0
späť
 

diskuze k tématu: Škoda Favorit 136 L

kategórie zaradenia témy: česká vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 04.01.2006 13:56, RE: no nevím
Seky napísal:
Mam F rv. 94...Fávem jezdim denně 120km 4x tydne do prace a zpet ( Jemnice - Jihlava ), tedy skoro 500 tydne + dalsi. Najel jsem od doby co ho mam 10 000km a vse OK! Kupovanej byl teda v super stavu, spotrebni veci byly novy, byl a je nerezavej, vystrikanej kompletne. Kdyz se neco posere kamos to spravi bezplatne, ci vymenym obchodem :) ( lahev moku ) Za ty penize nekoupis jiny auto tak spolehlivy, s levnejma dilama, s malou spotrebou ( 6l na tech 120km) nizkym pov. rucenim a levnym servisem! A...
Máš pravdu Seky(Peťo), asi žádný auto se nemůže vyrovnat Favoritu ale i předchozím modelům škodovky co se týče nízkých provozních nákladů. Já osobně mám Formana LXi, z r. 1994, jednobodová stříkačka 50 kW, má nejeto asi 240 tisíc, jezdím na Texaco Havoline, a co ho mám (necelý rok) jsem s ním najel přes 10 tisíc km a jet to až zarážející,ale nežere olej, nalil jsem tam asi 3 deci, a to jen pro dobrej pocit, na měrce je pořád stejně. Auto mělo pravidelný servis a přes ty kilometry slouží výborně, spotřeba někde kolem 6,5. Kromě benzínu jsem zatím neinvestoval. Jsem student a pro mě je to ideální vůz, velký kufr. Pokaždé nastartuje i přes upozornění jak už tu někdo psal na citlivost kabelů na vlhko(původní majitel doporučoval výměnu),ale zatím bez problémů. Lidi, musíte uznat že někdy až směšné ceny dílů nemají konkurenci. Jinak bezpečnost souhlasím, je spíš otázkou stylu, když se budete chtít zabít v autě, tak se vám to zaručeně povede v každém. Více mě štve, že tahle auta hnijou před očima (můj ne, karoserie je ok),ale dříve či později stejně začne. Pro příznivce a zastánce bezpečných aut dodávám, že zákony fyziky platí pro všechny, tzv. "krvavá rovnice" kinetické energie Ek =1/2 mv2, tzn. vektor rychlosti je na druhou, tzn. se vzrůstající rychlostí roste kinetická(pohybová ) energie se čtvercem rychlosti,takže si dobře rozmyslete, jak rychle kde pojedete, protože třeba zvýšení o 10 km/h znamená zvýšení 100x Ek..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 05.01.2006 01:21, Pánové
Celkem se bavím jak to tu čtu - jedni si to vychvalují, druzí nadávají a ptají se jak stím můžou majitelé jezdit. Je tu dost filozofických úvah, ale kdo se jimi řídí - kdyby se jimi řídilo aspoň 20 % lidí tak myslím, že pak můžeme klidně spát :D
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 07.01.2006 18:42, RE: favorit je dnes hrozný auto
honza napísal:
to snad ale už opravdu nemyslíš vážně.... Š 120 jsou rakve a favority ne ? Chlape jezdím se záchrankou a mohl bych ti o těch favoritech hodně povídat.. na to , že to vlastně byl přelomový model škodovky (konec koncepce "vše vzadu") je mezi favoritem a Š120 opravdu velmi minimální rozdíl , favorit po faceliftu je už na tom o trochu lépe(např .boční výztuhy.), ale nabourat bych v tom nechtěl ani ve 30km/h.
Hele ty sofere od zachranky, svihnul sem Favoritem v 70 km/h pres pangejt do stromu a vylezl jsem uplne v pohode, staci mit pas a nevyletet sklem ven...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 07.01.2006 19:01, Favo
anonym napísal:
Hele ty sofere od zachranky, svihnul sem Favoritem v 70 km/h pres pangejt do stromu a vylezl jsem uplne v pohode, staci mit pas a nevyletet sklem ven...
Mam rad tyhle keci, Favorit je plechovka, kupte auto za 30.000.- ale ne Favo...Treba golfa II.....stejna sunka, stejne slaba bezpecnost, nebo Tipo, Uno, starou Ibizu...anebo nedej boze starou mazdu 626 z roku 1989....:) dopadnete pri narazu skoro stejne, jako ve Favu....akorat vas to sezere, nedoplatite se na dily a zustanete nekde stat. S Favem dojedete vzdycky, kdyz to neni strikacka a nejste uplna nemehla. Ja to autiko taky mel, dneska mam Fabii a Vectru, a ikdyz to jsou mnohem lepsi auta (zvlast ta fabie 16V) tak nedam na Facko dopustit. A smeju se tem 18-ti letejm mindrakum co litaj v Golfech 2. generace, s privarenym plechem na naraznikach (hrajou si na spoiler) a deravim vejfukem..."ted cumte, drsnej frajer jede". Nedavno jedu domu a na spojce takovej Golf2, presne mnou popisovanej, asi ve 120-ti km rychlosti, rve, z podvozku modrej dym....(vejfuk totiz nebyl) auto rezonovalo, klepalo se jak vzacnej pes. Frajer me horko tezko predjel, a nasral se dopredu, pak mu ten zbytek vejfuku upad a ja mel co delat abych se tomu vyhnul....
Tim chci rict ze nezalezi na aute, ale na ridici....pokud mate Favo, muzete s nim jezdit bezpecne, stejne jako ja, muzete s nim najezdit 100.000 km a nic se vam nestane.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.02.2006 12:14, RE: no nevím
Alfa napísal:
A múžeš mi prosimtě vyjmenovat, kolik aut z 89 má ABS a airbagy?? A vyjmenovat které další bezpečnostní vybavení kromě těchto dvou a tuhé kastle znáš (které se dnes montuje do "obyčejných aut"......takže ESP samozřejmě odpadá)??

P.S.: Při brždění před nárazem do stromu bych ABS nebral jako výhodu (taky proč si zhoršovat brzdný účinek nějakým ABS, když potřebuju před nárazem zabrzdit co to jen jde). Mimochodem pro řidiče, kteří umí brzdit a ne jen dupnout na pedál a stát na něm, ať se děje cokol...
Mám Formana 135 LXi/94, takže taky bez ABS a airbagu, a co mi udělala kamarádova Felicie 1,3 SPI s ABSkem, nikomu nepřeju.
Nejen že nezabrzdila, ale nakopla mne do pedálu tak, že jsem leknutím málem opustil silnici. Jen bych se bál jezdit s vyndanou pojistkou ABS, ono to tam má připojený nejen ABS, spíš bych se pokusil o vypínač, třeba i ovládaný poklesem vnější teploty - za tepla vypnout a brzdit natvrdo do zablokování, protože ať si říká kdo chce co chce, stojící kolo má na suchu nejlepší brzdný efekt, ale skutečně jen na suchu, a jak teplota spadne - zapnout a brzdit s elektronikou. A asi by to mělo zapínat i když je mokro, jen nevím, jak by to auto poznalo ještě před zabržděním, kdy si Centrální Mozek Plechovky přechroustá údaje ze snímačů otáček kol a akcelerometrů a podle toho odlehčuje jednotlivé válce. Od zapnutí stěračů nebo čidla deště je to sporné, často je cesta mokrá, už neprší a protože před námi nic nejede, máme stěrače vypnuté, a opačně - v létě si čas od času i na suchu ostříkneme a setřeme sklo. Spíš je to pohodlnost autorů systémů ABS, že odblokovávací funkce brzd je nevyřaditelná a systém ji řidiči vnucuje i v případě, kdy by nouzové brždění trvalým plným tlakem bez pulzace bylo vhodnější. Každopádně toto určují lidé, kteří tvrdí, že trvale fungující ABS je menší zlo, než řidičem vypnuté - i když naše každodenní praxe potvrzuje opak. Jinak kdo umí jezdit a jen tak nezpanikaří, brzdí už sám přerušovaně vždycky, kdy větří menší přilnavost, a hlavně, kolegové a i kolegyně řidiči a řidičky, CHCE TO PŘEDVÍDAT. Lidká blbost je bohužel nepředvídatelná a tak budem muset dál jezdit se systémy konstruovanými pro blbce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 20.11.2006 22:17, Favorit spolehlivost
Trošku přispěju taky do mlýna. Favorit rok výroby 1990. Poruchy:
- asi 10 tis. km. - odešla spojka, vyletěla pružina - auto nepojízdné (záruční oprava) = odtah
- 12 tis. km. - voda v oleji - podfouklé těsnění pod hlavou = odtah
- asi 15 tis. km. - auto přestávalo táhnout, zastavilo se, muselo se počkat asi 10.min, pak šlo nastartovat - cesta po dálnici do Bratislavy byla opravdu 30-ti kilometrovými přískoky zábavná, neodstranil žádný servis, tento stav vymizel až při 25 tis. km.
- 35 tis. km. - neustálé klepání ventilů při jízdě, návštěva tří servisů nevyřešila (že prý je to u favoritů normální) - pomohla výměna rozdělovače - podtlaková regulace
- 55 tis. km. - odtéká chladící kapalina - výměna ucpávek na hlavě motoru
- 60 tis. km. - vadná cívka rozdělovače, opět jsem zůstal v poli
- 70 tis. - nešlo otáčet volantem - výměna kloubů řízení
- 75 tis. - výměna hadiček paliva, tlumičů, termostatu - netopilo to
- 80 tis. - originální měněný rozdělovač se rozletěl, opět odtah
- 85 tis. - zůstal jsem trčet v křižovatce - elektronický spínač bezkontaktního zapalování
- 87 tis. - louže pod autem - vytekla chladící kapalina - špatné vodní čerpadlo
- 90 tis. - voda v oleji - prorezavělé ucpávky v hlavě

Nevím, jestli jsem si vzpomněl na všechno (drobnosti=nefunkční tachometr, nesvítící světla, koroze blatníků po 8-mi letech - auto garážované, nefungující regulace topení - v létě topí, v zimě chladí, ...), ale spolehlivé auto si představuji trošku jinak. Jo, kdo je povahou dobrodruh a nepočítá, že dojede do cíle, ať si tento stroj koupí. Před favoritem jsem měl čest řídit starou Octavii - ta mě ovšem v poli nenechala nikdy.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 26.11.2006 22:29, AHa
AHa napísal:
Trošku přispěju taky do mlýna. Favorit rok výroby 1990. Poruchy:
- asi 10 tis. km. - odešla spojka, vyletěla pružina - auto nepojízdné (záruční oprava) = odtah
- 12 tis. km. - voda v oleji - podfouklé těsnění pod hlavou = odtah
- asi 15 tis. km. - auto přestávalo táhnout, zastavilo se, muselo se počkat asi 10.min, pak šlo nastartovat - cesta po dálnici do Bratislavy byla opravdu 30-ti kilometrovými přískoky zábavná, neodstranil žádný servis, tento stav vymizel až při 25 tis. km.
- 35 tis. km. - ...
No vidis Ferdo, me se s tim nestalo vubec nic.....výměna destiček a obložení, jednou ložisko v kole, a olej s iltry, jinak nic...:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 27.05.2007 18:13, RE: favorit je dnes hrozný auto
anonym napísal:
Hele ty sofere od zachranky, svihnul sem Favoritem v 70 km/h pres pangejt do stromu a vylezl jsem uplne v pohode, staci mit pas a nevyletet sklem ven...
Z pekla štěstí i v jiným autě!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.07.2007 15:13, Argumentovat náhodnými zprávami není vhodné
Ačkoli je Škoda Favorit koncepčně a technologicky zastaralý vůz, má i své přednosti. Pokud však chce někdo poukázat na jeho slabiny, měl by to udělat seriózně. Jinak by totiž následující odkaz mohl být brán tak, že ford ve srovnání se škodou je smrtelně nebezpečný vůz. Vizte odkaz: http://www.novinky.cz/krimi/riskantni-predjizdeni-cyklisty-stalo-zivot-spolujezdce_119631_28u3n.html

Přes velké množství nedostatků je i dnes favorit použitelným dopravním prostředkem, vhodným i pro nenáročné a začínající řidiče, kteří by se báli jezdit v dražších a náročnějších vozech z toho důvodu, že by je mohli zničit.

Kdo zcela jednoznačně mluví proti používání tohoto vozidla, musí patrně zamítat i jízdu na jednostopých vozidlech, což je vskutku absurdní.

Jezdit favoritem je možné i dnes, jen opatrněji a předvídavě, což ostatně platí pro všechny veterány.

Ano - je to tak, Škoda Favorit oslavila své dvacáté narozeniny!

Psychobolos
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.