0
späť
 

diskuze k tématu: Dacia Duster - s DUŠí TERénní

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 31.08.2010 09:02, RE: Ach jo
Petr - TipCars.com napísal:
Díky, prověřím to. Jinak čelní plochu uvedla sama automobilka, stejně tak ten odpor.
Autor má obě čísla jako taková správně! Max ta věta byla taková kostrbatá, že je zamotala jakoby dohromady ....Prostě jsou dvě veličiny, na sobě zcela nezávislé! Jedna je koeficient, tedy Cx (germáni někdy Ax) a to udává tvar, resp stupeň lepší říct koeficient odporu. Čím je číslo nižší, tím lepší. Hrozným způsobem řečeno a ve veeelkých uvozovkách řečeno, jak je auto moc kulaté. Dneska už většinou pod 0,3 a bezrozměrná veličina. To se skoro všude uvádí. To je to co mnozí znáte. ...Druhé číslo co s tím vůbec nesouvisí (a uvádí se málo kdy) udává jen průmět čelní plochy do roviny, tedy kolik to auto zabere místa. Většinou něco nad 2m čtvereční. Tedy zda je to malý žgol nebo velká kráva a jak auto vypadá či je tvarované už neřeší. Čísla spolu vzájemně vůbec nesouvisí!!! Může být velké aerodynamické auto : ( Cx= 2,77 a 2,95 m2) ...Stejně jako malé hranaté: (Cx= 0,42 , a 1,65 m2) ...Maximálně dál, což už ale NENÍ váš případ, se počítají jízdní odpory a grafy tažné síly. Třeba proto, aby se ověřilo, zda auto zvládne vyjet 6% stoupání s přívěsem na nejvyšší stupeň danou rychlostí atd, časové průběhy zrychlení (jo celé to 0-100 jde vykresilt jak probíhá) nebo doběhové křivky atd atd. Tak se ty čísla vynásobí a je celkový aerodynamický odpor vozidla v Newtonech. Samozřejmě v závislosti na rychlosti. Ti pečlivější i tlaku vzduchu atd. Ale toto už zde není váš případ. A 98% motoristů to nezná anepoužívá, tak bych to sem raději nepletl. Stejně jako jsou odpory v ložiskách (do cca 80km/h konst ale pak už to roste), rotační koeficienty na motoru, odpory při zrychlení, odpory stoupání atd. Z toho se pak sestaví tzv. rovnice rovnováhy. Na jedné straně je okamžitá tažná síla v Newtonmetrech (opravdu žádně koně či kw) při daných otáčkách. Na druhé straně jsou všecky možné odpory. Celé se to přepočte daným převodovým poměrem z převodovky a rozvodovky (tím se ropákům ten jejich mééga krouťák někdy dost pokrátí) a obvodem kola. Z ní automobilový inženýři velmi přesně poznají, jak jse automobil bude chovat v různých situacích z hlediska síly a můžou doladit jeho parametry atd.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 31.08.2010 09:07, RE: Ach jo
Ráďa napísal:
Autor má obě čísla jako taková správně! Max ta věta byla taková kostrbatá, že je zamotala jakoby dohromady ....Prostě jsou dvě veličiny, na sobě zcela nezávislé! Jedna je koeficient, tedy Cx (germáni někdy Ax) a to udává tvar, resp stupeň lepší říct koeficient odporu. Čím je číslo nižší, tím lepší. Hrozným způsobem řečeno a ve veeelkých uvozovkách řečeno, jak je auto moc kulaté. Dneska už většinou pod 0,3 a bezrozměrná veličina. To se skoro všude uvádí. To je to co mnozí znáte. ...
oprava, uletěla mi tam desetinná čárka ....velké aerodynamické auto : ( Cx= 0,27 a 2,95 m2)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 31.08.2010 09:18, RE: Pekne
Petr S napísal:
Údajně je to SUV, váha necelých 1300 kg dokonce s dieslem. To už na karoserii asi moc železa nezbylo. No jsem celkem zvedav na ten crash test. Pokud někdo kupuje SUV hlavně kvůli bezpečnosti tak tady je asi na špatné adrese. Ale možná se pletu.
Tak Dacia na bezpečnost jako takovou dělaná nebude. To je naflouklý Logan SUV, nic víc. Ale primárně nižší hmotnost nemusí znamenat horší pevnost a už vůbec ne horší crash test. Eifelovka nebo průmyslový jeřáb je taky "pár trubek" a jak to stojí a co unese. Stejným způsobem je dělaný skelet autobusů (prutová konstrukce). Lehké, pevné, tvarově modulární. Pro náraz do pevné překážky pohodička. Ale zpět k Dusteru, pravdou je, že lehký těžkého nevytlačí jj. Nicméně mi ta hmotnost 1,3t přijde úměrná. To tu zavedlo VW že auta jsou vyžrané. Bedujín 5.0 V10 TDI měl dost nad 2,5t Nebo si vem, že A8 s hliníkem o tolik lehčí, než ocelová S-klasse nebývá.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 01.09.2010 14:34, RE: Duster
Rover623 napísal:
Tohle auto je tak žádané,že automobilka nestíhá krýt poptávku,tohle se Dacii opravdu povedlo.Původně jsem chtěl Škodu Yeti,hlavně proto,že moje současné BMW X5 uvízne na každé jen trochu zablácené cestě která jde mírně do kopce (BMW by opravdu nemělo dělat SUV,jsou fakt jen na silnici),ale počkám si na Dacii,pro cesty na chatu (5 kilometrů polňačky) to bude ideální volba
Jel jsem s Yetim i s Dusterem, a objednal Duster - pohodlnější, levnější, všestranější. Yeti není špatný na vožení dětí do školky, nákupy a pro chalupáře na dobré zpevněné cesty. Tvrdý podvozek. Cena Yetiho v úrovni Dusteru arctiky o 150 - 200tisíc dražší. Mám 185 cm a 110kg a pohodlí bez chyby, podle mě lepčí než v Yetim, kde musíte sedět přesně dle normy DIN XXXYYY - pak to jde.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 20.10.2011 21:09, RE: Duster
Alda napísal:
Ale jo ale z X5 do Dusteru? Jo kdyby z X5 do Toyoty LC, to už se dá pochopit.
X5 je na morké trávě, blátíčku a podobném povrchu neschopná se rozjet, natož jet.

Off-roady mě živí, ale X5 je v terénu použitelná asi jako růžová modelka s podpadky v lese/bahně. Podceňovaný v Dusteru bude na mokré trávě kolem X5 bez problémů kroužit a nebude mít problém :)
Kolegové v DE jezdí velmi drahými SUV, nebo Off-roady typu Range Rover, Caxenne Turbo S a pod, ale tři z nich mají i Duster, jelikož na ryby a do terénu s Range Roverem prostě nikdy nepojede a šrámy od větví Dusteru na kráse jen prospívají. Sám mám Land Cruiser 100, ale před Rumunem mám úctu, co za pár korun dokáže... Jak v běžném terénu, tak v prodeji.
reagovať
1 2




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.