0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 30.000 kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat
Filip0001
počet príspevkov2
dátum registrácie25.04.2019
Štvrtok 25.04.2019 22:53, Auto do 30.000 kč
Dobrý den,
Za cca 3 měsíce budu mit ridicak.
Shanim proto auto.
Studuji.
Rozpocet je 30 000 Kč.
Benznín pouze.
Urcite to nebude na kazdodeni dojizdeni do skoly. Spis hlavne o víkendu, v týdnu minimálně, jen kdyz budu nekam nutně potrebovat.
Potrebuji idealne auto se spotrebou kolem
5-7 l/100 km a aby to trochu jelo.
Od kamaradu mám tipy na oktávku I 1.9 TDI nebo golfa 1.4 .
Prosim o doporuceni jakehokoliv auta, které bude spolehlivé a nesežerou mě opravy
Díky
reagovať
KoobaS
počet príspevkov651
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 26.04.2019 10:23, RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Filip0001, 25.04.2019 22:53 (Dobrý den,Za cca 3 měsíce budu ...)


Za třicet tisíc je to taková ruská ruleta s dobře nabitou zbraní...
Takže, za třicet se auto koupit dá. Ale nebude v bůhví jakým stavu, o spolehlivosti nemůže být řeč. Bude to stará vrána, která může x let jenom jezdit. Taky to může být auto na kterým se budou srát blbosti, který auto nezastaví a dají se opravit doma, ale je to značně otravný. A taky může za měsíc jít úplně do kopru.
Je ti 18, pojistka nebude zadarmo, první servis polkne minimálně dvojku. Pokud to bude mít rozvody řemenem a budou třeba brzdy na výměnu, tak si v tom za deset ani nevíš jak. K tomu gumy, nějaký peníze si vezmou úřady na přihlášení...
Já koupil dva roky zpátky auto za 27 tisíc a když budu počítat veškerý servis a pojistky, tak se obávám, že včetně nákupu jsem v tom za kiliána (ale jsou tam věci který se dělaly hlavně pro klid - cca tak za 20tkč). A to si některý prkotiny zládám udělat sám. Jinak jenom nákup, přihlášení, pojistka a první servis 50 tisíc... A to jsem nemusel šáhnout na brzdy, podvozek a vyhýbají se mi problémy s korozí...
Hledej něco malýho, co se bude schopný pohnout i s menším motorem. Takže budeš mít menší spotřebu, levnější pojistku a menší auta mají obecně levnější díly. Taky hledej něco, co nemá problémy s korozí. Dobře by mohlo fungovat Clio druhé generace. Ale za tuhle cenu hledej cokoliv, nehleď na značku, ale na stav. Hledej mezi známýma a v soukromé inzerci. Pokud ti majitel dokáže říct jak se k autu choval a jak ho servisoval poslední dva roky, může to fungovat.
Ale pokud má někdo spolehlivý auto se slušnou spotřebou, tak ho za 30 tiscí z ruky nedá, to prostě nemá smysl...
reagovať
A4
počet príspevkov132
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 26.04.2019 10:48, RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: KoobaS, 26.04.2019 10:23 (Za třicet tisíc je to taková r ...)


"... o spolehlivosti nemůže být řeč ...." - s tím bych úplně nesouhlasil, máme v rodině toyotu starlet, rv 1997, najeto necelých 200 tisíc, ale skutečný nájezd bude asi vyšší, a troufnu si tvrdit, že díky své jednoduchosti a robustnosti strčí co se týče spolehlivosti do kapsy i drtivou většinu daleko novějších aut, koroze minimální, čerstvě po rozvodech, nové brzdy, dalších investic netřeba, jo, a neprodám
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov1285
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 26.04.2019 11:00, RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Filip0001, 25.04.2019 22:53 (Dobrý den,Za cca 3 měsíce budu ...)

Ahoj velký souhlas Koobasem, je to všechno na hraně a pokud nemáš nějaké příjmy z brigád apod. je to risk za hranou, protože u tak levných ojetin může odejít cokoliv, kdykoliv
Pokud Tě to neodradí, kouknul bych rovněž po Cliu 1.2 2002+, ale také po VW Lupo 1.0 či
Nissan Micra .. Za mě není špatný ani Ford Ka nebo Fiat Punto, ale tam musíš velmi dobře prohlédnout stav koroze atd..
Hledej všude možně, poptej se kamarádů(těch dobrých), strejdů atd, možná se najde něco udržovaného...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov651
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 26.04.2019 11:24, RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: A4, 26.04.2019 10:48 ("... o spolehlivosti nemů ...)


Ale vždyť to píšu dál. Pokud má někdo takový auto a dobře slouží, tak ho za 30 neprodá. Včera jsme tohle řešili s 406 1,9 Td. Za víc než 30 by se to prodat nedelo. Ale je robustní, udržovaný, najeto má bůh ví kolik, prd to žere, tahá to vozík, vleze se do toho hromada harampádí na zahradu. Dokud bude sloužit tak se neprodá...
Moje Alfice je taky mechanicky v pořádku, je to super živý, pořád ještě krásný malý auto s parádní výbavou a víc než 30-40 bych za ni nedostal. Takže i když auto víc stojí než jezdí, tak o prodeji vůbec neuvažuju...
reagovať
capslock
počet príspevkov260
dátum registrácie28.07.2007
Piatok 26.04.2019 15:44, RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Filip0001, 25.04.2019 22:53 (Dobrý den,Za cca 3 měsíce budu ...)


Fabia 1.4 MPI 44 nebo 50 kW - slušné jednoduché auto, které ještě nezastaralo, levné díly, řetězové rozvody.
Motor se dával sporadicky i do Octavie.

Jinak cokoliv trochu servisované s platnou STK (Renault Megane, Peugeot 206, 406).

Jinak prohrabávat soukromou inzerci, občas se objeví překvapivě zachovalé starší modely bez airbagů a ABS ... kde lze zvážit i jednoduché naftové motory 1.9d (peugeot) nebo sdi - Felicia, Toledo, Vento ...
reagovať
Filip0001
počet príspevkov2
dátum registrácie25.04.2019
Piatok 26.04.2019 21:39, RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: KoobaS, 26.04.2019 10:23 (Za třicet tisíc je to taková r ...)


Co takhle jeste Polo ? 1.2 nebo 1.4 ? To neni dobry napad kupovat ?
reagovať
KoobaS
počet príspevkov651
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 26.04.2019 22:14, RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: capslock, 26.04.2019 15:44 (Fabia 1.4 MPI 44 nebo 50 kW - ...)


Zrovna včera mi kolegyně vykládala o kamarádce, která si koupila Fabii za nějakých 50 tisíc a po pár dnech/týdnech ježdění ji v servisu vyčíslili opravy na nějakých 20-30 tisíc...
Důkaz toho, že nemá smysl moc hledat konkrétní model, ale hledat auto podle stavu. Vzhledem k tomu, jak si koncern drží ceny bych se mu já osobně vyhnul...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1046
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 27.04.2019 00:13, RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: capslock, 26.04.2019 15:44 (Fabia 1.4 MPI 44 nebo 50 kW - ...)


Fabia 1.4 MPI 44 nebo 50 kW - slušné jednoduché auto, které ještě nezastaralo, levné díly, řetězové rozvody.
Motor se dával sporadicky i do Octavie.

Ne, opravdu ne!! Ve Fabii je motor Škoda 1,4 MPI s prapůvodem v typu 1000MB - má řetězové rozvody. V OCtavii je motor 1,4 MPI původem v koncernu VW - má řemenové rozvody. Tyto motory nemají absolutně nic společného. Jediná věc která je spojuje z uživatelského hlediska je mizerná dynamika.
reagovať
capslock
počet príspevkov260
dátum registrácie28.07.2007
Sobota 27.04.2019 03:57, RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Pavlik, 27.04.2019 00:13 (Fabia 1.4 MPI 44 nebo 50 kW - ...)


Zkus si něco zjistit, než napíšeš nesmysly. Motor je stejnej a jezdí podle parametrů, ve fabii velmi dobře.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov981
dátum registrácie08.09.2009
Sobota 27.04.2019 12:27, RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Filip0001, 25.04.2019 22:53 (Dobrý den,Za cca 3 měsíce budu ...)


Včera jsemna vlastní oči viděl Renault Clio 1,2 16V r.v. 2001 koupené za 18 tisíc Kč. Kam moje oko dohlédlo, auto absolutně bez koroze, včetně kritického místa - pod víčkem hrdla nádrže. lemy, prahy, perfektní, nikde ani pupínek. Motor šel jak švýcary. Bohužel byl prasklý přední blatník )plast) a matná svtěla (stačí rozelštit). Nemělo to klimu. Ale: rozpočet na rozvody včetně pumpy = 6 tCZK. Náplně včetně brzdovky + filtry asi 2 litry. Nový gumy = 4 litry. Kotouče to mělo velmi slušný, desky taky, zadní je otázka, chtělo by to rozdělat. Ale když tohle sečtu, tak jsem 18 za auto + cca 15 za servis včetně gum a mám auto opravdu ve velmi slušném stavu a navíc vysoce spolehlivé (potrvzuji, protože dcera má 2005, ale 1,2 8V) a poruchy NULA (má ho asi 5 let). A hlavně - hniloba - aboslutní nula!!! A o to jde!
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov43
dátum registrácie20.08.2013
Sobota 27.04.2019 15:46, RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: capslock, 27.04.2019 03:57 (Zkus si něco zjistit, než napí ...)


Motor 1,4 Mpi 44 kW je zmodernizovaný základ škodováckého OHV,které bylo nabízeno do fábie a od r. 1999 do začátku roku 2001 i do jedničkové oktávky. Motor 1.4 MPi 50 kw je od VW s 8V rozvody OHC.Byl nabízen pouze do fábie.Oktávka měla 1.4 16v 55kW.
reagovať
capslock
počet príspevkov260
dátum registrácie28.07.2007
Sobota 27.04.2019 21:47, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: rejdic.25, 27.04.2019 15:46 (Motor 1,4 Mpi 44 kW je zmoder ...)


Bingo, až na to, že 50 kW verze je škodovácký OHV motor.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1046
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 27.04.2019 22:07, RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: capslock, 27.04.2019 03:57 (Zkus si něco zjistit, než napí ...)


Původní škodovácký motor 1,4 MPI 8V s výkonem 44kw jede mizerně i ve Fabii, v Octavii 1 (před faceliftem) se naštěstí prakticky nevyskytuje. Verze 50kw se do Octavie 1 nikdy nedávala. Dnes, po cca 20 letech, jsou z těchto aut rezavé vraky - během 20 let auto shnije i důchodci v garáži. Jako bonus plní Euro 2, takže eko poplatek je výrazný. Po faceliftu se dával koncernový 1,4 MPI o výkonu 55kw. Ten se občas objeví, ale je jejich také velmi málo. Tento motor má 16 ventilů a kupodivu jede skoro stejně jako prehistorická osmi ventilová 1,6 MPI.
reagovať
rejdic.25
počet príspevkov43
dátum registrácie20.08.2013
Sobota 27.04.2019 23:29, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: capslock, 27.04.2019 21:47 (Bingo, až na to, že 50 kW verz ...)


Máš pravdu,50kw verze je taky OHV.Ta byla ve fábii nejdřív a pak přišla i verze 44kW .Trochu jsem se v tom zamotal,těch variant 1.4 bylo nějak hodně....
reagovať
capslock
počet príspevkov260
dátum registrácie28.07.2007
Nedela 28.04.2019 20:53, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Pavlik, 27.04.2019 22:07 (Původní škodovácký motor 1,4 M ...)


Zřejmě jsi nepostřehl, že dotaz je na spolehlivé levné auto, nikoliv na auto ke sprintům.

Fabia OHV má parametry odpovídající objemu a počtu ventilů. Což například znamená, že má vyšší točivý moment než 1.2 16V v cliu nebo 1.4 8V ve fiatu a jezdí srovnatelně s jinými vozy podobné kategorie.

Tento motor je do ojetiny velmi zajímavý, protože je jednoduchý a vychytaný. Majitel nemusí řešit rozvody, ani potíže s EGR, má pouze jeden katalyzátor a jednu lambda sondu. Vyráběl se rovněž ve verzi Euro4.

Množství starších vozů má eko zaplacené. S korozí opět píšeš nesmysly, zrovna Fabia má antikorozní ochranu slušnou.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov1285
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 30.04.2019 11:58, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: capslock, 28.04.2019 20:53 (Zřejmě jsi nepostřehl, že dota ...)

Ahoj u Fábie I je to jak na houpačce. Pokud jde o první ročníky, tak nemusí mít opraven ten mokvající hlavní kabel a to by byla konečná vozu.
Jinak kamarádovi už začíná reznout Fábie I r.2000 jemně zevnitř blatníku. Ale to hlavní je: všem Fábiím I může kdykoliv odejít servo, mě se to také stalo. Servo je stále drahé a musí to být přesně to samé, které tam bylo.
Za mě je Clio v dané ceně spolehlivějším vozem, méně náchylným na korozi a hlavně nic zásadního pravidelně něodchází. Nic proti Fábii nemám, sám jsem ji měl 6 let, jenže jsou i lepší vozy prostě
reagovať
uwa1
počet príspevkov32
dátum registrácie18.10.2016
Sobota 11.05.2019 10:56, motory
Do Octavie I sa montoval motor 1,4 44 kW s kódom AMD alebo 1,4 55 kW s kódmi AXP a BCA, obidva sú to motory VW s remeňovým rozvodom, so škodováckym prehistorickým OHV 1,4 44 kW AZF/AZE nemajú nič spoločné!
reagovať
Puk82
počet príspevkov14
dátum registrácie07.07.2018
Sobota 11.05.2019 21:53, RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Pavlik, 27.04.2019 22:07 (Původní škodovácký motor 1,4 M ...)


... 1,4 MPI o výkonu 55kw. Ten se občas objeví, ale je jejich také velmi málo. Tento motor má 16 ventilů a kupodivu jede skoro stejně jako prehistorická osmi ventilová 1,6 MPI...

Tak toto rozhodně pravda není! Měl jsem oba motory a 1.6 MPI je mnohem živější, výkonnější, s autem si poradí mnohem lépe než slabá 1.4.
Mimo to onen prehistorický osmiventil 1,6 MPI se do roku 2010 dával do Octavia II a do roku 2012 dával Golfů VI. generace.

Fabií člověk rozhodně chybu neudělá, ale prvotní prohlídka musí být velice, velice důsledná - viz Boban. Kamarád se nechal nachytat, když kupoval Fabii za 30000kč od známého s tím, že je v dobrém stavu, projde STK, jsou tam opravené brzdy a nový výfuk. Po dvou měsících jel do servisu, protože špatně startovala a bylo zjištěno: brzdy na odpis, výfuk zhnilý vyrábí, špatné vstřikovače, čepy, atd.. Oprava stála 20000kč.
Jinak jsem také vlastnil Fiat Punto 2 1.2 a za celé tři roky žádná závada, žádný řez, spotřeba 6,5.
A osobně bych se vyhnul francouzům a japoncům, kvůli cenám oprav/dílů.
reagovať
BobanHTP2
počet príspevkov2
dátum registrácie17.05.2019
Piatok 17.05.2019 13:48, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto do 30.000 kč
citácia:
reakce na: Puk82, 11.05.2019 21:53 (... 1,4 MPI o výkonu 55kw. Ten ...)

Ahoj Ti frantíci nejsou tak špatní, já měl několik let ojetinu Peugeot 206 1.1 44kw, rok 2002 z Itálie a užíval jsem si klimatizaci, el. ovl. oken, vyhř. zrcátek, serva a 6xrepro Vůz jsem i dobře prodal. Díly z druhovýroby jsou velmi levné a hlavně často kvalitnější než originál Peugeot
Sranda je, že např. termostat jsem sehnal za 200kč, čidlo pedálu brzdy za 130kč a vše fungovalo, dokonce žárovky jsem měnil jenom hned po koupi a ok. Např. 206 má zábavný podvozek, takže s motorem 1.4i nejde vůnec o šneka ani na dálnici Motory jsou odolné, maximálně se vyměni těsnění hlavy(já nemusel), zase bych obešel obloukem Peugeot servis a nechal to udělat "malém servisu". Zadní náprava může zlobit - já koupil asi po repase, takže jsem problém neměl. Jo a servo vypadalo původní Těžko radit, za 30tis.kč je to na hraně prostě
reagovať




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všetky práva vyhradené.