0
späť
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 1.8 HE

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 08:09, Ford Focus 1.6 16v Trend
Netýká se tento příspěvek Mondea, ale aspoň je to Ford. :o)
Chystám se pořídit Focuse 1.6, r.v. 2002. Potřeboval bych lidi (redakce) poradit, kdo dokáže srovnat běžný Focus (Ambiente,Comfort) a Focus s výbavou Trend. Měly prý ve standartu sportovní sedačky, sportovní podvozek a prý i kratší zpřevodování (ty jiné verze jsou prý spíš s delšími převody na spotřebu). Mohli by jste mi poradit, nakolik jezdí lépe než ostatní, resp. v čem je lepší a zda--li je rozdíl rozpoznatelný. Děkuji všem.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 10:11, Mondeo 1,8 vs 2.0
Mám zkušenost s oběma motory a musím říct, že všechny trumfy drží dvoulitr. Spotřeba je prakticky stejná, motor má subjektivně o dost větší výkon a dokonce se zdá být i o trochu tišší. Možná je to tím, že jej není potřeba tolik vytáčet... Proti tomu je levnější povinné ručení dost slabý argument. Ten dvoulitr je rozhodně lepší volba, dokonce bývá i o něco levnější.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 11:30, RE: Mondeo 1,8 vs 2.0
Marek napísal:
Mám zkušenost s oběma motory a musím říct, že všechny trumfy drží dvoulitr. Spotřeba je prakticky stejná, motor má subjektivně o dost větší výkon a dokonce se zdá být i o trochu tišší. Možná je to tím, že jej není potřeba tolik vytáčet... Proti tomu je levnější povinné ručení dost slabý argument. Ten dvoulitr je rozhodně lepší volba, dokonce bývá i o něco levnější.
Prave preto bych volil 2.5 V6 . Zerie sice viac, ale povinne rucenie stale v kategorii 1.8 - 2.5, a je naozaj kultivovany, tichy a ma slusny zatah...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 12:27, RE: Mondeo 1,8 vs 2.0
bubu napísal:
Prave preto bych volil 2.5 V6 . Zerie sice viac, ale povinne rucenie stale v kategorii 1.8 - 2.5, a je naozaj kultivovany, tichy a ma slusny zatah...
2.5 nemá až o tolik lepší dynamiku aby vynahradil o 3 litry vyšší spotřebu... Pod 11 jsem s ním ani nejel. 2.0 se zdá nejlepším kompromisem
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 13:41, Je to závada?
Omlouvám se za dotaz mimo téma, ale nikde jsem to nenašel....nevíte někdo, jestli je u nového Mondea na závadu, když při jízdě rovně je volant natočený mírně, ale fakt jenom trochu na stranu? Při srovnání volantu má auto tendenci jet trochu vpravo. Nevíte někdo čím to může být? Může to způsobit např. necitlivé vjetí do hlubší díry na cestě? Auto je nové.

Díky moc za radu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 14:14, RE: Je to závada?
Tony napísal:
Omlouvám se za dotaz mimo téma, ale nikde jsem to nenašel....nevíte někdo, jestli je u nového Mondea na závadu, když při jízdě rovně je volant natočený mírně, ale fakt jenom trochu na stranu? Při srovnání volantu má auto tendenci jet trochu vpravo. Nevíte někdo čím to může být? Může to způsobit např. necitlivé vjetí do hlubší díry na cestě? Auto je nové.

Díky moc za radu.
A kdyz volant "pustis" jede auto rovne, nebo tahne na stranu?
Ale uz podle toho popisu bych asi rekl, ze je treba sjet na geometrii....popr. zkontrolovat tlak v pneu...jeslti neni na jedne strane podhustena...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 14:17, Mondeo 1,8 81kw
Jinak co se tyka rozhodovani, doporucuji precist clanek na:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006031201

Berte to trosku s nadsazkou..... :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 14:21, RE: Je to závada?
_Tomas napísal:
A kdyz volant "pustis" jede auto rovne, nebo tahne na stranu?
Ale uz podle toho popisu bych asi rekl, ze je treba sjet na geometrii....popr. zkontrolovat tlak v pneu...jeslti neni na jedne strane podhustena...
Tome díky za radu, pneu zkontroluju, příp. dohustím, na geometrii zajedu, pak napíšu. Jinak když volant v té poloze kdy je uprostřed pustím, jede to stejně, čili mírně na stranu. Ale jinak při přímé jízdě a puštění volantu nikam netáhne, ani při brzdění "bez držení" volantu brzdí rovně, nestáčí se....uvidím. Každopádně díky za info.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 14:37, RE: Mondeo 1,8 81kw
_Tomas napísal:
Jinak co se tyka rozhodovani, doporucuji precist clanek na:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006031201

Berte to trosku s nadsazkou..... :)
Třeba brát s veeeeeeeeeelkou rezervou, jezdil jsem s 1.8 Mk II, teď mám doulitr z 2004, jsem spokojený, pisatel byl fakt hodně naštvaný na Forda:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 14:41, RE: Mondeo 1,8 81kw
Dali napísal:
Třeba brát s veeeeeeeeeelkou rezervou, jezdil jsem s 1.8 Mk II, teď mám doulitr z 2004, jsem spokojený, pisatel byl fakt hodně naštvaný na Forda:)
Mondeo Mk2 ma 85kw a je trosku lehci...takze preci jen tam bude lepsi dynamika nez u toho 81kwovyho (to je slovo:) ....jinak v zasade s D-fensem souhlasim, ze to auto v plnym obsazeni ucrite dynamikou nevynika....ale na 2.stranu se to dalo napsat "slusneji" :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 16:22, RE: Ford Focus 1.6 16v Trend
watchtower napísal:
Netýká se tento příspěvek Mondea, ale aspoň je to Ford. :o)
Chystám se pořídit Focuse 1.6, r.v. 2002. Potřeboval bych lidi (redakce) poradit, kdo dokáže srovnat běžný Focus (Ambiente,Comfort) a Focus s výbavou Trend. Měly prý ve standartu sportovní sedačky, sportovní podvozek a prý i kratší zpřevodování (ty jiné verze jsou prý spíš s delšími převody na spotřebu). Mohli by jste mi poradit, nakolik jezdí lépe než ostatní, resp. v čem je lepší a zda--li je rozdíl rozpoznatelný. Děkuji všem.
Měl jsem focuse r.v 1999 verze 2.0 16v TREND a po něm 1.6 16v ghia a jednoznačně mě TREND velice mile překvapil má super převodovku sedačky i interier je sportovněji laděnější ale je určen pro sportovní styl jízdy má krátký převod a nádherně se vytáčí až do omezovače naopak mi chyběl zátah v nízkých otáčkách zabýral až tak od 3000ot/min ale žádná katastrofa to zase nebyla prostě by to jenom mohlo být lepší a spotřeba mi připadala taky dobrá na 2.0 když jsem jezdil normálně tak těch 7-8l/100km a sportovní jízda 13l/100km najel jsem sním za 2 roky 37000km a celkově měl najeto 160000km a jediný co jsem musel měnit mimo běžnejch věcí byla napínací kladka alternátoru jinak kotouče ložiska atd sem nepíšu opravdu jsem byl stím trendem spokojenej ve všech směrech.V roce 2002 pořídil ghiu 1.6 16v kvůli 5tým dveřím a byl jsem zklamanej sedačky se opravdu nedají srovnat a nebyl znát výkon za stejnou spotřebu ale jinak kvalita se drží mám jí až do teďka má nalítáno 200000km a k běžnym věcem přibyla zadní část výfuku,tlumiče a repase zadních pružin ale to nebylo asi tak potřeba malinko se otamtud ozývalo bouchání.Kdybych to měl shrnout tak v trendu je super svezení ghia taky není špatná ale není to ono a jedině 2.0 16v protože tě sveze líp za stejnou spotřebu.Doufám že jsem alespoň trochu pomohl.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 12.09.2006 18:04, RE: Mondeo 1,8 81kw
Dali napísal:
Třeba brát s veeeeeeeeeelkou rezervou, jezdil jsem s 1.8 Mk II, teď mám doulitr z 2004, jsem spokojený, pisatel byl fakt hodně naštvaný na Forda:)
Nevím, co pořád někdo má proti Fordům, to jenom zaprdlí koncerňáci . Osobně mám MONDEO ll, jsem s ním už čtyři roky velice spokojen a chystám se zase do Forda. Mám 1.8i benzín, letos jsem byl s Mondeem v Chorvatsku -čtyřčlenná rodina ,najeto tři tisíce Km, spotřeba 6,5l. Naprosta spokojenost - bez závad, jen běžná údržba.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.09.2006 00:57, RE: Mondeo 1,8 81kw
Pavel napísal:
Nevím, co pořád někdo má proti Fordům, to jenom zaprdlí koncerňáci . Osobně mám MONDEO ll, jsem s ním už čtyři roky velice spokojen a chystám se zase do Forda. Mám 1.8i benzín, letos jsem byl s Mondeem v Chorvatsku -čtyřčlenná rodina ,najeto tři tisíce Km, spotřeba 6,5l. Naprosta spokojenost - bez závad, jen běžná údržba.
Já jezdím v koncerňáku, ale proti FORDU jsem nikdy nic neměl. Jako mladý harant jsem toužil po 2,5l Mondeu r.v. (asi) 1998 ve sportovní úpravě. Strýc mě v něm svezl několikrát a byla to paráda. Když jsem penízky na auto, jsem se jej zeptal, co FORD po šesti letech. Začal vyjmenovávat jen ty "masařky": výměna klikovky, prasklá hlava, spojka. Černá barva už nestačila skrývat začínající korozi na zadních blatnících. Ale tohle se přece může stát kterékoli Octávii, říkám. Jenomže by mě to stálo polovinu, odpověděl. Pak jsem si řekl, že něco na tom bude a jelikož rodina byla "na cestě", já jsem se už "uklidnil", můj dvorní mechanik dělá ve škodovce, volil jsem šedý průměr ropákového onana s koktávkou v kombajnu na hlínách. Uzávám, že jízdní vlastnosti Mondea o 6 let staršího jsou mnohem lepší, ale provozní náklady, servis, spotřeba jsou na straně koncerňáka. Musím zaklepat, že po 90tkm měním jen desky, olej, v 70tkm ještě silentbloky, čepy a ložiska na předku (vše stovkové záležitosti řešené dvorním mechanikem) a teď mě čekají rozvody. Nebudou žádné desetitisíce, jako u mého strýce v případě Mondea.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.09.2006 07:45, RE: Ford Focus 1.6 16v Trend
Tom napísal:
Měl jsem focuse r.v 1999 verze 2.0 16v TREND a po něm 1.6 16v ghia a jednoznačně mě TREND velice mile překvapil má super převodovku sedačky i interier je sportovněji laděnější ale je určen pro sportovní styl jízdy má krátký převod a nádherně se vytáčí až do omezovače naopak mi chyběl zátah v nízkých otáčkách zabýral až tak od 3000ot/min ale žádná katastrofa to zase nebyla prostě by to jenom mohlo být lepší a spotřeba mi připadala taky dobrá na 2.0 když jsem jezdil normálně tak těch 7-8l/100km a ...
Díky moc, pomohl i nepomohl :o) Měl jsem zato, že 1.8 ani 2.0 se moc nevyplatí, dynamika prý není o moc větší než u 1.6, naopak jsou daleko dražší případné opravy a náhradní díly jak jsem se dočetl v nějakém testu na tomto webu, nemluvě o jejich žíznivosti (i když tvá zkušenost mluví o normálu). To, že nebyl znát výkon pravděpodobně mohlo být způsobeno tím delším zpřevodováním standartní převodovky. Možná bys mohl ještě na toto reagovat. Ještě jednou díky
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.09.2006 12:43, RE: Mondeo 1,8 81kw
Tom napísal:
Já jezdím v koncerňáku, ale proti FORDU jsem nikdy nic neměl. Jako mladý harant jsem toužil po 2,5l Mondeu r.v. (asi) 1998 ve sportovní úpravě. Strýc mě v něm svezl několikrát a byla to paráda. Když jsem penízky na auto, jsem se jej zeptal, co FORD po šesti letech. Začal vyjmenovávat jen ty "masařky": výměna klikovky, prasklá hlava, spojka. Černá barva už nestačila skrývat začínající korozi na zadních blatnících. Ale tohle se přece může stát kterékoli Octávii, říkám. Jenomže by mě to stálo polov...
Blbost.....Mondeo 2,5 V6 ma rozvody hnany retezem, takze pokud Tvuj strycek nepouziva auto jako taxik a nema najeto 500K km...tak rozvody netreba menit.
Zajimave je, tez, ze u motoru menil klikovku a prasklou hlavu....to by me opravdu zajimalo, co s tim strycek delal....jelikoz tenhle motor je skoro "nesmrtelnej" (s trochou nadsazky)...precti si na http://forum.fordclubs.org co vsechno tyhle motor "zkousnou" ....napr. ujeti Xdesitek KM bez chladici kapaliny... a motor jede dal (v zime to tusim nebylo)......nerikam, ze si vymyslis, ale informace o vymene rozvodu na V6 2,5 se mi pravdiva moc nezda....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.09.2006 20:42, Mondeo
Chtěl jsem se tu jen náhodou zeptat, jestli by mi někdo poradil, na co si dát při koupi Mondea z roku 2001 až 2002 (motor benzín 1.8 nebo 2.0) pozor, či čeho se vyvarovat? Slyšel jsem něco o korozi spodních lemů, je to dost vážné? Prosím poraďte, díky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.09.2006 21:45, RE: Mondeo
Jiří napísal:
Chtěl jsem se tu jen náhodou zeptat, jestli by mi někdo poradil, na co si dát při koupi Mondea z roku 2001 až 2002 (motor benzín 1.8 nebo 2.0) pozor, či čeho se vyvarovat? Slyšel jsem něco o korozi spodních lemů, je to dost vážné? Prosím poraďte, díky.
No já myslím že nejlepší z těch dnešních typů bude 2.0l 107Kw.Nebudou tam tak vysoké náklady na opravy jako u TDDi a TDCi a nebude mít tak vysoký náběh ať skutečných nebo stočených kilometrů.Spotřeba bude do 10l.Má dobrý zátah a je tichý.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 13.09.2006 23:34, RE: Mondeo 1,8 vs 2.0
Marek napísal:
2.5 nemá až o tolik lepší dynamiku aby vynahradil o 3 litry vyšší spotřebu... Pod 11 jsem s ním ani nejel. 2.0 se zdá nejlepším kompromisem
Zvláštní,mám Mondeo V6 z roku 97 v kombíku,ročně nalítám okolo padesáti tisíc km,i když po městě jen 10%,tak mám průměr 8,6...jezdím normálně,ale i když jsem to honil,nedostal jsem se nikdy přes 11...jinak Berlín a zpět,konstantně 130 po dálnici,celkově 800km jezdím průměrně za 7,9...palubní počítač ukazuje o litr mín,ale kecá ...jinak za dva roky provozu jsem měnil spojku,všechny kotouče,přední ramena,část výfuku,a-lahůdka-napínák kladky jednoho ze dvou řetězů,co auto má...Olej měním po 10000. To,že se s autem nedá jezdit pod 11je nesmysl,na dlouhé cesty je úspornější než dvoulitr,protože nevyžaduje tolik podřazování...měl jsem Xedose ve 2.5,jezdil za devět,605 ve třílitru automat,ten si bral 10,5...jediné,s čím byl problém dostat se pod 11 bylo BMW 730 automat...tam ta jedenáctka opravdu byla,a při sport režimu no comment...jediné mínus u mondea V6 je pojistka,například podobné motory u mazdy či opelu spadají o kategorii níž,ford upravil obsah pod 2500ccm až u ST200 a u modelové řady po roce 99...taky jsem si myslel že ten motor je nezničitelný,než jsem mrkl na mobile.de,kde V6 s varováním motorschaden,nepojízdné,není až tak vzácná...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 14.09.2006 17:56, RE: Ford Focus 1.6 16v Trend
watchtower napísal:
Díky moc, pomohl i nepomohl :o) Měl jsem zato, že 1.8 ani 2.0 se moc nevyplatí, dynamika prý není o moc větší než u 1.6, naopak jsou daleko dražší případné opravy a náhradní díly jak jsem se dočetl v nějakém testu na tomto webu, nemluvě o jejich žíznivosti (i když tvá zkušenost mluví o normálu). To, že nebyl znát výkon pravděpodobně mohlo být způsobeno tím delším zpřevodováním standartní převodovky. Možná bys mohl ještě na toto reagovat. Ještě jednou díky
Taky jsem to četl ale ta spotřeba mi připadala normální dokonce jsem byl až mile překvapen a těch oprav bych se taky nebál ve všech variantách je skoro totožná jednotka typu zetec mění se akorát objem takže díly jsou za skoro stejnou cenu,ale když jsem četl že ten výkon není skoro znát oproti tý 1.6 tak jsem se musel smát ale to si musíš vyzkoušet sám zajdi do bazaru projeď se v 1.6 a potom ve 2.0 a uvidíš sám co ti přiroste víc k srdci
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 15.09.2006 10:57, RE: Mondeo 1,8 vs 2.0
Luboš napísal:
Zvláštní,mám Mondeo V6 z roku 97 v kombíku,ročně nalítám okolo padesáti tisíc km,i když po městě jen 10%,tak mám průměr 8,6...jezdím normálně,ale i když jsem to honil,nedostal jsem se nikdy přes 11...jinak Berlín a zpět,konstantně 130 po dálnici,celkově 800km jezdím průměrně za 7,9...palubní počítač ukazuje o litr mín,ale kecá ...jinak za dva roky provozu jsem měnil spojku,všechny kotouče,přední ramena,část výfuku,a-lahůdka-napínák kladky jednoho ze dvou řetězů,co auto má...Olej měním po 1000...
Popravdě, nedovedu si moc představit, jakým zázrakem se dá u Mondea 2.5 stlačit spotřeba k 8,5L... Osobní zkušenost praví 10+- a to s jen občasným projetím městem. Mondeo 2.0 při stejném jízdním stylu vezme o 2 míň. A že by jeho pružnost byla o tolik horší, že by potřeboval výrazně častěji podřazovat, toho jsem si opravdu nevšiml. Rozdíl v dynamice není až zase tak velký (subjektivně). Snad jen s vědomím bodového systému jde udržet spotřeba na dlouhých trasách u 2.5V6 kolem 9L... Ve městě rozdíl oproti 2.0 prudce narůstá a dosáhne klidně i 3 L/100km. 2.0 je tichý, solidně pružný, a hlavně docela úsporný. 2.5V6 je jen tichý a solidně pružný...
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.