0
späť
 

diskuze k tématu: Vybíráme spolehlivé rodinné auto za 160 tis. Kč.

kategórie zaradenia témy: automobilky, německá vozidla, poradna, jaké auto koupit, německá vozidla, německá vozidla, americká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.10.2012 19:55, RE: Dobrý článek
David V napísal:
Velice pěkný obecný článek, který lze aplikovat na mnoho dotazů.
Měl jsem Opela, který "dožil" bez výrazných investic 16 let, kdy pak následující majitel z ignorantství nevyměnil termostat za 500 a motor uvařil, jinak by ještě určitě jezdil. Jediná koroze by ho zastavila. Já měl štěstí na kus. Teď mám 11-ti leté Mondeo, které též nevypadá, že by se mělo brzy rozpadnout, takže věřím, že lze koupit cca 5-ti leté auto, které může 10 let sloužit.
Nicméně poradím zde to, co jsem radil v anonymní po...
Naprosto souhlasím s Davidem. Na rozdíl od autora bych volil, místo zastaralé a zbytečně drahé Octavie I, megane II sedan nebo kombi po faceliftu (2006+) - bude o dost levnější a přitom novější, je pohodlnější, prostornější i bezpečnější a s motorem 1,6 benzín je jak spolehlivý tak úsporný. Nechal bych si jej 5 let a potom vyměnil za novou generaci.
PS: autor píše nepravdivé informace o renaultu - mám poměrně dlouhodobé zkušenosti a mohu konstatovat, že díly jsou cenově srovnatelné s koncernem, origo i druhovýroba.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.10.2012 22:25, RE: Mazda 6 v benzinu
petaoldova napísal:
Souhlasím s vámi- já mám na mazdě mírně orezlý jenom místa co tenkrát ještě dědeček odřel...a ani známí nemají problémy s korozí...
Ja zase souhlasím že Mazdy mají větší problém s korozí. Ale jak jsem psal. Pokud vidím mazdu 6,3 tak se podívám na zadní lemy. Asi profesionální úchylka A podle mě má problém tak 10%. Jasně že je na tom octávka a asi i fiat v tomhle lépe. Nicméně atmo benzín mazda jiné problémy moc nemá.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.10.2012 22:33, RE: Mazda 6 v benzinu
zeneva napísal:
Co si budeme rikat, dneska rezne po 10-12 letech vsechno, auto je spotrebka a hotovo. Navic planovat, ze si ojety auto necham deset mi prijde divny... radsi po peti letech pred vetsima investicema poslu do sveta. a jezdit v 15 let starym aute by se mi taky asi nechtelo...
Dokud nezačnu mít na autě reálné závady, nebo mi nezačne auto v něčem nedostačovat, tak si ho nechám. Klidně i těch 15 let. Požadavky na auto mám celkem malé: slušný výsledek v crashtestu, ESP, klima, aspoň přední okna v elektrice a samozřejmě spolehlivost. Nechci hlavně být každý měsíc v servisu a řešit drobnosti. To je celé. Když mi začne M6 reznout, tak půjde pryč. Ale dřív nevidím moc důvod. Radši teď za případných 300 tisíc koupím akcie ČEZu nebo garáž a tu někomu pronajmu
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 01.10.2012 23:54, RE: Mazda 6 v benzinu
Petr S napísal:
Dokud nezačnu mít na autě reálné závady, nebo mi nezačne auto v něčem nedostačovat, tak si ho nechám. Klidně i těch 15 let. Požadavky na auto mám celkem malé: slušný výsledek v crashtestu, ESP, klima, aspoň přední okna v elektrice a samozřejmě spolehlivost. Nechci hlavně být každý měsíc v servisu a řešit drobnosti. To je celé. Když mi začne M6 reznout, tak půjde pryč. Ale dřív nevidím moc důvod. Radši teď za případných 300 tisíc koupím akcie ČEZu nebo garáž a tu někomu pronajmu
Vidím to podobně jen s rozdílem, že jako lehký fajnšmekr se už nespokojím se 4-válcem, což mi značně snižuje obzor. Že by mi auto přestalo dostačovat se nebojím, spíš se bojím, že na něm právě bude hlodat zub času. S korozí zatím nebojuju, ale řekl bych, že plasty tpí na únavu. Zatím to sice byly jen schránky, které jsem obě beznákladově opravil, ale nastolený trend bude pokračovat. vzhledem k tomu, že se podíl plastů na vozech zvyšuje, máme se na co těšit.
Lze se sice dočíst, že se plasty rozpadají velmi pomalu, ale já jsem poločas rozpadu vyhodnotil na 9-10 let., kdy se mi minimálně 2 věci rozlomily vejpůl.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.10.2012 12:26, RE: Výdrž deset let
Petr S napísal:
Můžete dát konkrétní vlastní příklad jaký srovnatelný díl je extra dražší na "japonce" než třeba na VW? Během posledních cca 12 let jsem měl/mám 3 japonce (nové i dost ojeté) a do dílů jsem investoval za celou dobu cca 30 tisíc celkem. Když to porovnám s tím co jsem za tu dobu zaplatil za palivo a za auta, tak je to marginální výdaj. Nemyslím že bych třeba u VW zaplatil za ty díly extra méně než těch 30 tisíc. Známému kdysi protijedoucí auto urazilo levé zrcátko na Octavii 1 a říkal že dal za vý...
Petr S:
Ono to jednou přijde... pak poznáte konkrétní případ sám :)
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.10.2012 12:43, Jaké auto?
Je celkem zajímavé, jak se tu všichni, včetna autora článku předhánějí v nabídce evropských a asijských aut. Sice jsem nečetl všchny příspěvky detailně, takže to někdo možná zmínil (ale asi ne)...
To jsou americká auta tabu? Nemluvím o Chevroletu, který je už více evropský než by bylo vhodné, ale mám na mysli koncern Chrysler-Jeep-Dodge. Pokud poptávající nechce off-roada, je Jeep asi zbytečná volba, ale jak Chrysler, tak Dodge (kromě toho, že hodně aut jsou sourozenci a liší jen mírně vzhledem), nabízí hromadu rodinných aut za více než přijatelnou cenu (nebo snad PT cruiser, Voyager, Pacifica a Caliber nejsou rodinná auta???, když se Škoda Fabia pyšní přídomkem rodinný vůz...). Dle roku výroby jsou trošku starší, ale to jen svědčí o tom, že bezproblémově zvládly už třeba i 10let provozu a zvládnou další, taky bezproblémově.
Ano, každé auto má své mouchy a všude se něco podělá. Spotřební věci jako oleje a náplně, brzdy, tlumiče apod. neberu. To nevydrží nikde věčně a musí se to vyměnit na každém autě. Ale motor, převodovka a elektronika? S tímhle mají problémy "evropani" i "japonci" podstatně vyšší než "amíci".
Dostupnost náhradních dílů je stejná jeko u evropských aut, cena dílů je stejná, ba dokonce v mnoha případech nižší. Servis je jednoduchý (většina mechaniků však řekne, že s amerikou nechce nic mít, protože o tom ví prd a než by se něco naučili, tak budou dělat chytrý a odrazovat lidi) a levný. Kdo tvrdí opak, ať raději mlčí, protože o tom zřejmě nic neví (a kdo má špatnou zkušenost, tak měl špatný kus, to je každé automobilky - však těch nasra.... majitelů Octávek, co pořád něco řeší a někdy to stejné dokola je hromada).
A navíc motory jsou někde úplně jinde, než dělá evropa nebo asie. Sice můžu jezdit v úžasné úsporné 1,2 nebo 1,4, ale taky můžu jezdit v 2,0 nebo 3,5 s úplně jiným výkonem a pocitem jízdy. A za kolik? Raději za tolik, kolik mám od výrobce v TP, ne jako u nových aut, kde se na udávanou spotřebu nikdy nedostanete (ani ve snu). A LPG? Do amerických aut není problém a jezdíte za pusu. A s jiným požitkem z jízdy.
Já mám Chryslera 300C 5,7HEMI, mám tam LPG a jezdím v průměru za 14-15l plynu, což je kolem 2,50 Kč na km. Je to za míň než nová Kia Optima 1,7CRDI. A moc bych nesrovnával pocit z jízdy. A servis? Nové Kie a mé 8mi leté ameriky? Za ušetřené peníze pojedu na dovču. Takže doporučení, aby si někdo koupil nový vůz z důvodu spolehlivosti ve mě vyvolává záchvaty smíchu - šetří se na každém šroubku a auta se už nedělají na věky, ale na 5-6let, kdy je firmy odepíší a ukončí leasingy a pak si je soukromé osoby koupí - u malých objemů pěkně děkuji (viz vyhoněné Fabie 1,2 HTP po dálnicích a maloobjemová turba - úžasná to novinka posledních let...).
Moje doporučení je (klidně i čtyři, ale raději) 6-8 válců, atmosférický benzín, vozidlo USA = spokojenost a kvalita na roky za super pořizovací i udržovací cenu. Kdo neveří, jako já před půl rokem, ať si na netu hledá, až najde. O LPG to platí to stejné.
PS: Odpůrci, klidně se do mě pusťte, něco snesu...
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 02.10.2012 13:04, RE: Výdrž deset let
Rutt. napísal:
Petr S:
Ono to jednou přijde... pak poznáte konkrétní případ sám :)
Ono to vlastně už přišlo. Měl jsem koupit nový nárazník na starou 626 za 9 tisíc v autorizáku. Koupil jsem nakonec nárazník na vrakovišti za 3000. Ale i kdybych dal 1-3x za život za nárazník 10 000 a ne 6 000 co stoji na Fiata, tak se nic moc nedeje. Jen za palivo dávám každý měsíc cca 5000 (2 auta). Jinak auta uz pojistene nemam
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 03.10.2012 08:47, RE: Jaké auto?
Tomáš Reitmeier napísal:
Je celkem zajímavé, jak se tu všichni, včetna autora článku předhánějí v nabídce evropských a asijských aut. Sice jsem nečetl všchny příspěvky detailně, takže to někdo možná zmínil (ale asi ne)...
To jsou americká auta tabu? Nemluvím o Chevroletu, který je už více evropský než by bylo vhodné, ale mám na mysli koncern Chrysler-Jeep-Dodge. Pokud poptávající nechce off-roada, je Jeep asi zbytečná volba, ale jak Chrysler, tak Dodge (kromě toho, že hodně aut jsou sourozenci a liší jen mírně vzhledem...
Můžu jedině souhlasit. Konečně jeden z mála rozumných a zajímavých doporučení.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 03.10.2012 11:01, MPV - proč rodinná volba
Autor článku odrazuje dotazujícího od MPV a preferuje klasické kombi. Důvody uváděné pro kombi jsou logické, ale nezazněly i jiné důvody proč MPV může být lepší rodinná volba než kombi, na které bych rád dotazujícího upozornil, aby měl obrázek komplexnější.
A to z vlastní zkušenosti, měl jsem 2x kombi, 1x sedan a 1x hatchback, nyní mám malé MPV (Touran).
A) výška a nastupování nejen jako výhoda pro důchodce. S rodinou s 2-3 menšími dětmi, když s nimi jedete do školek, nakupovat a děláte podobné pojížďky po městě a několikrát nastupujete a vystupujete a poutáte děti do sedaček (které vám u toho zlobí atd.), pak oceníte, že k nim máte lepší přistup (více prostoru) a nemusíte se tolik ohýbat.
B) jízda v 5-ti. Pokud někdy potřebujete jet v 5-ti lidech, pak i malé MPV (nebo aspoň většina z nich) umožňuje rozumné cestování na páté (prostřední zadní) sedačce, což se o nižší střední třídě (kombi nebo sedan nebo hatchback) říct úplně nedá, místa je prostě víc.
C) parkování. Auto je přece jen kratší a zejména ve větších městech je pro parkování každý cm vhodný. Už mnohokrát se mi stalo, že jsem zaparkoval malé MPV (Touran) na místě, kam bych rozhodně Golfa kombi nedostal. Ocení i ženy (manželka), které přeci jen někdy s parkováním mají větší problém.
Nevýhody MPV versus kombi sepsal autor článku a souhlasím s nimi. Zejména větší výška vozu a tím pádem ve srovnání s kombíkem horší stabilita v zatáčkách ve vysokých rychlostech. Na druhou stranu, pokud jedete s rodinou a dětma, už to tolik nehoníte.
Držím palce při výběru vozu!
Milan
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 03.10.2012 11:31, RE: MPV - proč rodinná volba
MilanL napísal:
Autor článku odrazuje dotazujícího od MPV a preferuje klasické kombi. Důvody uváděné pro kombi jsou logické, ale nezazněly i jiné důvody proč MPV může být lepší rodinná volba než kombi, na které bych rád dotazujícího upozornil, aby měl obrázek komplexnější.
A to z vlastní zkušenosti, měl jsem 2x kombi, 1x sedan a 1x hatchback, nyní mám malé MPV (Touran).
A) výška a nastupování nejen jako výhoda pro důchodce. S rodinou s 2-3 menšími dětmi, když s nimi jedete do školek, nakupovat a děláte podobn...
Ono záleží hlavně na tom, o jaké auto se jedná. Není osobák jako osobák a není MPV jako MPV. My máme třeba jako MPV Chevrolet Suburban a ten má výhodu, že má 3 řady sedadel a celkem se nás vleze do auta 9 lidí! Super je i sedačka pro 3 osoby vpředu. Ale nemůžu říct, že by auto bylo menší než běžný osobní automobil. Má to asi 5,7 metru na délku, takže je o něco delší. Takže jak říkám, vždy záleží na tom, o jaké auto se konkrétně jedná. Je hodně výrobců a hodně modelů.
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 03.10.2012 11:33, RE: Jaké auto?
Tomáš Reitmeier napísal:
Je celkem zajímavé, jak se tu všichni, včetna autora článku předhánějí v nabídce evropských a asijských aut. Sice jsem nečetl všchny příspěvky detailně, takže to někdo možná zmínil (ale asi ne)...
To jsou americká auta tabu? Nemluvím o Chevroletu, který je už více evropský než by bylo vhodné, ale mám na mysli koncern Chrysler-Jeep-Dodge. Pokud poptávající nechce off-roada, je Jeep asi zbytečná volba, ale jak Chrysler, tak Dodge (kromě toho, že hodně aut jsou sourozenci a liší jen mírně vzhledem...
Jak jsem v jednom příspěvku již uváděl, tak bych ještě připomenul a doporučil také velkou trojku z divize FORD: Lincoln Town Car, Mercury Grand Marquis nebo Ford Crown Victoria. Ještě poctivé auta na rámu, V8 motorem a se zadním náhonem a s délkou 5,5 metru!
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 03.10.2012 13:23, RE: Výdrž deset let
Rutt. napísal:
Aby dnešní auta vydržela jezdit dalších deset let, hledejte co nejméně výbavy, běžný, nebo střední raději benzínový, pokud naftový, tak jedině koncernové 1,9TDi 66 a 81kw. Z dieselu po dalších dvaceti letech bude fungovat slaboučká, ale naprosto spolehlivá 1,9SDi bez turba.

Stará auta která doporučoval p. Hnilička typu Volvo 940 jsou dnes k ničemu. Dát je dohromady je úkol pro fandu, ne pro člověka který tomu nerozumí. Navíc auta která doporučoval mají velkou spotřebu a byť můžou být spolehli...
Tuhle vetu muze vyslovit jenom ojetinovy diletant:
"Fordu bych se vyhnul, horší spolehlivost a hlavně koroze."
reagovať
nahlásit
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 03.10.2012 13:26, RE: Výdrž deset let
petaoldova napísal:
Moje zkušenost je, díly karoserie z druhovýroby na suzuki baleno a ignis buď vůbec neexistují, nebo nejsou k sehnání, takže nezbývá nic jiného než koupit originální díl- třeba zadní nárazník na suzuki ignis 10 492kč a např na fiat grande punto seženete nárazník z druhovýroby za 2384kč, originální náhradní díl 6124kč- navíc ho máte většinou maximálně do dvou dnů, na suzuki jsme čekali 14 dní- vada dosti podstatná když máte jedno auto a chcete ho po nehodě co nejrychleji zprovoznit.... nebo gufero...
jj turbo na Aurisa diesel 40tKc
reagovať
nahlásit
  1 ... 4 5 6
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.