0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Mokka 1.4 - zklamaní z prvních 6000 kilometrů

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Pondelok 07.05.2018 07:04, Velikost a spotřeba
Nechci se vás nějak dotknout, ale recenze na mě působí jako kdyby jste si vybral auto z katalgou/internetu bez osobní prohlídky. Velikost kufru jste přeci musel odhadnout ještě před nákupem přeci. Všude na internetu jsou rozměry kufru, nejen v litrech, ale i popsané rozměry včetně výšky kufru. No a spotřeba - zde je problém v podstatě u všech automobilek, u benzinu obzvláště, protože je o to více odvislý od jízdního stylu. Kdybyste si před nákupem nového vozu vyzkoušel předváděčku, mohl jste jak kufr tak spotřebu zjistit předem. Nejsnazší je porovnat si spotřebu s SPRITMONITOR, kde uvidíte reálnou spotřebu ostatních uživatelů se stejným nebo alespoň podobným motorem. Že jsou dnešní údaje o spotřebě v TP klamavé se ví již přes 10 let. Udávané spotřeby se dá dosáhnout, sám ji také dosahuji, ale jezdím sám, max ve dvou a jezdím po okresce, takže nasadím ideální cca 100km/h a jedu předvídavě, takže dosáhnu bez problému na udávanou spotřebu. Ale stačí, abych párkrát někoho předjel, nebo vzal sebou dva psi a nebo se musel několikrát rozjet z vedlejší a již mám se spotřebou smůlu a jsem vysoko nad údaji v TP, takže zkuste popřemýšlet nad zatížením vašeho vozu, profilem trasy, vaším jízdním stylem, 6 tis km je pro motor také ještě málo. Jinak podle spritmonitoru je průměr pro vaše auto cca 7,6l. Jsou tam lidé, co jezdít i lehce pod 6,5 a pak jsou lidé, co jezdí za 9,5. Je to jen v profilu trasy, zatížení a jízním stylu.
reagovať
coolcar
počet príspevkov1
dátum registrácie07.05.2018
Pondelok 07.05.2018 12:06, Opel ČR všeobecně
Zdravím , nebudu se zde vyjadřovat k vozidlu Mokka a jeho spotřebě , ale spíše k celkovému chování české dealerské sítě uvedeného výrobce . Po mých velice špatných zkušenostech bych vůz této značky nedoporučil ani nejlepšímu nepříteli a české zastoupení Opel jako dovozce by měli okamžitě zrušit . Stačí se podívat na nedodělaný web , překlady v katalozích jako z googlu překladače a hlavně nulový zájem o zákazníka . Pokud nechcete dělat flotilovou objednávku , tak jste pro všechny nezajímavý a otravný . A jaký je fazit ????

Německé technologie pro každého , ale nikdo se jich nedočká , protože je teprve vytváříme .takto by měla znít reklama na Opel .
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1230
dátum registrácie08.09.2009
Pondelok 07.05.2018 17:44, 1,4 turbo benzín MPV/SUV
Myslím, že pán naopak napsal to, co si já myslím už drahně let. Celá honba za SUV je jeden velký omyl a nesmysl. Nepraktičtější auto než z této kategorie jsem snad neviděl. A benzín potažmo mrňavý a ještě turbo do SUV??? Jen bláhovec se může domnívat, že dosáhne spotřeby uvedené v TP. Váha, odpor, malý motor, navíc přeplňovaný, kde v nízkých otáčkách prostě nemá výkon, jistě i 18´´ moderní kola - to vše jsou předpoklady pro jedno velké zklamání. A dealerství? Ani o jednom si nedělám iluze. Kup a nebo vypadni a neotravuj. jedno motto, jedno klišé. Kupuji auta mirně okjetá kolem stáří 2 let a mám klid. Vybírám ze třídy kombi rodinných vozů a to splňuje vše do puntíku. Prostor pro cestující, zavazadlový prostor a navíéc vybírám auta zásadně s atmosferickými motorys většího objemu (jde li to říct o 2,5 l) a spotřeba? Na hory s plnou náloží a rakví na střeše dálnice/*mimo dálnice asi 1:1 - 7,6. Špatné?? Mně se zdá, že dobré. A to prosím permanentní 4x4. Když si žena vzadu sklopila opěradlo a posunula si přední sedačku nadoraz dopředu, pod nohy si naskládala nějaké tašky, tak spala jako dudek a že jsem profičeli 600km po dálnici snad ani nezaregisrotvala pána lituji, jeho zklamání si dovedu živě představit. Ale být na jeho místě, tak ten krám prodám a byť se ztrátou, pořídím si něco jiného. (Jeho příběh mi připomíná zklamání kamaráda, který si takto nadšen koupil Kugu. Marně jsem ho varoval....Po roce šla pryč
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov245
dátum registrácie09.05.2007
Utorok 08.05.2018 13:46, RE: 1,4 turbo benzín MPV/SUV
citácia:
reakce na: Zdeny60, 07.05.2018 17:44 (Myslím, že pán naopak napsal t ...)


Tak nez si neco koupim, tak si to preci vyzkousim ne? Takze kufr, pohodli, rozmer uvnitr, vykon motoru v pomeru k vaze....to vse snad jde zjistit s predstihem ne? A pokud nekdo kupuje auto bez vyzkouseni podle katalogu tak pak at se nedivi...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1002
dátum registrácie23.04.2014
Streda 09.05.2018 08:32, RE: RE: 1,4 turbo benzín MPV/SUV
citácia:
reakce na: mufik.martin, 08.05.2018 13:46 (Tak nez si neco koupim, tak si ...)


Naprostý souhlas s Mufikem...
Velmi mi to připomíná příhodu o tom, jak jsem při své krátké štaci v autobazaru prodal jedno z aut... Přišli dva pánové důchodového věku a velmi se jim zalíbila naftová meriva, tuším 1,3CDTi... Podívali se za volant, nechali auto nastartovat a pak řekli že ho vezmou... Bez jakékoliv bližší prohlídky, projížďky... Pány jsem musel skoro přemlouvat, abych je tím autem svezl, když chtěli jít do banky vybrat hotovost... A těch 5 minut tam a zpět jsem stejně řídil já...
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 09.05.2018 20:57, RE:-----------------
Tak jako dát za auto 7 kil a nepůjčit si ho na vyzkoušení, tak abych si to mohl vše prolézt a zjistit co mi vadí, to chce koule, to vypadá fakt na webový konfigurátor a naklikání si výbavy a potom s hrůzou zjistit, co jsem to vlastně koupil....Lidi jsou nepoučitelní.
reagovať
uwa1
počet príspevkov184
dátum registrácie18.10.2016
Utorok 15.05.2018 10:23, spotreba
Keď si ho kupoval tak mal kufor väčší či ako mám rozumieť tvojmu vyplakávaniu?! Je to auto na podvozku Corsy tak čo čakáš? A veriť papierovej spotrebe môže snáď len.... /smazáno admin/
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov118
dátum registrácie02.12.2014
Utorok 15.05.2018 12:27, Rozpaky z hodnocení
Nový majitel je nejspíš malinko naivní, když udané spotřebě věřil. Na druhou stranu. Já zase nevěřím těm devíti litrům. Skoro bych si troufnul napsat, že majitel prostě neumí jezdit úsporně. Nevidím jediný důvod, proč by toto auto mělo baštit tolik - pokud tedy není permanentně naložené a s přívěsem, či nemá po celou dobu závadu. Co se týká ostatních bodů hodnocení - tam při koupi nic skrytého nebylo. Malý kufr a špatný výhled je snad pořád stejný - ne?
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Utorok 15.05.2018 20:07, Tragická recenze.
V životě jsem neviděl auto, které by mělo objem motoru 1,4 ccm, to je nějaké autíčko pro panenky, ne? Krom toho je profláknuté, že papírová spotřeba neodpovídá realitě, ale jezdit s tím za 9 litrů? To už bude problém spíše někde mezi sedadlem a volantem.
Ty dva otazníky a vykřičníky na konci jsou nějaká psychická nemoc nebo se jen autorovi klepala ruka?
Přesně takto to vypadá, když si někdo nenechá poradit, protože je na to moc hrdý nebo si myslí, že ví všechno a prd autům rozumí.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 17.05.2018 09:34, Spotřeba 9l na krátkých trasách je normální
Ahoj, pokud každý den člověk ujede jen 8km do práce se studeným motorem a zpět, nejde nic udělat ani s tím nejlepší motorem, prostě spotřeba bude 8-9l.
První kilometry prakticky spotřebu má stejnou jak Rapid 1.2 TSI tak letitý Focus II 1.6 nebo stará Zafira 1.8i , to mám ověřené.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Štvrtok 17.05.2018 11:29, RE: Spotřeba 9l na krátkých trasách je normální
citácia:
reakce na: BobanHTP, 17.05.2018 09:34 (Ahoj, pokud každý den člověk u ...)


To je kazdopadne pravda, ale zas jak dlouho trva zahrati takovyho moturku? 2-3km?
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov118
dátum registrácie02.12.2014
Štvrtok 17.05.2018 12:39, RE: RE: Spotřeba 9l na krátkých trasách je normální
citácia:
reakce na: sheogorath, 17.05.2018 11:29 (To je kazdopadne pravda, ale z ...)


Motůrku?? Řeč je pořád o 14istovce, nebo Babetě? Tak např. TSI 1.2 v zimě při -10 trvá mezi 10-17km, dle toho, v jakém zatížení je vůz. Teď na jaře počítejte při +10°C s min. 6-8km, než je teplota oleje na 80°C. S TDI 1,6 při +10 mám 80°C na oleji po cca 14km.

Teplota vody není podstatný údaj pro slovní obrat "zahřátý motor"
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Štvrtok 17.05.2018 13:50, RE: RE: RE: Spotřeba 9l na krátkých trasách je normální
citácia:
reakce na: GSX1100G, 17.05.2018 12:39 (Motůrku?? Řeč je pořád o 14ist ...)


Tak pri -10 urcite, to je jasny. Ale i tak bych cekal, ze se tech 5l oleje ohreje driv. Ja mel ted v zime (Brno) za cca 8km trasu do prace teplotu oleje vetsinou kolem 50-60st., pricemz napln je 11.5l. Neni to uplne ohraty, jak by melo, ale studeny taky ne...
reagovať
Pavel65
počet príspevkov1
dátum registrácie26.11.2018
Pondelok 26.11.2018 11:57, Spotřeba 9l
Mokku II používáme 2 roky najeto 45 500 km. Je to 1,6 jen s předkem, 5ti kvalt. Bylo ihned k odběru v den slev 370 000 kč. Průměrná spotřeba leto/zima 5,7/6,7 l okolo Prahy. Chorvatsko 2017 a 2018 s karavanem 1,2 t 2000 km 9,6 l. Auto je línější pravda, ale přesto uhání s karavanem po jižních dálnicích i 120 km/h.
Průměrné auto , jeho doménou jsou parkoviště, protože je krátké, lehké polňačky, protože je vyšší, na dálnici má limit 140 km/h jak motor tak podvozek. Malý kufr je daň za to , že na zadních sedačkách si sedne i dospělý vcelku pohodlně. Má místo pro nohy. Systém start stop zhasíná auto ještě když se kola točí, takže ho vypínám stále. Asistent rozjezdu do kopce má grafickou informaci , ale ta naskočí na displej pozdě . Velmi citlivá je Mokka na kvalitu benzínu až až moc na vkus českých pumpařů. Koupit benzín v zemích , které se neplaší s kvalitou pro eu 6 je peklo, auto nam škubalo o dovolené 500 km.
Štvou mi sedačky jsou jen pro chlapy do 90 kg , kdo má víc toho spodní lem tlačí do nohou.
Navíc jsou ušitý z PP vláken , které ještě před mrazy už studí do zadku a v létě jsou neprodyšné a potí se. Některé věci jsme se rozhodli eliminovat náhradním řešením na některé si zvykáme , ale jistě vím, že po zkušební jízdě jsem s jistotou věděl , že to auto jede nic víc. Přístup prodejce byl adekvátní , starší pán se nám věnoval dostatečně. Mam na něj pozitivní názor.
reagovať
ransom
počet príspevkov1
dátum registrácie25.01.2019
Piatok 25.01.2019 19:37, Co prosím?
Nevím, kde pán sebral údaj o městské spotřebě 4,1litru. Podle technické specifikace je to pro danou motorizaci 8,2 až 8,5. A ten popis, to je fakt síla.
reagovať
Pavel_2014
počet príspevkov3
dátum registrácie11.05.2019
Sobota 11.05.2019 10:33, RE: Co prosím?
To jsou zase plky a nemohu se ubránit, že něco je zde účelové. Ve velkém techničáku je jasně napsaná spotřeba 8.0/5.5/6.4. Opel Mokku 1.4 Turbo benzin 4x4 103kW vlastním od r.2014. Musím přiznat, že se mi do ní moc nechtělo. Je to jiný segment než jsem byl zvyklý, ale byly zde důvody proč jsem nakonec zakoupil a dodnes s ní jezdím.

Co se týče spotřeby, tak po zajetí motoru cca 5 tis km, klesla o 0,75l/100 km. Pravidelně z Říčan do Prahy Hostivaře nebo na Brumlovku, nejsou-li kolony a jedu normálně, tak spotřeba je výjimečně 5,6l ale jinak 6,5 až 6,9l. Upozorňuji, že jedu podle předpisů a předjíždím výjimečně. Pokud jsou kolony a čas dojezdu se prodlouží o nějakých 20 min., spotřeba skočí na 7,5l až 8,4l, záleží na vytápění, klimatizaci, atd. Upozorňuji, že tzv. ECO - Start/Stop mám naučen při nastartování jedním dotykem vypnout a nepoužívám.

Další srovnání je opakovaná cesta, kdy vozidlo je vždy 100% naloženo s nastavením zatížení MAX a cesta do Salzburgu ve třech tam i zpět má spotřebu od 6,6l do 7,1l. Opět jedu dle předpisů a na dálnici to nešetřím. Kopečky v Alpách bere bez zahlcování motoru a vnímám, že má ještě rezervu. Pravidelně z Prahy do Liberce ve dvou tam za 7,1l a zpět za 6,6l. Na dálnici jedu 130, při předjíždění zbytečně nepřesahuji 150 km/h a stále vnímám, že mám řízení komfortně pod kontrolou.

Menší minus považuji světlost podvozku (vpředu), ale terén nejezdím, neřeším to a nezpevněnou silnici jsem projel lépe než předtím s Octavií RS se sníženým předním spojlerem. Prostě pozor při parkování s extra zvýšeným patníkem, což platí pro drtivou většinu aut, pokud to není opravdu klasické SUV. V běžné praxi to není takový problém, jak se někteří snaží přesvědčit, zatímco v tomto autě nikdy neseděli. Minus považuji některé přídavné plasty v zadním interiéru, které jsou tvrdší, ale ty na palubce a na dveřích jsou příjemné, nic nedrnčí i pohledově jsou fajn. Co hodně oceňuji oproti Mokka X a jiným výrobcům, tak display obrazovky v horním horizontu palubky, mám vše pod kontrolou včetně navigace a nemusím klopit oči níže, což mi při jízdě připadá dost nebezpečné. Nejsem příznivcem ohmataného dotykového displeje a raději si po hmatu stisknu tlačítko naslepo, než když musíte koukat mimo úroveň jízdy co tisknete. Výborné je rozlišení kamery při couvání za všech světelných podmínek a dnes bych auto bez kamery po zkušenostech nekoupil. Nikdy nevíte zda vám tam nevběhne dítě apod. a jsou případy, kdy potřebujete zacouvat tzv. na krev. Pro běžné parkování je Mokka výborná velikostně a po el. sklopení zrcátek není co řešit. Taky bych pozdvihnul poloměr zatáčení nebo-li rejd, který je excelentní, zatímco např. u takového Fordu Fusion je opravdu příšerný. Převodovka by mohla být malinko hladší, ale kdo jezdil s Oplem Astrou bude mile překvapen, zatímco řidič z Octavie ten rozdíl trochu ucítí, ale nejedná se o nic tak velkého. Interiér je výborně odhlučněn a hlavně je zde opravdu excelentní místo pro dlouhány na nohy i výšku. I když se tomu možná nechce věřit, tak metr 1,95 není problém. Kufr je opravdu malý jen na 350l a na běžné nákupy zcela dostačující. Ale jakmile složíte vodorovně zadní sedačky, tak jsem přestěhoval kuchyňský stůl po demontáži nohou o velikosti 160x90 cm a bez problémů jsem s Mokkou přestěhoval i běžný kancelářský nábytek. Na větší dovolenou je opravdu lepší zadní plato vyjmout a zasunout za sedadla, ale do dvou klasických kufrů a pár tašek to dělat nemusíte.

Četl jsem kritiku, že Mokka má 18" palcová kola. Já osobně v tom nevidím žádný problém, spíše naopak. Zimní kola mám na 17" palcových kolech a i když jedu sám, tak nastavuji zatížení MAX pro větší komfort jízdy. Těším se opět na pohodovější letní 18", kde si nastavím zpět zatížení LEHKÉ a nic neřeším. Žehlení nerovností na slavných českých silnicích není sice v nejvyšším komfortu, ale pokud zvolíte správně v nastavení zatížení v menu LEHKÉ - ECO - MAX, tak rozhodně slušný komfort jízdy dosáhnete, a to i na středočeských cestách, které jsou nejhorší v ČR. Klidně se vsadím, že o tomto nastavení spousta lidí ani neví, hlavně teoretici co v tom nikdy neseděli.

Nutno pochválit i bezproblémové spojení s telefonem přes bluetooth. Vždy funguje bezchybně a snad jen jednou jsem řešil přerušené spojení. Kdykoliv jsem měl jiný telefon, vždy se bezproblémově spojil. Nepochopím nikdy řidiče, kteří mají auta za 2 mil. a drží telefon v ruce. Když pominu vyhlášku, držet telefon je prostě nepraktické, i kdybych měl mít drát se sluchátkem. Výborná funkce el.zpětného zrcátka, které se automaticky stmívá při oslnění. Zadní sedadla mají dostatek prostoru pro spolujezdce a mají jednoduché a rychlé klopení pro zvětšení nákladové plochy. Jedinou podmínkou, chcete-li mít vodorovnou plochu, je sundat podhlavníky.

Výborná indikace chromované koncovky výfuku , kde jste načerpali kvalitní benzín a kde ne. V minulosti jsem čerpal Natural pouze u OMV, MOL a Shell. Jednou jsem byl nucen načerpat u malé místní benziny a zjistil jsem, že motor je lehce výkonnější a hlavně zmizel lehce očouzený povlak na výfuku. Pro ujištění změny jsem čerpal ještě jednou plnou nádrž a opětovně lehčí výkon motoru s čistým výfukem mne přesvědčily, abych se stal stálým zákazníkem. Takže kvalitněji a k tomu levněji oproti většímu konkurentu. Zajímavé je a taky nepřekvapující, že v Rakousku a Švýcarsku jsem tohle nikdy neřešil.

Za 6let jsem řešil pouze svolání výrobcem na servis, protože se musel nahrát nový SW pro pohon 4x4. Zpočátku házel chybu a od té doby se nic neřešilo, vyjma výměny předního skla po kameni na dálnici.

Taky jsem zde narazil na reakci k chování české dealerské sítě uvedeného výrobce. No, já sice nevím kdo, kdy, kde a jak, ale pokud mám napsat zkušenosti za sebe, tak asi takto následovně. Byl jsem v několika různých autosalonech i od jiných značek v Praze a okolí Říčan, všude jsem nechával po sobě vizitku a většinou jsem po návštěvě byl pro ně už nezajímavý, protože jsem se nerozhodl hned. Nechápu tuhle politiku prodejců, a tak jediný prodejce v Praze na Černokostelecké mi vyšel vstříc takovým způsobem, že přijel za mnou s Mokkou 20 km až před domov, abych si nezávazně projel a vše vyzkoušel na silnicích, které důvěrně znám. Dál už nebylo co řešit...

Na závěr bych rád napsal, že jsou určitě lepší i horší auta. Ale Opel Mokka při srovnání cena, výkon, servis, spolehlivost, poruchovost, komfort, praktičnost, bezpečnost, vybavení, design si vede poměrně dobře.

Přeji všem zdar, kdo používá vlastní rozum a nenechá se strhnout některými rádoby recenzemi, ať už placenými v TV nebo na netu od kritiků, kteří auto viděli pouze z fotografie a přečetli si pár základních údajů. V případě jakýchkoliv dotazů rád odpovím. Pavel
reagovať
lhosipa
počet príspevkov3
dátum registrácie13.07.2019
Sobota 13.07.2019 13:27, RE: RE: Co prosím?
citácia:
reakce na: Pavel_2014, 11.05.2019 10:33 (To jsou zase plky a nemohu se ...)


Dobrý den ,
pane Pavle chystám se koupit 2letou Mokku X 1,4 Turbo benzin.... mohl bych Vás poprosit o odpovědi na mých pár otázek nebo možná i víc než pár.. Předem děkuji!
Pavel alias Lhosipa
Díky!
reagovať
Pavel_2014
počet príspevkov3
dátum registrácie11.05.2019
Sobota 13.07.2019 13:58, RE: RE: RE: Co prosím?
citácia:
reakce na: lhosipa, 13.07.2019 13:27 (Dobrý den ,pane Pavle chystám ...)


Dobrý den,

zeptat se ohledně Mokky můžete na cokoliv, rád odpovím dotazy.

Pavel
reagovať
lhosipa
počet príspevkov3
dátum registrácie13.07.2019
Sobota 13.07.2019 19:07, RE: RE: RE: RE: Co prosím?
příspěvek zaslán mailem
reagovať
Pavel_2014
počet príspevkov3
dátum registrácie11.05.2019
Sobota 13.07.2019 19:59, RE: RE: RE: RE: RE: Co prosím?
citácia:
reakce na: lhosipa, 13.07.2019 19:07 ( ...)


Zdravím,

otázek máte opravdu hodně, ale chápu a nemám s tím problém. Nejlepší bude, abych mohl něco vložit do přílohy, kontaktujte mne na kigaku@centrum.cz a já se budu snažit co nejdříve odpovědět.

Pavel
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.