0
späť
 

diskuze k tématu: Mazda 6 GH - s jakým naftovým motorem koupit?

kategórie zaradenia témy: japonská vozidla
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Nedela 10.05.2020 16:43, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 16:30 (Opět se ukazuje že o fungování ...)


Napadlo by Vás, že když se vám stará o auto autorizovaný servis tak na to nepřijdou? Zvlášť když tu čtu že na to Mazda servisy upozorňovala. Tyto informace se ke mě dostávají v posledních dnech!! Máte představu jak bych hledal podložky pod vstřikovače v motoru? já jezdím do servisu i nafukovat pneumatiky.
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Nedela 10.05.2020 16:56, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 16:30 (Opět se ukazuje že o fungování ...)


Koukám, že jste odborník. Já nikde nepsal, že nevím co s motorem je. Já jen psal že mi přijde divné že plně servisované auto do posledního km je ve 160tis neopravitelné nebo neekonomické opravovat. A teď se dovím, že stačilo vyměnit 4 podložky za korunu a bylo by to ok. Prošel jsem teď veškerý výpis materiálu a oprav který jsem si nechal vyjet ze servisu a podložky tam za celých 161000km měněny nebyly. Vy víte jestli se měli měnit? Protože jestli ano a oni je nevyměnili tak je to v pohodě. To doložím a bude to muset zaplatit Mazda. Ne??
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 10.05.2020 18:52, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 10.05.2020 16:56 (Koukám, že jste odborník. Já n ...)


Ne, odborník nejsem, to je David V.
Mazda vám nic platit nebude. Vaše auto je dávno po záruce a tím odpovědnost výrobce skončila. Výměna podložek je pouze doporučený úkon, měl vám tedy být v servisu Mazda nabídnut (s vaší úhradou ceny materiálu i práce). Jestli vám nabídnut byl nebo nebyl těžko dokážete, zvlášť při vaší orientaci v technice-možná jste tu nabídku v dané chvíli ani technicky nepochopil (tím nechci snižovat vaše chápání). Takže těžko něco vysoudíte - takový totiž evidentně máte plán. Pokud byl navíc servis chytrý, tak u některé servisní prohlídky napsal do elektronické servisní historie "zákazník danou akci odmítl".
Pokud jste si chtěl auto nechat déle než 4 roky, měl jste se trochu zajímat o věci kolem - to auto je váš majetek a to ne úplně levný. Teď jen nesete následky.
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Nedela 10.05.2020 19:45, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 18:52 (Ne, odborník nejsem, to je Dav ...)


Začínáte mi připadat jako právník Mazdy. Rozhodl jste, že mi Mazda nic platit nebude? I kdyby byla chyba na její straně? To jako myslíte vážně?? Myslím, že důkazově na tom nejsem špatně. Od prvního km jsem vyžadoval veškerou komunikaci mailem, mám veškeré faktury s materiálem, vždy jsem si nechal podepsat protokoly kde je uvedeno co na voze udělali a co navrhují udělat. A co vidí jako další potencionální věc co se bude opravovat. Chodil jsem poctivě na všechny svolávací akce a při tom se zajímal jestli se udělalo vše co mělo. Celou servisní knihu mám do 1.5. 2020 vytištěnou a každou stranu podepsanou technikem servisu. Ještě že jsem aspoň na ty papíry pedant. Vy zde píšete jak se dají falšovat zápisy do servisní knihy? Proboha kde to žijeme? Myslíte, že správný přístup k zákazníkovy co si koupil už 3 novou Mazdu je něco pokazit, něco zatajit, zfalšovat servisní knihu, říct lež a jeto?? A tohle je Váš názor? Myslel jsem že jste nějaký opravář. Ale začínám si myslet že si píšu s někým od Mazdy. Mělo mě to napadnout hned jak jste mě začal přesvědčovat že jezdím málo a špatně tankuju.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 10.05.2020 20:01, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 10.05.2020 19:45 (Začínáte mi připadat jako práv ...)


To si trochu pletete, to vám napsal David - ještě že jste na ty papíry pedant .
Nejsem opravář, jen mimo jiné v rámci své práce spravuji nějaký ten rok autopark naší firmy. Takže nějaké zkušenosti mám.
Proto se zeptám. Jak dlouho trvala záruka na vaše auto? Mazda dávala 2 někdy 3 roky - tedy auto je víc než rok po záruce. Proto opakuji, po záruce se na 99% nedomůžete ničeho (i o nabídce kulance hluboce pochybuji, na té se dá většinou domluvit tak do roka od konce záruky a ještě to musí být "profáknutý" problém).
Víc vám pohledem technicky vzdělaného člověka s auty jako koníčkem jistě napíše David V.
PS: Jestli vám můj pohled na věc vadí a prostě jen chcete radu jak vysoudit z Mazdy peníze, tak si zaplaťte právníka, dejte mu ty neprůstřelné podklady a neptejte se na fóru na něčí názor.
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Nedela 10.05.2020 20:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 20:01 (To si trochu pletete, to vám n ...)


Já pracuji pro právní kancelář.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 10.05.2020 21:22, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 10.05.2020 20:28 (Já pracuji pro právní kancelář ...)


Tak se snažte v oboru kterému rozumíte, neb v technice jste naprosto mimo .
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 11.05.2020 00:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: Pavlik, 10.05.2020 20:01 (To si trochu pletete, to vám n ...)


Je večer a koukám, že se tady rozjela opravdu zajímavá konverzace. Předně bych uvedl na pravou míru, že se za odborníka rovněž nepovažuji a auta mám jako koníček, přičemž moje pracovní zaměření je technicko-manažerské v těžkém průmyslu se zaměřením na energetiku.

Na dotaz jsem reagoval čistě ze zájmu, kde je zakopaný pes, protože pokud servis napíše nesprávný způsob provozu, tak to na tom motoru musí být poznat. I proto jsem kladl první dotazy cíleně na některé klíčové věci.

Během konverzace se částečně problém objasnil, ale nemyslím si, že jde tak jednoznačně "obvinit" Mazdu. Předně není nikde definována jakákoliv životnost auta a jak píše Pavlík, je zde pouze nějaká tovární záruka, ale ani ta nekryje vady, které si kupující vyrobí nesprávným způsobem provozu. Bohužel správný způsob provozu se nikde nevyučuje a ani se ho nedočtete v manuálu a navíc se liší dle motorizace i třeba s vazbou na převodovku. Když za odpoledne na parkovišti odpálíte spojku, tak to výrobce taky pozná a záruky se nedomůžete.

Bohužel jsem se nedozvěděl informaci, kde jste najezdil oněch zbývajících 30 tkm ročně, takže budu vycházet z toho, že jste se sice držel předpisů výrobce ohledně servisu, ale přesto jste se nevědomky dopouštěl prohřešků proti logice provozování stroje. Sešly se zde 3 faktory negativně ovlivňující životnost: relativně krátké trasy (20 km), přímý vstřik paliva, start stop systém. To je vražedná kombinace, která zapříčiňuje zanášení motoru karbonem, který vzniká nedokonalým spalováním ještě kapalného paliva, které nemělo čas se odpařit nebo zkondenzovalo na chladném povrchu. To je momentálně jed pro všechny motory s přímým vstřikem provozované na krátkých trasách a stop start systém tomu nasadí korunu. Jednak z důvodu, který popisoval Pavlík, že motor se rozbíhá na sucho, čímž se mnohem více opotřebovávají výstelky a jednak proto, že následný start znamená větší dávku paliva, které opět může zahořet kapalné a máme tu další karbon, a to už se děje v době, kdy je motor lehce zahřátý, čili palio stále může na stěnách kondenzovat. Systém nečeká na plné prohřátí celého motoru. Motor se tedy spouští až o 1 řád vícekrát, než jsme byli zvyklí, a ta úspora paliva není rozhodně zadarmo. Ona ta výměna baterie, kteru jsem tam někde viděl, je rovněž následek používání tohoto systému. On je systém stop start vůbec komplikovaný se značným přesahem i do eletrické sítě vozu a do managementu nabíjení. Už jsem četl několik článků, kde se píše, že systém udržuje baterii spíše blíže stavu vybití než nabití, čímž se jí zkrátí podstatně životnost. V mém předchozím voze mi vydržela baterie 8 let a tímto výdobytkem nedisponoval.

Takže se domnívám, že karbon se tam tvořil hned od počátku provozu a začal "zalepovat" různá místa a negativně ovlivňoval všechna zařízení, která "napadl". Prvním varováním měl být první incident ztráty tlaku oleje. To jestli se vstřikovač poškodil až následkem karbonizace nebo by se ve "svůj" čas porouchal stejně můžeme spekulovat, ale myslím si, že by podcházející vstřikovač mohlo provázet např. nečekané zvýšení spotřeby, což by byla další indikace, že se něco děje. Nicméně ztráta tlaku oleje je už dost vážná závada a třeba já bych se s pouhou výměnou oleje asi nespokojil už jen ze znalosti konstrukce čerpadla, kdy při dostatečném množství oleje musí být jasné, že něco brání nasátí oleje z vany nebo jeho výtlaku. A pokud tam při primární montáži nenechali hadru, tak to bude nějaké svinstvo v motoru. A jaké? Mazlavý karbon. Už několik let je karbonu plný internet v článcích o moderních autech. Chápu, že jako právník to nečtete, stejně jako já nečtu zase novely všech možných zákonů, ale bohužel ani tady neznalost neomlouvá. Moderní auta jsou citlivá na zacházení i na palivo, protože motor je dnes spíše chemická laboratoř než pohon.

V neposlední řadě bych chtěl připomenout, že motor není konstruován na životnost v tisících km, ale spíše v motohodinách, a tato hodnota se také nikde neuvádí, takže stejně vlastně nikdo neví, co auto snese. Můj osobní odhad pro střední třídu je 5000 hodin. Dosažitelnost tohoto čísla pak v reálném provozu ovlivňuje mnoho faktorů a jedním z nich je např. počet spuštění - zase jsme u stop start systému. Pak si vlastně ze složení tras může kdokoliv zkusit odhadnout, jaký proběh auto vydrží. Taková typická městská hodnota průměrné rychlosti je např. 30 km/h, takže vynásobením 5000 h dostáváme 150 tkm reálné životnosti v městském provozu. Kombinace s jízdami mimo město hodnotu prodlužují až na ustálenou dálniční průměrnou rychlost 100 km/h odpovídající 500 tkm. Kde se nacházíte Vy?

Nevím, co si vyberete za auto, ale ať bude jakékoliv, deaktivujte stop start systém po každém! nastartování a alespoň v zimě a na dlouho se opakujících krátkých trasách tankujte prémiové palivo nebo si běžné sám aditivujte. Za cenu relativně drobného příplatku si můžete citelně prodloužit životnost motoru. Ono přečíst si manuál nutně neznamená správně auto provozovat.


A u současného auta souhlasím s postupem sehnat jinde jiný motor (zakarbonování při montáži zkontrolují a nějakou záruku na skyté vady ze zákona máte) a přejít na výše popsaný způsob provozu.

Ještě mě přes noc napadlo respektování "našeptávače" řazení, pokud tedy nemáte automat. Řadíte podle citu, tedy aby motor nebyl podtočený (neduněl, nevibroval, reagoval na plyn bez nutnosti podřazení) nebo podle ukazatele na přístrojovém štítu? To má také obrovský vliv na životnost a samozřejmě čerpadlo v těch nejnižších otáčkách dodává nejmenší množství oleje, přičemž zatížení motoru (síly na písty, kliku, zatížení ložisek) je velké.
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 11.05.2020 21:49, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: David V, 11.05.2020 00:28 (Je večer a koukám, že se tady ...)


Haló, je tu někdo, já myslel, že bude diskuse, polemika, zkušenosti, nesouhlas, prostě něco...
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Utorok 12.05.2020 09:01, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: David V, 11.05.2020 21:49 (Haló, je tu někdo, já myslel, ...)


Svolávací akce kde Mazda přiznala zásadní chyby v konstrukci motoru. A Mě dokonce tato svolávačka na Mém autě v plné záruce provedena nebyla. Já už mám co jsem potřeboval. Mimo jiné se mi ozvalo asi 30lidí s tím samým problémem, z nichž každý zná dalšího co má stejný problém. Bohužel každá zmínka o žalobě na Mazdu vyvolává U adminů na fórech záchvat nezřízeného vyhrožování, mazání příspěvků a blokování toho to tématu. Pracuji pro velkou právní kancelář a bohužel dle názorů Partnerů ještě není možnost Mazdu žalovat, respektive ona by možnost byla, ale to by se opravdu musela dát dohromady soudržné komunita poškozených, která by šla tvrdě za svým cílem. Ale to se mimo jiné i díky přístupu adminů nikdy nestane.
Proto jen malá rada. Žaloba na rozdíl tržní ceny a ceny porouchaného vozu která je v podstatě nulová. To by dle našeho názoru byla jakž takž cesta k nějaké malé náhradě.


rok 2018
Chystá se velká svolávací akce pro GJ, KE a BM, opět kontrola/výměna pumpy posilovače, měření tlaku oleje, výměny podložek za ocelové, matic, případně čištění koše, přeprogramování PCM a někdy i vylepšení (DE, odezva, zvukový projev - jako novější modely) aj. (všechny SH motory od počátku výroby, různé postupy - toto je verze dopisu na moji bývalou 6.

O jaké problém se jedná?

Prvek svolávací kampaně 1:
U podtlakového čerpadla pro brzdový systém SKYACTIV-D 2.2 může být hřídel čerpadla opotřeben zásluhou kovového prášku, který vzniká uvnitř motoru, a to z důvodu nedostatečné odolnosti vůči opotřebení.
Proto se schopnost vytváření podtlaku snižuje, a když je brzdový pedál v krátké době při nízkých otáčkách motoru mnohokrát sešlápnutý, existuje možnost, že výkonnost posilovače brzd dočasně poklesne.

Prvek svolávací kampaně 2:
V případě SKYACTIV-D 2.2 je v důsledku nevhodné odolnosti proti rušení zásluhou změn napětí v řídicím obvodu vstřikovače možné, že řídicím obvodem může procházet elektrický proud překračující přípustnou hodnotu. V takovémto stavu může být řídicí obvod vstřikovače poškozen a zkratován, takže dojde k přepálení pojistky a vstřikování paliva se přeruší a v nejhorším případě by mohlo dojít k zhasnutí motoru.

Prvek svolávací kampaně 3:
U SKYACTIV-D 2.2 nemusí být utahovací moment matic upevňujících vstřikovač správný, což může způsobit pokles utahovacího momentu matic v důsledku tepelné roztažnosti hlavy válců a může se také snížit povrchový tlak těsnění vstřikovače. V takovémto stavu mohou výfukové plyny unikat těsněním a pronikat do hlavy válců, takže plyny přijdou do styku s motorovým olejem, což může mít za následek karbonizaci motorového oleje. Karbonizovaný motorový olej může procházet olejovým potrubím a dostat se až k sítku oleje, takže se sítko oleje ucpe karbonizovaným olejem a rozsvítí se varovná kontrolka motorového oleje a kontrolka kontroly motoru. Pokud je vozidlo v takovém stavu i nadále používáno, může dojít k zadření motoru a v nejhorším případě by mohlo dojít k zhasnutí motoru.

Prvek speciálního servisního programu:
Nová řada Mazda, která je navržena tak, aby nabídla jízdu Jinba-ittai (pocit jednoty s vozidlem) a ideální jízdní pozici, začala uvedením modelu CX-5 v roce 2012. Tyto produkty byly vyvinuty na základě filozofie vývoje zaměřené na člověka založené v rámci výzkumu lidského chování a vnímání, aby zajistila příjemný pocit z jízdy.
Tentokrát bychom byli rádi, aby si naši zákazníci mohli užívat každodenní jízdy s maximálním uplatněním nejnovější logiky řízení ve vozidle, které již bylo prodáváno.

Jak bude Mazda postupovat?

Váš autorizovaný opravce Mazda vymění podtlakové čerpadlo za upravené a zkontroluje tlak motorového oleje. Pokud vykazuje odpovídající tlak, znovu utáhne montážní matice vstřikovačů odpovídajícím momentem. V případě nesprávného tlaku vyčistí vnitřní část motoru a vymění sítko oleje a motorový olej.
A přeprogramuje řídicí modul pohonné jednotky (PCM) prostřednictvím upraveného kalibračního softwaru, aby bylo možné řídit elektrický proud/napětí, a to včetně následující řídicí logiky.

Přidání funkce diagnostiky poruch
Byla přidána funkce diagnostiky poruch turbodmychadla a podtlakového čerpadla brzd.
Je možné detekovat problémy s turbodmychadlem a podtlakovým čerpadlem.
Vysoce přesné řízení plnění DE
Zajištění zrychlení s velmi dobrou reakcí a „citlivé řízení“ v závislosti na použití pedálu plynu
Řízení frekvence přirozeného zvuku
Omezení klepání vznětového motoru.
Pouze pro vozidla s automatickou převodovkou: Zlepšení jízdních vlastností při couvání
Omezení odezvy motoru na použití akcelerátoru v poloze R s mírně sešlápnutým pedálem plynu, aby se zlepšilo řízení při pomalém couvání.
Pouze pro vozidla s automatickou převodovkou: Změna stavu i-stop po couvání
Po zvolení polohy R se funkce i-stop vypne, dokud nebudou splněny určité podmínky. Jízda v poloze D rychlostí vyšší než 5 km/h po dobu jedné minuty nebo při dosažení rychlosti 15 km/h. To má zamezit obtěžování řidičů nežádoucí funkcí i-stop při parkování na parkovišti, kde je třeba opakovaně popojíždět vpřed a vzad.
Použijte nejnovější kalibraci motoru za účelem dalšího zlepšení výkonnosti
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 12.05.2020 10:25, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 12.05.2020 09:01 (Svolávací akce kde Mazda přizn ...)


To jsou rozhodně zajímavé informace, sice ten popis je jak z nějakého strojového překladače. V podstatě by se Vás u vašeho problému týkaly záležitosti se vstřikovači, pokud by se to prokázalo, nicméně co jsem sáhodlouze popisoval výše platí a bohužel provoz zaměřený na co nejmenší spotřebu za každou cenu rovněž dlouhodobě vede k poškození motoru.
Myslím, že by žalobě musela předcházet expertýza, aby se odhalila přesná příčina problému. Jak jsem již psal výše, karbonizace motoru je s příchodem přímého vstřiku problémem napříč automobilkami a nemusí ani existovat objektivní problém, aby k ní docházelo.

Ještě bych řekl, že představa, že se Vám servis postará o auto je lichá, protože servis dělá úkony jen podle servisního plánu, a protože nemá auto pod dohledem trvale, tak co mu při předávce neřeknete, že se Vám nezdá, to nemusí odhalit.
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Utorok 12.05.2020 16:37, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 12.05.2020 09:01 (Svolávací akce kde Mazda přizn ...)


Musím říct že diskuze je to zajímavá, zvěsti o tom že poslední generace dieslu 2,2l nestojí za moc se dá na internetu něco najít, ale jestli je to tak, že fatální selhání motoru oddálí jenom pečlivý servisní plán s výměnou oleje po 10tis jsem nečekal, to spíš odpovídá sportovním autům které mají nepoměrně větší litrový výkon.

Jenom to ukazuje, že kromě Hondy Japonci dieslové motory zkrátka neumí.

Já bych se osobně na základě podkladů které máte, zkusil dohodnout přímo s importérem na kulanční opravě výměnou kompletního nového motoru, pokud je ten motor takový průser tak to importér nepochybně ví a třeba se na nějaké částce dohodněte.
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Utorok 12.05.2020 20:03, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: David V, 12.05.2020 10:25 (To jsou rozhodně zajímavé info ...)


A to je právě to v čem se neshodneme. Zaprvé k autu není návod na styl jízdy. Dle mého názoru je spousta aut kde styl jízdy řešit nebudete a motor bude v pohodě. Jestliže je to u Mazdy jinak tak by to mělo být uvedeno v manuálu a prodejce by měl klást důraz na to aby kupujícího, na tuto dle mě zásadní informaci jasně a srozumitelně upozornit. "takže pane kupující, auto Mazda je jiná než ostatní vozy, pokud s ní nehodláte jezdit trasy delší než 100km na jedno nastartování, nebo když nebudete kupovat to nejlepší palivo, nebo nehodláte měnit olej po 5-8tis km i když je v návodu servisní interval 20tis km a už vůbec se neopovažujte nechat po nastartování zapnutý start stop!!! Tak potom Vám náš vůz Mazda nemůžeme doporučit" Takhle nějak jsem pochopil Váš příspěvek. Mě totiž bylo při koupi sděleno něco naprosto jiného. A to že si kupuju nejlepší vůz který mi bude sloužit mnoho tisíc km a let s naprosto minimální údržbou a o tu se ještě postará náš špičkový servis. Takže se o nic nestarejte a jen jezděte.))) Dle mě to trochu zavání klamáním spotřebitele.
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Utorok 12.05.2020 20:10, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: ctverak, 12.05.2020 16:37 (Musím říct že diskuze je to za ...)

To je právě ten problém, importér o tom dobře ví a nereaguje. Uvádí že je to naprosto marginální problém několika individuí kteří neumějí jezdit s nejlepšími vozy Mazda. Zničili si svou neodborností a nešikovností nezničitelný motor a teď by chtěli po chudákovi importérovy každý nejlépe novou Mazdu,))
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Utorok 12.05.2020 22:51, Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 12.05.2020 20:03 (A to je právě to v čem se nesh ...)


Pane, já Vám ve všem rozumím, zejména rozčarování nad mými komentáři ohledně používání auta a neexistující "návod k jízdě". Ani nevíte, jak mě samotného mě to trápí, že dnešní doba povýšila lež na "optimistickou realitu", a to se hodně projevuje právě v automobilismu. Výrobci jsou nuceni používat mnohem složitější technologie, ale nechce se vyděsit zákazník, takže se mu nic neřekne a spoléhá se na to, že drtivá většina nových aut jsou firemní, které po dobu záruky fungují a pak se prodají do rukou nešťastníkům, jako jsem já nebo spousta přispěvatelů na těchto serverech. Občas se najdou jedinci, kteří si koupí nové auto soukromě a nehodlají je vyměnit za pár let, ale chtějí je na delší dobu a pokud si neprostudují nějaké informace, jak se vlastně k autu chovat, tak jej postupně, ve shodě s manuálem, zničí. To, že jste na tuto skutečnost nebyl upozorněn bohužel neznamená, že se tak neděje. Je to asi jako s oficiální čistotou elektrických aut, kde se velmi často objevuje "0", když se mluví o emisích, ačkoliv energetická náročnost výroby např. 18 kWh/100 km v elektrárně nebo přímo v autě se diametrálně neliší (globální pohled). Takže nesouhlasit se mnou můžete, ale hlavou zeď neprorazíte, takže pokud chcete autu prodloužit životnost, tak když už nic, tak alespoň tankujte aditivované palivo s vyšším cetanovým/oktanovým číslem, než je běžná norma a k tomu ještě skutečně deaktivujte ten stop start systém, protože ta úspora je nicotná a ochrana ŽP diskutabilní.
Zde na tomto serveru se řeší ojetiny a v poslední době mají všechny novodobé ojetiny jednoho společného jmenovatele, a to je karbon, který zadusil i Váš motor a bohužel jste k tomu nechtě přispěl.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Streda 13.05.2020 06:47, RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: David V, 12.05.2020 22:51 (Pane, já Vám ve všem rozumím, ...)


Ještě bych Davida doplnil v tom, že vámi zmiňované "výhradní používání paliva Shell" nic neřeší. Shell je jen značkové palivo, které zatím ve všech testech v ČR vychází jako lehce podprůměrné běžné palivo jen prodávané za "prémiovou" cenu.
reagovať
jannov
počet príspevkov21
dátum registrácie25.06.2016
Streda 13.05.2020 08:49, RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: Pavlik, 13.05.2020 06:47 (Ještě bych Davida doplnil v to ...)


Hoši, Vy se tady berete moc vážně. Nepochopili jste, že narážka na Shell bylo jen ta sarkastická poznámka uvedena do "ad absurdum" ? Prostě bych to ukončil tak, že tyto motory Mazda jsou uživatelsky nepřívětivé a úplně na nic. Bohužel v naší republice se s tím nic nedá dělat a tak by se lidé co si je chtějí pořídit měli varovat. Třeba by v salonech mohli kupujícímu předávat Vaši komunikaci zde. Vážně. Pokud by mi byli předány, informace co jste mi zde uvedli nikdy bych si Mazdu nekoupil. A to je asi celý problém. Já už mám vyřešeno. Zkusím zažalovat servis. Nic mě to nestojí a výsledek je 50 na 50. To bohužel nemohu doporučit ostatním napáleným. Motor nechám odkarbonovat u kamaráda v dílně za 2000 koupím nový koš sání za 4500 vyměním podložky pod vstřiky a auto dám dceři. Má nový řidičák tak ať ho používá na učení se jezdit. Snad ji ještě pár km vydrží. A já už jsem si objednal auto prémiové značky které jsem měl před úžasnou a bezporuchovou Mazdou, dali mi na něj za minimální obnos 200tis km záruku nebo 5 let. Tím je myslím má anabáze vyřešena a Mazdě zmar.))
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Streda 13.05.2020 09:11, RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 13.05.2020 08:49 (Hoši, Vy se tady berete moc vá ...)


Jestli se mohu zeptat, co jste objednal za prémiové auto? Ono třeba motory BMW nejsou poslední roky taky žádná hitparáda...
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Streda 13.05.2020 09:26, RE: RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: Pavlik, 13.05.2020 09:11 (Jestli se mohu zeptat, co jste ...)


Tipoval bych to na Mercedes.
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Streda 13.05.2020 09:40, RE: RE: RE: Mazda 2.2 diesel
citácia:
reakce na: jannov, 13.05.2020 08:49 (Hoši, Vy se tady berete moc vá ...)


Pokud je malý tlak oleje tak první odejde většinou turbo a následně hlava válce což je uložení vaček, případně vačka samotná a až následně to odnesou šály na klice, válce atd. ale to se pořád bavíme o tom že nějaký tlak oleje motor má, bez oleje je to pořadí jiné.

Nechci nějak zlehčovat práci mechaniků, ale upřímně za 2000kč se dekarbinizace motoru udělat nedá, je tam práce jak na kostele a i chemické přípravky stojí několik tisíc. Spíš bych přidal nulu a jste na reálné částce kdy se dá motor vyčistit + materiál ale pořád nemáte vyřešené turbo které bude určitě načaté a jestli vám začne turbo žhrát olej tak brzo zlikvidujete DPF což jsou další desetitisíce.
reagovať
1 2 3




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.