0
späť
 

diskuze k tématu: Fabia + LPG - jaká motorizace?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, hybridy, cng, lpg
Domino
počet príspevkov3
dátum registrácie27.08.2017
Utorok 17.10.2017 15:53, Fabia + LPG - jaká motorizace?
Dobrý den,

rád bych si pořídil starší ojetou Fabii jako přibližovadlo do práce, na nákupy a občasné výlety. Krátce po koupi by proběhla přestavba na LPG. Naftu jsem vyloučil rovnou, protože většina cest je pouhých 10-15 km.

V této souvislosti mám dvě otázky:
1) Jakou motorizaci? Váhám nad 1.4 MPI pro svou jednoduchost a servis. Na druhou stranu třeba 1.4 16v 74 kW by byla určitě živější a paradoxně možná úspornější.

2) Jaký systém LPG doporučujete - servisní síť, náklady na údržbu? Má tu někdo zkušenosti přímo ve Fabii?

Děkuji za vaše odpovědi.
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Utorok 17.10.2017 18:11, .
dle mého fabia neni úplně pro přestavbu vhodná, respektive vzhledem k výkonu a ke spotřebě smysluplná - poměr spotřeba/nájezd. Nebo ušetří jen minimum.

Obeně LPG má smysl:
1) u vysokého nájezdu,
2) motoru který to snese

Servisní síť je IMHO blbost, chce to mít plynaře, kterej system daný značky zná a umí ho naladit a odladit !!! a ne jen montovat takříkajíc bez zpětný vazby - těch je bohužel dost.

Do Fabie má smysl obyčejná sekvence za ca 20 tisíc např Stag300+ apodobně. Jiný systemy u takhle malých motorů postrádají smysl.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Streda 18.10.2017 12:19, mpi
1) Pro popsaný účel zcela určitě uvažovat 1.4 MPI - je úsporný, živý a v běžných otáčkách okolo 2500 má vyšší výkon než 1.4 16V 74 kW (který je silnější až nad 3000 ot.). V MPI také nemusíš měnit rozvody a je známé, že přestavbu na LPG snáší dobře. Mám dojem, že MPI má i těžší zpřevodování, což přispívá k nižší spotřebě.

2) Zkušenost mám se dvěmi auty (ne fabia) se Stagem 300 a dvěmi s Lovatem Easy Fast (celkem najeto na LPG cca 400 tkm). Lovato oproti Stagu je prakticky bez incidentů (jako zhasnutí motoru v křižovatce, nutnost rekalibrace, čištění vstřiků), tudíž ho osobně považuji za lepší systém a do Stagu bych už nešel.

Jinak asi nenajedeš velké porce km, můžeš zvážit i naftový motor 1.9 SDI, náklady na km budou dosti podobné ve srovnání s LPG
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Streda 18.10.2017 16:05, re
vzhledem k tomu že uvažuješ o motoru 1.4 mpi (pro lpg vhodný), tak to bude jedničková fabia, nevím kolik najedeš ale aby se ti investice do přestavby stačila vrátit než to auto doslouží, už to nejsou nejmladší kusy...
reagovať
Domino
počet príspevkov3
dátum registrácie27.08.2017
Piatok 20.10.2017 08:45, re
Díky za odpovědi. Celkový nájezd jsem zapomněl zmínit, ročně 13-15 tisíc km. Auto bude využívat zatím především přítelkyně pro každodenní dojíždění 15 km tam a 15 km zpátky, k tomu nákupy do vedlejšího města a občasný výlet.

Z Fabií unešen nejsem, ale ve zvolené cenové hladině a při tomto použití se mi to zdá jako rozumný kompromis.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Piatok 20.10.2017 11:33, RE: re
Domino napísal:
Celkový nájezd ... ročně 13-15 tisíc km. ... každodenní dojíždění 15 km tam a 15 km zpátky, k tomu nákupy do vedlejšího města ...


Hrubým odhadem tě ročně vyjde benzín na 25-27 tisíc Kč, plyn 19, a sdi nafťák 21 (spotřeba 6-6,5 benzín, 7,5+1 plyn a 5 nafta).

Pokud si tu fabii nechceš nechat aspoň 10 let (první tři roky jsi s plynem v mínusu), nevidím v té přestavbě smysl...
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Piatok 20.10.2017 11:47, tipcars.com the same
tak to bych vzal nejaky atmosfericky benzin, nafta se na tyhle popojizdky taktak zahreje a studena bere vic a plyn se ti bude vracet dlouho
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Piatok 20.10.2017 13:48, RE: re
Domino napísal:
Díky za odpovědi. Celkový nájezd jsem zapomněl zmínit, ročně 13-15 tisíc km. Auto bude využívat zatím především přítelkyně pro každodenní dojíždění 15 km tam a 15 km zpátky, k tomu nákupy do vedlejšího města a občasný výlet. Z Fabií unešen nejsem, ale ve zvolené cenové hladině a při tomto použití se mi to zdá jako rozumný kompromis.


No, pokud z fábií nejsi nadšený, co takhle výběr rozšířit třeba o Punto II, 206, Clio II nebo větší Mégane II? Očekávám, že tvůj rozpočet je tak 50000 Kč a tyhle auta můžou být dobrou volbou...
Pokud jsem se s tou hladinou trefil, tak se mrkni na poslední (nebo jeden z posledních) speciál světa motorů - ojetiny. Byl tam rozbor několika aut do 50tkč...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 20.10.2017 14:23, RE: re
Domino napísal:
Díky za odpovědi. Celkový nájezd jsem zapomněl zmínit, ročně 13-15 tisíc km. Auto bude využívat zatím především přítelkyně pro každodenní dojíždění 15 km tam a 15 km zpátky, k tomu nákupy do vedlejšího města a občasný výlet. Z Fabií unešen nejsem, ale ve zvolené cenové hladině a při tomto použití se mi to zdá jako rozumný kompromis.


Ahoj, pro něžnější pohlaví vidím jako ideál Citroen C3 s motory 1.1 nebo 1.4. Ten první umí jezdit do 6l, ten druhý je zase živější a to o dost. Oba motory ale mají dobré odhlučnění a kultivovaný běh, C3 má přeposilované řízení a pedály jdou lehce, což oceňuje moje manželka nejvíce i v jiných autech
Protože moje drahá polovička také jezdí denně 2x30km do práce, ber jako základ servo, ABS(dobré v zimě), airbag a také klimatizaci, protože praktický už každé léte je alepoň týden extrémní vedro.

Na podobné účely jako ty jsme měli pár let Peugeot 206, r.v. 2002 , nedávno jsme jej prodali a slouží dál. Koupi jsem jej jako nouzovku v jakémsi menším bazaru nevalné pověsti , protože Fábie I 1.4 nebyla sehnatelná s klimou v cenové relaci 50tis.kč. A nakonec nikdy jsem nelitoval = 206 měla klimu, vyhřívání zrcátek, ABS, 2xairbag, repro i vzadu, el. ovl. oken i zrcátek, mlhovky!! a tak nakonec za mě lepší volba než chudobka Fa I, navíc 206 má i lepší sedadla.

Sumasumáru - podívej se i po ostatních značkách a nedej na hospodké plky o nekvalitních francouzech, já měnil jen levné věci a byl spokojený na 1*. Pravdou je, že pro mě s nájezdem 12000 km/rok a spotřebou kolem 6l, LPG nedávalo smysl, raději jsem se dobře o auto staral(každý rok olej a filtry, po koupi rozvody, nové svíčky) a stálo to za to! Co je zajímavé - v 206 se člověk prostě cítí dobře, tak nějak relaxovaně, nejde to popsat, ale tohle auto má ducha
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.