0
späť
 

diskuze k tématu: Mazda 323F (mrkačka)

kategórie zaradenia témy: poradna, servisní náklady, technické dotazy, japonská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 07:36, efko
jedno efko jsem teď prodal, bylo to BAčko z roku 96 a mohu potvrdit vysokou kvalitu. Motor je při předepsaných výměnách oleje úplně bez chyby. Za 4 roky provozu se mi akorát dost vlnily kotouče, které jsem musel stáčet. Jinak je to auto bez problémů, srdeční záležitost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 07:45, 10W40 plná syntetika?
to je nějaká novinka, neznám...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 08:14, MX3
Jako mlaďák, ne že bych byl starej, jsem měl MX3. O údržbě se jí ohlo jen zdát, prostě jsem jen jezdil. Po jistém čase byla nejčastější cesta k servisu. Bezva kočkolap, ale jelikož jsem jí nedal to co potřebovala, tak podle toho dopadla. Elektrika v háji ( z Warszawy domů se zblázněným alarmem, fakt zážitek ), vařila se jen když viděla kopec, no prostě pelešina. Šla do bazaru a kupodivu byla druhý den pryč a za týden jsem ji potkal s přimontovaným křídlem a chromovanou koncovkou. Prostě po těch letech chce auto údržbu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 08:22, Klasicky nedostatek japonskych aut: Hluk od podvozku
Pani tohle auto je snad starsi nez :) Ze prej vydrzi mozna i 300.000km? to neni nic extra, to vydrzi i starej Favorit:)pokud teda driv neschnije
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 08:46, RE: Klasicky nedostatek japonskych aut: Hluk od podvozku
David_Logins napísal:
Pani tohle auto je snad starsi nez :) Ze prej vydrzi mozna i 300.000km? to neni nic extra, to vydrzi i starej Favorit:)pokud teda driv neschnije
Mazda 323f vydrží i mnohem více. Udávaných 300 tisíc kilometrů mám osobně vyzkoušených. Je to hranice, kterou lze najezdit bez větších výdajů za opravy (zatím). Jinak znám několik efek, které mají natočeno přes půl milionu kilometrů a zatím se mají k světu
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 10:21,
Něco mi říká že dávat při plném rejdu plný kotel nebude dobrý nápad. Zadruhé, to co bude možná klapat asi nebudou kulové čepy ale homokinetické klouby.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 11:03, RE: Klasicky nedostatek japonskych aut: Hluk od podvozku
Petr - TipCars.com napísal:
Mazda 323f vydrží i mnohem více. Udávaných 300 tisíc kilometrů mám osobně vyzkoušených. Je to hranice, kterou lze najezdit bez větších výdajů za opravy (zatím). Jinak znám několik efek, které mají natočeno přes půl milionu kilometrů a zatím se mají k světu
Jen chci upozornit na jednu věcičku, se kterou jsem se náhodou setkal v servisu. Teď, v době stále rozsvícených světel, musí mrkačka mít oči stále otevřené. Do servisu vedle mě přijela 323 s polootevřenými světlomety. Můj dvorní mechanik mi pak povídal, že je to již tuto zimu třetí 323 se stejným problémem. Jinak ovšem mé sousedce v ulici jezdí 323 stále parádně a jak říkal autor Tipcarsu, bezproblémové autíčko na každodenní dojíždění do práce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 11:22, Spotřeba a úniky oleje
Mám R19 rok 1992 a najeto 10 000km bez úniku a spotřeby oleje. Ubylo jen 0,5litru. leju 10w40 a motor olej nežere a to je tam od min do max 2l oleje. Celkem 6. Takže nemám ztrach.
Mám 1,8 54kw a najeto 150 000km.

Chtěl bych na podzim ale mazdu 323 f rok 98, (BA) 1,3 nebo 1,5 ale bojím se spotřeby oleje.
Jak je teda na tom?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 12:09, Olej Castrol Magnatec
Docela me zarazilo, jak nedavno tady byla diskuze o olejich, a tam prave zancka Castrol byla bita, ze nema vlastni vyrobnu ze jen kupuje, ze je draha a zdaleka neni kvalitni a tady naopak doporucuji magnatec, ze je vyborny pro tento motor, tak uz nevim v cem je tedy pravda. V diskuzi o olejich, kdyz nekdo rekl, ze pouziva magnatec, tak se do nej vsici pustili jak je to olej na hovno a jak je drahej a ze to koupi jen debil, tak ted opravdu nevim, co si o magnatecu mam myslet
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 12:51, RE: Olej Castrol Magnatec
mufik.martin napísal:
Docela me zarazilo, jak nedavno tady byla diskuze o olejich, a tam prave zancka Castrol byla bita, ze nema vlastni vyrobnu ze jen kupuje, ze je draha a zdaleka neni kvalitni a tady naopak doporucuji magnatec, ze je vyborny pro tento motor, tak uz nevim v cem je tedy pravda. V diskuzi o olejich, kdyz nekdo rekl, ze pouziva magnatec, tak se do nej vsici pustili jak je to olej na hovno a jak je drahej a ze to koupi jen debil, tak ted opravdu nevim, co si o magnatecu mam myslet
Nic nám nebrání pustit se i do autora tohoto článku!)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 13:26, RE: Spotřeba a úniky oleje
michalcj napísal:
Mám R19 rok 1992 a najeto 10 000km bez úniku a spotřeby oleje. Ubylo jen 0,5litru. leju 10w40 a motor olej nežere a to je tam od min do max 2l oleje. Celkem 6. Takže nemám ztrach.
Mám 1,8 54kw a najeto 150 000km.

Chtěl bych na podzim ale mazdu 323 f rok 98, (BA) 1,3 nebo 1,5 ale bojím se spotřeby oleje.
Jak je teda na tom?
Zdar, za prvé efko BA se nedělalo s motorem 1.3 (ten měly jen krátké hatchbacky, tzv. "bobíky", a myslim, že i sedany, ale verze F ho neměla). Každopádně motory 1,3 a 1,5 spotřebou oleje nijak netrpí, to se může týkat akorát motorů 1,8 a 2,0 V6. Vyjímky pochopitelně existují. Ovšem dopředu upozoňuji, že motor 1,5 s 65kW je do poměrně těžkého efka (okolo 1100-1200kg) relativně slabý, i když znám dost kluků, kteří jsou s ním spokojení. Já osobně mám dvoulitr V6 a nic slabšího než 1,8 s 84kW bych nechtěl. Každopádně není nic lepšího, než si to osobně vyzkoušet.
Jinak všechny zájemce odkazuji na fóra www.323f.cz/forum a www.mazda-fast.com/forum kde se můžete dočíst spoustu věcí a zbytek Vám rádi poradíme.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 13:27, RE: Olej Castrol Magnatec
mufik.martin napísal:
Docela me zarazilo, jak nedavno tady byla diskuze o olejich, a tam prave zancka Castrol byla bita, ze nema vlastni vyrobnu ze jen kupuje, ze je draha a zdaleka neni kvalitni a tady naopak doporucuji magnatec, ze je vyborny pro tento motor, tak uz nevim v cem je tedy pravda. V diskuzi o olejich, kdyz nekdo rekl, ze pouziva magnatec, tak se do nej vsici pustili jak je to olej na hovno a jak je drahej a ze to koupi jen debil, tak ted opravdu nevim, co si o magnatecu mam myslet
Spíš co si myslet o některých diskutujících
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 17:04, RE: Olej Castrol Magnatec
edmund napísal:
Spíš co si myslet o některých diskutujících
Jenze i pan Vaculik, ted jsi ale nejsem jisty jestli primo on, ale ten kro psal ten clanek na oleje, tak rypal do Castrolu a zvlaste do magnatecu, a ted zjistim, ze ho pouziva vesele do mazdy a je maximalne spokojen
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 17:49, RE: Olej Castrol Magnatec
mufik.martin napísal:
Jenze i pan Vaculik, ted jsi ale nejsem jisty jestli primo on, ale ten kro psal ten clanek na oleje, tak rypal do Castrolu a zvlaste do magnatecu, a ted zjistim, ze ho pouziva vesele do mazdy a je maximalne spokojen
Tak takovou mrkačku má kámoš asi 4 roky a a větší držák jsem ještě neviděl. Je to absolutní lajdák a antitalent na auta. Žadný servis, auto pořád venku, nejsem si jistý, jestlki vůbec někdy měnil olej. Auto jede pořád a a kupodivu nikde nic netluče, pravda výfuk je někde děravý, ale jinak v poho.

Dneska je to už stará vržda, ale pořád je to pro mě typická ukázka Japonské preciznosti. Auto má najeto asi 260 000km a je to prostě nezmar. Závady typu zkroucené kotouče, zanesená zdvihátka, prorezlé výfuky u Mazdy podepisuji, ale to je problém většiny starších japončíků, ale nejen nich.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 21:11, RE: bez předmětu
SY35 napísal:
Něco mi říká že dávat při plném rejdu plný kotel nebude dobrý nápad. Zadruhé, to co bude možná klapat asi nebudou kulové čepy ale homokinetické klouby.
To se asi pan Šikl spletl a těma kulovejma čepama. To ví i moje žena že to cvakají homokyneťáky na poloosách. A cvakají skoro u všech. Kdysi měl táta mrkačku a já až jsem dospěl , jsem si koupil novější efko r. v. 96. U všech těchhle staších mazd je to to samý. Vejfuk, cvakající poloosy, cvakající hydroštely (teda aspoň u mý 1,8 16v 84 kw) a zvlněný kotouče.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 26.03.2007 23:52, RE: bez předmětu
Vepř napísal:
To se asi pan Šikl spletl a těma kulovejma čepama. To ví i moje žena že to cvakají homokyneťáky na poloosách. A cvakají skoro u všech. Kdysi měl táta mrkačku a já až jsem dospěl , jsem si koupil novější efko r. v. 96. U všech těchhle staších mazd je to to samý. Vejfuk, cvakající poloosy, cvakající hydroštely (teda aspoň u mý 1,8 16v 84 kw) a zvlněný kotouče.
Však také 323, verze BJ už hydroštely nepoužívá, u BA je nemá 1,5. Krtomě Mazdy na ně dost trpí vozy BMW. ono někdy i při pravidelných výměnách oleje hydroštel odejde.((
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 11:15, Olej 5W-30
Koukam, ze mytus o "hustote" oleju pretrvava i mezi redaktory. Zazni to tady uz po nekolikate, ale za provozni teploty maji preci oleje 5W-30 i 10W-40 hustotu (pokud se tomu tak da rikat, jedna se totiz o viskozitu) naprosto stejnou. Tak nevim, jak muzu 5W-30 "prosakovat" a 10W-40 ne....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 15:26, RE: Olej 5W-30
Dan napísal:
Koukam, ze mytus o "hustote" oleju pretrvava i mezi redaktory. Zazni to tady uz po nekolikate, ale za provozni teploty maji preci oleje 5W-30 i 10W-40 hustotu (pokud se tomu tak da rikat, jedna se totiz o viskozitu) naprosto stejnou. Tak nevim, jak muzu 5W-30 "prosakovat" a 10W-40 ne....
Nee, stejnou "hustotu" (správně viskozitu) za provozní teploty mají oleje 5W-40, 10W-40 a 15W-40, čili ty, který mají shodné to druhé číslo. První číslo zase určuje "hustotu" oleje za studena.
Ve skutečnosti je sice ještě trochu složitější, ale jako orientační měřítko to stačí.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 17:46, RE: Olej Castrol Magnatec
mufik.martin napísal:
Docela me zarazilo, jak nedavno tady byla diskuze o olejich, a tam prave zancka Castrol byla bita, ze nema vlastni vyrobnu ze jen kupuje, ze je draha a zdaleka neni kvalitni a tady naopak doporucuji magnatec, ze je vyborny pro tento motor, tak uz nevim v cem je tedy pravda. V diskuzi o olejich, kdyz nekdo rekl, ze pouziva magnatec, tak se do nej vsici pustili jak je to olej na hovno a jak je drahej a ze to koupi jen debil, tak ted opravdu nevim, co si o magnatecu mam myslet
pokud dnes "odbornik" pise vazne o polosyntetice a syntetice, tak je jeho odbornost docela napovazenou. Nicmene u pana Sikla jsou takove excesy standardem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 27.03.2007 21:17, RE: Olej Castrol Magnatec
Gravedigger napísal:
pokud dnes "odbornik" pise vazne o polosyntetice a syntetice, tak je jeho odbornost docela napovazenou. Nicmene u pana Sikla jsou takove excesy standardem.
Spousta lidí žilo, nebo žije v omylu, že plná syntetika je jen 5W-40, že polosyntetika je 10w-40 a že minerál je 15w-40. Tyto údaje vyjdřují, jak tady správně zaznělo viskozitu a ne to, jestli je syntetika, nebo minerál. Oby tipy olejů mohou mít stejnou viskozitu. Hledí se na ně pouze podle prostředí, případně podnebí,kde se používá. Většina moderních vozů má od výrobce předepsanou viskozitu 5W-40 a pnou syntetiku. Myslím,že v našem podnebí je to tak akorát, co se viskozity týče. Slyšel jsem, že v současné době jsou již oleje minerální, které jsou někdy i kvalitnější, než syntetické. Osobně používám full syntetic.
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.