0
späť
 

diskuze k tématu: Jak na výměnu oleje u motorů TDI?

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, oleje, aditiva, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 05:49, Longlife
Chtěl bych se zeptat autora tohoto článku, co si myslí Longlife oleji a servisním intervalu 30 tisíc km? není to trošku přehnané?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 07:16, RE: Longlife
Reno napísal:
Chtěl bych se zeptat autora tohoto článku, co si myslí Longlife oleji a servisním intervalu 30 tisíc km? není to trošku přehnané?
Sice nejsem autor, ale o Longlife si myslím své... Rozlišoval bych, jestli auto jezdí jen dálky, nebo smíšené cesty. Jestli těch 30tkm najede za 1/2 roku po dálnicích, tak bych v tom problém neviděl. Na 2 roky a skákání po městě bych to fakt nechtěl. Osobně měním na HDI olej po 20tkm cca po 6-8 měsících dle doporučení výrobce v aut. servisu, a nijak mě to neruinuje...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 08:27, RE: Longlife
Pepe napísal:
Sice nejsem autor, ale o Longlife si myslím své... Rozlišoval bych, jestli auto jezdí jen dálky, nebo smíšené cesty. Jestli těch 30tkm najede za 1/2 roku po dálnicích, tak bych v tom problém neviděl. Na 2 roky a skákání po městě bych to fakt nechtěl. Osobně měním na HDI olej po 20tkm cca po 6-8 měsících dle doporučení výrobce v aut. servisu, a nijak mě to neruinuje...
Videl bych to stejne 30 tis km bez problemu, pokud jezdite porad dalkove trasy, a 15 tis pokud je auto v mestskem a primestskem rezimu. Ja u mondea TDCI a mondea 2.0 benzin menim vzdy podle vyrobce 5w30 po 20 tis km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 09:26, RE: Longlife
mufik.martin napísal:
Videl bych to stejne 30 tis km bez problemu, pokud jezdite porad dalkove trasy, a 15 tis pokud je auto v mestskem a primestskem rezimu. Ja u mondea TDCI a mondea 2.0 benzin menim vzdy podle vyrobce 5w30 po 20 tis km.
Já za rok najedu tak 12 tisíc a olej měním po roce. Stojí to pár korun a motoru to jen prospěje.
Jinak souhlasím s příspěvkem Pepeho, pokud auto jezdí dlouhý štreky a najede 30 tisíc třeba za 3/4 roku, tak proč ne, ale pokud se často startuje, tím hůře studený motor, tak bych interval zkrátil na polovičku a klidně ho nechal vyměnit u jakéhokoliv mechanika za 1/2 ceny, než to mnohdy udělá autorizovaný servis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 11:15, Longlife? dobří mechanici radí ne!
Já osobně nejsem zastáncem longlifu už jen proto, že jsem několikrát viděl jak longlife po 30 000 km vypadá. Taková černá vodička... Dobrý mechanik (a znám takové i v autorizovaných servisech) vám doporučí zkrátit interval na 15 000 a ne proto, abyste za ním víckrát jezdili, ale protože má své zkušenosti. Samozřejmě při přechodu na kratší interval budete potřebovat levnější olej a ta půl hoďka v servisu navíc vás nezabije ani nezruinuje. Naopak na tom vyděláte, motor se bude méně opotřebovávat, a u turbodieselů hrozí menší riziko poškození turba.

Právě u nechvalně známých motorů 2.5 TDI V6 (kde se často používaly longlify) byl problém s opotřebením vaček (velmi drahá oprava) a jako příčina bylo označováno špatné mazání. A něco na tom bude, protože kamarád s tímto motorem nalítal velké množství km než ho prodal a vím že měnil olej vždy po 15 000.

Já u BMW měním olej taky vždy po 15 000 i když výměnu si auto hlídá samo a rozmezí se pohybuje mezi 20 - 25 000 km. Jistota je jistota, aspoň nemusím olej dolívat, protože vydrží od výměny k výměně a VANOS si v pohodě vrní ;o)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 11:31, Hadry nebo papírové utěrky?
... no vzhledem k tomu jak je to napsaný tak pro pražáky můžou být i ty PAPÍROVÉ utěrky já jinak používám hadry (a všichni kolem co znám taky)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 12:24, RE: Hadry nebo papírové utěrky?
vasapasa napísal:
... no vzhledem k tomu jak je to napsaný tak pro pražáky můžou být i ty PAPÍROVÉ utěrky já jinak používám hadry (a všichni kolem co znám taky)
Ba naopak - jsem rád, že autor dporučuje papírové utěrky! Já se totiž pomocí papírenského průmyslu živím
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 13:55, RE: Longlife
Reno napísal:
Chtěl bych se zeptat autora tohoto článku, co si myslí Longlife oleji a servisním intervalu 30 tisíc km? není to trošku přehnané?
Zdravím,
režim provozu s oleji longlife mi nikdy nepřirostl k srdci. Od roku 2002 používám vozy převážně Škoda Octavia TDI a všechny auta provozuji ve zkráceném režimu olej na 15tis.km a fitry (palivový, vzduch atd.) měním po 30tis.km. S auty najíždím většinou přes 200tis.km (rekord je 262tis.km) a nidky jsem neměl jediný problém s motorem. A spotřeba oleje se drží na 15tis.km do 0,5l. Olej používám běžně ten nejlevnější co splňuje kritéria výrobce. První octavii jsem prodal s nájezdem přes 200tis.km na taxi, kde sloužila dalších 400tis.km a pak šla do bazaru.
Jinak je řežim olejů longlife důkladně otestován výrobci aut a lze ho bez problému aplikovat. Vyhnul bych se ho u aut provozovaných na krátké trasy a malým ročním nájezdem. Mě osobně nejvíc vadilo poměrně časté dolívaní oleje, jednou jsem to zkusil a během 30tis.km jsem dolil 2,5l oleje (5W-30). A zrovna ho potřebujete dolít ve chvíli kdy je poblíž pouze pumpa a to jsem vždy řádně kroutil při koupi 1L longlife oleje průměrně za 800Kč. Zaleží spíše na rozhodnutí každého uživatele kde a jak auto používá, případně kolik je ochoten investovat do servisu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 14:47,
Asi je to fakt napsaný pro pražáky a zřejmě i pražákem.. Já teda nevím jak mistři v TipCars, ale olejový filtr se mění před vypuštěním oleje!!! Dál je určitě dobrý že si má pán přichystat 30torx, ale bylo by i dobrý kdyby si připravil velký ořech 34 (nebo 36) myslím právě na ten filtr oleje případně speciální klobouček (podle provedení). S jeho zkušenostma a vašima radama bych se do toho nepouštěl... hodně štěstí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 14:57, RE: bez předmětu
fabia2 napísal:
Asi je to fakt napsaný pro pražáky a zřejmě i pražákem.. Já teda nevím jak mistři v TipCars, ale olejový filtr se mění před vypuštěním oleje!!! Dál je určitě dobrý že si má pán přichystat 30torx, ale bylo by i dobrý kdyby si připravil velký ořech 34 (nebo 36) myslím právě na ten filtr oleje případně speciální klobouček (podle provedení). S jeho zkušenostma a vašima radama bych se do toho nepouštěl... hodně štěstí.
Naprostý souhlas.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 15:14, RE: bez předmětu
klobrch napísal:
Naprostý souhlas.
Stran odmontování toho filtru si myslím, že je jedno, jestli se oddělá před nebo po odšroubování výpustního šroubu, ale prvně teda šroubuju filtr a pak teprve zašroubuju vypouštěcí šroub a dával bych případný spodní kryt. Kdybych tam měl kryt a teprve měl manipulovat s fitrem plným oleje, určitě bych shora do něj nacébral...
Navíc jsem tam nenašel zmínku, že by auto mělo stát rovně, což se v polních podmínkách dělá blbě, pokud není jáma nebo rampa na celý auto. Pokud jen předníma kolama najedu na nájezdy, tak olej nemusí vytéct všechen.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 17:43, RE: bez předmětu
fabia2 napísal:
Asi je to fakt napsaný pro pražáky a zřejmě i pražákem.. Já teda nevím jak mistři v TipCars, ale olejový filtr se mění před vypuštěním oleje!!! Dál je určitě dobrý že si má pán přichystat 30torx, ale bylo by i dobrý kdyby si připravil velký ořech 34 (nebo 36) myslím právě na ten filtr oleje případně speciální klobouček (podle provedení). S jeho zkušenostma a vašima radama bych se do toho nepouštěl... hodně štěstí.
Proč by se měl filtr měnit před vypuštěním oleje ? Snad vyndat, ale ne dávat nový, dokud olej nevypustím.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 01.06.2010 22:08, RE: bez předmětu
fabia2 napísal:
Asi je to fakt napsaný pro pražáky a zřejmě i pražákem.. Já teda nevím jak mistři v TipCars, ale olejový filtr se mění před vypuštěním oleje!!! Dál je určitě dobrý že si má pán přichystat 30torx, ale bylo by i dobrý kdyby si připravil velký ořech 34 (nebo 36) myslím právě na ten filtr oleje případně speciální klobouček (podle provedení). S jeho zkušenostma a vašima radama bych se do toho nepouštěl... hodně štěstí.
Co ale asi nezaznělo je, co mimopražští borci (mezi něž se taky počítám) dělají s tím vyjetým olejem? Doufám že si s tím nenatíráte ploty Nebo to nelejete dokonce do kanálu...

Jinak osobně tedy nechápu že má někdo problém dát 2 stovky nebo kolik nějakému garážistovi za práci a snad i ekologickou likvidaci oleje a patláte se s tím někde v garáži nebo dokonce někde na parkovišti před panelákem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 02.06.2010 09:53, Longlife mýdlo
Jak již na tomto serveru před časem kdysi zmínil Muroň, longlife olej je stejná pitomost, jako longlife mýdlo. Vždy je přece lepší, když se saze z motoru vypustí co nejdříve a ne pouze rozpustí řidším longlife olejem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 02.06.2010 10:14, RE: bez předmětu
Petr S napísal:
Co ale asi nezaznělo je, co mimopražští borci (mezi něž se taky počítám) dělají s tím vyjetým olejem? Doufám že si s tím nenatíráte ploty Nebo to nelejete dokonce do kanálu...

Jinak osobně tedy nechápu že má někdo problém dát 2 stovky nebo kolik nějakému garážistovi za práci a snad i ekologickou likvidaci oleje a patláte se s tím někde v garáži nebo dokonce někde na parkovišti před panelákem.
Podle mne je lépe,když si to pan nechá udělat.Bude ho to stát stejný peníze,jako když si to udělá sám a bez starostí "kam s ním".Většina servismanů má olej sudový a ceny za filtry mají lepší,než kdyš si to pán koupí někde v mototechně.A když se zeptá,zda se má sundat dekl pod motorem,tak má asi hodně zkušeností i správný vercajk na tuto operaci.Nic na tom není,ale...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 02.06.2010 15:46, RE: bez předmětu
Petr S napísal:
Co ale asi nezaznělo je, co mimopražští borci (mezi něž se taky počítám) dělají s tím vyjetým olejem? Doufám že si s tím nenatíráte ploty Nebo to nelejete dokonce do kanálu...

Jinak osobně tedy nechápu že má někdo problém dát 2 stovky nebo kolik nějakému garážistovi za práci a snad i ekologickou likvidaci oleje a patláte se s tím někde v garáži nebo dokonce někde na parkovišti před panelákem.
Já to chápu, že někdo nechce dát 2 stovky za olej. Třeba já . Jenže to jsou zrovna věci, které mě nesmírně baví. Nestojí to žádný extra usilí, odreaguju se, na jaře jedu s autem k tátovi, kde jsou na to slušné podmínky. Tam vyměním olej a všechno co je nutné vyměnit v rámci předepsaného servisu (pokud na to není spešl vercajk) a celý auto minimálně vizuálně zkontroluju, např. vyčisím exponované kontakty, umyju podvozek tlakovou vodou a poopravím drobnosti, které se za rok nasbírají. Bývá to jeden z těch pěknějších víkendů v roce . Už to tak dělám 10 let. Na výměně oleje vlastně moc neušetřím, protože kvůli tomu ujedu 120 km x 2,5 Kč/km
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 02.06.2010 21:19, Proč živit servis?
Nevím jak je zvykem u vás ale dnes již téměř každý servis provádí výměnu zakoupeného oleje zdarma.Využívám tuto službu řadu let a nepotřebuju ani papírové ubrousky ani monterky a na počkání odjedu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 02.06.2010 23:38, RE: bez předmětu
David V napísal:
Já to chápu, že někdo nechce dát 2 stovky za olej. Třeba já . Jenže to jsou zrovna věci, které mě nesmírně baví. Nestojí to žádný extra usilí, odreaguju se, na jaře jedu s autem k tátovi, kde jsou na to slušné podmínky. Tam vyměním olej a všechno co je nutné vyměnit v rámci předepsaného servisu (pokud na to není spešl vercajk) a celý auto minimálně vizuálně zkontroluju, např. vyčisím exponované kontakty, umyju podvozek tlakovou vodou a poopravím drobnosti, které se za rok nasbírají. Bývá to ...
Budiž když tě to baví. Ale pořád jsem se nedozvěděl co se dělá s tím vyjetým olejem. Dá se to do sběrného dvora, nebo si s tím pak lidi natírají staré pergoly? To je právě to co mě nakonec od výměny oleje svépomocí u bývalého auta odradilo, že jsem nechtěl řešit likvidaci.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.06.2010 12:48, RE: bez předmětu
fabia2 napísal:
Asi je to fakt napsaný pro pražáky a zřejmě i pražákem.. Já teda nevím jak mistři v TipCars, ale olejový filtr se mění před vypuštěním oleje!!! Dál je určitě dobrý že si má pán přichystat 30torx, ale bylo by i dobrý kdyby si připravil velký ořech 34 (nebo 36) myslím právě na ten filtr oleje případně speciální klobouček (podle provedení). S jeho zkušenostma a vašima radama bych se do toho nepouštěl... hodně štěstí.
Ja osobně, nejdříve motor rozplastuju, povolim výpušťák, nechám chcát olej a během toho sundám i olej. filtr. V případě, že měnim i ostatní filtry, tak je vyměním, při čemž nechám olej v klidu vykapávat. Pak všechno zašroubuju, doleju, no a je zas na chvilku klid.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 03.06.2010 12:57, RE: Proč živit servis?
broadband napísal:
Nevím jak je zvykem u vás ale dnes již téměř každý servis provádí výměnu zakoupeného oleje zdarma.Využívám tuto službu řadu let a nepotřebuju ani papírové ubrousky ani monterky a na počkání odjedu.
Taky možnost, ale je sposta lidí, kteří se rádi umažou. Na svém autě si zatim dělám vše sám včetně kotoučů, destiček, tlumičů, ložisek, rovodů, těsnění atd..... No a mám z toho radost a vždy se těším když se v tom můžu pořádně pohrabat. A navíc..... Láska k vozidlu se oplatí v podobě ranních, zimních startů!
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.