0
späť
 

diskuze k tématu: Pohon 4x4 u koncernových vozů?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, technické dotazy, ostatní, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
Valnoha
počet príspevkov322
dátum registrácie03.01.2011
Sobota 10.02.2018 16:19, RE: RE: octavia 4x4 vs scout
citácia:
reakce na: AleRx8, 10.02.2018 16:09 (Díky moc, parádní info :) Jina ...)


Cili otec je rozhodnut ale jen potreboval posveceni ze se rozhodl spravne??? Ok ale argumentovat ze dostane slevu a nadstandartni peci je z cesty. Sondoval jsem minuly tyden toyotu proace a bez jakekoliv znamosti mi po 10ti minutach byla poskytnuta sleva na novy vuz 230 tisic......
reagovať
AleRx8
počet príspevkov6
dátum registrácie04.12.2011
Sobota 10.02.2018 16:48, RE: RE: octavia 4x4 vs scout
Valnoha napísal:
citácia:
reakce na: AleRx8, 10.02.2018 16:09 (Díky moc, parádní info :) Jina ...)
Cili otec je rozhodnut ale jen potreboval posveceni ze se rozhodl spravne??? Ok ale argumentovat ze dostane slevu a nadstandartni peci je z cesty. Sondoval jsem minuly tyden toyotu proace a bez jakekoliv znamosti mi po 10ti minutach byla poskytnuta sleva na novy vuz 230 tisic......


Chtěl jít do koncernu, řešili jsme jenom pohon, viz. úplně první příspěvek. Vzhledem k tomu, že u zmíněných vozů znamená 4x4 nejen Haldex, ale i Multilink zadní nápravu, jejíž výhody tady zazněly, tak už se de facto rozhodl pro 4x4, tzn. téma pomohlo v tom, v čem pomoci mělo. Jestli se tady dále bude řešit otázka koncern vs. zbytek světa je tedy vlastně jedno, ale samozřejmě názory a zkušenosti jsou stále vítané. Směrodatnější pro tento konkrétní případ ale budou právě zkušenosti s Octavií Scoutem, Karoqem a Atecou.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1232
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 10.02.2018 18:26, RE: octavia 4x4 vs scout
AleRx8 napísal:
HoNZA napísal:
Mezi standartní oktávkou 4x4 s paketem pro špatné cesty a scoutem je dost podstatný rozdíl v podvozku - ladění tlumiču a per, jinak naladěná stabilizace a vyšší světlost podvozku /ale to jde navrub víc gumám/ a kdybych volil komfort bral bych scouta se 110 kW TDi a manuálem, bez prosklené střechy. To je ideální kombinace agility a komfortu. Ta skleněná střecha z toho jinak udělá kývající se kachnu. je to slušná volba. a za pár let i stejně dobře prodejná....
Díky moc, parádní info :) Jinak Ateca už taky padá kvůli náhlé obměně motorů k horšímu, takže to bude v konečném důsledku boj mezi Karoqem a Octavií Scout, kde půjde dost dobře možná o to, na jaké auto dostane lepší nabídku/cenu (což ale bude s vysokou pravděpodobností Scout).Ostatním bych rád připomněl, že jejich požadavky na auto se nemusí zcela ztotožňovat s požadavky ostatních lidí. Otec není petrolhead, je spokojený s koncernem, jejich vozy mu vyhovují nejvíc. Ještě než se diskuze zvrhla do témat "proč řešit servis a spotřebu," byl námětem přínos a rozdíly mezi pohony u koncernu, a jsem fakt vděčný lidem, co přispěli svými zkušenostmi. Co se týče ostatních, tak nechci, abyste mě brali zle, ale pokud se na základě svých i ostatních rad rozhodl jít znovu do koncernu, já proti němu nepůjdu. Dostane slušnou slevu a nadstandardní péči, což pro něj znamená hodně. Jeho kolega má Toyotu Avensis Combi a jen kvůli blbé výměně pneumatik musel do autorizovaného servisu, a to kvůli nějakému jejich internímu řešení ventilků. A že bude auto pět let úplně bezchybné, to je sci-fi jak u koncernu, tak u japonců. Nehledě na to, že třeba nedávno mu někdo naboural zaparkované auto - hodil do servisu VW, díly už tam byly a všechno bylo rychle vyřešené. Kolega s díly na Toyotu musí čekat na opravy v rámci týdnů.Vozy od Subaru mají 100% lepší řešení 4x4, ano, ale pokud se člověk rozhoduje, jestli vůbec jakoukoliv formu 4x4 potřebuje, není řešením si vzít Forestera, zvláště pokud člověk prakticky nevyjíždí do terénu. Na normální silnici rozhodně nebude tak pohodlné jako O III Scout nebo Karoq, ani motor se tam pro něj nenajde vhodnější. XV má na něj malý kufr a Levorq je nízko, navíc nechce automat. Chápu, že auta od Subaru/Toyoty/Mazdy jsou pro vás lepší volby, a dost dobře možná i objektivně lepší auta, ale on bere auto jako věc, nikoliv jako vášeň. Já bych na jeho místě volil úplně jinak, vy taky, ale zůstaňme prosím u toho, že on chce jít do koncernu.EDIT: Tak Ateca se údajně v květnu objeví s 1.5 Tsi, takže stále není zavržena.


Jo, jenže nač si lhát do kpasy. Na 99% jízd je 4x4 k ničemu. A pak je 1%, kdy potřebuješ faskticky to nejlepší, protože ty pseudo4kolky ti nepomohou. Nakonec dopadneš se 4x4 od Homndy (CR-V) tak, že skončíš tam, kde Subaru bezpečně vyjede a projede. To je pak ten pravý pohon 4x4 na svém místě. Potažmo starý dobrý torsen v Audi... Takže když už, tak už.

reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Streda 14.02.2018 10:55, RE:..... .....
Souhlas na 100% - haldex v podstate reaguje na prokluz kol, ani bych to 4x4 nenazyval.

Moc nechapu to lpeni na manualni prevodovce....
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.