0
späť
 

diskuze k tématu: Hydraulická zdvihátka u Mercedsu W124

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 22.11.2009 20:28, Specifikace pro Mondeo
Nechci být špatným prorokem, ale Castrol 5W40 určitě nesplňuje specifikace WSS M2C 913 A(B). Vzhledem k tomu, že Castrol má olej splňující Fordovskou normu i s předepsanou viskozitou 5W30, zajímal by mě Váš myšlenkový pochod, proč jste zvolil pro motor Ford v podstatě neschválený olej a ještě to, jako "fundovanou" radu, doporučujete na Tipcars?
Dokonce jsem ani nenašel, že by Castrol 5W40 (kterých je několik typů) alespoň splňoval požadovanou specifikaci ACEA A1/B1. Je totiž otázkou, na jak dlouhy hydrostavy ztichly a co se bude dít potom.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.11.2009 19:27, RE: Specifikace pro Mondeo
David V napísal:
Nechci být špatným prorokem, ale Castrol 5W40 určitě nesplňuje specifikace WSS M2C 913 A(B). Vzhledem k tomu, že Castrol má olej splňující Fordovskou normu i s předepsanou viskozitou 5W30, zajímal by mě Váš myšlenkový pochod, proč jste zvolil pro motor Ford v podstatě neschválený olej a ještě to, jako "fundovanou" radu, doporučujete na Tipcars?
Dokonce jsem ani nenašel, že by Castrol 5W40 (kterých je několik typů) alespoň splňoval požadovanou specifikaci ACEA A1/B1. Je totiž otázkou, na jak dlou...
Ale tak ta rada je přece v pořádku. Použití A1/B1 lehkoběžných olejů přece není žádné dogma. Když ten motor zetec vznikl,začal se prodávat tak žádná norma ford WSS-blabla nebyla ,co tam asi tak chudáci majitelé měli lejt? :) ...což platí mimo další i pro V6...
Navíc to vyšší "letní"číslo (40) bude jistě vhodnější pro větší zátěž motoru (dálniční provoz ,atp.)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 26.11.2009 20:23, RE: Specifikace pro Mondeo
David V napísal:
Nechci být špatným prorokem, ale Castrol 5W40 určitě nesplňuje specifikace WSS M2C 913 A(B). Vzhledem k tomu, že Castrol má olej splňující Fordovskou normu i s předepsanou viskozitou 5W30, zajímal by mě Váš myšlenkový pochod, proč jste zvolil pro motor Ford v podstatě neschválený olej a ještě to, jako "fundovanou" radu, doporučujete na Tipcars?
Dokonce jsem ani nenašel, že by Castrol 5W40 (kterých je několik typů) alespoň splňoval požadovanou specifikaci ACEA A1/B1. Je totiž otázkou, na jak dlou...
Popsaná specifikace je až pro motory Duratec od roku 2001, v odpovědi se mluvilo o motoru Zetec, který se vyráběl do roku 2000.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 10:24, RE: Specifikace pro Mondeo
Koloss napísal:
Popsaná specifikace je až pro motory Duratec od roku 2001, v odpovědi se mluvilo o motoru Zetec, který se vyráběl do roku 2000.
I Zetec má předepsanou specifikaci WSS M2C 913 A. Koega ho má v Escortu z 98 roku a ta norma tam uvedená je včetně vizkózní třídy 5W30.
Pro první Duratecy (co mám já) platilo ještě A-čko, ale s faceliftem tuším přišla už specifikace B a poslední Fordy mají už C-čko, na které mají teď nachystaný olej Motorcraft Formula F.
Každopádně Castrol 5W40 nesplňuje nic ani A1/B1, je to pouze alternativně povolený olej pro případ potřeby dolití.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 11:08, RE: Specifikace pro Mondeo
David V napísal:
I Zetec má předepsanou specifikaci WSS M2C 913 A. Koega ho má v Escortu z 98 roku a ta norma tam uvedená je včetně vizkózní třídy 5W30.
Pro první Duratecy (co mám já) platilo ještě A-čko, ale s faceliftem tuším přišla už specifikace B a poslední Fordy mají už C-čko, na které mají teď nachystaný olej Motorcraft Formula F.
Každopádně Castrol 5W40 nesplňuje nic ani A1/B1, je to pouze alternativně povolený olej pro případ potřeby dolití.
Musím přiznat, že u Zetecu jsem si hlavu specifikacemi nelámal, můj automechanik tam lil patrně 10W40 a motor si nestěžoval. A když jsme mu měnili po 5 letech v těsnění pod hlavou, tak byl na svůj věk velice zachovalý a po zahřátí i velice tichý. Zastudena se sice zdvihátka chvili ozývaly, ale na věk13 let to bylo velmi dobré.
U Duratecu si už specifikace hlídám a zjistil jsem, že originál olej Ford Formula (dělá to pro ně Castrol) je skoro i nejlevnější a nemá cenu shánět cokoli jiného.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 13:08, RE: Specifikace pro Mondeo
Koloss napísal:
Musím přiznat, že u Zetecu jsem si hlavu specifikacemi nelámal, můj automechanik tam lil patrně 10W40 a motor si nestěžoval. A když jsme mu měnili po 5 letech v těsnění pod hlavou, tak byl na svůj věk velice zachovalý a po zahřátí i velice tichý. Zastudena se sice zdvihátka chvili ozývaly, ale na věk13 let to bylo velmi dobré.
U Duratecu si už specifikace hlídám a zjistil jsem, že originál olej Ford Formula (dělá to pro ně Castrol) je skoro i nejlevnější a nemá cenu shánět cokoli jiného.
No já mám 24 ventilů a 2 napínáky řetězu, a to bych se zdráhal tam nalít jiný olej než předepisuje výrobce. No hold někdo je asi hold chytřejší než výrobce.
On totiž každý auto provozuje jinak. S nevhodným olejem při využití potenciálu stroje někde mezi 20-30% jeho možností nemusí pro motor znamenat újmu, ale pokud by se motor pohyboval po horních částech křivek vnější výkonové charakteristiky, tak kdo ví...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 14:34, RE: Specifikace pro Mondeo
David V napísal:
No já mám 24 ventilů a 2 napínáky řetězu, a to bych se zdráhal tam nalít jiný olej než předepisuje výrobce. No hold někdo je asi hold chytřejší než výrobce.
On totiž každý auto provozuje jinak. S nevhodným olejem při využití potenciálu stroje někde mezi 20-30% jeho možností nemusí pro motor znamenat újmu, ale pokud by se motor pohyboval po horních částech křivek vnější výkonové charakteristiky, tak kdo ví...
Každý se nějak učí a přece jen tu péči motoru dává taky podle ceny celého auta. Nicméně ty oleje jsem u toho prvního Mondea konzultoval v servisu (žádný návod jsem k tomu tehdy nedostal) a nic nenamítali. A jak jsem napsal - má péče motoru nijak neuškodila, a ten mechanik, co se o něj staral, jej ode mě koupil a jezdí dodnes.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 15:00, RE: Specifikace pro Mondeo
Koloss napísal:
Každý se nějak učí a přece jen tu péči motoru dává taky podle ceny celého auta. Nicméně ty oleje jsem u toho prvního Mondea konzultoval v servisu (žádný návod jsem k tomu tehdy nedostal) a nic nenamítali. A jak jsem napsal - má péče motoru nijak neuškodila, a ten mechanik, co se o něj staral, jej ode mě koupil a jezdí dodnes.
Tahle debata se zase stáčí někam, kam se mi to nelíbí. Netvrdím, že se motor po použití nepředepsaného oleje ihned zadře, jen bych se zdráhal jej primárně doporučit, kdyby se mě někdo ptal na mou odbornou radu.
Jestli náhodou autoservisy nedoporučují olej, na kterým mají zajímavé marže...
Kdyby Ti pneuservisák radil, abys jezdil s tlakem v kolech 1.8, když je minimum 2.2, taky bys ho poslechl? Ne a u toho oleje je to stejný. Navíc olej je krev motoru, je to alfa omega pro správný chod. Proč tam mám lít něco, co mi poradí nějakej jouda, když dokumentace k vozidlu přesně obsahuje technický předpis.
Jo takhle až je motor před smrtí a chce mu někdo prodloužit koma nebo už agónii, tam není co ztratit.
Pánovi, co mlátí v MB hydrostav, bych nejdříve doporučil změřit tlaky ve válcích a od výsledků bych odvíjel další akci. Aby už ten ventil nebyl podpálenej, pak výměna hydrostavu nepomůže.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 16:31, RE: Specifikace pro Mondeo
David V napísal:
Tahle debata se zase stáčí někam, kam se mi to nelíbí. Netvrdím, že se motor po použití nepředepsaného oleje ihned zadře, jen bych se zdráhal jej primárně doporučit, kdyby se mě někdo ptal na mou odbornou radu.
Jestli náhodou autoservisy nedoporučují olej, na kterým mají zajímavé marže...
Kdyby Ti pneuservisák radil, abys jezdil s tlakem v kolech 1.8, když je minimum 2.2, taky bys ho poslechl? Ne a u toho oleje je to stejný. Navíc olej je krev motoru, je to alfa omega pro správný chod. Proč tam ...
Pneuservisák, doporučující nesmyslné tlaky v pneu je opravdu blbost. Ten můj servisák za dvacet let rozebral dost motorů a má docela dobré ponětí, co motoru uškodí a co ne. Olej, který mi do starého Mondea lil tomu motoru rozhodně neuškodil, nebyl to první nejlevnější aušus, co se dá sehnat. Funkce hydroštelů se za šest let nijak nezměnila, a jak jsem napsal, ten motor byl uvnitř ve válcích jako nový.

Ano, dodržovat specifikaci je rozhodně dobré, ale mám takové obavy, že těch písmenek a parametrů u jednotlivých olejů přibývá spíše z toho důvodu, aby si člověk už sám nemohl rozhodnout nic a odevzdal auto do servisu a na nic nesahal. Pro normální provoz budou v jednotlivých olejích tak minimální rozdíly, že pokud se dodrží základní specifikace a to ještě poměrně volně, tak to motoru bude úplně jedno. Hlavně to nesmí být úplný noname olej. Obecně tomu motoru uškodí víc špatné zacházení, než olej o chlup jiný než je v manuálu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 18:17, RE: Specifikace pro Mondeo
Koloss napísal:
Pneuservisák, doporučující nesmyslné tlaky v pneu je opravdu blbost. Ten můj servisák za dvacet let rozebral dost motorů a má docela dobré ponětí, co motoru uškodí a co ne. Olej, který mi do starého Mondea lil tomu motoru rozhodně neuškodil, nebyl to první nejlevnější aušus, co se dá sehnat. Funkce hydroštelů se za šest let nijak nezměnila, a jak jsem napsal, ten motor byl uvnitř ve válcích jako nový.

Ano, dodržovat specifikaci je rozhodně dobré, ale mám takové obavy, že těch písmenek a paramet...
Ano, slovo takového člověka má váhu. Já bohužel nikoho takového neznám, takže se musím spoléhat na sebe a informace, které seženu, a ty musím dobře přefiltrovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 27.11.2009 18:30, RE: Specifikace pro Mondeo
David V napísal:
Ano, slovo takového člověka má váhu. Já bohužel nikoho takového neznám, takže se musím spoléhat na sebe a informace, které seženu, a ty musím dobře přefiltrovat.
Dobrej servisák je pro motoristu poklad, a když ještě navíc je to kamarád, tak tuplem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 28.11.2009 00:02, RE: Specifikace pro Mondeo
Koloss napísal:
Dobrej servisák je pro motoristu poklad, a když ještě navíc je to kamarád, tak tuplem.
zetec je používanej od roku 93 (duratec v6 tuším od 95),kdy žádný olej s uvedenou normou ford neexistoval.To platí i o motorech v escortech atd. Retrospektivní uplatňování těchto olejů fordem ve starších motorech mělo naopak negativní dopad na jejich životnost.V praxi to znamenalo,že vám to byli v servisu schopní nalít i do starého endura v sieře... (mimichodem dál používaném v escortu,mondeu,fokusu).
Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy je to snad deset let co jsem naběhl prodavači ve fordu a zakoupil onu formulu "zaručeně nejvhodnější" pro můj motor vyrobeny v roce 89. Pravda,po výměně se hydroštely sice vymezily s prvním protočením motoru,takže si studený ani necvakl,ale ze skvělého DOHC 88kW ve výborné kondici,tichého a suchého jak pepř se rázem stala umaštěná rachtající olejnička. Ani nebylo potřeba být hned moudřejší než výrobce, ale naštěstí jsem byl natolik chytrý,že šel olej asi po 300km ven a já se vrátil k 10W40. O správnosti toho rozhodnutí svědčí fakt,že auto mi po dvaceti letech provozu jezdí dodnes a pořád s dobrým motorem již atakuje čtvrtou stovku tis.km.
Proto naprosto souhlasím s tvrzením mechanika v původní odpovědi o vhodnosti 5W40 A3 ve starém zeteku bez ohledu na tvrzení v manuálu dodávaném k novému vozu.
Dnes používám ve čtyřválcovém durateku 107kW formulu E, na to poskakování"kolem komína" 2,3,5km, obzvlášť teď v zimě-studené starty je nejspíš i docela vhodný. Ale až to budu uprostřed léta "tavit" několik tis. km ve vysokých otáčkách dálničního provozu někam na španěly...no nevím jestli mu to mám stěmi 5W30ti udělat.
To neustálé přetřepávání formulace z technického manuálu jak ze starého zákona mě taky příliš neuklidňuje. U kterých si manuálů (tuším správně zrovna k těm zetekům ?) ford blábolil něco o normálu spotřeby 1litr oleje na 1000km.... neznám nikoho pro koho by to bylo normální u běžného os. auta. .....snad pro "vétřiesku" výborný výsledek...:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 28.11.2009 23:41, RE: Specifikace pro Mondeo
olda napísal:
zetec je používanej od roku 93 (duratec v6 tuším od 95),kdy žádný olej s uvedenou normou ford neexistoval.To platí i o motorech v escortech atd. Retrospektivní uplatňování těchto olejů fordem ve starších motorech mělo naopak negativní dopad na jejich životnost.V praxi to znamenalo,že vám to byli v servisu schopní nalít i do starého endura v sieře... (mimichodem dál používaném v escortu,mondeu,fokusu).
Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy je to snad deset let co jsem naběhl prodavači ve fordu a zak...
No chápu, netvrdím používat olej zpětně. Jen bych se držel předpisu z tehdejšího manuálu. A pokud by olej měl popisované účinky, šel by samozřejmě hned ven. Zatím jsem se tedy nesetkal s tím, že by výrobce předepisoval něco nevhodného, ale musí jít o dobové podklady. Nicméně, pokud je motor vymezený na XW40, tak po nalití XW30 se ten olej bude určitě ztrácet. Do dnešních Durateců se za 20 let bude taky lít bůhví co.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.