0
späť
 

diskuze k tématu: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje

kategórie zaradenia témy: poradna
Taxs
počet príspevkov9
dátum registrácie07.01.2019
Pondelok 13.04.2020 12:59, 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
Dobrý den mám peoblem auto má najeto 48000km a měl jsem tak 1 cm nad risku merky oleje takže dost benzínu v oleji diagnostika ukazovala tlak motorového oleje to bylo vše jezdím 10 km dene cim by to mohlo být olej jsem vyměnil ale píše to pořád a po chvle jízdy stop a nouzové režim zvuk motoru je normalni dík za rady
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.04.2020 16:06, RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: Taxs, 13.04.2020 12:59 (Dobrý den mám peoblem auto má ...)

Ahoj, pokud jde o typ s turbem, tak je to přímý vstřik, která nemá rád příliš krátké jízdy bez nějaké možnosti vůz trochu projet více. Jinak s motory nebývají problémy.
Zkus tedy vůz projet na delší trase a rychleji, plus tankuj teď par týdnů jen prémiové palivo 100oct. ceny jsou tak nízké, že nebudeš ztrátný na tom.
reagovať
Taxs
počet príspevkov9
dátum registrácie07.01.2019
Pondelok 13.04.2020 16:29, RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 16:06 (Ahoj, pokud jde o typ s turbem ...)


Ahoj jo je to s turbem ale když jsem to chtěl projet pořádně tak mne třeba po půl kilometru napsalo závada a potom stop a po chvíli začne cukat a musím zastavit vypnout motor a pak to zase chvilku jede a pak pořád dokola tak to nechcu víc dodělat
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.04.2020 16:35, RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: Taxs, 13.04.2020 16:29 (Ahoj jo je to s turbem ale kdy ...)

To vypadá na vážnější závadu. Možná tu chlapi napíšou ještě, za mě je to na servis.. :-S
reagovať
Taxs
počet príspevkov9
dátum registrácie07.01.2019
Pondelok 13.04.2020 16:44, RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 16:35 (To vypadá na vážnější závadu. ...)


Taky to tak vidím uvidím zítra to odtah u do peugeot tak uvidím co mne řeknou ale dík
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.04.2020 17:04, RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: Taxs, 13.04.2020 16:44 (Taky to tak vidím uvidím zítra ...)

Ahoj držím palec, poptej se známých, na forech apod., jak postupovat v připadě reklamace ohledně kulance na motor. Budou na tebe zkoušet vše možné, ať jsi raději dobře informovaný předem. Malá rada od právníka taký není někdy na škodu a nikoho nezruinuje.

Teď se dívám do Světa Motorů 14/2020 ohledně 1.2 PT s turbem, závady:
1. Ztráta komprese, prasklé písty - důsledek detonačního spalování. (jinde tam píšou, že slabší verze nemusejí mít kované písty, zejména ojetiny ze západu a ty mají s tímto problém, zejména pokud jezdí na klasický 95oct. ben.)

2. Nízký tlak mazání, poškozené olejové čerpadlo, vyvěva, někdy i turbo - vinou zvýšeného množství benzínu v oleji(jen krátké trasy) se začal loupat rozv. řemen.

3. Rozpad izolátoru svíček - vínou detonačního spalování, častěji u jednotech provozovaných při trvale nízkém zatížení

Uvidí se, chcte to diagnostiku atd..
reagovať
Taxs
počet príspevkov9
dátum registrácie07.01.2019
Pondelok 13.04.2020 17:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 17:04 (Ahoj držím palec, poptej se zn ...)


Tak to se mám na co těšit diagnostika ukazovala tlak motorového oleje neznámý druh chyby $21 fakt jsem zvedavej co to bude při mém štěstí tak generálka motoru ??
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.04.2020 18:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: Taxs, 13.04.2020 17:19 (Tak to se mám na co těšit diag ...)

Ahoj ta závada číslo 2 by právě měla být ještě ok, nejde o destrukci motoru, ale vlivem benzínu v oleji ze rozloupal rozv. řemen a udělal binec v těch dílech jak je uvedeno.
Je to vada nezapříčiněná tebou, záruka na motor bývá pět let většínou, ale to bych vařil z vody, chce to pozjišťovat více.
Ohledně motorů HTP, vím, že můj automechanik několikrát na kulanci dostal nový motor i po dvouleté záruce.
reagovať
Taxs
počet príspevkov9
dátum registrácie07.01.2019
Pondelok 13.04.2020 19:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 18:28 (Ahoj ta závada číslo 2 by práv ...)


Dík za rady fakt mne zajímá co to je jak budu vědět víc dám vědět co to bylo a jak se to vyřešilo dík moc za rady ani sem nečekal že někdo napíše dík moc
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 13.04.2020 20:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: Taxs, 13.04.2020 19:45 (Dík za rady fakt mne zajímá co ...)

Ahoj, ještě jsem našel ve SM ohledně popraskaného rozv. řetězu toto:
"Peugeot je ochoten nést za vadu zodpovědnost až do 150 000km a sedmi let stáří".
- to je dobrá zpráva a je dobré to vědět, někdy zkoušejí příjmací technici člověka odbýt..
reagovať
Taxs
počet príspevkov9
dátum registrácie07.01.2019
Pondelok 13.04.2020 21:06, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 20:55 (Ahoj, ještě jsem našel ve SM o ...)


Tak to je super jestli to bude ta závada aspoň mám neco co můžu použít díky moc super uvidíme a dám vědět jak jsem dopadl ??
reagovať
David V
počet príspevkov2056
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 13.04.2020 22:32, RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 17:04 (Ahoj držím palec, poptej se zn ...)


Tohle je sice specifické téma, ale každému, kdo ho bude číst doporučuju do svého auta tankovat výhradně 100 oktanový benzín z následujících důvodů:
a) pokud je to ojetina, tak se nebude prudce zhoršovat stav, ve kterém se nachází a naopak se to blahodárně podepíše na vlastnostech motoru, a to jak z úhlu pohledu parametrů, tak z hlediska spolehlivosti. Při nákupu ojetiny člověk ušetří obvykle stovky tisíc, tak by průměrný příplatek 150 Kč/nádrž snad neměl být tak zásadní překážkou
b) pokud je to nové auto, tak má v drtivé většině přímý vstřik, a to je peklo na krátké trasy a trasy s častou akcelerací (typicky město). Tam má 100 oktan jednak detergenty proti nadměrné karbonizaci a jednak motor netrpí na detonační spalování. A pokud byl člověk ochoten zaplatit 1/2 mega za nové auto, tak by ho taky příplatek 150 Kč/nádrž neměl zruinovat
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1326
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 14.04.2020 05:41, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: David V, 13.04.2020 22:32 (Tohle je sice specifické téma, ...)


A proto si raději zase koupím diesel .
Sice trochu nadsázka, ale moderní benzín je dnes (alespoň z mého laického pohledu) provozně horší než diesel. Složité jsou dnes minimálně stejně, servis stojí stejně (i ten proklínaný FAP už mají oba) a diesel má alespoň nižší spotřebu.
A kdo chce být EKO, ať si koupí CNG...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 14.04.2020 09:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: Pavlik, 14.04.2020 05:41 (A proto si raději zase koupím ...)

Ahoj, pozor moderní díesly jsou také přímý vstřik, ale samozřejmě to funguje bez svíček trochu jinak. Ale pokud jezdíš jen krátké trasy po městě, tak se může ředit nafta s olejem také. Záleží i na typu rekuperace FAP filtru. Renault má např. zvláště vstřik do FAP filtru, ale ne všichni to tak mají a tak prostě pošlou "hektolitr" nafty rovnou "přes motor"..
reagovať
David V
počet príspevkov2056
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 14.04.2020 10:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: Pavlik, 14.04.2020 05:41 (A proto si raději zase koupím ...)


Jasně , ono došlo totiž k tomu, že všechny ty technologie, kvůli kterým byl diesel před 2 dekádami nespolehlivý klump (turbo, vstřikovače, čerpadlo) se postupně dostaly do benzínu a teď si vybírají svoji daň. K tomu zákonitě muselo dojít a teď budeme 10 let zabíjet mouchy, protože benzín má svoje specifické projevy a závady, které u diesely nebyly, a tedy nejsou zkušenosti. Mimochodem, mít diesel, tak do něj obyč naftu taky nedávám a zase z důvodů uvedených výše.
A opravdu nevím, pro jaký pohon bych se rozhodl na dlouhodobé používání na trasy do 10 km, ale dieselu bych asi pořád ještě přednost nedal a benzíny bych musel důkladně nastudovat. Mluvím o nových autech. U ojetých je to nejlépe nějaká nepřímovstřikový benzín a klidně s turbem.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 14.04.2020 10:31, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: David V, 14.04.2020 10:03 (Jasně , ono došlo totiž k ...)

Ahoj, no do práce už uvažujeme na firmu elektrický Golf, ale tohle není na dlouhé cesty, prostě do 100km denně. Je na to i možnost dotace až 240 000kč.
V Brně je chlapík "ElectroDad", co má na střeše elektrovoltaiku a v průměru 5měsícu ročně mu to nabíjí oba elektromobily v noci(přes den to jde do baterií).
Mě se líbí také, že neměním olej, výfuk, rozvody, je to bezúdržbový automat, žádne DSG, ráno je auto vyhřáté a nabité(pokud má garáž nebo domek s wallboxem).
Ale není to pro sídliště, tam bych bral hybrid od Toyoty
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1326
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 14.04.2020 21:26, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 14.04.2020 10:31 (Ahoj, no do práce už uvažujeme ...)


K e-golfu ti řeknu jen jedno. Kamarád ho měl půjčený na 3 týdny jako VIP zákazník VW. Cituji - "Vrátil jsem ten krám opravdu moc rád. Mělo to najeto necelých 50 tisíc za 3 roky a plně nabitá baterie ukazovala dojezd 240 místo deklarovaných 370 km. A jako bonus si můžeš vybrat jestli ujedeš víc než 100 kilometrů nebo budeš topit."
Takže za mě - klidně si to kupte , držím palce .
PS: Ještě by mě zajímalo, jakou reálnou životnost má to bateriové úložiště fotovoltaiky....Pokud ty baterie vydrží alespoň tak dlouho, aby se zaplatila vstupní investice, bude to malý zázrak.
PPS: uvidíme za jak dlouho ti stát zakáže nabíjení doma v garáži protože:
A) existuje nezanedbatelné riziko požáru baterie - to bude zdůvodnění "bezpečnost především";
B) ale hlavně státu utíkají peníze za spotřební daň z paliva - a spolehni se, že jestli se ty ekektrické krámy dostatečně rozšíří, stát začne vybírat spotřební daň z "mobilní" elektřiny úplně stejně jako to dělá u fosilních paliv.
Podle toho co jsem zatím zjistil, tak v reálném světě většina těchto EKO hraček za A) není vůbec ekologická a za B) ekonomicky nedává smysl.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Utorok 14.04.2020 21:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: David V, 13.04.2020 22:32 (Tohle je sice specifické téma, ale každému, kdo ho bude číst doporučuju do svého auta tankovat výhradně 100 oktanový benzín, ...)


Není nutně potřeba tankovat předražený stooktanový benzín. Některé EuroOil stanice prodávají 95 bez ethanolu (lze zjistit v aplikaci), podobně Tank-Ono by měl zavážet Natural 98 z Rakouska, který je rovněž bez ethanolu.
reagovať
David V
počet príspevkov2056
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 14.04.2020 23:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: capslock, 14.04.2020 21:45 (Není nutně potřeba tankovat př ...)


Tohle není věc etanolu, ale detergentů proti tvorbě karbonových úsad, které vznikají hořením kapaliny (studený motor nebo přílišné množství benzínu při vstřiku v kombinaci s detonačním spalováním u 95 oktanů). Oboje v kombinaci beru jako prevenci proti nadměrné karbonizaci, opotřebení motoru a prolínání nespáleného palva do olejové vany.
Moje doporučení vychází z toho, že když jsem po cca 10 tkm na 100 okt. benzín a celkovém proběhu 210 tkm v rámci serviu měnil na Mondeu svíčky, nevěřil jsem vlastním očím, jak byly nádherně světle šedé bez oleje, karbonu a opálených elektrod, což bylo jen potvrzením postřehnutelně lepšího chod na volnoběh a o jízdním projevu v celém spektru otáček ani nemluvě právě po přejití na Vervu 100 po kamarádově pozitivní zkušenosti.
Já si jen myslím, že mnoho z nás se upírá na spotřebu (cenu benzínu) tak fatálně, že si kvůli tomu ničí motor, který pak bude potřebovat zásah daleko dříve a veškeré úspory se rázem vytratí. Takže ještě jednou opakuju, že bych do přímovstřiků horší palivo než 98 nedával. Je to moje doporučení a je na každém, jestli si o tom něco zjistí a rozhodne se pak podle nalezených informací.
reagovať
*autofans*
počet príspevkov159
dátum registrácie21.11.2008
Streda 15.04.2020 21:11, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 1.2.pur tech benzín v oleji chyba tlak motorového oleje
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.04.2020 20:55 (Ahoj, ještě jsem našel ve SM o ...)


Nevím proč by to technik na zákazníka měl zkoušet. Záruční opravu zaplatí automobilka a pokud je na tento problémový komponent prodloužená záruka, tak by byl servis sám proti sobě kdyby si nechtěl vydělat.
V tomto případě je "jelitem" majitel auta. Pokud dál vesele jezdí s tím, že auto má závadu na mazání (a to peugeot ještě zobrazuje u vážných závad souvisejících s mazáním nebo chlazením kontrolku stop), tak bych se nedivil kdyby to neskončilo happyendem. Originál PSA diagnostika má totiž přístup v ŘJ do 13. komnaty zvané historický deník závad a není problém si zjistit km a datum kdy se varování poprvé objevilo i u chyb, které se nedají už běžně KTS od bosche načíst nebo je někdo vymazal. Pokud od 1.projevu do řešení uběhne x tisích km a budou nějaké další následky, tak doporučuji auto rovnou odvézt do AAA. Znám člověka, který to řešil na 1,2PT už 3x, kousky pryže z řemenu i po vyčištění vany a proplachu olejem stejně dále cestují motorem a postupně kolabují další věci, např. čerpadlo, kola na časování rozvodů, mazání vaček...
Nevím kdy si to lidi konečně osvojí - když PSA, tak HDI. Když benzin na poskakování, tak atmo japonec
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.