0
späť
 

diskuze k tématu: koupě prvního auta

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Pondelok 06.07.2020 10:34, koupě prvního auta
Ahoj,
nastal pro mne čas nákupu prvního vozu. Protože jsem v oblasti automotive naprosto neznalý a nezkušený, pečlivě jsem prostudoval doporučení jak postupovat, nicméně mám stále několik otázek a budu rád, pokud mi někdo dokáže nejasnosti trochu objasnit.

1) Před koupí auto do servisu, nejlépe autorizovaného.

Ano, to dává smysl, dokud to člověk skutečně nezkusí realizovat. Je velmi složité najít shodu volný termín v servise, kdy vám udělají prohlídku na počkání a volnem prodejce(pokud je vůbec ochotný), který auto do servisu odveze. I tak to často zabere klidně i 2 týdny. Jaké jsou vaše zkušenosti?

Je vhodná alternativa dát vůz na prohlídku STK/EMS místo servisu?

Je dostatečná prohlídka technicky fundovanou osobou na místě prodeje, pokud tedy bude mít přístup k podvozku vozu?

Veřili byste prohlídce zajištěné prodejcem? Např.nechat si dát protokol prohlídky jako přílohu smlouvy?

2) Hodně se řeší benzín/diesel a typ motoru, ale má to smysl u 7-10 let starého vozu?

U nového vozu tuto polemiku chápu, ale pokud u ojetého vozu rozhoduje technický stav, není lepší vzít motor v lepším stavu, byť jde o kritizovanou motorizaci? Asi každý motor po 200 tisích kilometrech bude potřebovat generálku.

3) Lak

O tomto se moc nepíše. Jaké jsou typy vad? Viděl jsem 3 vady - odlupování, bublinky a jakoby hustě nastříkaná, "stečená" barva v jednom místě. Jak moc je to velký problém? Co se s tím dá/má dělat?

4) Auto po kuřákovi

Šli byste do toho?

5) Co byste poradili zkontrolovat ohledně technického stavu, pokud je kupující úplný laik a téměř ne-motorista?





Byť jsem se tomu chtěl původně vyhnout a omlouvám se, ale nedá mi to a stejně se musím zeptat: Jako auto koupit?

Auto na víkendy, delší cesty, dálnice, nájezd do 10k ročně. 2 dospělí, 2 malé děti. Priorita je komfort jízdy - dostatek prostoru, příjemný interiér, nízká hlučnost. Nižší střední třída(nechci "loď"), ne kombi, ale slušný kufr, rozumná spotřeba. Cena cca 100 tisíc. Limit je 150, ale chci mít rezervu na opravy a překvapení.

Zatím mi vychází nejlépe Megane III nebo Cruze(trochu punk volba?) v poměru cena/výkon. Alternativy?


Díky!
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 06.07.2020 17:04, RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 06.07.2020 10:34 (Ahoj,nastal pro mne čas nákupu ...)

Ahoj, věc se má tak, že se nedá úplně věřit ničemu, dokonce u dealera může jít o "ohnuté" auto Takže je dobré mít kamaráda nebo firmu, co tomu rozumí a co z toho nijak neprofituje Emise můžou prozradit hodně, takže jestli je možnost stojí za to. Pak diagnostika, také může prozradit něco nekalého. Cebia trošičku ukáže průběh provozu(podezřelé skoky v nájezdech už varují).
Auto důkladně projet a to i na dálnici, všímat si vibrací, nesouvislého tahu při akceleraci, vibrací pedálů, teploty chlad. kapaliny. Po příjezdu nechat vůz pět minut na volnoběh a sledovat, co se děje - kolísání otáček, přehřívání chlad. kapaliny? Pak na ten zvedák a hledat kapání oleje(vůz bývá před prodejem umytý wapkou). Podívej se kolem motoru na hadice s chlad. kapalinou - usazeniny by tam neměly být.

Renault Megane Grandtour III má povedené diesly 1.5 DCI, ale ty budou ve tvé cenové relaci už před investicí(zpravidla vstřiky), ostatní díly jsou odolné. Ten motor mám rád, protože je naladěný dobře i do města i na dálnici, neduní, neřve a umí jezdit do 6l celkově.
V benzínu mám základní 1.6 74kw a ten nemůžu doporučit na dálnici - od 110km/h je nepříjemně hlučný. Naopak silnější 81kw s 6kvaltem mi připadá cekově lepším motorem. Ale budeš jezdit za 7l, méně jen na okreskách s klidnou nohou.
Megane III má pár slabůstek - pružiny(ber KYB, originál jsou moc měkké), lupání pantů dveří(dá se vyměnit plastová pojistka dveří), zatékaní do plastové podlahy kufru(přetěsnit a je klid). U benzíňáků se ozve spojka do 200tis.km, já si dal Sachs, protože vydrží hodně a je příjemné "měkká". Dětem trochu vadí, že mají malé okna a jsou utopené v kabině, v tom je Fluence lepší, ale nemá kufr
Abych nepsal romány u mého M3 kombi se mi líbí:
+ Pohodlné sedačky
+ Pohodlný podvozek, snese i ostřejší jízdu bez reptání
+ Nerezne, ber metalízu, je to lepší lak
+ Sehnatelný levně v dobré výbavě(6xairbag, ESP, ASR, klima beru jak základ)
+ Zkus sehnat variantu se složitelnou spolujezdcouvou sedačkou - pak převezeš 2,5m desky
+ Snesitelné audio
+ Přes dálkové se zamnkou nejen dveře ale i okna
+ Starování tlačítkem
+ Pedály a řízení jdou lehce
+ Dobrý rejd, beru raději do města, než Rapid.
+ V dobré barvě stále neotřelý dizajn


- Cruze neznám, ale určitě si projeď VW Golf V 1.6 MPI a ještě lépe VW Golf VI 1.4/1.6MPI, to jsou za mě nejlepší kombíky do 150tis.kč. Skvělé jsou i Focusy II facelift 1.6 Ti-VCT, kde bych hledal poslední ročníky ve vyšší výbavě.
V dieslech nemám přehled, chlapi tu snad napíšou více
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Streda 08.07.2020 13:26, RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: BobanHTP, 06.07.2020 17:04 (Ahoj, věc se má tak, že se ned ...)


Ahoj,
díky za reakci.

S tím nákupem je to právě problematické - všichni známí jsou stejně technicky (ne)zdatní jako já a řeší to nákupem nového vozu.

Když já otevřu kapotu, vidím jen změť hadiček a poskakující kus hmoty. Domluvit servisní prohlídku je velmi obtížné, viz. můj příspěvek.

Stejné je to s testovací jízdou. Za sebou mám zatím 1 testovací jízdu z AutoEsa - 300m po zaplněné jižní spojce a přes lokální silničku zpět, kolečko do 10 minut. Ono, já stejně rozeznám jen pohyb vpřed a vzad :)

Megane mi tam vychází nejen podle příjemné ceny, ale přesně podle tvého popisu - jen nechci kombi. Jediného co mi tam vadí je zpřevodování u benzínového motoru, které točí vysoké otáčky při jízdě na dálnici a to i u 81kw verze.



Golf...tam jsem dost nejistý, přijdou mi jako rizikové(z pohledu koupě) a interiér zastaralý.

Za 120-130 tisíc bych už mohl mít Focus III. Určitě ho v hledáčku mám, jen mi přijde už poměrně malý uvnitř.



Měl bych ještě pár doplňujících otázek:

6) cena servisu

Procházel jsem nějaká srovnání a pokud vyřadím "premiové" značky, přišlo mi to jako +/- všechno stejné. Něco je dražší, něco levnější a vždy je to pak druhovýroba nebo neoriginální díly. Má smysl to nějak řešit?

7) ťuknutá auta

Auta po 8 letech a +150 tisích kilometrech mají leccos za sebou a nedělám si iluze. Co takové menší nehody jako nedobrždění - výměna chladiče, světla, nárazník, blatník?

Je každá pojistná událost, kde se mění díly, vyjma např. skel., riziková? Jsou i menší nehody rizikové např. z pohledu hnutí konstrukce, přelakování nebo tak něco? Dá se odhanout, které "bourané" auto brát a které ne?

8) po-prodejní servis

Kolik počítat na servis po prodeji? Má smysl dělat něco jako GO motoru pro jistotu?


Díky!
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Streda 08.07.2020 15:03, RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 08.07.2020 13:26 (Ahoj,díky za reakci.S tím náku ...)


Pokud tomu nerozumis, opatri si kvalifikovanou pomoc. Vezmi auto do sveho servisu (libovolny sikovny neznackovy) at Ti povi jak to vidi. I kdybys v okoli vybral nahodne, kde zrovna budou mit volnou zdviz/cas, stale lepsi nez nic.
Dale na to existuji firmy jako napr. https://www.autoaz.cz/ (sorry za reklamu, ale fakt z toho nic nemam )
Rozhodne nechod do zadnyho bazaru kupovat neco sam. Akorat koupis plivu. Vetsina aut na trhu ma nejakou alespon mensi vadu. A riziko koupe prusvihu je velke.

Ad tukance. Pochopitelne drobne tukance nevadi. Ale to musi nekdo posoudit, jak moc to bylo. Jsou na to portaly typu cebia, carvertical apod. Pokud ta skoda tam bude videt. Ale nejlepsi je i tak prohlidka na miste. Dulezite je, aby nebyli zasazeny nosne casti a pripadna elektronika, svazky apod... to pak nekdy rado zlobi.

Na servis po prodeji u normalni auta tak 10kKc. Ale v pripadne komplikaci/smuly pocitej klidne i vice.
Behem prvnich 5 let provozu do vozu investujes cca. az 1/2 jeho hodnoty pokud ho budes vyuzivat. Pokud bude stat hodne pred barakem, muze to byt mene.

Ad GO motoru. Zapomen na neco takoveho. Generalky se dneska delaji jen u specilanich motorizaci, ktere nejdou nikde sehnat. Napriklad veterani, sportovni vozy.
Ceny GO budou v radech 30-60-xx tis. Kc. U bezne sorty se meni motory, coz vyjde levneji. Samo musi byt rozumny zdroj, ale slusny servis by si mohl vedet rady.
Ty kupujes slusnou ojetinu, takze nic takoveho snad potrebovat nebudes, ale je zodpovedne, ze s tim pocitas. Rozhodne ale nenech zbytecne delat nejake "GO pro jistotu" na funkcnim motoru. Kdyz to maka, nesahat na to zbytecne. Vetsina otevrenych motoru uz nemusi byt 100% jako predtim... Pokud mas pocit, ze tebou vyhlednuty exemplar potrebuje GO, nech ho byt. Usetris.

Dobry vyber preji.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 08.07.2020 15:06, RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 08.07.2020 13:26 (Ahoj,díky za reakci.S tím náku ...)


Je to přesně tak. poučky na internetu jsou fajn, dokud se je člověk nesnaží realizovat, pak se mu stane, že když už se nějaké to aut domluvené prohlídky dočká, pak to není to pravé, protože ta pravá jsou rychle pryč.
Řešení je pak spíše hledat auta v soukromé inzerci, kdy člověk jednak pozná majitele a jednak si termín prohlídky může domluvit a licitace na téma servis pak je indikací, jestli o auto mít zájem, či nemít.
Lehce ťuklý auo je jaky dobrá cesta, jak ušetřit prachy, ale většinou to funguje tak, že když někdo lehce ťukne auto, tak ho prodává, jako nehavarovaný, a když už ho nabízí, jako lehce ťuklý, tak je to na hranici totálky a paradoxně fotodokumentace nehody se někde ztratila.
Za 100 tisíc to chce:
a) do bazaru sehnat člověka, co ví, kam se podívat, kam šáhnout, co si poslechnout a nechat si 50 bokem a bude to v klidu
b) domluvit si ze soukromé inzerce auto k přistavení na zvedák v servise, kde to zanjí, udělat emise, či lépe tlaky ve válcích), ale až poté, co se auto zvenčí opticky "líbí" spáry běží spolu, jsou rovnoměrné, nejsou různě flekaté různé části, motor běží vyrovnaně, nezakopává a kupříkladu benzín s Euro IV by neměl smrdět. To proto, aby člověk zbytečně neplatil prachy za něco, co už na začátku se mu nezdá. A bokem si nechat 50 tisíc a bude to v klidu.

Na Cruze se kdysi docela pěly ódy, jako na low-cost Opela. Sdíli spolu nějakou techniku a z motorů bych doporučil velice spolehlivou 1.8. Problémem může být 3-prostorová karoserie, protože verze HTB mi přijde dost malá a auto tím utrpělo. Kdyby udělali liftback, tak by to byla ideální volba. Psali tehdy o odolném podvozku a celkově robustním autě, takž proč ne, když bude v dobrém stavu a bude 50 tisíc bokem, tak lze....
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Streda 08.07.2020 15:07, RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 06.07.2020 10:34 (Ahoj,nastal pro mne čas nákupu ...)


"Asi každý motor po 200 tisích kilometrech bude potřebovat generálku."

Jak ktery. Vyhni se problemovym motorizacim a 200 tis. rozhodne nemusi byt duvod motor nejak resit. Na svem starem aute mam pres 300 tis. Km a stale rozumne funguje.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Nedela 12.07.2020 11:31, RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 06.07.2020 10:34 (Ahoj,nastal pro mne čas nákupu ...)


Ahoj,
tak nakonec vyhrál Citroen C4 II.

Megane je rozumná volba po ekonomické stránce a je to i poměrně hezký ridičský zážitek - auto je trvdé, drží na silnici, ale pro rodinné cestování se mi zdá prostornější, měkčí a pohodlnější Citroen lepší volbou.

Jakou motorizaci C4 II byste doporučili?

Zatím jsem měl možnost vyzkoušet 1.6 benzín a auto mi přišlo velmi příjemné. Má smysl 1.4, když je prakticky za stejné peníze?

Zaznamenal jsem tam jen menší podivnosti:

1) při rychlosti cca 120km/h se začal velmi silně cukat volant, tak silně, že dál bych s tím určitě jet nechtěl

2) Když jsem dojel a auto běželo na volnoběh, přišlo mi, že zvuk morotu nebyl "úplně čistý". Nevím jak to lépe popsat :( Nemohu říct, že by to vyloženě nějak klapalo či rachtalo, bylo to jemné a dost možná se mi to i zdálo...

3) Když prodejce auto parkoval, při jízdě na zpátečku se ozýval dost hlasitý šramot :(

4) auto má minimálně měněnou kapotu, to jsem poznal i jako laik a bohužel o tomto stavu buď prodejce nevěděl nebo mě na to neupozornil. Navíc, na okraji kapoty jsou "shluky" barvy.



@Driver79

Díky za tip na autoaz. Pro mou cenovou hladinu mi jejich služba přijde dost drahá, ale nasměrovalo mě to správný směrem. V pondělí zkusím někoho najmout na prohlídku vyhlídnuté C4.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1040
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 13.07.2020 08:24, RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 12.07.2020 11:31 (Ahoj,tak nakonec vyhrál Citroe ...)


On mě někdo doplní, ale pokud se nepletu, tak v druhé generaci C4 jsou benzíny pouze Vti a Thp vyvinuté ve spolupráci s BMW a o těch se rozhodně nedá říct, že jsou spolehlivé, robustní nebo odolné...
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Pondelok 13.07.2020 09:11, RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 12.07.2020 11:31 (Ahoj,tak nakonec vyhrál Citroe ...)


Ahoj,

jiz dle Tvehgo laickeho popisu ma to auto tolik chyb, ze bych utikal.
I v Tve cenove kategorii musi jit s trochou trpelivosti a zkusenosti nalezt solidni ojetinu.
Neutracej sve penize za vrak a sver se do pece AutoAZ. A to i z hlediska tech motoru v C4 -THP/VTI jak pise Koobas. Ty THP jsou vyhlaseny na problemy. ALe kluci z AUtoAZ to uz proste vi. A bud si s tim poradi (mereni tlaku, poud to auto bude stat za to), nebo Ti proste za Tvuj rozpocet najdou funkcni auto. A ne aby bylo viditelne strikane a melo zavady rozeznatelne laikem na prvni zkusebni jizde. Skoro si rikam, ze budto milujes dobrodrzstvi, nebo jestli nas tak trosku netrollis.

Skoro si rikam, ze v Citroenu poslednich let bude mozna jistejsi jit po nafte.

V Tvem pripade penize za AutoAz nebudou vyhozene.
Nebo napis odkud jsi a pokud se to nejak vyjimecne potka, snad bych nasel nejaky cas Ti s tim pomoci. Mam to jako takovy obcasny obskurni konicek a trenink.

Hodne zdaru.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Pondelok 13.07.2020 09:37, RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: KoobaS, 13.07.2020 08:24 (On mě někdo doplní, ale pokud ...)

Ano, jde o VTI. Nikde jsem však nenašel, že by byl motor nějak zvlášt nespolehlivý. Je o motor s nepřímím vstřikováním, jen občas může být problém s přesuvníkem.

Jaký motor splňující EURO6 je spolehlivý, robustní a odolný...?
reagovať
Driver79
počet príspevkov130
dátum registrácie20.11.2014
Pondelok 13.07.2020 10:17, RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 13.07.2020 09:37 (Ano, jde o VTI. Nikde jsem vša ...)


VTI bude asi vic v pohode. THP nema dobrou povest. Zbytek motoru na C4 (nafty) nemam bohuzel vubec v oku.
Zkonzultuj nejaky citroen servis ohledne VTi a pokud bych mel neco brat, spis ten. Presuvnik snad bude resitelny...
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Pondelok 13.07.2020 10:26, RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: Driver79, 13.07.2020 09:11 (Ahoj,jiz dle Tvehgo laickeho p ...)

...to je to tak zlé?

Jde o 8-9 let staré auto, samozřejmě, že nebude ve 100% stavu a bude někde něco stříkané, něco bude chtít opravit. Co se týče cukání volantu, to mohou být jen pneumatiky. Při jízdě v menší rychlosti nebo brždění auto drželo směr a nikam netáhlo.

Jde stále jen o můj laický popis a je dost dobře možné, že to zní hůř než to ve skutečnosti je. Proto jsem uvítal odkaz na autoaz. Nemyslím, že by to byly vyhozené peníze, ale 5000,- mi přijde za prohlídku dost, když jiní udělají to samé za polovinu i méně, a to včetně autorizovaného servisu - zejména s přihlédnutím k mému rozpočtu.

Co se týče výběru auta, možná mám špatně nastaven rozpočet a auto, které hledám.

Já sice chápu, že ideální je motor s maximální jednoduchostí, ale je třeba si přiznat, že tato kategorie prostě vymírá a s rostoucím rokem výroby(a nároky na emise a spotřebu) je takových motorů méně a méně.

Za mě, mám tedy 2 možnosti - buď sáhnu po starším modelu, který sice bude mít jednodušší motor(viz. má původní volba Megane), ale kromě motoru bude mít své další problémy a nedostatky nebo se smířím s tím, že u motoru bude riziko o něco dražší opravy motoru, ale budu mít další benefity novějšího.

O HDI jsem uvažoval, jen mě trochu odradili piezo vstřikovače, které jsou na výměnu velmi nákladné a obecně nemám důvěru k dieslům s neurčitým/vysokým nájezdem. Možná se ojetých dieslů bojím zbytečně? Tady mi přišla bezpečnější varianta s benzínem. Pokud C4 tak s jakým dieslem? BlueHDI(SCR katalyzátor) už nebrat?

Byť je výběr motoru zásadní parametr, není jediný a byť jsem laik, tak nějak chápu, že jednoduché, bytelné a spolehlivé auta jako dřív se prostě už nedělají a budu muset dělat kompromisy.

Omlouvám se, pokud to zní jako, že si nechci nechat poradit, ale je pro mě težké se v tom vyznat - každý má jiný názor a já se snažím vybrat něco mezi tím.

Jinak, jsem z Prahy

EDIT:
K načaté otázce dieslů:

Pochopil jsem, že problém u dieslů, stejně jako u benzínových motorů s přímým vstřikováním, je zanasení karbonem. Toto má ze zásady 2 řešení:

1) Tanknovat kvalitná palivo a/nebo přidávat aditiva a často měnit olej.
2) Větší objem motoru.

Protože kdo co do motoru před koupí lil nemá pod kontrolou a 2) jsou jen obtížně dostupné u malých vozů, vyšlo mi z toho, že jsem diesel z výběru spíš vyřadil.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1040
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 13.07.2020 13:48, RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 13.07.2020 10:26 (...to je to tak zlé?Jde o 8-9 ...)


Pokud se jedná o Vti s nepřímým vstřikem, tak je o starost méně. I tak mám ale pocit, že tam zlobily rozvody. Narovinu ale přiznávám, že má znalost novějších benzínu koncernu PSA je velmi limitovaná.
EURO6 určitě nepotřebuješ, EURO5 s robustností dobře kombinuje třeba fordí 1,6, Asijské nepřímé vstřiky, Fiatí 1,4 v atmosférické i přeplňované variantě... Tady je vidět, že PSA se orientuje spíše na diesel.
Jinak uvažuješ celkem dobře v tom, že každé desetileté auto bude mít nějaké mouchy a místa, kde je spolehivost slabší a kde lepší. Já to mám třeba tak, že nechci řešit korozi, ale jsem ochoten třeba častějc měnit podvozkové komponenty...
K tomu, jak by mělo 10leté auto vypadat ti povím jen to, že můj 5letý mégane je sice na 2 místech lakovaný, ale není to na něm na 1. pohled vidět. V interiéru je 5 let a 115 tkm poznat snad jenom na pedálech a na ozdobné liště, která je poškrábaná od toho, jak jsem o ni každý den otíral telefon v držáku v mřížce klimatizace. Jo, a ještě mám ošoupanou páčku blinkrů. Volant a řadička nenese známky používání. Nikde není nic ulomené, nikde nic nechybí.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Pondelok 13.07.2020 16:51, RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 13.07.2020 10:26 (...to je to tak zlé?Jde o 8-9 ...)


K funkci předváděného auta v této cenové relaci bych měl pár postřehů.
Je jasné, že stav nebude na 100%, ale měl by mít mouchy pouze vycházející z jeho běžného opotřebení či snadno identifikovatelné a snadno odstranitelné. Pak bude prodejné a ponese jen známá finanční rizika, respektive spíše vícenáklady (brzdy, tlumiče, oleje atp.). To co bylo zde popsáno do tohoto ranku nespadá. Těžko identifikovatelný zvuk převodovky může žádat její výměnu, což je technicky možné, ale otázkou zůstává, zda je to cílené rozhodnutí. Dtto pro neidentifikovatelnou, avšak patrnou vadu chodu motoru na volnoběh. Při výběru auta bych vždy upřednostnil stav hlavních komponent před trochu horším stavem "příslušenství". Těžko se to popisuje zjednodušeně, aby z toho nebyla litanie na stránky. Prostě tu a tam drobná oděrka nebo vmáčklina na dveřích či zapatlaný interiér by měly mít menší prioritu než zakopávající motor, či nadměrně hlučná převodovka. Pokud ovšem auto vykazuje znaky havárie, pak tato premisa neplatí. A protože nákup ojetiny je spíše soubor popsaných výjimek, než-li by vykazoval nějaká pravidla, naprosto chápu, že není snadné se v tom vyznat. Kdyby mi za 5 tisíc Kč (záleží, jaká je smlouva, zda je to 5000/ prohlédnutí auta nebo 5000/ pomoc při nákupu čítající služby až do 5-ti aut) někdo uměl vybrat auto, do kterého nebudu muset ihned nasypat dalších 50, tak to beru.
Za 100 tisíc bych nevybíral auta v bazaru, ale přes soukromou inzerci.
Pak ještě můžeme začít vést polemiku na téma zda je lepší za 100 (+50) tisíc vybírat auto nižší střední třídy nebo střední, které bývá obvykle kvalitněji zpracované, takže může být lepší volbou, i když je ročníkově starší.
Doporučuji začít načítat recenze a sledovat testy na youtube a stát se tedy tou povolanou osobou sám, protože výběrem ojetiny tahle cesta nekončí, ale začíná. Za 100 tisíc to nikdy nebude auo bez poruch a závad, ale i ty poruchy a závady se dají řešit několika způsoby za naprosto jiné náklady v obdobné kvalitě. Mám kamarády, kteří jezdí do servisu i s takovou věcí, jako je naprogramování dojezdu el. ovládaných oken a zaplatí za něco, co se dá udělat v autě i za jízdy, aniž by si někdo všiml, že se tak děje.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Piatok 17.07.2020 12:23, RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: David V, 13.07.2020 16:51 (K funkci předváděného auta v t ...)


Asistenční služby účtují většinou za 1 prohlídku, případně je možné si zaplatit celý den nebo i vyhledání auta bez fyzické prohlídky.

Takže i jako laik musím být nějak schopen rozhodnout(kapku neřešitelné), jestli je auto vhodné k návštěvě mechanika.

V mém případě mechanik zjistil, že teče olej, voda a potřeba budou nové silentbloky.

Do 150 tisíc bych se s opravou asi vešel(trochu neznámou je únik oleje), ale i tak jsem se rozhodl raději svůj výběr přehodnotit - Citroen C4 je příliš na hraně mého rozpočtu

Strategie, že koupíme novější vůz v "horším" stavu a něco do-opravíme nebude cestou, k takovému výběru jednoduše nemám zkušenosti.

Dalším cílem výběru se tedy stala Kia Ceed I, i když tam se dost bojím velikosti kufru. Starší auto znamená větší rezervu a mohu se vybírat i z aut v lepším stavu.

Stále pokukuji po Megane, ale mojí polovičce se bohužel nelíbí :(
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 17.07.2020 12:56, RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 17.07.2020 12:23 (Asistenční služby účtují větši ...)

Ahoj, od motoru Vti dávej rychle ruce pryč, to není moje teoretické přesvědčení. Můj kamarád a soused měl Peugeot 5008 1.6 Vti kupovaný jako nový, poctivě servisovaný a při necelých 200tis.km se odporoučel bez varování nějaké kontrolky apod.

Když Tak pročítám, co řešíš, volil bych VW Golf VI 1.4/1.6 MPI koupený přímo od dealera s jasnou historií. Více takových vozů najdeš v Německu a často v lepším stavu. Golf VI neurazí nikoho, vždy ho dobře prodáš a moc chyb nemá a vlastně je pořád pěkný, nadčasový a hlavně dobře se řídí!

Megane III se může líbit manželce, jen to chce správnou barvu, kola a hlavně projet se v něm, protože pohodlný je, vše jde lehce, výhled horší dozadu, chce to park. senzory.
https://img2.auto.cz/img/29/full/4618023_.jpg
https://img2.auto.cz/img/29/full/4618059_.jpg
https://img2.auto.cz/img/29/full/4618030_.jpg
Vyhni se jen verzi Generation(made in Turecko ).Motor bych bral 1.6 81kw.
reagovať
arabela
počet príspevkov9
dátum registrácie21.07.2020
Utorok 21.07.2020 16:46, RE: koupě prvního auta
citácia:
1) Před koupí auto do servisu, nejlépe autorizovaného.

Ano, to dává smysl, dokud to člověk skutečně nezkusí realizovat. Je velmi složité najít shodu volný termín v servise, kdy vám udělají prohlídku na počkání a volnem prodejce(pokud je vůbec ochotný), který auto do servisu odveze. I tak to často zabere klidně i 2 týdny. Jaké jsou vaše zkušenosti?


První věc, kterou musíte udělat před prohlídkou automobilu, je zkontrolovat historii automobilu, zejména pokud jste nezkušení v oblasti automobilu. TExistují placené služby, jako je carvertical, které vám pomohou rozhodnout se, zda stojí za prohlídku tohoto auta. Existují bezplatné alternativy, ale budou poskytovat pouze základní informace o vybavení vozidla. Pokud zpráva o historii automobilu neukáže žádné skryté nedostatky, teprve pak stojí za to jít do autorizovaného servisu.
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Streda 22.07.2020 08:46, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: BobanHTP, 17.07.2020 12:56 (Ahoj, od motoru Vti dávej rych ...)


V zásadě, souhlasím, jen si nemyslím, že to je uskutečnitelné. Koncernovým vozům jsem se spíš vyhýbal, příjde mi, že je to džungle pochybných původů, dovozů a stočených km.

Sehnat Golf VI do 150 tisíc, abych měl ještě rezervu na případné opravy mi nepřijde uskutečnitelné. Ceny začínají na 130 tisích a viděl jsem jak ta auta vypadají...

Z mého pohledu je to stejný problém jako s C4 - auto je příliš drahé na můj rozpočet :(

Navíc, dát do golfa kočárek a ještě zavazdla? (díval jsem se na Golf Plus, to by mělo být ok)

Přítelkyni padla do oka Honda Civic - zajímavé auto, a přes její nelibost i jeden Megane. Takže je to volba mezi levnějším Megane a Hondě s finanční rezervou na hraně. Oba najeto -/+ 150 tisíc.

Jako první auto bych asi byl pro ten Megane - jednodušší a levnější na servis, ale trochu mě děsí ten hluk v autě a spotřeba.

Civic je ale hodně lákavý :)

Děkuji všem za rady!
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1040
dátum registrácie23.04.2014
Streda 22.07.2020 09:19, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: filla, 22.07.2020 08:46 (V zásadě, souhlasím, jen si ne ...)


Civic a megane jsou dobré volby na první auto.
Ad hluk v mégane. Mám combi třetí generace 2015 s motorem 1,5dci. Měl jsem možnost porovnat s benzínovou 1,6, kterou jsme měli na firmě taky. Stejné roky výroby, stejné výbavové stupně. Benzín je paradoxně mnohem hlučnější - myslím, že je to rozdílným utlumením motorového prostoru. Moje nafta, když to vztáhnu na kostrukční stáří a pořizovací cenu nového auta, odhlučněna dobře, a to i v rámci třídy. Do nějakých 130kmh je to v pohodě, potom už je to horší.
Na druhou stranu je tohle řešitelný problém, slušné utlumení dveří, podlahy a torpéda bude cca 20 000Kč a s hlukem už nebude problém...
reagovať
filla
počet príspevkov15
dátum registrácie01.07.2020
Streda 22.07.2020 11:34, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: koupě prvního auta
citácia:
reakce na: KoobaS, 22.07.2020 09:19 (Civic a megane jsou dobré volb ...)


Právě z toho mám obavy, vybraný máme benzín 1.6 81Kw a na ten hluk si dost uživatelé stěžují :(

Byť je komfort jízdy na vysoké pozici požadavků, hluk bych u auta za 100 tisíc nechtěl řešit investicí za +15 tisíc a beru to jako kompromis k ceně a servisu vozu.

O ideálním autě si (už) nedělám iluze a pokud jde o první auto, raději bych chtěl něco levnějšího na opravy/úpravy. Na tom se lépe(levněji) naučím a další auto si už budu schopen vybrat a servisovat lépe.

Má někdo zkušenosti se servisem Hondy? Servis v Praze a ceny/lhůty dílů?
reagovať
1 2 3


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.