anonym napísal:
vůz střední třídy bude mít po 8 letech provozu najeto 105 tis. km, čili cca 13 tis km/rok - tomu bych tak věřil :)))))). Sám mám Fofo r.v. konec 2002, a má najeto cca 140 tis km - tj. cca 20 tis km/rok . A je to taky benzín. Jezdím denně, ale krátké vzdálenosti, o víkendu najedu víc, a přesto jezdím tak cca 18-20 tis km/rok. Auto velikosti Hondy Accord si nové koupí z 95% někdo, kdo potřebuje jezdit, takže po 10 letech bude mít najto 200-250 tis km, to bych vsadil boty.
Souhlasím, že v dnešní době není problém, aby auto mělo najeto po třech letech klidně i 200 t.km. Ale taky nesouhlasím s těmi co říkají, že šesti leté auto nemůže mít 106 t. km (klidně může mít i 30 t. km, i když to je referentský vůz - hodně špatně se taková shánějí, ale neznamená, že neexistují). Představte si člověka, který je vysoce postavený v nějaký bance nebo pojišťovně. Samozřejmě má služevní BMW, Audi A6 nebo Passata, tzn taky, že má i vysoký plat. I přesto, že má výborné služební auto si koupí i své, a koupí si něco "lepšího" (např. A4, a jistě v plný výbavě). A pokud může (což vzhledem k jeho postavení může), tak využívá služební. Soukromá A4 bude mít málo najeto a bude servisovaná - takže později to bude asi dobrý kup. To samé i služební vůz, protože taková auta jezdí většinou podstivě do servisu a kilometry u nich nikdo asi nebude stáčet. Samozřejmě, že to tak být nemusí, ale může. Vedle toho existují zmiňovaní "sváteční jezdci" nebo lidé, kteří jezdí opravdu málo. Auta jsou různá. A kilometry nejsou tím hlavní podle čeho soudit a vybírat auto. Toto je čistě jen můj názar na věc. A chápu, že někdo nemůsí souhlasit
.