0
späť
 

diskuze k tématu: Mazda 626 GLX a zkušenosti po 60 tis.km.

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.05.2010 16:56, Autor by měl dodat.
Jaké, že to koupil ty nové pneumatiky, myslím značku a jakou měl před tím. A jak staré galoše byly ty, co vyměnil. Jinak až v tomto stavu najetých km vymění tlumiče pérování, to teprve bude koukat. Mazda zrovna dlouhou výdrží tlumičů neoplývá. Tak jako třeba speciálně v Japonsku vyrobené Toyoty. Oni tam totiž nepotřebují, aby tlumiče dlouho vydrželi. Protože auta rychle stárnou, nelámou tam životnost ní rekordy, jak v km tak věkově. No a potom ty silnice.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.05.2010 19:28, RE: Apríl?
nepřihlášen napísal:
Davide V., zeptám se Vás hustíte pneu dusíkem? Já ano již řadu let. Také jsem tomu efektu nevěřil, ale je to tak. Již ani nevím kolikátou generaci pneu hustím, ale pravdou zůstává, že během sezony pneu vůbec nedohušťuji. Teď hlídá tlak hlídač. Pouze při přechodu letní, zimní nechávám kontrolovat tlak. Poklesne o 20kPa a. nechávám pneu dohustit. U klasického vzduchu jsem byl každý měsíc u pumpy. Ovšem, když jsem sehnal tu s pravou a bezvadnou koncovkou. A uložené pneu měli pokles tlaku až o 100k...
No já si kontroluju tlak v pneumatikách zpravidla při výměně zimní/letní a pak na tom jezdím půl roku. Pokud náhodou při kontrole nějaká vykazuje úbytek tlaku, tak to bývá hřebíkem nebo nějakou podobnou záležitostí a ostatní mají tlak stejný. Foukám to normálně u pumpy vzduchem. Cena krabičky cigaret není dnes tak malá a pokud si necháte nafoukat dusíkem 4 kola, tak se výměna pneumatik hned prodraží o 50%.

Možná má dusík menší tepelnou roztažnost, ale ve směsi s kyslíkem se to příliš nezmění, když je dusíku téměř 80%. Jeho použití v letectví má svůj význam, ale s autem se nepohybuju ve výškách nad 10 kilometrů, takže je ten přínos téměř nulový. Použití dusíku v plynokapalinových tlumičích je vynuceno jeho netečností, takže nebude degradovat kapaliny použité ve směsi, což by kyslík udělal. Teplotní roztažnost s tím nemá moc co dělat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.05.2010 22:03, RE: Apríl?
Koloss napísal:
No já si kontroluju tlak v pneumatikách zpravidla při výměně zimní/letní a pak na tom jezdím půl roku. Pokud náhodou při kontrole nějaká vykazuje úbytek tlaku, tak to bývá hřebíkem nebo nějakou podobnou záležitostí a ostatní mají tlak stejný. Foukám to normálně u pumpy vzduchem. Cena krabičky cigaret není dnes tak malá a pokud si necháte nafoukat dusíkem 4 kola, tak se výměna pneumatik hned prodraží o 50%.

Možná má dusík menší tepelnou roztažnost, ale ve směsi s kyslíkem se to příliš nezmění, k...
Já myslím, že Koloss odpověděl v podstatě za mě. Dusíkem nehustím a jevy, které popisuješ nejsou způsobeny dusíkem v pneu, ale pouze těsností ráfků a gumy a ventilku. Pokud je guma dobře namontována, tak z ní médium neunikne i kdyby byla napuštěna třeba Heliem. 10 let plním vzduchem,a když na jaře při průměrné teplotě kolem 10°C nafoukám na horní povolenou hranici, tak v parném létě obvykle tlak upouštím, protože se průměrná teplota zvedne a s tím i tlak v kole. S příchodem podzimu zase dofouknu tu cca desetinku až 2 zpátky. Teď jsem měl v jednom kole opravdu o půl baru nižší tlak, ale to mi podcházel ventil, takže lehce povolit profouknout a utáhnout.
Mám 2 sady, takže vzduch, který nafoukám je tam několik let a foukám ho vlastním bezolejovým kompresorem v garáži.
Já nenutím lidi používat vzduch, já z toho nic nemám, jen mi vadí, když někdo ostatní vodí za nos. Velmi často jsem se setkal s tím, že lidé prostě věřili, že ten dusík je něco, tak tlak raději ani nekontrolovali, protože každé měření stojí klidně i 5 kPa a pak se zdráhali si to doplnit vzduchem -tak byli zmasírovaní, raději jezdili na podhuštěném kole. Apropos nepamatuju si, že by mi pneuservis někdy po výměně gum nafoukal ten správný tlak, abych si ho nemusel upravovat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.05.2010 23:57, RE: Apríl?
Pavlik napísal:
Mazda 6 má skutečně problém s korozí zadních lemů, bylo to řešeno až při faceliftu.
Problém s korozí zadních lemů některé M6 mají ale záleží.

Viděl jsem M6 r.v. 2002 v jednom polním bazaru v Lahovicích na Praze 5 a ta měla lemy ze kterých se téměř sypal rez (to bylo v roce 2008). Zřejmě nebyla na svolávačce kdy autorizované servisy toto řešily nátěrem ochranou vrstvou.
Přitom se pan bazarník dušoval že v tom předtím jezdil právník z Autopointu a že s Autopointem "spolupracuje" (přeloženo asi: beru od nich vraky co si sami netroufnou prodat). To auto nemělo ani klasickou nálepku AutoPalace na Spořilově (asi přestříknutá bouračka). Jinak to auto pak viselo ještě asi 2 roky na Tipcarsu.

No nakonec jsem koupil M6 v Autopointu, ta na svolávačce byla a ač je to dnes už 8mi leté auto, tak náznaky rzi na zadních lemech jsou vidět jen hodně z blízka a jen uvnitř lemů. A nepřijde mi že by se to nějak horšilo.Možná autu prospělo mytí přes zimu cca 1x týdně včetně spodku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.05.2010 00:09, RE: Autor by měl dodat.
Abík napísal:
Jaké, že to koupil ty nové pneumatiky, myslím značku a jakou měl před tím. A jak staré galoše byly ty, co vyměnil. Jinak až v tomto stavu najetých km vymění tlumiče pérování, to teprve bude koukat. Mazda zrovna dlouhou výdrží tlumičů neoplývá. Tak jako třeba speciálně v Japonsku vyrobené Toyoty. Oni tam totiž nepotřebují, aby tlumiče dlouho vydrželi. Protože auta rychle stárnou, nelámou tam životnost ní rekordy, jak v km tak věkově. No a potom ty silnice.
Před rokem jsem byl na testech tlumičů s M6, rok 2002 a zatím jsou v pohodě. Ale asi fakt záleží jak a kde kdo s tím jezdí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.05.2010 00:15, RE: Svíčky
Riccardo napísal:
Skvělé auto, ale ta spotřeba svíček, kabelů ... Nechci malovat čerta na zeď, ale není někde chyba ?
A co ta voda v benzínu ? To naopak asi nebude autem, ne ?
Přesně. Je to spíš benzínem. Jednou jsem načepoval v malé noname pumpě u nás v obci a moje bývalá Mazda 626 mi začala pod plynem občas cukat. Vyměnil jsem tedy svíčky. Auto nicméně cukalo dál. Pak jsem vzal plnou nádrž u Globusu a bylo po problémech.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.05.2010 10:25, RE: Apríl?
David V napísal:
Já myslím, že Koloss odpověděl v podstatě za mě. Dusíkem nehustím a jevy, které popisuješ nejsou způsobeny dusíkem v pneu, ale pouze těsností ráfků a gumy a ventilku. Pokud je guma dobře namontována, tak z ní médium neunikne i kdyby byla napuštěna třeba Heliem. 10 let plním vzduchem,a když na jaře při průměrné teplotě kolem 10°C nafoukám na horní povolenou hranici, tak v parném létě obvykle tlak upouštím, protože se průměrná teplota zvedne a s tím i tlak v kole. S příchodem podzimu zase dofouknu...
Pneuservisy jsou taky různé, v Krpoli na Kollárové mi nabízeli kdysi dusík, to jsem odmítl, ale kola mi pak po jejich vyvážení na autě házela. Tedy snažili se vytáhnout prachy a práce stála zaprd. Teď jezdím na Svatopetrskou, dusík mi nenabízeli nikdy a jejich práce byla vždycky prvotřídní.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.05.2010 10:27, RE: Autor by měl dodat.
Petr S napísal:
Před rokem jsem byl na testech tlumičů s M6, rok 2002 a zatím jsou v pohodě. Ale asi fakt záleží jak a kde kdo s tím jezdí.
Souhlas, já si při jízdách po městě raději vyberu delší trasu s lepším povrchem, kdežto kámoš to bere zásadně tou nejkratší cestou, i když to je často tankodrom. To je pak životnost tlumičů dost rozdílná.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 14.05.2010 12:05, Auto. přítel a zbraň.
S výměnou oleje, který je důležitý pro spolehlivost auta, doporučuji taky natankovat benzín. Ten teprve dělá ze spolehlivého auta zbraň. Spolu s patnácti litry benzínu za poslední peníze doporučuju nechat zdarma přifouknout kola dusíkem, ty dělají ze zbraně komfortně průžícíc vůz. Požitek pro labužníky. Mňam
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.