0
späť
 

diskuze k tématu: Koupit Škodu Scalu, nebo raději Kii Ceed?

kategórie zaradenia témy: česká vozidla, korejská vozidla
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 13.11.2020 12:27, Raději něco kvalitnějšího :-)
Zdravím, asi už jsem otravný, ale za mě Škoda Scala nedosahuje kvalit VW Polo, Golfu a ani Octávie. Plasty vržou na zatlačení a spousta dílů Scala zdědila z Rapidu a bohužel ne ty povedené právě. Tam patří malý rejd, choulostivý podvozek a věčný evergreen levných Škodovek - aušusový kompresor klimatizace SANDEN - ten má problém hlavně v auto. klimatizacích

Proto bych se přimlouval za mírně ojetý VW Golf, Golf Sportsvan nebo VW Polo od roku cca 2016, kdy motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.0 TSI netrpí ničím fatálním a k překvapení všech poradí si i s kratšími trasami. Jinak nové Polo je podvozkem stejně velké jako Scala, akorát zde VW nešetřil na dílech a bude to znát za pět let, což je takový poločas funkčnosti vybraných dílů u Fábie 3 a Scaly, potažmo Rapidu

Na kratší trasy máte ideální motory s nepřímým vstřikem, kde se nabízí nový Renault Clio 1.0 Tce, ve kterém bych se minimálně projel, abyste měla možnost porovnání. Ostatně u Golfu to bude jako byste si sedla o třídu výš a to včetně manévrovatelnosti. Povedl se i nový Renault Captur, ale tam ceny letí k 400 000kč, což je už moc a Golf VII je prostě natolik povedený, že důvod přeplácet nové auto nevidím

U korejců musíte zvážit záruku, pokud ji chcete zachovat, budete jezdit do značkového servisu povinně a ten není vždy levný, ale možná dá se vyjednávat. Nečekejte ale takový komfort, jaký mý Golf VII Ceed je dobře udělaný vůz, jenže nikdo neví, co vydrží ben. motory, v minulé generaci měly průšvih v podstatě všechny atmosférické motory kvůli rozsypávajícímu se katalyzátoru. Bohužel ani základní jinak příjemný motor v Kia Rio 1.25 CVVT není vzorem spolehlivosti, mému kolegovi po 130tis.km začal brát olej, až odešel úplně. Sedmiletá záruka nebyla uznána, protože na jednu výměnu oleje přijel o pár měsíců později. To je realita korejců a je třeba to zvážit..

Jako alternativu bych bez studu zvážil také novou Dacii Duster 1.0 Tce, řídí se dobře, v interiéru už nejde o chudobku a ceny drží jako Golf
reagovať
boban328
počet príspevkov1
dátum registrácie10.03.2019
Sobota 14.11.2020 08:40, RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.11.2020 12:27 (Zdravím, asi už jsem otravný, ...)

Zdar Boban, vobec nie si otravny..len sem pekne dalej pis svoje reakcie...kto nechce, ten si ich neprecita...ja vzdy tvoj nazor beriem ako nazor fundovaneho cloveka...kazdy mame pravo byt subjektivny...ale aj o tom tie diskusne fora su...mna Scala zaujimala, este som sa v nej neviezol...a ty si mi svojou reakciou dal nazor...aj ked osobna skusenost je vzdy top...aj nazory inych ludi, nas vzdy niekam posuvaju... dik za to...aaa ostan na tomto fore pekne aktivny.. ?
reagovať
Kuba210
počet príspevkov1
dátum registrácie14.11.2020
Sobota 14.11.2020 08:47, Korea
Jako uživatel kia ceed mohu jen rict, že každé auto má nějakou mouchu i škoda. A je to kus od kusů. Mám kia ceed 2013 1.4 cvvt. Mám na ni 185000 km a bez problémů. Co se týče záruky je to u všech automobilek stejne i do škody když přijedete později, tak záruka padá. Já měl na ceedu 7 letou a po 6 letech jsem měnil vstřiky a záruku uznali... Takže zkušenost se servisem v tomhle ohledu dobrá. Co se týče přicházeni na závadu, která není podle tabulek je to všude stejné vyměnovači. takové to znám jednoho pana kde na kia Rio začal papat olej.... Je to o tom i jak s tím autem jezdím.... Motory jsou si mimochodem tak podobne, že je jen na vás co se vám víc líbí... I ceny už se celkem srovnali +/-. A názor, že kia je min kvalitně zpracována než škoda.... Je to irelevantní... Hodně štěstí při výběru. Svůj výběr nepridavam, protože by nebyl objektivní...
reagovať
petrk
počet príspevkov66
dátum registrácie21.04.2018
Sobota 14.11.2020 09:54, Scala x CEED
Dobrý den, pokud jezdíte především na kratší vzdálenosti, tak doporučuji atmosférický čtyřválec CEED 1,4 s nepřímým vstřikem paliva a bez turba. Problémy s rozpadajícím se katalyzátorem se týkaly starší verze motoru. Pokud budete kupovat např. rok staré auto, tak už by to mělo být OK. O problémech s motory a katalyzátory KIA 1,25 (RIO) nemám info ... a to mám jeden doma Jestliže trváte na litrovém tříválci, tak VW má tyto motory vychytanější, tišší a s nižší spotřebou. Zejména varianta 85 kW (s dvouhmotovým setrvačníkem) je o level jinde kultivovaností než KIA ... ten najdete třeba ve SCALE nebo v GOLFu. Zkuste i nový motor 1,5 v Hyundai i30 ... v přístím roce by se měl objevit v i KIA CEED. Sice má duální vstřikování, ale pořád je to čtyřválec s nepřímým vstřikem paliva ... ideální motor na "couračky" a do města. K servisům ... značkových servisů ŠKODA je daleko více než KIA ... máte šanci si vybrat ten Vám nejpříjemnější U KIA musíte brát co je K odstraňování závad v době záruky ... u ŠKODA nikdy nebyl problém ... u KIA milion řečí a nic ... tolik moje zkušenost.
Záruky ... lepší příplatková 5 letá záruka u ŠKODY než 7 letá u KIA. Opakuji ... pouze můj názor
reagovať
gasp1
počet príspevkov5
dátum registrácie07.11.2013
Nedela 15.11.2020 01:02, Megane IV
Náhodou jsem měl na několik dní k používání megane IV 1.3 tce. Podle mě moc povedené auto, krásně zpracovány interiér a hlavně motor opravdu úžasný, moc mě to auto překvapilo. Za 350 tisíc bude zánovní, ve třívalcové scale jsem nejel ale myslím že bych měl lehké rozhodování.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Nedela 15.11.2020 12:21, RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 13.11.2020 12:27 (Zdravím, asi už jsem otravný, ...)


Jak může být Scala a Polo podvozkově stejně velké,když Scala má delší rozvor ,o 1 mm méně než Golf a zrovna tak rozchod kol je také větší? Rovněž nesouhlasím s choulostivým podvozkem Rapida,uměl si zavrzat z důvodu špatného silentbloku,ale jinak se odolnosti nic vytknout nedá a brzdy jsou nadprůměrné.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 15.11.2020 19:02, RE: RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: Fanda, 15.11.2020 12:21 (Jak může být Scala a Polo podv ...)


Brzdy Rapidu jsou solidní jen u silnějších verzí s kotouči vzadu a i ty jsou max. průměrně účinné. Pokud jsou vzadu bubny, je brzdný účinek silně za průměrem třídy.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Nedela 15.11.2020 19:45, RE: RE: RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: Pavlik, 15.11.2020 19:02 (Brzdy Rapidu jsou solidní jen ...)


Samozřejmě,že pokud to bude verze s bubny vzadu,tak to bude brzdit míň,ale to platí všeobecně.Ale i tak jsou brzdy Rapidu povedené a zároveň vydrží řidičům i když je nešetří.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 15.11.2020 21:29, RE: RE: RE: RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: Fanda, 15.11.2020 19:45 (Samozřejmě,že pokud to bude ve ...)

Ahoj na Rapidu foru nás je ne málo, kterým po 40 000km se udělaly rýhy do kotouče jak u indiánské babičky. Výmluvy v servisu, že málo brzdím jsou liché jak Trumpovy halucinace o podvedených volbách

Je to na každém jinak ohledně podvozku, opravdu je Scala postavena na podvozku Pola MQB A0:
Scala Polo Kia Rio
roz.vpředu 1531 1525 1518
roz. vzadu 1516 1505 1524
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Pondelok 16.11.2020 12:29, RE: RE: RE: RE: RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 15.11.2020 21:29 (Ahoj na Rapidu foru nás je ne ...)


Bobane,chceš neustále radit,ale ty zásadní věci ti vůbec nic neříkají.To,že vw staví vozy na schodné platformě třeba MQB AO,napříč třídami vůbec neznamená,že jsou podvozkově stejné.Zmíněnou Platformu například používají i u Golfu a aceš tvrdit,že je podvozkově stejný,jako Scala?Jo a na Youtube dělá pan Vaculík velmi pěkné recenze automobilů,jsou tam například detailně nafocené kotouče a destičky Rapida po 100 000 km,je to teda ta silnější verze s lepšími brzdami.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 16.11.2020 14:15, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: Fanda, 16.11.2020 12:29 (Bobane,chceš neustále radit,al ...)

Ta platforma MQB má kateogorie , viz:
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

MQB A0
Audi A1 Mk2 (2018–present)
SEAT Arona (2017–present)
SEAT Ibiza Mk5 (2018–present)
Škoda Kamiq (global) (2019–present)
Škoda Scala (2019–present)
Volkswagen Nivus (2020–present)
Volkswagen Polo Mk6 (2017–present)
Volkswagen T-Cross/Tacqua/Taigun (2019–present)
Volkswagen Virtus (2017–present)
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Pondelok 16.11.2020 17:39, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Raději něco kvalitnějšího :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 16.11.2020 14:15 (Ta platforma MQB má kateogorie ...)


Ano máš pravdu,ale vůbec to neznamená,že vozy postavené na stejné platformě jsou i podvozkově schodné.Můžou se lišit,jak rozměry,ale i odlišnou konstrukcí podvozku.
reagovať
uwa1
počet príspevkov185
dátum registrácie18.10.2016
Pondelok 16.11.2020 19:54, platforma
To ale nič nemení na tom, že Scala je postavená na platforme v koncerne určenej pre malé autá (Polo, Fabia, Ibiza). To hovorí za všetko.
reagovať
vlk1
počet príspevkov19
dátum registrácie11.11.2010
Pondelok 16.11.2020 23:31, Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem. Asi by nikoho nenapadlo rozmýšlet mezi scalou a Octávií se čtyřprvkem vzadu. Uvažoval někdo mezi třeba Rapidem a Octávií? Myslím, že ne. To opravdu někdo dáte přednost čemukoliv s vlečnou nápravou před čtyřprvkem? To všichni jezdíte po dokonalých rovných a hladkých dálnicích?
Mám ještě jeden 9 letý ceed I 1,6cvvt po faceliftu. Sice mi všichni teď již nekiáčtí servisáci tvrdí, že to bylo poslední kvalitně dělané auto, že šli pod cenu, aby prorazili na evropských trzích.
Co se týká reklamací tak je to asi spíše na konkrétním prodejci a na servisu, co u KIE prosadí. Vždy každou věc na raklamaci posuzovala KIA centrála. Ale narovinu, za celých 7 let nebyl jediný problém s reklamací čehokoliv, co se mi nelíbilo. Dokonce po 5 letech úspěšně vyreklamovaná řadící páka, to že byla poškozena kůže. Jednou i nějaké tyče řízení, což kamarád nechtěl věřit, že jsem to měl zdarma, že je to prý spotřebák-prý s jízdou po rozbitých horských silnicích normální. Jako reklamaci mi třeba vyměnili i čerpadýlko nebo jak se to nazývá k ostřikovačích, v dálničních rychlostech šplíchali blbě, dočet jsem se, že KIA dělá i čtyřlopatkové tak mi ty moje aktuální 3 lopatkové za ty 4 lopatky vyměnili vše zdarma. Vyreklamovali i děravý chladič klimatizace-hliníkový. Když bylo auto na servisu automaticky dělali zdarma práce i materiál úpravy a výměny, co byly od Kie předepsány-něco jako svolávačky. Bylo to dle VIN. Po 7 letech zdarma nový nástřik podvozku, že prý starý takový ten asfalt se po 7 roce loupe a že KIA dává zdarma nový. Zrovna tak jednou vyměněny nějqké pásy, co drží palivovou nádrž, že se prý zjistilo, že po 5 letech může začít rezavět-tak dávali nové z jiného materiálu. Proti tomu, co údajně zažil kamarád s Octávií(nevím do servisu jsem s ním nejezdil), prý se mu nepodařilo vyreklamoval v 5 leté záruce prakticky nic, co prý zkoušel-vše prý opotřebení. A když pak problém s potkaným motorem 1.4tsi, tak mi tvrdil, že to zadara neměl, ale cosi platil už přesně nevím, ale pravděpodobně práci, už si nepamatuji je to dlouho- přitom to dle toho co píší na netu to snad měla byla výrobní vada-nevím. O svolávací akci na motor 1,4tsi jsem nikde neslyšel.

Jsou to nesrovnatelná auta. A mimo auto bych vzal v potaz i to, jak se která značka k zákazníkům chová, jak jsou řešeny reklamace. Prostě si zkuste pohledat recenze na servisy těch značek z vašeho okolí-asi to není jen o značce, ale o konkrétním prodejci,servisu. Výběr auta Vám nezávidím, také teď vybírám 1čku do rodiny a nevím. Všude se teď na autech šetří, všude vlečné nápravy, tříválce a malé objemy. Nová Kia mi nesedne, přijde mi, že je vevnitř menší než ta má stará. A ceny přitom docela vysoké.

Obecně se držím svého zvyku brát vždy tedy alespoň čtyřválec a v co největším objemu jsem ochoten zaplatit a další mojí podmínkou je čtyřprvek vzadu, což bude časem u nižší střední asi problém.

Možná to ten příspěvek nikomu k ničemu nebude, ale opravdu doporučuji prověřit servisy kam budu s potencionelním autem chodit. Jak tak čtu některé příspěvky, tak není servis jako servis.
reagovať
Milan32
počet príspevkov9
dátum registrácie05.09.2015
Utorok 17.11.2020 06:20, 1.0 T-GDI
Budu srovnávat poslední (r 2019) verze motorů - po emisních zpřísněních,
v minulosti byl totiž motor od Kii o něco lepší a u Scaly naopak horší něž je tomu nyní.

Scala
- perfektní motor 1.0 bez slabin. Tady škodovka zapracovala k lepšímu.
- levné náhradní díly a servis

KIA
- největší slabinou je motor 1.0 T-GDI , těžko lze někomu doporučit
- vysoká konzumace paliva, i při rozumné jízdě klidně průměr 7,7
- oproti Scale bude pružné zrychlení horší o sekundu až dvě
- špatná pružnost znamená nutnost častého řazení
- hrubý nepříjemný zvuk, drnčení

Pokud Kiu (i30) tak pouze s povedenou 1.4 t-gdi, oproti 1.0 je to nebetyčný rozdíl v kultivovanosti, tichosti i pružnosti. Navíc budete mít i nižší spotřebu o 0,5 litru.

Závěr: Pokud motor 1.0 - tak pouze a jedině Scalu, kterou bych ovšem nekoupil a šel do turba 1.4 v Kii (i30). Scala je na rozdíl od korejců takové nedospělé auto = převlečený Rapid.

Jako alternativu bych volil Megane, popř. Clio.
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Utorok 17.11.2020 08:27, RE: 1.0 T-GDI
citácia:
reakce na: Milan32, 17.11.2020 06:20 (Budu srovnávat poslední (r 201 ...)


Sám bych Scalu také nekoupil a již vůbec bych si nedovolil někomu doporučovat co si má koupit,Ať si každý za své peníze koupí co mu vyhovuje.Ale nelíbí se mi tu neustálé strašení nekvalitou některých vozů škoda. Sám s nimi mám hodně naježděno a zrovna s tím na co se tu neustále dokola upozorňuje jsem neměl nikdy ani ty nejmenší problémy,ale zase zazlobilo něco jiného co tu nebylo nikdy zmíněno. Za zmíněnou částku je výběr velmi pestrý,vůbec bych se nebránil mírně ojetému golfu 7,jak bíše Boban,pokud by auto mělo sloužit převážně na krátké cesty tak je Kia Ceed 1.4 mpi také dobrá volba,ale těch možností je celá řada. Kolega z práce nedávno koupil manželce Zánovní Fabii combi 1.0 mpi a na kratší cesty velmi praktické autíčko.Doma mám problémové HTP 51 kw se 192 000 km naježděnýma převážně po městě a okolí s poddimenzovaným podvozkem atd. Na motoru měněna jedna cívka zapalování,jinak vše včetně rozvodů původní,na podvozku vyměněny dva silentbloky.Jaký mám kompresor klimatizace zatím nevím.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Utorok 17.11.2020 10:12, RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
citácia:
Obecně se držím svého zvyku brát vždy tedy alespoň čtyřválec a v co největším objemu jsem ochoten zaplatit a další mojí podmínkou je čtyřprvek vzadu, což bude časem u nižší střední asi problém.

Naprosta vetšina řidičů nepozná rozdíl mezi vlečkou a víceprvkem. Z pohledu provozování ojetiny je vlečka lepší volba, nota bene u konfekce typu Octavia atd.
K foukaným tříválcům jsem měl taky despekt, pravdou ale je, že pro běžného řidiče nabízejí výborný poměr dynamika/spotřeba/cena. Spolehlivost je samozřejmě otázka, ale různé TSi, PureTechy a Ecoboosty a jsou už na trhu relativně dlouho a nejsem si vědom nějakých zásadních problémů.
reagovať
uwa1
počet príspevkov185
dátum registrácie18.10.2016
Utorok 17.11.2020 10:33, RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
citácia:
reakce na: vavrisimo, 17.11.2020 10:12 (Naprosta vetšina řidičů nepozn ...)

Nie si si vedomý žiadnych problémov alebo nie si si vedomý problémov u tých posledných verzií? Lebo minimálne na prvé berzie všetkých menovaných sa toho nájsť na webe halda.
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Utorok 17.11.2020 10:45, RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
Píšu zásadních, ne žádných. Ano první verze vzniklé spíš pod tlakem na nízké emise než díky poptávce problémy měly, ale už uběhl nějaký čas a nemám pocit, že by automobilky produkovaly křápy co kleknou hned co vyjedou z fabriky. A osobně si kdykoliv raději pořídím maloobjemové turbo, než třeba atmosférickou 1.6.
reagovať
uwa1
počet príspevkov185
dátum registrácie18.10.2016
Utorok 17.11.2020 10:54, RE: RE: RE: RE: Nechápu, jak se vůbec můžete rozmýšlet mezi Scalou a Ceedem.
citácia:
reakce na: vavrisimo, 17.11.2020 10:45 (Píšu zásadních, ne žádných. An ...)

Užívateľsky áno, servisne je to už horšie. Hlavne ak sa taký motor kúpi na cukačky po meste.
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.