0
späť
 

diskuze k tématu: Mitsubishi Galant,BMW 530d nebo Škoda Octavia 1,9TDI

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 08.05.2015 13:49, Mitsubishi Galant,BMW 530d nebo Škoda Octavia 1,9TDI
Dobrý den,
Už několik dní trávím hledáním všelijakých recenzí a článků o těchto autech a snažím se vybrat co nejlepší. Bohužel, jsem z toho už jelen, nyní mám Ford Mondeo MK3 2l TDCI a je to dosti špatné auto z toho důvodu se poohlížím po autě co není tak prolezlé elektronikou (z toho důvodu bych rád auto do roku 2000 a pokud možno bez systému common rail kterému již nevěřím). Zkrátka bych se vás rád zeptal na výhody, nevýhody těchto aut- Mitsubishi Galant 1,8i-2,4GDI. BMW 530d a Škodu Octavii 1,9TDI 81kw.
Můj roční nájezd není nikterak velký- okolo 15tis km, každopádně mi nevadí benzín ani diesel, jen bych chtěl poradit s výběrem spolehlivého auta, pokud možno neprorezlého jak korozí, tak elektronikou a nepříliš drahého servisu(drahé náhradní díly). Není nutno pohybovat se jen u těchto modelů každopádně bych rád zůstal v letech 1995-2000. Moc děkuji za rady a typy.
reagovať
Primcar
počet príspevkov35
dátum registrácie06.03.2014
Piatok 08.05.2015 13:59, .
Ja ted koupil BMW 530d a co vim tak common rail ma ale nebyral bych to jakou takoovu tragedii , vstriky se vymeni maximalne jednou za zivotnost auta v pripade kvalitni nafty...
a z ruznych C5,Mondeii, Primer, je prave toto bmw na vrcholu ..mam stary model 1999 ale kdyz vezmu ze se to vyrabelo od r 1995 tak nechapu jak to vse v tom roce meli promakane kdyz porovnam jine automobily z tehoz roku... koupit nejake pekne nevylitane bude trochu problem ale pak myslim ze poslouzi velmi dobre... a to nejsem zaryty fanda bmw
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Piatok 08.05.2015 16:15, nafta
na jednu stranu píšete,že máte negativní zkušenost z Common railem,ale ve výběru máte pouze naftové motorizace.Pokud tyto auta máte možnost zakoupit od někoho známého tak pak ano.
V případě,že chcete kupovat 15 leté naftová auta z bazaru,tak si kupujete časovanou bombu.
Při ročním nájezdu 15 000km a rozdílu spotřeby cca 1-2litry mezi benzínem a naftou jste si spočítal kolik tak ušetříte ? (pokud se nic nepokazí?)
reagovať
Petr Chamola
počet príspevkov9
dátum registrácie08.05.2015
Piatok 08.05.2015 20:42, .
Tak nešlo a nejde mi vyhnout se naftě jako takové, jen nechci common rail systém,, jako mám teď v mondeu, protože to vzhledem k české naftě nemůže zrovna dobře fungovat, starší diesel takové problémy mít nebude(snad) proto BMW530d které má common rail až po faceliftu a škoda octavia první generace, tu bych v benzínu ani nijak nechtěl, každopádně jsem chtěl spíše poradit, buď které z těchto (klady,zápory), nebo popřípadě jiné auta, co by splňovala požadavky. U toho BMW bych se rád zeptal, jak je na tom s korozí, protože sem několik kousků viděl a byly docela zrezlé.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 08.05.2015 20:48, RE: .
Petr Chamola napísal:
Tak nešlo a nejde mi vyhnout se naftě jako takové, jen nechci common rail systém,, jako mám teď v mondeu, protože to vzhledem k české naftě nemůže zrovna dobře fungovat, starší diesel takové problémy mít nebude(snad) proto BMW530d které má common rail až po faceliftu a škoda octavia první generace, tu bych v benzínu ani nijak nechtěl, každopádně jsem chtěl spíše poradit, buď které z těchto (klady,zápory), nebo popřípadě jiné auta, co by splňovala požadavky. U toho BMW bych se rád zeptal, jak je na tom s korozí, protože sem několik kousků viděl a byly docela zrezlé.


530d má CR vždy, s rotačkou bylo 525tds což je slušné auto ale bude mít natočeno milion takže spolehlivost nic moc. Koroze je jasná, je to cca. 16 let staré auto které v drtivé většině minimálně 10 let jezdí u člověka co prostě na kvalitní servis neměl. To se neokecá.

reagovať
Petr Chamola
počet príspevkov9
dátum registrácie08.05.2015
Piatok 08.05.2015 20:55, .
No dobrá, dobrá, ale pořád mi moc nepomáháte. Jaké auto z této doby bylo vlastně to správné? Jaké je to správné, co jezdí do dnes a není úplně prorezlé rzí? bmw tedy můžeme vyloučit, ale co dál? opravdu spíš potřebuju typy a důvody proč ano, jelikož nad tím důmám už vážně dlouho a rád bych už něco vybral.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 08.05.2015 21:07, RE: .
Petr Chamola napísal:
No dobrá, dobrá, ale pořád mi moc nepomáháte. Jaké auto z této doby bylo vlastně to správné? Jaké je to správné, co jezdí do dnes a není úplně prorezlé rzí? bmw tedy můžeme vyloučit, ale co dál? opravdu spíš potřebuju typy a důvody proč ano, jelikož nad tím důmám už vážně dlouho a rád bych už něco vybral.


Hele, vybíráš 15 let staré auta. To nejde říct kup tohle, to je jasná pohoda. To záleží od kusu.
Galant je fajn, ale je malej a už vypadá dost staře. A rezne, jako bohužel každý japončík z té doby.
Slušná volba je passat B5 po faceliftu, tzv 5,5. Legendární hliníková náprava už je vychytaná a po letech se to ukazuje jako velmi odolný stroj, nerezne jako mondeo a vectra, elektronika drží, poctivé quattro od audi. Ale v naftě bude mít opět nadrandíno milion. S benzínem V6 nebo raritním dvoulitrem benzín by to byl asi vážně držák. Taxikáři na tom najeli hodně přes 500t než se to dávalo pryč. Můj oblíbený dročkař má ted přes rok novou C5 a na pašíká vzpomíná s láskou, po všech stránkách.
Nebo kup starý Lexus GS, Maximu, Camry. Pokud je seženeš.

reagovať
Petr Chamola
počet príspevkov9
dátum registrácie08.05.2015
Piatok 08.05.2015 21:15, .
Vím, že auta se stářím okolo 15let, ale o to právě jde, nechtěl bych ani za nic tyto moderní krámy, možná tak, kdybych měl velmi naditou peněženku, zkrátka, bych to rád spíše zobecnil, protože určitě byly dobré i špatné modely a já bych rád věděl a znal ty které byli něčím výjimečné, jako třeba stará Fiat croma přelom 80. a 90. let.. jenže ta už je k nesehnání, navíc stará i na mě a nějak hezká taky není. O Passatech jsem taky přemýšlel, ale nikdy nijak moc. Zkusím poohlédnout nějak více.
děkuji
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Piatok 08.05.2015 21:15, Fascinace
Další týpek, kterého napadlo, že za pár šlupek koupí zánovní 15 let staré superspolehlivé auto bez chyb. No tož nic no...
reagovať
Petr Chamola
počet príspevkov9
dátum registrácie08.05.2015
Piatok 08.05.2015 21:27, .
Tak tenhle komentář je úplně mimo.... Nevím, kde žijete, ale dost to si povíme za dalších 15let.. schválně kolik z těch "moderních" aut bude jezdit...
reagovať
stréc od piva
počet príspevkov652
dátum registrácie23.11.2007
Piatok 08.05.2015 21:32, bebe
Prostě pokud chcete auto v daném rozpočtu a stáří z bazaru,tak jedině benzín.
Pokud tedy nejste prvotřídní mechanik a už v bazaru rovnou poznáte co je vše na tak starém nafťáku před generálkou (což bude cca 80% dílů).

Samozřejmě dají se sehnat nějaké kusy naftové kvalitní,ale ty hledejte na fórech od lidí,co opravdu pečlivě mění oleje,filtry,netočí za studena a prostě k autu maj vztah..

Bohužel většina lidí co kupuje naftové auto v bazaru aby ušetřila na "spotřebě",tak je klasická kategorie lidí,co neřeší servisní intervaly,neřeší výměny brzdové kapaliny,nedochlazuje turbo apod....

Opravdu chcete tak staré auto od takových uživatelů?

Osobně bych byl za B5.5ku v kombi ještě s PDčkem,ale od prověřené osoby.
Případně rotačku 81kw nesmrtelný motor.
reagovať
Petr Chamola
počet príspevkov9
dátum registrácie08.05.2015
Piatok 08.05.2015 21:47, .
Tak v tom případě ještě jednu otázku, v čem spočívá rozdíl mezi passatem 1,9tdi a octávkou se stejným motorem? Je passat spolehlivější či? A co díly ? nebudou dražší? a ne .. vůbec jsem to nemyslel tak, že chci prostě diesel a tím to hasne, jen tu nikdo nezačal mluvit o benzínech to je celé.
reagovať
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 08.05.2015 22:10, RE: .
Petr Chamola napísal:
Tak v tom případě ještě jednu otázku, v čem spočívá rozdíl mezi passatem 1,9tdi a octávkou se stejným motorem? Je passat spolehlivější či? A co díly ? nebudou dražší? a ne .. vůbec jsem to nemyslel tak, že chci prostě diesel a tím to hasne, jen tu nikdo nezačal mluvit o benzínech to je celé.


Pasat B5 je postaven na platformě Audi A4/6 a oktávka na platformě golfu. To asi vysvětluje vše.
Díly budou samozřejmě dražší na passat, zejména přední náprava. Ale mechanicky je mnohem poctivější platforma Audi.
Když se začal B5 prodávat vysmívali se mu kvuli choulostivé přední nápravě. To se časem celkem vyřešilo. Zato většina jeho konkurentů z té doby je ale už dávno po smrti a B5 jezdí pořád. Samozřejmě ne zadarmo a bez údržby. Stejný a novější je i první superb.

reagovať
Petr Chamola
počet príspevkov9
dátum registrácie08.05.2015
Piatok 08.05.2015 22:15, .
Děkuji za čas i odpovědi, podívám se po nich. Takže b5,5 96kw nebo B5 81kw by mohla být dobrá volba. No mechanik přímo nejsem, ale známý ano, on teda dělá spíš do octávek.. každopádně spousty věcí a spousty chyb už poznám, protože mě ford vážně vyškolil.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Piatok 08.05.2015 23:02, RE:
Dobrý den. Jakékoliv auto z Vašeho výběru je dobrou volbou, pokud jej koupíte v dobrém stavu. S ohledem na požadavek na levnější servis je z výběru asi nejlepší volbou Octavia. Devatenáctistovka TDI je velmi spolehlivá, při výběru hleďte především na aktuální stav vozu.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1250
dátum registrácie28.11.2008
Sobota 09.05.2015 01:06, RE: .
PetrT napísal:
Galant je fajn, ale je malej a už vypadá dost staře. A rezne, jako bohužel každý japončík z té doby.


Kdysi jsem uvažoval o Avensisu 1.generace z roku kolem 98. Je fakt, že jich nejezdí moc, ale neviděl jsem ani jedno rezaté. Podobně dobře s korozí na tom bývaly i Cariny. Naopak třeba Corolly té doby rezaté bývaly. Pokud bych si měl koupit 15 let staré auto, tak je to jezdoznačně Avensis s benzínovým motorem.

Taky bych zvážil Mazdu 323, něco jako toto: http://www.tipcars.com/mazda-323/mazda-323-8601757.html, ty tuším taky moc koroze netrápila. A samozřejmě taky s benzínovým motorem.
reagovať
kristian2
počet príspevkov273
dátum registrácie31.03.2015
Sobota 09.05.2015 22:16, k
jestli to je kommon rail nebo ne je uplně jedno to zaleží natom co ma za sebou.pasata ani bmw jsem nikdy neservisoval ale považuji to zhlediska značky za spíše dražší servis.spravit se dá kde co - je to otom co sy uděláte sám nebo po známostech.pri tomhle stáří bude větší sazka na jistotu spíše benzín ale asi bych neřešil značku ale konkretní auto a jeho stav a je jedno co ma na kapotě za znak - klidně zase forda.pravděpodobně jste měl forda ktereho se někdo chtěl zbavit neudělejte stejnou chybu.při staří 15 let každopádně servis něco stat bude.osobně by mě zajimala toyota avensis oktavia je oproti mondeu malé auto na kratkem rozvoru co lancia lybra?
reagovať
BMW528i
počet príspevkov372
dátum registrácie07.01.2013
Pondelok 11.05.2015 08:27, bmw528i
Na těch pár km co najedete bych se na nějakou naftu vykašlal, stejně na "couračky kolem věže" bude jezdit kolem 10l. pokud chcete bezproblémové auto, ale aby bylo hezké a nabídlo pěkné svezení, žel bych cestou bmw 5er s benzínem at už 520 523 nebo 528. spotřeba je 6-12l dle stylu a režimu jízdy. když bude mít hodně najeto ( přes 500tkm) a vy to nepoznáte tak auto bude pořád jezdit jen si vezme tak půl litru oleje na 1000km. o tomto autě jsem tu napsal hodně, tak to nebudu celé psát znovu.
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Pondelok 11.05.2015 13:06, to vážně někdo takto uvažuje?
Nechápu jak někdo může vážně myslet dotaz, zda si má koupit raději Golfa s kufrem (Voktáfku), nebo auto o 2 třídy větší, tedy BMW 5.
To jako nevíte jak velké auto potřebujete/preferujete?
Kupte si ZETOR 3011. Objem 2340 cm3, taky to jezdí na kradenou naftu a má to dokonce větší kola ;)
reagovať
eCORE
počet príspevkov94
dátum registrácie12.03.2014
Utorok 12.05.2015 09:44, Benzinová volba
Vhodné alternativy v benzinu: Mondeo MK III všechny benziny krom 1,8Sci a 3l (po fl 2004 nerezne), Mazda 6 1,8 a 2,0 (trochu rezne), snad cokoliv od PSA r.v. 2002+ s 2,0l, koncern VW cokoliv s 1,6MPI, 1,8 s i bez turba, 2,0l, koncern FIAT motoricky snad vse......info o jednotlivých typech a motorech jsou na netu snadno k dohledání.

To hlavní už bylo řečeno výše - jde o konkrétní kus! Zcela zjevně máte v garáži auto, které je poruchové, přestože při řádném servisu je považované za celkem spolehlivé (až na korozi do r.v. 2003). Tzn. chyba se stala někde při údržbě, pokud jej máte od nova, nebo při nákupu a podcenění kontroly a ověření údajů o vozidle. No a u těch vybraných adeptů to bude naprosto stejné.....

Držím palce, ať najdete něco zachovalého, co se Vám bude i líbit.

reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.