo 1,9TD 66kW mám teď, motor mám po kompletní GO včetně nového turba. Jede to pěkně, ale ten zátah turba je až tak od 2500 otáček. Když to srovnáš s dnešními TD, tak ta novější auta mají slušný zátah už od nějakých 1800 otáček, což není k zahození. Ale 1,9TD v Tipu je na svou dobu nadprůměrný motor a s celkem lehkým autem dělá divy. Občas se může objevit prasklá hlava válců, tak na to při koupi pozor.
Tipo 1,7D 42kW jsem měl také, když se tomu šlápne hodně na krk, tak se taky pohne kupředu, ale s 1,9TD se to nedá srovnat. 1,7D je vhodná buď jen do většího města nebo naopak na venkov, na nějaké okresky s častým předjížděním náklaďáků se vůbec nehodí.
Dále existuje atmosferický motor 1,9D 48kW a přeplňovaný 1,9TD 59kW, s těmi zkušenost nemám.
Na koupi diesla je teď ideální doba, takový studený zimní start hodně napoví. Tipa jsou přeci jen již letitá auta, takže by se měla před koupí diesla zkontrolovat komprese v motoru.
Z benzínových motorů bych sáhl po 1,6 OHC, má kolem 55 kW. Pak je ještě 1,6 DOHC (ale osmiventil) 66kW, ten motor má ale vyšší spotřebu. Obloukem bych se vyhnul jakémukoliv dvoulitru, 150 koní u 16V to sice není špatné, ale poddimenzovaný klikový mechanismus je tam také.
Obávané poruchy v elektroinstalaci zde opravdu z 90% souvisí se špatným ukostřením, to je první věc, kterou bych po koupi nechal zkontrolovat. Dále je problém s kabely do 5 dveří, ty se v husím krku hodně lámou. Koroze napadá hlavně podlahu a zadní podběhy - na to pozor, zevnitř je to schované pod kobercem a z venku to gumový nátěr skryje. Takže oddělat koberec podlahy v kufru a taky boční tvarové koberce v kufru.
Novější model od 93 roku měl myslím airbag standardně, resp. ještě jsem neviděl tohle Tipo bez airbagu. Sehnat ale dnes aspoň trochu zachovalý kousek, to bude velký problém.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 16:57, RE: Tipo
Michal napísal:
Tipo 1,9TD 66kW mám teď, motor mám po kompletní GO včetně nového turba. Jede to pěkně, ale ten zátah turba je až tak od 2500 otáček. Když to srovnáš s dnešními TD, tak ta novější auta mají slušný zátah už od nějakých 1800 otáček, což není k zahození. Ale 1,9TD v Tipu je na svou dobu nadprůměrný motor a s celkem lehkým autem dělá divy. Občas se může objevit prasklá hlava válců, tak na to při koupi pozor.
Tipo 1,7D 42kW jsem měl také, když se tomu šlápne hodně na krk, tak se taky pohne kupředu, al...
Mám 1,9TD 3 roky, kdy mělo na tachometru 160000. Teď má přes 220000 km a má zkušenost je taková - tlaky jsem neměřil, ale v poslední zimě jsem nastartoval i při -26 st. C, jezdím v průměru za 6,5 l a to jezdíme v pěti po okreskách. Turbo začíná táhnout od 2000 až do 3000, pak zleniví. Olej nedolévám, prostě ho nežere (cyklus výměny je 7500 km). Nevím, co je váha vzduchu, motor šlape jako hodinky. Souhlasím s Michalem s problémem drátů vedoucí do pátých dveří, už jsem je musel měnit 2x, asi by to vyřešila předělávku a la Favorit. Elektriku je třeba kontrolovat - myslím ukostření. Nepochopil jsem kritiku multifunkčních páček pod volantem od autora článku, naopak se mi líbí, že je to všechno pokupě a nemusím v noci ve tmě někde šmátrat po přístrojovce, protože to mám u volantu. Jo, to tu ještě nikdo nepoznamenal, grafické symboly páček jsou při rozsvícení světel hezky podsvětlené. Naopak budíky napravo od dvojice hlavních budíků jsou podsvětlené slabě. Mám model 1993 a pořád oceňuju centrál na DO, klimu, elektricky stahované okna, výškově seřiditelný volant, ABS, servo a hlavně ten obrovský vnitřní prostor, kterému nemůže Oktávka konkurovat (s výjimkou kufru - tam je poměr přesně opačný). Nevím, co je rez (něco by se asi našlo, ale nehledám). To vše dnes můžete koupit v ceně kolem 30000 Kč.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 17:40, RE: zigi
Skoda rulez,,simply clever napísal:
Ja nejsem zaslepeny skodovkami :)
Octavia je opravdu tezsi(asi o 100 kilo).
Starou skodarnou taky muzu predjet baworaka, kdyz jede 30.To, ze pan s Tipem predjizdel octavie vubec neni smerodatny, protoze pochybuju, ze ty octavie, s kterymi zavodil zavodily s nim.
Téměř všichni v oct. TDI (a nejlépe kombi) závodějí... Zrovna před chvílí jsem na dálnici v kopci musel jednu paní vzít zprava, abych nemusel pěšky. Prostě se rozhodla, že když má TDI, tak nikoho nepustí. Holt si měla pořídit něco silnějšího než rotačku 66 kW, nebo se měla naučit řadit...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 18:45, tipo
taky jsem mel kdysi tipo td a musim rict,ze to nejelo spatne,ale s motorem tdi bych to nesrovnaval.je sice pravda,ze neznate vahu vzduchu a podobne problemy spojene s tdickem,ale ty motory jsou absolutne nesrovnatelne.uz jen ten zimni start u fiata temer vzdy nejisty a kdyz uzto chytne tak o tom vi cely okres.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.12.2006 21:01, RE: tipo
drroman napísal:
taky jsem mel kdysi tipo td a musim rict,ze to nejelo spatne,ale s motorem tdi bych to nesrovnaval.je sice pravda,ze neznate vahu vzduchu a podobne problemy spojene s tdickem,ale ty motory jsou absolutne nesrovnatelne.uz jen ten zimni start u fiata temer vzdy nejisty a kdyz uzto chytne tak o tom vi cely okres.
To je pravda, ale zapoměl jsi dodat,že ve skutečnosti mělo nalítáno k 500 000 km ! Měl jsem cromu 2,5td,nalítáno 730 000km a žádnej mráz problém!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.12.2006 01:49, RE: tipo
jirka napísal:
To je pravda, ale zapoměl jsi dodat,že ve skutečnosti mělo nalítáno k 500 000 km ! Měl jsem cromu 2,5td,nalítáno 730 000km a žádnej mráz problém!
nezapomnel jsem dodat nic,fiaty v dieselu moc drzaky nejsou tipo bylo koupene u nas nove a melo necelych 200000.uz bych si proste fiata nekoupil a uz vubec ne v dieselu,ale to je jen muj nazor vy si delejte a kupujte co chcete.
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.