Přemýšlel jsem nad tím a řekl bych ale, že myšlenka tohoto je v tom, že mám-li na přední nápravě méně vzorku, než na zadní nápravě, tak akvaplaning předních kol nastane při nižší rychlosti než kol zadních. Kdežto v opačném případě - vzorek předních kol větší než vzorek zadních kol - tak akvaplanink zadních kol může nastat ve chvíli, kdy přední kola ještě "drží" na cestě. A troufám si trvdit, že skoro nikdo z nás akvaplaning pouze zadních kol při jízdě přímým směrem nedokáže rozpoznat (předpokládám přední náhon tak jak jej má 95 procent aut). Když pak ale potřebuji zabočit, hrozí nebezpečí smyku zadních kol ikdyž přední ještě drží. Takhle si já vysvětluji, proč nám servisy nové pneu doporučují dozadu. Prostě ojetá kola vepředu člověku ani nedovolí vyvinout vyšší rychlost pro něj nebezpečnou. Ojetá kola na zadní nápravě ano a na vodě se aquaplanink zadních kol projeví až budete potřebovat zabočit a pak už může být na brzdění i pozdě.
Přemýšlel jsem nad tím a řekl bych ale, že myšlenka tohoto je v tom, že mám-li na přední nápravě méně vzorku, než na zadní nápravě, tak akvaplaning předních kol nastane při nižší rychlosti než kol zadních. Kdežto v opačném případě - vzorek předních kol větší než vzorek zadních kol - tak akvaplanink zadních kol může nastat ve chvíli, kdy přední kola ještě "drží" na cestě. A troufám si trvdit, že skoro nikdo z nás akvaplaning pouze zadních kol při jízdě přímým směrem nedokáže rozpoznat (předpokládám přední náhon tak jak jej má 95 procent aut). Když pak ale potřebuji zabočit, hrozí nebezpečí smyku zadních kol ikdyž přední ještě drží. Takhle si já vysvětluji, proč nám servisy nové pneu doporučují dozadu. Prostě ojetá kola vepředu člověku ani nedovolí vyvinout vyšší rychlost pro něj nebezpečnou. Ojetá kola na zadní nápravě ano a na vodě se aquaplanink zadních kol projeví až budete potřebovat zabočit a pak už může být na brzdění i pozdě. Davide kdybys ty zimní kola měl opačně než popisuješ, na konci příspěvku, zadek ti nikdy neustřelí, protože díky sjetým předním pneu bys jel vědomně celkově pomalejí/opatrněji. A to je ten důvod.Je třeba brát v potaz i to, že jsou řidiči a řidiči. Tipuji, že všichni co tu chodíme a čteme, tak se s takovou situací dokážeme vypořádat a víme co se a hlavně proč s autem děje. No a pak je tu druhá skupina řidíčů typu " jsem rád že jedu a dojedu" kteří by při smyku nebo uklouznutí kol byli vcelku v háji. Pro ty tato servisní doporučení jsou vhodná a věřím, že z opatrnosti je i akceptují. Petr
Přemýšlel jsem nad tím a řekl bych ale, že myšlenka tohoto je v tom, že mám-li na přední nápravě méně vzorku, než na zadní nápravě, tak akvaplaning předních kol nastane při nižší rychlosti než kol zadních. Kdežto v opačném případě - vzorek předních kol větší než vzorek zadních kol - tak akvaplanink zadních kol může nastat ve chvíli, kdy přední kola ještě "drží" na cestě. A troufám si trvdit, že skoro nikdo z nás akvaplaning pouze zadních kol při jízdě přímým směrem nedokáže rozpoznat (předpokládám přední náhon tak jak jej má 95 procent aut). Když pak ale potřebuji zabočit, hrozí nebezpečí smyku zadních kol ikdyž přední ještě drží. Takhle si já vysvětluji, proč nám servisy nové pneu doporučují dozadu. Prostě ojetá kola vepředu člověku ani nedovolí vyvinout vyšší rychlost pro něj nebezpečnou. Ojetá kola na zadní nápravě ano a na vodě se aquaplanink zadních kol projeví až budete potřebovat zabočit a pak už může být na brzdění i pozdě. Davide kdybys ty zimní kola měl opačně než popisuješ, na konci příspěvku, zadek ti nikdy neustřelí, protože díky sjetým předním pneu bys jel vědomně celkově pomalejí/opatrněji. A to je ten důvod.Je třeba brát v potaz i to, že jsou řidiči a řidiči. Tipuji, že všichni co tu chodíme a čteme, tak se s takovou situací dokážeme vypořádat a víme co se a hlavně proč s autem děje. No a pak je tu druhá skupina řidíčů typu " jsem rád že jedu a dojedu" kteří by při smyku nebo uklouznutí kol byli vcelku v háji. Pro ty tato servisní doporučení jsou vhodná a věřím, že z opatrnosti je i akceptují. Petr
. Co je platný, že se vyhnu, když potom pokračuju nekontrolovaně do prde.e? Ony ty stopy po haváriích dost často vypovídají o tom, že prvotní problém se podařilo zvládnout, ale rozhozením auta následovaly akty méně kontrolované - tzv od pangejtu k pangejtu.
. Co je platný, že se vyhnu, když potom pokračuju nekontrolovaně do prde.e? Ony ty stopy po haváriích dost často vypovídají o tom, že prvotní problém se podařilo zvládnout, ale rozhozením auta následovaly akty méně kontrolované - tzv od pangejtu k pangejtu.
. Co je platný, že se vyhnu, když potom pokračuju nekontrolovaně do prde.e? Ony ty stopy po haváriích dost často vypovídají o tom, že prvotní problém se podařilo zvládnout, ale rozhozením auta následovaly akty méně kontrolované - tzv od pangejtu k pangejtu.
. Ten anti aquaplaning efekt tam bude prakticky stejný, totiž žádný
. Ale kdo chce kam... Kdysi (snad) tady byla tabulka, jak si vedou gumy na vodě při stejné rychlosti ale různé hloubce dezénu. Docela poučný. Když vidím, co vozí překupníci kámošovi do pneuservisu, a ono se to prodá
, tak se mi ježí chlupy na těle. Ale pokud bude poptávka a limit defacto nijaký, tak to pokvete...
, tak se mi ježí chlupy na těle. Ale pokud bude poptávka a limit defacto nijaký, tak to pokvete...