citácia:
reakce na: Mneset, 11.01.2020 20:29 (Dobrý denMám možnost koupit Vo ...)
Chtělo by to doplnit, o jako variantu (8/16v) se jedná (podle kódu motoru třeba).
Ale něco sem zkopíruju:
"Poprvé se motor s označením 2.0 TDI objevil v roce 2003. Vycházel z tehdy velmi oblíbené jednotky 1.9 TDI a dostalo ho Audi A3. Měl ještě vstřikování čerpadlo-tryska, tedy označení TDI-PD. Následně se dostal do Golfu, Touranu, Octavie a seatů Leon a Altea. Nejčastěji měl výkon 103 a 125 kW, ale prodávaly se i jiné verze, například o výkonech 100 a 120 kW.
Pro zájemce o ojetinu bude asi důležitá informace, že tento motor se vyráběl v osmi i šestnáctiventilovém provedení, s vyvažovací hřídelí i bez ní a také s filtrem pevných částic nebo bez. Jak asi tušíte, v ojetině je vždycky lepší mít motor, který má co nejméně zlobivých periferií, což je právě případ vyvažovacích hřídelí, a hlavně filtru pevných částic.
Problém s vyvažovací hřídelí se z těch obyčejnějších aut týká vlastně jen Passatu s motorem 2.0 TDI-PD, neboť ostatní modely koncernu nekladly takový důraz na kulturu chodu. Zde se objevoval problém s pohonem olejového čerpadla právě od unašeče u vyvažovací hřídele, a i když by dnes už taková věc měla být vyřešena (buď se motor zadřel, nebo ho majitel nechal včas upravit), jedná se o choulostivý prvek.
Dalším rizikem je pohon rozvodů, respektive uchycení napínací kladky málo dimenzovaným šroubem přímo v hliníkové hlavě. Zde je dobré zapátrat, zda nechal majitel uchycení kladky převrtat na pevnější šroub. To je dobré znamení. Větší hrozba je ale ve filtru pevných částic, který se dodával především k osmiventilovým verzím. Systém DPF si se vstřikováním PD nerozumí, takže pokud chcete mít tento motor, hledejte jen provedení, které filtr DPF nemá. Naprosto vražedná je pak kombinace 16V rozvodu, piezoelektrického vstřikování a filtru pevných částic, což je třeba případ Octavie RS.
Pozor, některá auta filtr mít musí, ale majitel nechal DPF odstranit. S takovými budete mít problém na STK. Bez filtru byly jen verze 103 kW s rozvodem 16V označené jako BKD a BKP. Z hlediska ojetiny je asi lepší hledat takové, i s rizikem selhání rozvodů. Navíc pevnější uchycení napínací kladky rozvodů si můžete nechat za rozumné peníze dodělat vždycky, ale s drahými výměnami DPF je to už u ojetiny komplikovanější.
Verdikt redakce: Nedá se očekávat, že ojetina s motorem 2.0 TDI-PD, ať už jakýmkoli, bude dnes v nějakém perspektivním stavu. Reálné nájezdy překročily už dávno půl milionu kilometrů a kdo do svého motoru pravidelně investuje a stará se o něj, nemá zrovna důvod se ho zbavovat. Zvláště když čeká, až se mu třeba velký servis za padesát tisíc zaplatí na spotřebě. Navíc na takové auto už má dávno domluveného kupce ze svých známých. Na prodej jsou tak často jen extrémně rizikové a podvodné kusy."
Zajímavé, ne? Bohužel i ve velké míře pravdivé...