0
späť
 

diskuze k tématu: Koupit Peugeot 307 s naftovým nebo benzínovým motorem?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, francouzská vozidla, francouzská vozidla
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 22.03.2013 08:08, Obligátní doplňující...
...otázka zní - kolik km za rok tedy najedete?
307 Bk 1,6 16V (2004) měla manža skoro 9 let na ježdění po městě, celkem najeto cca 92tkm. Bez jakýchkoliv mech a el. závad (až na jedno samovolné stažení zad. okna), koncem období začal blbnout com přepínačů blinkrů (cca 3.500,-Kč, prodalo se bez opravy). Jinak jen výměna zad. dílu výfuku (blbě konstrukčně řešeno). Ve městě obligátních 9-10l, mimo 7,5l. Motor na r.2004 poměrně živý, dobře se vytáčel, s rostoucím obsazením mu docházel dech. Takže na poskoky do práce 7km benzín, na výlety v plném obsazení naftu. 1,6HDI má stařík v C5. Pro klidnou jízdu to stačí, ale to je tak všechno. Však je taky C5 docela cvalík, v 307 si povede určitě lépe. V C5 spotř. do 7l, najeto přes 140tkm bez všímání se FAPu, ve 130 odešel EGR ventil. Takže za mě spíš ten benzín...
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Piatok 22.03.2013 09:01, Benzín?
Neni v tomhle ročníku 1.6 16v náhodou ten nepodarek vyvíjený společně s BMW?
Ten dokázal pěkně potrápit! Určitě bych si to zjistil a jestli ano, rychle od něj ruce pryč!!!!!
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Piatok 22.03.2013 10:44, RE: Benzín?
kralici79 napísal:
Neni v tomhle ročníku 1.6 16v náhodou ten nepodarek vyvíjený společně s BMW?Ten dokázal pěkně potrápit! Určitě bych si to zjistil a jestli ano, rychle od něj ruce pryč!!!!!


No právě. Pokud jde ještě o původní pežoťácký benzín, určitě dobrá volba, ale jestli to už je nechvalně známý motor vyvíjený s BMW, raději ruce pryč (problémy se zakarbonováním, rozvody...). 1,6 HDI sice bude lepší svezení (i když to dynamikou žádný extra zázrak není, znám z kamarádova Focusu - a to je silnější verze). Na časté krátké dojíždění se bude benzín hodit daleko lépe, navíc se zde smazává rozdíl ve spotřebě nezahřátého dieselu a rychle zahřátého benzínu. Pokud 1,6 HDI, tak bych šel do té slabší verze, která nemívá FAP, měla by mít normální turbo bez naklápění lopatek a snad i být bez dvouhmoty. K tomu ale ať se raději vyjádří ti, kteří o tom ví víc. Francouzi nejsou zrovna má parketa.
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Piatok 22.03.2013 12:02, HDI
1,6 HDI máme v rodině dvě. Jednu 307SW - 2007 cca dva roky kopenou starší, jetá víceméně jen na krátké trasy, občas delší cesta (zatím bez problémů) a 207 - 2009 koupeno nové jako druhé auto do rodiny, cesty tak půl na půl delší a velmi krátké (taktéž zatím bez problému). Jen brzdové destičky i s kotoučema v předu po 30000km K.O.
Spotřeba 207 - 5,5 - 6
307 - 6 - 7
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 22.03.2013 12:30, RE: Benzín?
Paul napísal:
kralici79 napísal:
Neni v tomhle ročníku 1.6 16v náhodou ten nepodarek vyvíjený společně s BMW?Ten dokázal pěkně potrápit! Určitě bych si to zjistil a jestli ano, rychle od něj ruce pryč!!!!!
No právě. Pokud jde ještě o původní pežoťácký benzín, určitě dobrá volba, ale jestli to už je nechvalně známý motor vyvíjený s BMW, raději ruce pryč (problémy se zakarbonováním, rozvody...). 1,6 HDI sice bude lepší svezení (i když to dynamikou žádný extra zázrak není, znám z kamarádova Focusu - a to je silnější verze). Na časté krátké dojíždění se bude benzín hodit daleko lépe, navíc se zde smazává rozdíl ve spotřebě nezahřátého dieselu a rychle zahřátého benzínu. Pokud 1,6 HDI, tak bych šel do té slabší verze, která nemívá FAP, měla by mít normální turbo bez naklápění lopatek a snad i být bez dvouhmoty. K tomu ale ať se raději vyjádří ti, kteří o tom ví víc. Francouzi nejsou zrovna má parketa.


Je to pežot motor, vy dva znalci. Takhle je to se vším. Sice na sebe bonznu, že o tom prd vím, ale potřebu vyjádřit se k problému to nepotlačí. PŘESNĚ TAKTO VZNIKAJÍ BLUDY O AUTECH NAPŘÍČ ZNAČKAMI...
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Piatok 22.03.2013 13:22, :-)
Dobře je to Peugeot motor. Teď neumřu blbej.A ještě mně bude těšit, že mně osočil profesionál.
Psal jsem "jestli to neni" motor ze spolupráce s BMW a že by to mohl být problém.
Přidal jsem svoje zkušennosti s HDI. Nu pardon, příště si dám pozor abych nějakýho odborníka neurazil.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 22.03.2013 13:51, RE: :-)
kralici79 napísal:
Dobře je to Peugeot motor. Teď neumřu blbej.A ještě mně bude těšit, že mně osočil profesionál.Psal jsem "jestli to neni" motor ze spolupráce s BMW a že by to mohl být problém.Přidal jsem svoje zkušennosti s HDI. Nu pardon, příště si dám pozor abych nějakýho odborníka neurazil.


Nikdo se neuráží, nikdo se nepovyšuje. Teda alespoň já ne. A omlouvám se, jestli jsem ublížil něčímu egu. Pardon . Jenom se chytám za hlavu, proč se někdo, kdo v daným tématu tápe, snaží plodit moudra.
A když už, chtělo by to konkrétně napsat (nejlépe z vlastní zkušenosti), v čem je BMW motor špatnej. Protože je-li to z doslechu, má to podobnou vypovídací hodnotu, jako já když se rozvášním o mozkovej chirurgii . Takže asi tak.
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Piatok 22.03.2013 19:29, upřesnění,vyjádření a omluva.
Problémy s motory 1.6l se týkají agregátů s označením VTI - 88kW a THP - 110 - 128kW. Začali se objevovat ve vozech Peugeot od roku 2006.
Vyskytovali se tyto problémy: Kolísání otáček,či zhasínání motorů VTI, zejména po studeném startu.
Rachot způsobený vytaháním rozvodových řetězů.
Závady časování rozvodů, nebo visící ventil u motorů VTI.
Vadné elektromagnetické ventily.
Netěsné čidlo teploty chladicí kapaliny, průnik vody do řídící jednotky.
Profukování výfukových plynů skrz zapalovací svíčku.
Nepravidelný chod(samočinné vypínání válců)- zakarbonované ventily
Závady lambda sond (vyšší spotřeba, přechod do nouzového režimu)
U benzínové 1.6 16V 80kW od Peugeotu jsem vyčetl jen občas visící ventily.

Vyčetl jsem to ve Světě motorů 2.2012 - OJETINY

Chtěl jsem jenom ukázat že neplácám aniž bych o tom aspoň něco nečetl. Jen jsem nevěděl z hlavy , který motor mělo na starosti BMW a který je Peugeotův.

Stínový švagr má Peugeoty s HDI už od 2002 (206 - 1.4HDI),který je také stále v rodině, funguje spolehlivě a vypadá velmi pěkně. Dále pak dva výše uvedené 1.6HDI (307SW a 207).
Doufám,že jsem uvedl na pravou míru proč motory vyvíjené s BMW ne a ospravedlnil tak svou předchozí poznámku k tématu ke vší spokojennosti.
Teď si myslím že při nájezdu tazatele by asi byla benzínová verze lepší volbou. Naftovým 1.6 ovšem také dle mého fatální chybu neudělá.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 23.03.2013 11:59, RE: upřesnění,vyjádření a omluva.
kralici79 napísal:
Problémy s motory 1.6l se týkají agregátů s označením VTI - 88kW a THP - 110 - 128kW. Začali se objevovat ve vozech Peugeot od roku 2006. Vyskytovali se tyto problémy: Kolísání otáček,či zhasínání motorů VTI, zejména po studeném startu. Rachot způsobený vytaháním rozvodových řetězů. Závady časování rozvodů, nebo visící ventil u motorů VTI. Vadné elektromagnetické ventily. Netěsné čidlo teploty chladicí kapaliny, průnik vody do řídící jednotky. Profukování výfukových plynů skrz zapalovací svíčku. Nepravidelný chod(samočinné vypínání válců)- zakarbonované ventily Závady lambda sond (vyšší spotřeba, přechod do nouzového režimu) U benzínové 1.6 16V 80kW od Peugeotu jsem vyčetl jen občas visící ventily.Vyčetl jsem to ve Světě motorů 2.2012 - OJETINYChtěl jsem jenom ukázat že neplácám aniž bych o tom aspoň něco nečetl. Jen jsem nevěděl z hlavy , který motor mělo na starosti BMW a který je Peugeotův.Stínový švagr má Peugeoty s HDI už od 2002 (206 - 1.4HDI),který je také stále v rodině, funguje spolehlivě a vypadá velmi pěkně. Dále pak dva výše uvedené 1.6HDI (307SW a 207). Doufám,že jsem uvedl na pravou míru proč motory vyvíjené s BMW ne a ospravedlnil tak svou předchozí poznámku k tématu ke vší spokojennosti. Teď si myslím že při nájezdu tazatele by asi byla benzínová verze lepší volbou. Naftovým 1.6 ovšem také dle mého fatální chybu neudělá.


Tak to je krásně napsané, škoda jen, že je to s tou předmluvou (1.příspěvek). Jinak bych to bral úplně jinak. Ale děkuju za výborně strukturovaný rozbor (sice ho trošku sráží ta ignorance pravidel rodného jazyka-nu což).
Problémy s THP dle vyjádření servisu souvisí s někdy slepým dodržováním řazení dle nápovědy v budíku a následným podtáčením motoru.
Zkušenost s 1,6 80kW jsem uvedl na základě vlastní 9leté praxe (byť jsem s tím jezdil minimálně, tak péče byla zcela na mně).
V současnosti provozujeme 5008 s 1,6THP, což je bohužel jediný smysluplný benzínový motor pro tohle auto. Zatím je na rozbor brzo (najeto cca 6tkm), ale mám přikoupen Optiway servis na 5let, takže by to mělo být oněch 5let bez nákladů (kromě pneu a phm).
reagovať
Citroenak
počet príspevkov719
dátum registrácie13.04.2012
Nedela 24.03.2013 13:20, BMW motory
Tiez som pozeral po citroene c5 s motorom 1.6 THP, ale staci, ak si na internete najdete peugeot forum a vlaknom o tomto motore a o tom, ako sa k tomu postavila automobilka (bol som tam asi pred rokom, mozno sa ten postoj uz zmenil), a rozhodol som sa nekomplikovat si zivot.Motor 1.6hdi ale tiez nepatri medzi najspolahlivejsie, hlavne ak bol pretazovany. A uplne najviac tieto motory zabijaju dlhe vymenne intervaly oleja. Nekupoval by som ich s vysokym najazdom kilometrov.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Pondelok 25.03.2013 09:25, RE: Benzín?
Pepe napísal:
Paul napísal:
kralici79 napísal:
Neni v tomhle ročníku 1.6 16v náhodou ten nepodarek vyvíjený společně s BMW?Ten dokázal pěkně potrápit! Určitě bych si to zjistil a jestli ano, rychle od něj ruce pryč!!!!!
No právě. Pokud jde ještě o původní pežoťácký benzín, určitě dobrá volba, ale jestli to už je nechvalně známý motor vyvíjený s BMW, raději ruce pryč (problémy se zakarbonováním, rozvody...). 1,6 HDI sice bude lepší svezení (i když to dynamikou žádný extra zázrak není, znám z kamarádova Focusu - a to je silnější verze). Na časté krátké dojíždění se bude benzín hodit daleko lépe, navíc se zde smazává rozdíl ve spotřebě nezahřátého dieselu a rychle zahřátého benzínu. Pokud 1,6 HDI, tak bych šel do té slabší verze, která nemívá FAP, měla by mít normální turbo bez naklápění lopatek a snad i být bez dvouhmoty. K tomu ale ať se raději vyjádří ti, kteří o tom ví víc. Francouzi nejsou zrovna má parketa.
Je to pežot motor, vy dva znalci. Takhle je to se vším. Sice na sebe bonznu, že o tom prd vím, ale potřebu vyjádřit se k problému to nepotlačí. PŘESNĚ TAKTO VZNIKAJÍ BLUDY O AUTECH NAPŘÍČ ZNAČKAMI...


Ano, měl jsem potřebu se vyjádřit, už jen kvůli zkušenostem s 1,6 HDI a neblahým zkušenostem mého mechanika s 1,6 od BMW (vč. problémů které řešil). A ano, bonznul jsem na sebe, že na francouzské auta nejsem zrovna odborník a očekával jsem, že mě odborník doplní, protože úplně mimo jsem nebyl, jen jsem přesně nevěděl v jakých kW verzích se ten problémový motor dělal. Takže fámy nešířím, jen upozorňuji, a vždy se rád poučím.
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Utorok 26.03.2013 11:01, ach jo!
Vypadá to ,že si Pepe vždycky něco najde. Příště si dám ještě kurz z češtiny. Nebo se budu bránit stylem, "aspoň je vidět, že to neni opsaný".
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Utorok 26.03.2013 13:09, RE: ach jo!
kralici79 napísal:
Vypadá to ,že si Pepe vždycky něco najde. Příště si dám ještě kurz z češtiny. Nebo se budu bránit stylem, "aspoň je vidět, že to neni opsaný".


Pozor! Bránit se přece nemůžeš, to by znamenalo dotčené ego
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 26.03.2013 18:30, RE: ach jo!
Paul napísal:
kralici79 napísal:
Vypadá to ,že si Pepe vždycky něco najde. Příště si dám ještě kurz z češtiny. Nebo se budu bránit stylem, "aspoň je vidět, že to neni opsaný".
Pozor! Bránit se přece nemůžeš, to by znamenalo dotčené ego


Hm, to určitě, teď jste mě dostali .
Je zajímavý, že většina lidí nepotřebuje kurz, stačí jim základní škola. Ono se blbě diskutuje o poměrně složitých věcech, když chybí elementární "znalosti". Pardon, ale kdybych měl bejt úplně blbej a nevzdělanej, tak alespoň česky bych měl umět pořádně. Já sice píšu tak, jak mluvím (hovorově), ale např. shoda podmětu s přísudkem je snad automatická. Jestli pro někoho ne, mi nevadí - ale celý příspěvek je jaksi devalvován...
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Streda 27.03.2013 08:56, :-(
Tak aspoň nějaký přínos. Když základka nestačila,teď už se tim zaobírat nebudu.
Naštěstí dělám rukama a v na požádání o rohlíky v obchodě to stačí.
Kdybych náhodou měl nějaký nedostatky v komentářích i v jiných diskuzích, ignoruj to prosím.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Streda 27.03.2013 10:53, RE: :-(
kralici79 napísal:
Tak aspoň nějaký přínos. Když základka nestačila,teď už se tim zaobírat nebudu. Naštěstí dělám rukama a v na požádání o rohlíky v obchodě to stačí. Kdybych náhodou měl nějaký nedostatky v komentářích i v jiných diskuzích, ignoruj to prosím.


Já s tím ale problém nemám . Rukama jsem se živil od 16let, v tom, abych se pořádně naučil používat jednu řeč (tu rodnou) mi to naštěstí nezabránilo . O rohlíky (ve světě teda spíš o bagetu a jiná lokální specifika) si naštěstí umím říct v dalších 4 jazycích . Nejsou všude jen samoobsluhy , byť je to jednodušší. Kupodivu mě negativně nepoznamenalo ani následné technické vzdělání (ano, nepíšu z vědecké knihovny, ani z literárního kroužku). Jelikož se v montérkách čas od času vyskytnu, a tyhle lidi k fungování firmy potřebuju, mám k nim patřičný respekt. Jen jsem psal, že váha argumentů tímto trpí, nic víc...
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Streda 27.03.2013 19:35, hdi
Přesně takhle zde v minulosti řešil pravopis Pavlík.
reagovať
Pepe
počet príspevkov1133
dátum registrácie09.05.2007
Streda 27.03.2013 21:42, RE: hdi
Fanda napísal:
Přesně takhle zde v minulosti řešil pravopis Pavlík.


To není o pravopisu. Když nezvládnu učivo na základce, jak můžu dělat chytrýho o sofistikovaných věcech? Jakože škola života a hospodský bláboly po 5. základním mi to vynahradí? Sorry, ale i mistr v učňáku na automechanika nepustí žáčka ani povolovat kola, dokud neumí zamést dílnu...
reagovať
Fanda
počet príspevkov551
dátum registrácie28.09.2008
Štvrtok 28.03.2013 10:17, RE: hdi
Pepe napísal:
Fanda napísal:
Přesně takhle zde v minulosti řešil pravopis Pavlík.
To není o pravopisu. Když nezvládnu učivo na základce, jak můžu dělat chytrýho o sofistikovaných věcech? Jakože škola života a hospodský bláboly po 5. základním mi to vynahradí? Sorry, ale i mistr v učňáku na automechanika nepustí žáčka ani povolovat kola, dokud neumí zamést dílnu...


Jsou lidé,že mají pravopis zmáknutý,pro větší efekt občas používají termíny,ale i tak kolikrát dokáží napsat pořádnou blbost.
reagovať
kralici79
počet príspevkov43
dátum registrácie16.01.2013
Štvrtok 28.03.2013 14:34, sem si to myslel.
Mistr na učňáku češtinu neřeší (aspoň toho našeho zajmalo spíš, jak kdo dělá).
Celkově si myslím, že si v trochu jiným světě, ikdyž občas nosíš montérky.
Holt na to aby ses udržel v realitě studovat nestačí, takže jestli mám problémy s češtinou, je mi líto. Ale pokud něco můžu poradit ohledně aut, nepotřebuju bejt manažer u Peugeotu, Ale vyučenej automechanik(Z češtiny se tam zkoušky nedělaj).
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.