0
späť
 

diskuze k tématu: Jaká jsou starší Volva? (velký přehled)

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, ostatní, ostatní, ostatní, ostatní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 00:44, rada
Co znamenají jednotilivé označení 740-850-960 ? Snad autor nemyslí vážně Stejně u starší ojetiny je pomalu nejdůležitější stav a ne typ na kterém všichni donekonečna spekulujete. ... 740 - bych se už vybodl ... 850 - dvoulitr na denní ježdění 960 - třílitr na neděli.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 02:31, rada
A k čemu takovej starej krám? Budou s tím akorát problémy a spousta nákladů. Bezpečné to moc už také není. Pochopím, že si takové auto pořídí někdo, kdo je fanda značky, ale to byste se takhle neptal..
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 08:06, rada
@Jakub Matuška: www.google.cz
@Redakce: nedostatek dobrých otázek?
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 08:53, rada
Trochu nechápu ty povýšené a arogantní příspěvky zatím zde. Kdo autům rozumí, tak se neptá. Kdo jim nerozumí, tak položí třeba i takvýto dotaz. Že lze vše vyhledat?-to ano, ale to by se dalo říct téměř ke každému dotazu. Navíc věřte, že pro toho kdo autům nerozumí je orientace při hledání celkem komplikovaná.
Proč raději někdo z těch pohoršených "primitivností" dotazu nenapíše od kdy do dy se jednotlivá řada dělala, která je nástupce který, co má přední náhon, co zadní, co je kombi a co sedan, jaké motory se do jednotlivých dávaly...
Nevím jak ostatní, ale já chápu tuto pradnu jako poradnu pro neznalé a ne jako prostor pro honění si trika rádoby odborníků.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 09:36, rada
Správně! Auto má být velké a hranaté. Škodovky ponechte dealerům herbalifu
P.S. I znalec některé značky má občas problémy při definování jejích typových označení. Natož pak všech verzí motorizace, nemluvě o slabších a silných stránkách jednotlivých modelů.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 10:00, rada
http://cs.wikipedia.org/wiki/Volvo_Cars
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Cars
pokud je problem s anglictinou, doporucuju
http://translate.google.cz/#
;o)
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 11:13, rada
...chvilka aktivního hledání na internetu nabídne spousty informací. Aneb lenost je nejhorší nemoc :)
Ale k věci. Nepíšete, jak staré Volvo s jakou kastlí a za kolik peněz chcete. Tohle vědět je první předpoklad. Každopádně, chcete-li auto, které není úplně "morálně" zastaralé, tak koukejte od 850 výše. Volvo 850 začalo jezdit (tuším) v roce 1993.Na tu dobu mělo nadstandartní bezpečnostní a komfortní výbavu (často 4x pytel, 2 zónová klima, jedny z nejlepších sedaček s aktivními opěrkami hlav, výborné odhlučnění a podobně). Dodnes to jsou pohodlné a spolehlivé kočáry (sehnatelné od 40 do 60 tisíc). Zejména pětiválcový benzínový motor 2.4 16V 125kW je téměř nesmrtelný. Nakonec Volvo jej dělá doposud! Dá se sehnat i LPT verze s 146kW (asi nejlepší motorizace). Ale také verze 2.3 T5 a T5-R, které mají 166kW a 185kW. Naftu zastupoval pětiválec 2.5 TDI 103kW od Audi (asi nejlepší TDI všech dob :). Převodovky jsou spolehlivé, jak manuální pětikvalt, tak čtyřkvaltový automat od Aisinu. V roce 1997 přišel facelift a rebranding na kombík V70 a sedan S60. Z vnějšku pozná rozdíl jenom fanda značky. Uvnitř došlo k revoluci. Volvo opustilo hranatý design 80. let a udělalo interiér, který i dnes vypadá k světu a kvalitou materiálu přečí mnohá nová auta. Technika se výrazně nezměnila. První V70 z let 1997-2000 se dají sehnat od 80 do 110 tisíc. Verze T5-R samozřejmě dráž. Existují i verce XC a AWD. V roce 2000 přišla pod taktovkou Fordu druhá generace, ale ta už není hranatá, takže Vás asi nezajímá :) Navíc jsou to auta od 150 tisíc (aby to nebyly úplný střepy).
Zajímavou volbou je i řada 9xx (facelift na V90). Jde o klasickou koncepci z motorem podél a pohonem zadních kol. To je poslední old school Volvo. Zachovalé kusy často dosahují pro nezasvěcené dosti nepochopitelné ceny. Ale za kult se prostě platí. Výbava a bezpečnostní prvky byly na tu dobu zase nadprůmerné. Zejména V90 se v bazarech jako šafránu (a to i v Německu). Kdo to auto má, tak jej asi jen tak neprodá.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 11:18, rada
Ještě poznámka: Pozor na varianty s AWD. Nejde o to, jestli se to vysype, ale kdy se tak stane. Oprava jde potom do desetitisíců. Navíc to nejsou samozřejmě plnohodnotné čtyřkolky. Prostě když AWD, tak Symmetrical AWD, případně Quattro :)
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 13:44, rada
Navážu na příspěvek od Jandy, ale napřed poopravím několik nepřesností.
Volvo 850 přišlo na trh již v roce 1991. Kombi přišlo současně s lehkým faceliftem v roce 1993.
Volvo 850 plynule přešlo ve V70 kombi a S70 sedan. Prakticky se jedná jen o drobnou úpravu přední masky a interiéru. Většina dílů je u 850 a V/S 70 totožných. S60 je úplně jíná kapitola.
Volvo 850 T5-R mělo výkon 176kW, uvedených 184kW měla verze 850R. Pokud vím, tak žádný motor v 850 neměl uváděný výkon 146kW. Nejblíž se k tomu blíží pětiválcový motor 2,4 s lehkým turbem 142kW, ale neřekl bych, že se jedná o ideální pohonnou jednotku. Žádný motor z volva 850 neměl 16 ventilů, ale 10 nebo 20.
Volvo 850 bylo první auto na světě sériově vybavené bočními airbagy a první volvo se systémem SIPS (side impact protection system) - ochrana proti bočnímu nárazu. Pěkné video je na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=wA09vM7Zufs
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 13:51, rada
Abych se vrátil k původnímu dotazu:
Vzhledem k tomu, že nejste fanda této značky, tak pro vás modelová řada 700 nejspíš nepřipadá v úvahu. Dnes jsou již tato vozidla spíše pro fajnšmekry. Zato řadu 800 Vám můžu z vlastní zkušenosti vřele doporučit. Jedná se o automobil moderní koncepce s nadčasovým designem. Žada 900 je někde na pomezí. Zachován zde zůstal pohon zadních kol oproti 800, kde již byl použit pohon kol předních. Velký rozdíl je v interiéru. Interiér 940 ovládá ještě styl 80.let, zato 960 již nabízí konfortní interiér hodný polovině 90 let. řada V/S70 jsou již auta evropského stylu, která lze jen doporučit.
Závěrečné doporučení:
Pokud chcete investovat 50-80tis do automobilu, doporučuji Vám model 850 kombi nebo sedan po faceliftu v roce 1993 s benzinovým motorem 2,5 125kW, kde se můžete setkat s průměrnou spotřebou 8-10litrů na 100km a dostatečným výkonem. Slabší benzinové varianty bych vzhledem k velikosti vozu nedoporučoval. Pokud nemáte závodnické ambice, tak Vám též nedoporučuji silné benzinové motory s turbem, kde se kromě spotřeby 10-15 litrů na 100m můžete setkat se zvýšenými náklady v podobě výměny turba. Lze také doporučit model 850 s naftovým motorem 2,5 TDi, který je původem od Audi. Nad spolehlivostí a dlouhou životností tohoto motoru jsou na internetu psány dlouhé ódy. Nízká průměrná spotřeba 6 až 7 litrů je vykompenzována vyššími vibracemi pronikajícími do kabiny (je to způsobeno tím, že Volvo celkem nešťastně uložilo motor napříč, kdežto v audi byl uložen podélně) a vyšší částkou (cca 20tis. Kč) za výměnu rozvodů (po 120 tis. km). Mohu potvrdit, že s tímto motorem běžně jezdím v kombinovaném provozu s dodržováním předpisů za 6,5-7 litrů nafty na 100km, při delší cestě na dovolenou se spotřeba pohybovala kolem 5,5 l/100km.
Totéž prakticky platí i pro modely V70 a S70 první generace (od r. 1997), která se dají sehnat již od 80tis. Kč. Novější modely po roce 2000 jsou už zase jiná pohádka.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 15:29, rada
Jendo, jen jsem nechtěl aby došlo k nějaké mystifikaci tazatele. V zásadě s tebou souhlasím.
Ještě jsem chtěl doplnit aby bylo všem jasné s jak kvalitními motory volvo pracuje. Původní pětiválcový benzinový motor 2,5 se nejen vyrábí do dnes, ale s lehkou úpravou a přidáním turba byl osazen v roce 2006 ve Fordu Focus ST.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 16:32, rada
Jo, to volvo 850 se tady přece řešilo minule...Není to ten obří koráb s délkou 4,6 m a šířkou 1,75m????? :)))
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 17:08, rada
Volvo 850 jsem taky jednu dobu vlastnil a i když to není obrovský koráb jak tady budou zdůrazňovat je to velmi pohodlné auto a i v provedení desetiventil se 104 až 106Kw (různe zdroje udávají různý výkon ten můj měl v originál belgickém techničáku 106) je na běžnou jízdu dostatečné, na druhé straně volvo si nekupuje ten co chce sporťák. Já s nim jezdil za 8,5 až 9 litru dálkové a kolem desíti po městě i po velmi dlouhých jízdach jsem nikdy nebyl uneavený jelikož sedačky na tu dobu byly geniální a jsou ve volvech dodnes. Jinak velmi mile mě překvapilo když jsem dělal rozvody jelikož přímo u dealera volvo s originálními díly stály jen necelých devět tisíc. Volvaka už nemám ale rád na něj vzpomínám. Můj syn jezdí s S70 125Kw (což je v podsatě totéž jenom je lehce zakulaceno a faceliftovaná palubní deska a motor s dvacetiventily) a je taky velmi spokojen.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 19:22, rada
Chrochtadlo: a nezapomeň, že se nyní dává i do Focusu RS ;) a dále také do Kugy, S-maxe atd....
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 07.09.2009 20:01, rada
jo jo...
ford si zase cosi dobrého přivlastnil a podává to lidstvu jako svou zásluhu. Mě, jako obrovskému, několik desetiletí trvajícímu fandovi značky VOLVO, to hrozně vadí. O to více, že ve všeobecném povědomí panuje přesvědčení: "...jak že se nám to zase ten fokus povedl..." No, ale k věci: Je snad na první pohled zřejmé, čí rady jsou zde k věci, a čí jsou jako vždy jen plivancem. Není prostě co dodat. Držte se rad lidí, jenž těmto švédským princeznám rozumí, a určit neprohloupíte, ani se "starou krabicí" Koneckonců - "dvojky" jezdí pořád. Zasvědcení ví, o čem je zde řeč.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 08.09.2009 16:34, rada
tak pokud si chcete koupit HRANATÉ Volvo tak připadají v úvahu jen řady 200,700 a 900. Zbytek už má bohužel zaoblené hrany tak aby se líbilo standartnímu spotřebiteli. Doporučuji mrknout sem : http://www.volvoklub.cz/
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 10.09.2009 20:26, rada
pokud mužu doporučit tak 9.. je perfektni a strašne hohodlna ani po tisici km jsem nebyl z auta rozlamany jinak koukni na forum http://www.svedsketanky.cz/forum/
mohu jen doporučit
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.09.2009 07:28, poděkování
Mám radost, že zde zase vidím kvalifikované odpovědi chlapců z redakce Auto Moto Speciálu
Hned se články lépe čtou! Díky.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.09.2009 08:48, RE: poděkování
Tomáš napísal:
Mám radost, že zde zase vidím kvalifikované odpovědi chlapců z redakce Auto Moto Speciálu
Hned se články lépe čtou! Díky.
Musím přispět ze zkušeností,jezdil jsem v roce cca.1992-3 s 760 GLe TD6 v automatu,co si pamatuji,byl to pohodlný kočár,odpružení super,přes díry se to jenom neslo,ale jízdní vlastnosti,hrůza!!!Hodně podobné žigulíku,napřed nedotáčivost a pak najednou prdel ve zpětném zrcátku,ale na klidnou pohodlnou jízdu dobrý,vše fungovalo nic nikde nebouchalo a to měl okolo 300.tis v zádech!!!Myslím si,že budete těžko hledat zachovalý kus,kusy za levno budou v katstrofálním stavu !!Snad se podívat za hranice,ale hezký kousky budou za hodně peněz,přeji dobrý nákup.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 11.09.2009 09:01, Upřesnění
Zdravím, pěkně napsáno a jakožto fanda těchto vozů mohu pochválit poměrně akurátní informace. Jenom bych si dovolil poupravit konstatování:

"Staré atmosférické benzínové čtyřválce o objemech 2,0 a 2,3 v modelech 700 a 900 jsou velmi spolehlivé (dokonce se ani nepotkají když zkolabují řemenové rozvody).."

Redbloky které se potkají:
- B200 (E, F, G, FT, GT), B230E, B204 (E, F, FT, GT), B234 (F,G)

Zbytkové motorizace 2.3 až na výše jmenované se nepotkají.

Tomu samozřejmě odpovídá i interval výměny rozhodového řemene a napínací kladky (80.000km).
reagovať
nahlásit
1 2
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.