Zvirak napísal:
PetrT napísal:
Pokud vim tak Fiat nikdy žádný systém CR sám nevyvíjel, všichni výrobci nakupují u specialistů (Bosh, Delphi, Continental ... ) . Ale možná se pletu. Každopádně na rozdíl od renaultu bych se skoro ničeho od Fiatu nebál.
Teda Petře, teď mam pocit, že od tebe je to pokus o flame, protože Commonrail vyvinul Fiat (ve spolupráci s Magneti Marelli) a jako první ho nasadil už v roce
1997 do aut generace Bravo, Brava, Marea pod obchodním označením JTD. Když zavítáš např na Fiatmareaclub, dozvíš se, že spousty JTD má 400 tis + a ještě jsou kolkrát stočené. 1.9JTD a 2.4JTD, jsou téměř nesmrtelné jako TDI ale co se týká jízdy, je to uplně jiná liga.Od Fiatu CR patent
koupil Bosch a Mercedes, o pár let později i VW. Ano, Bosch ani Mercedes CR nevyvinuli.Nejvíc zábavný je slyšet oktávkáře jak někoho odrazujou od fiatí nafty, že to nic nevydrží. Tomu říkám ironie
![](//img.tipcars.com/ikona/_view/forum/smajlici/smiley_smile.gif)
Hele fakt jsem to nevěděl. Vím že Fiat měl první přímovstřik a na jeho základě vzniklo legendární TDI s rotačkou, ale že i CR je jejich práce... Mám ho spojené s PSA a prvním HDI.
Každopádně že Fiaty jsou dobrý vím, jen mě štvě že třeba u Dobla motor drží, ale zbytek je odfláknutej až hrůza. To jak vypadá Doblo a Caddy po 200t km firemního provozu je propastný rozdíl, bohužel. Díky tomu co dělám mám v oku spíš dodávky, takže proto i ten příklad s Citanem. Na to mě upozornil kamarád, že je to oproti Kangu fakt velký rozdíl, nevěřil jsem a zíral.