0
späť
 

diskuze k tématu: Hyundai Lantra nebo Opel Astra?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, korejská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 19.10.2009 18:26, rada
Pokud mohu osobně poradit z výběru - má volba je Astra. Hyundai v tomto ročníku je opravdu kus od kusu, ale k nám se dostávají tyto auta už zhuntované a v nepříliš kvalitním stavu, vlastní skušenosti mi jasně radí - hyundai do roku 2002 nebrat a i pak hodně přemýšlet!!!. Opla také moc nemusím, ale je to určitě kvalitnější volba nad hyundaiem. Spíš bych ale poradil kouknou na jiné auto srovnatelné s těmito - Golf, escort např.... jistě je zde větší záruka, že to auto pojede ))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 19.10.2009 20:38, rada
No, pánové Mike a Ach jo:
nečtete vůbec ale ani trochu pozorně. Za prvé jsem napsal, že ten onen kamarád dostal za 406HDI z r. 2002 v bazaru 60tCZK, tudíž prodejní mohla být kolem 65, to za prvé, takžýe žádných 45tCZK jsem nenapsal a za druhý, trapný jest ten, co pořád nevěří. Ale já se dohadovat nehodlám, já mám jen osobní zkušenost a tu mi , pábové, neseberete, anin kdybsyste se stavěli na zadní. Takže ještě jednou - můj bývalý P406 2,0HDI 80kW z roku 2002 s nahetými poctivými 310tkm se prodal do vykupu za 60tCZK a kromě rozvodů (2x) a asi 4x berzd a výfuku neměl nikdy žádnou poruchu. Berte to jak chcet a Blh je nade mnou, že nelžu. A znovu opakuji, Pežotů jsem měl myslím za služební éru svého života 5 (306,605,406,407-rodinný, 807) a mohu za sebe zodpovědně prohlásit, že jsem neměl opravdu -mimo jednoho případu s 407 - nikdy žádný problém.
Klidně si tvr´dte, co chcete a pán dotyčný ať si koupí třeba shnilé Scorpio z roku raz dva s 20/100 a 7 a více tisící ročného POV, to bude radosti. A nebo shnilé Astry, které jsou de fcato skoro teď už neprodejné a nebo ještě větší bestseller - Hyundai 15 let starý. S některými nemá opravdu cenu diskutovat, pánoé Mike a a Ach jo. Ach jo....
Jinka mě je to sobně šuma fuk, co si kdo koupí, jen jsem si myslel, že nikdo z nás (snad) není tak bohatý,a by takto očividně vyhazoval peníze. Takže já bych osobně radši přišetřil a koupil 406, se kterou se opravdu ani v nejlepším snu nedá nějaká Astar či Hyundai ani srovnat. Jestli jste, pánové, aspoň trochu soudní, tak se Vy, nikoliv já, nad zněním mého a vašeho příspěvku zamyslete a pak teprev něco napiště. Škoda jen, že nemám možnost vás přesvědčit, ale jak říkám, nemám důvod vám lhát, protože sám jezdím ve zcela jiných auetc a navíc nových, takže mě staré mršby s 500tkm opravdu neberou. Ale to je vaše válka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 00:29, rada
Ze dvou variant bych vybral astru, ale s benzínem 1.6 55kw, nebo silnější 1.8 ! Oba motory mají slušnou spotřebu a celkem slušný nájezd kilometů. Také je seženeš levněji než naftu a servis bude levnější. Jako alternativu : Ford Escort 1.6 16v 66kw, je jich tady hodně, je z čeho vybírat. Vše záleží na stavu konkrétního vozu.
Zdeny60 : každý nemá na nové auto !! P.S. ta 406 trpí na zadní nápravu a její servis také něco stojí !! Konec konců i pravopis je pro tebe španělská vesnice.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 07:32, rada
Drobeček:
ne, tato diskuze není o nových autech.
Já nová taky nekupuji, na to jsem opravdu už dávno přišel, že prachy do nové auta se rozhodně nevyplácí. Kupuji tak 1-2 roky stará.
406 a zadní náprava?? Asi tak jako ostatní, já tedy na zadní nápravě NIC neměnil. Když jsem u toho výčtu oprav, ano, mám dojem, že někdy kolem 180tkm se dělaly tlumiče, na ty jsem fakt zapomnlě.
Ad pravopis - jestli mícháš pravopis s překlepy, tak se vrať do školy. Hrubky tam nemám a pravopis neřeším, ,rotože píši bez brýlí. Nazdar .
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 09:19, rada
2 Zdeny60:
Hele přišetřit 20 tisíc na zase ojetýho Peugeota neřeší vůbec nic. Rozhodně to neznamená, že koupí auto bez investic, které jsi měl Ty. Ta pravděpodobnost, že auto bude špatné je skoro stejná. Ještě dodávám, že majitel píše, že 45 tisíc je strop, z čehož se dá usoudit, že ty peníze celkem dlouhou dobu stloukal, takže navýšit mu to o dalších 50% je rada absolutně mimo mísu. Prostě se motá okolo aut z konce devadesátých let a z toho by měl vybírat. Tvrdím, že za ty peníza Astra, když nebude moc shnilá, je slušná volba, stejně jako Escort nejlépe od roku 98. Pak ještě Primera/Almera, kde bude asi vyšší cena a bude nutno volit starší kusy. Mají v motoru rozvodový řetěz, ale reznou taky a fest. Za Golfa se většinou platí víc, než si zaslouží, takže ho ani neuvádím - ledaže by to tazatel pojal jako "investici"
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 09:45, rada
Pokud shanim takto levne auto na 1-2 roky, tak bych mezi priority levne dily vubec nedaval a radeji bych pecliveji vybiral, at to ty dva roky vydrzi. A pri najezdu 15 tkm + pov. ruceni + rocni udrzba... coz je nejmin 30/35 tKc (nafta/benzin) bych hledal neco spolehlivejsiho a klidne i drazsiho, protoze ten rozdil ztrat na prodeji zase nebude tak velky, zatimco servisni naklady by byt mohly. Je to trochu jiny pohled, ale vstupni investice, ztrata pri prodeji a riziko servisnich nakladu by mely odpovidat ocekavanym provoznim nakladum.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 11:08, rada
Mohli by sjme prosím vědět,proč chcete dieselové auto?Myslíte na ekologii?Při 15tis.km za rok do toho navrážíte víc než do benzínu a to platí o jakémkoliv dieselu i novém.Zkuste to promyslet.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 12:24, rada
to zdeny60: jo ták, takže když v bazaru byla výkupní cena 65tkč, tak myslíš,že to bude za tuhle cenu i koupitelné?ikdyž má 310tkm najeto tak bude prodejka 89tkč. Takže mi to pořád jaksi nesedí.
Lepší prostě uznat,že P406 do výběru nemůže zasáhnout, idkyby ses na zadní stavěl ty. Myšlenka asi dobrá, poradit někomu,leč mimo mísu.
V téhle kategorii se hraje na stav auta, v žádném případě na konkrétní značku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 12:58, rada
Jako možná alternativa je také Felicie. Sice také rezne, ale benzínové motory jsou celkem spolehlivé, ani zákoné pojištění není tak hrozné a dá se opravit za velmi rozumné peníze. Vyhnul bych se naftě ! Za 45.000 Kč bych hlavně nekoukal na konkrétní značku, ale na stav daného kusu, cenu servisu a ND.
Zdeny60 : možná jsi měl štěstí na povedené auto, ale cenově jsi někde mimo ! Příště si laskavě vezmi brýle, každý nemá náladu luštit tvé překlepy. Děkuji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 13:38, rada
Drobeček:
tak je nelušti, pro tebe to stejně nebylo
Nemohu si pomc v jedné věi - nač kopupit doslova vrak a to de facto od aut, která už jako nová nestála zo moc (prosotrem, spolehlivostí, výbavou, nbezpečností, prostě vším) a nacpat do nutných oprav velké prachy, když to stjeně za ty dva roky prodá zase jako šrot, aniž by z toho auta měl aspoň trochu radosti a užitku. Asi mám na věc o dost odlišná názor, daný řadou podobných zkušeností a vím, že v naprosté většině případů je lepší počkat, připlatit a mít o řád lepší věc., ež ten jesprostší šunt. Osobně kladu na roveň Astra = Felicia. Hyundai ještě níže.
Mnozí znáte pohádku o dědouškovi, který měnil a mněil až vyměnil koně za jehlu a i tu pak ztratil.
Dotyčný bude měnit 15ti letý střep za 13 tilětý, pak 11tiletý a nakonec prodá barák, zahradu, manželku pronajme, protože mu na ty rapy jeho těžce vydělané peníze stačit nebudou.
Pominu fakt, že takovýhle krámy jsou doslova životu nebezopečné těm ostatním na silnicích. Tu zkušenost mám tky, když jsem stavěl před lety dům a potřeboval jsem auto na stavbu.

No, loučím se s Vámi, na tyhle plané diskuze nemám fakt čas, ai náladu, chtěl jsem p. Hajnému nadnést svůj názor, byl jsem sepsut, tak mu závěrem přeji, aby mu aspoň jeden z kandidátů sloužil aspoň 14 dní bez potíží, hlavně v nadcházející zimě.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 13:41, rada
2 Zdeny60: Hm výborně, a ten doporučený Peugeot z toho nějak zásadně vyčnívá?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 15:27, rada
Tom o něco níže píše, že na Hyundai Lantra není žádná druhovýroba. To není tak docela pravda. Lantru Mám už druhou a mám s nima cca 110 tkm zkušenost. "Spotřební zboží" jako kotouče, obložení, filtry, ale i chladič nebo zrcátka ke koupení "v neoriginálu" JSOU. Zbytek je na vrakovišti, starých Lanter je dost. Za celou dobu co jezdím Lantrou jsem FAKT nepochopil na základě čeho jsou založeny pomluvy o nekvalitě korejských vozů. Možná že by pověst kazilo Daewoo? Nevím. Motor i podvozek u Lantry pochází z Mitsubishi. Přecejen jedna konstrukční vada u Lantry ale je, "tuhnou" lanovody ruční brzdy. Po té, co je vyměníte, tak pokud auto stojí venku, tak do 3 let spolehlivě zatuhnou. Na druhou stranu, třeba výfuk je dimenzován tak, že i po 13 letech mám všechny díly původní a vypadá, že dalších 13 let by ještě bez problémů dal.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 15:48, rada
To Zdeny60: Jestli kladeš felicii na úroveň astry a hyundai ještě níž, tak nechtěj vědět, kam ses tím sám zařadil. Zkušenostmi s těmito vozy evidentně neoplýváš. Na felicii jsem udělal autoškolu, s astrou 98 s 1.6 chvíli jezdil a s lantrou 1.6 16V taky, má ji známý. Ten hyundai vydrží naprosto neskutečně prasácké zacházení, jeho majitel jej má na LPG a olejový filtr mění po 50 tisících. A autu to nevadí, pořád jezdí za 7-8 litrů plynu. Je ale pravdou, že neskutečně rezne, lemy zadních blatníků se ztrácejí před očima. Rozhodně bych autorovi dotazu radil zapomenout na naftu, jak už tu bylo řečeno, stejně tak i na konkrétní značku a model. Auto bych hledal tak v ceně cca 30 tisíc, což třeba u té lantry je možné, a vydal se cestou co nejvíce sociální výbavy - co tam nebude, se nepokazí. Lantra má vcelku solidní podvozek i motor a je jich i dost na výběr, takže proč ne, pokud se najde nějaká, co nebude durch prohnilá. Pak udělat rozvody, vyměnit náplně a nechat si rezervu třeba na tlumiče, čepy atd. a smířit se s tím, že za dva roky už to bude prodejné spíš na kila. A za sebe bych radil, resp. já bych se díval na, například Fiat Bravo/Brava 1.6 16V, ten nemá s korozí takové problémy jako výše i níže uvedená auta a motor je velmi spolehlivý.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 19:52, rada
Já bych tak půl mega došetřil, a koupil někde v AAA nebo v BBB - to už je celkem jedno, nějakou slušnou oktávii. Myslím, že ročník 96 v plné výbavě (t.j. opěrky hlav na předních sedadlech, příprava pro rádio, 2x švihadla a nefunkční centrál), s uvěřitelným nájezdem tak těch 132t km by nebyl problém nalézt. A jak všichni už dobře víme, je to auto neuvěřitelně prostorné, s obřím rozvorem a hlavně - s naprosto bezkonkurenčním kufrem. Všichni totiž denně potřebujeme převážet nějakých 500 litrů bůhvíčeho... Auto je to silně stabilní, na silnicích se chová doslova jako přilepené, nadčasová karoserie, a naprosto úžasná palubní deska s nádherným středovým holopanelem. Pohodlné, prostorné sedačky. Úžasné a nápadité výplně dveří…. No prostě vše hovoří ve prospěch oktávie.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 19:56, rada
A to mě ještě nedá:
"na felicii jsem udělal autoškolu" - to je vidět, jak zkušení řidiči a mnoha aut znalý, se zde účastnují diskuze.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 20:18, rada
To T.J.: Pane Juřička, mně to také nedá. Obvykle s Vašimi názory pod články souhlasím, ale Váš poslední komentář je hodný debílka ze základní školy nebo ňoumy z laciné putiky. Pokud se nepletu, tak felicia letos slaví krásné patnácté narozeniny, tudíž to žádný high-end ani výkřik moderní techniky není (a nebyl ani před těmi 15 lety). Netuším, kolik je Vám, ale myslím, že i kdybyste měl řidičské oprávnění 10x déle než já (což asi těžko, to byste hodně přesluhoval a hrobníci by neměli na chleba), nic to nesvědčí o mých zkušenostech jak z provozu, tak z množství aut, že jsem na ni dělal autoškolu. Nebudu tu argumentovat, že strýc má felicii X-Line 11 let a koupil si ji, když mu po 5 letech ukradli favorita - s těmi auty jsem jezdil jako pasažér a maximálně je posouval po zahradě na chalupě, když jsem potřeboval uvolnit průjezd pro sebe. V autoškole jsem s felicií strávil 14 lekcí a přecejen něco najel. Osobně za lepší auto, než je felicie, považuji i Fiat Uno 1.0 FIRE, který byl mým prvním autem po autoškole a za 10 měsíců mi odjezdil 20 000 km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 20.10.2009 20:33, rada
Omlouvám se, nechtěl jsem se nikoho dotknout. Vážně. Ani jsem si neuvědomil, kolik let už tady ty felcky jezdí. Jsem pravda data poněkud ještě staršího - moje školní auto bylo v roce 69 škoda octavia. Tehdy jsem byl neskutečně potěšen, jaký že to máme skvělý vůz. Vlastní vůz jsem si pořídil teprve o mnoho a mnoho let pozdejí, a věřte - byl to totální střep v podobě škody 1000. S tím Fiatem s Vámi mohu i souhlasit. Ovšem v případě, že bude ve stavu téměř výrobním. A takový jistě neseženete. Ještě jednou se upřímně omlouvám, nechtěl jsem opravdu na nikoho útočit, v ten moment mě to prostě z mého pohledu přišlo celkem vtipné. Bohužel až později jsem si uvědomil, jak nám ten čas letí... sorry.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 21.10.2009 00:30, rada
Pánové, na auta jsem analfabet, ale také jedno přibližovadlo vlastním. Rozumím pánovi, že schání levné auto, které bude jezdit bez větších oprav a údržby. Také jsem si představovala jiné auto než mám, ale " ten střep " mi slouží již 2 roky jen za benzín, výměnu oleje a pojištění. Pán chce auto do 45.000 Kč, tak proč mu někdo cpe auto kolem 90.000 ? Nechtěl tak velké, ani tak drahé auto. A o překlepy už nestál vůbec !
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 21.10.2009 09:26, rada
Dobrý den, tak opět když dovolíte budu psát o tom, s čím mám zkušenosti.
Astry TD (staré) bych se trochu bál. Hyuandai Lantra (tenhle starý model) s motorem 1,9 D jsme v rodině měli. Motor je super, je to totiž starý dobrý komůrkový diesel Peuegeot, nám všem notoricky známý z Peugeotů 205, 309, 405... citroenu BX, berlingo, xsara, a co já vím kde všude ještě byl.
Motor je fakt držák, přišlo mi ale že v tomhle autě byl jaksi "naroubovaný" na zbytek původně benzínového auta. První věc bylo to proti Peugeotu 309 (který jsme ve stejné době se stejným motorem také měli doma) o dost hlučnější. Zaroven byla převodovka nějak špatně zpřevodována, motor se dost točil (přitom je předností byla síla v malých otáčkách) takže spotřeba byla ca o litr vyšší než v 309 (za téměř srovnatelné hmotnosti). Jinak to celkem fungovalo.
Asi bych ale volil přece jen Lantru, motor má předpoklad, že vydrží statisíce kilometrů. Pokud Vám bude žrát trochu olej, tak jen vyměnte ztvrdlé gumičky na ventilech a budete mít pokoj.... Hodně štěstí
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 21.10.2009 12:12, rada
Dobrý den, další alternativou by mohl být i Ford Escord 1.8 TD (51 kw nebo 66 kw s chladičem stlačeného vzduchu ) 1.8 D je slabá jen 44 kw, dále Peugeot 306 1.9 D či TD nebo Citroen Xsara 1.9 D či TD. U aut tohoto stáří bych razil cestu co v autě není to se nemůže pokazit.
Starší Korejská auta jsou dále hůře prodejná ( není takový zájem o ně tudíž nižší prodejní cena jak při koupi tak i při následným prodeji ) jinak motor Peugeot je držák.
Opel Astra F 1.7 TD - staré oplácké diesly nejsou moc spolehlivé to radši hledat motor od Isuzu,který měl označení TDS, ale také žádná sláva. Dále špatná proti korozní ochrana jako u Felície lemy blatníků a prahy.
Ford Escord 1.8 diesel - jaká koliv verze také ne moc spolehlivé motory. Jako u Felície či Astry koroze,ale tou trpí i větší Mondeo.
Peugeot 306 1.9 D či TD - při dodržování pravidel ( po jízdě nechat motor chvíli běžet,atd ) naprostý držák. Asi i nejlepší volba z těchto aut.
Citroen Xsara 1.9 D či TD - motor Peugeot není co dodat.
Vozy jsem záměrně nepopisoval co se týče vzhledu,prostoru a pohodlí na to máme každý jiný názor snad vám to to pomůže při víběru vozu a hodně štěstí ...
reagovať
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.