0
späť
 

diskuze k tématu: Audi RS6 vibrace pri brzdeni

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, anglická vozidla, zábava, motosport, tuning, typ vozidla, osobní, volná diskuze
zmazaný používateľ
počet príspevkov6
dátum registrácie12.11.2015
Štvrtok 12.11.2015 21:18, Audi RS6 vibrace pri brzdeni
Dobry den, malokdy byvam bezradny, ale tentokrat musim pozadat o pomoc vas tady na foru.
Asi pred rokem v nemecku jsem jel s kamaradem po dalnici s audi RS6 B6 prihlaseno 2005 do te doby bez jakehokoliv problemu i ve velke zatezi. Jel jsem asi 280 a musel jsem prudce zabrzdit na asi 100. V pohode, potom jsem zase zrychlil na cca 300 a po asi minute jsem opet musel zabrzdit. Malem mi to utrhlo ruce. Potom uz jsem pomaleji dojel do cile (cca 140) a nechal vymenit kdyz jsem mel praci predni kotouce. Dojel jsem domu do ceska a nove kotouce se snazil zajet (jel jsem povolenymi rychlostmi cca 500km). Dalsi dny bala v pohode asi do 2000km porad jsem jezdil dle predpisu. Potom jsem jel pres nejmenovane hory ktere znam a trosku jsem tomu dal v serpentynach, tzn. rovinka 180 200 brzda zatacka a znova. Nez jsem ujel cca 20 km zase to zacalo silne vibrovat pri brzdeni a po zahrati i pri normalni jizde. Pri delsi rovne jizde to vychladlo abylo v poho do dalsiho prudsiho zabrzdeni. Vratil jsem se, vymenil znovu kotouce. A pokracovalo to zase. Dal jsem dal nove naboje. Zase to pokracovalo. Co dal.
Zkuste mi poradit. Prosim nemoralizujte ohledne rychlosti. Mam asi 2,8 mil bez nehody a nejezdim agresivne a nikoho nechci ohrozovat. Auta mam vzdy v max stavu. Toto je ctvrte auto v rodine a nechci ho dat pryc.
Dekuji
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 13.11.2015 12:56, RE: Audi RS6 vibrace pri brzdeni
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobry den, malokdy byvam bezradny, ale tentokrat musim pozadat o pomoc vas tady na foru. Asi pred rokem v nemecku jsem jel s kamaradem po dalnici s audi RS6 B6 prihlaseno 2005 do te doby bez jakehokoliv problemu i ve velke zatezi. Jel jsem asi 280 a musel jsem prudce zabrzdit na asi 100. V pohode, potom jsem zase zrychlil na cca 300 a po asi minute jsem opet musel zabrzdit. Malem mi to utrhlo ruce. Potom uz jsem pomaleji dojel do cile (cca 140) a nechal vymenit kdyz jsem mel praci predni kotouce. Dojel jsem domu do ceska a nove kotouce se snazil zajet (jel jsem povolenymi rychlostmi cca 500km). Dalsi dny bala v pohode asi do 2000km porad jsem jezdil dle predpisu. Potom jsem jel pres nejmenovane hory ktere znam a trosku jsem tomu dal v serpentynach, tzn. rovinka 180 200 brzda zatacka a znova. Nez jsem ujel cca 20 km zase to zacalo silne vibrovat pri brzdeni a po zahrati i pri normalni jizde. Pri delsi rovne jizde to vychladlo abylo v poho do dalsiho prudsiho zabrzdeni. Vratil jsem se, vymenil znovu kotouce. A pokracovalo to zase. Dal jsem dal nove naboje. Zase to pokracovalo. Co dal.Zkuste mi poradit. Prosim nemoralizujte ohledne rychlosti. Mam asi 2,8 mil bez nehody a nejezdim agresivne a nikoho nechci ohrozovat. Auta mam vzdy v max stavu. Toto je ctvrte auto v rodine a nechci ho dat pryc.Dekuji


Ty nové kotouče předpokládám přímo originální ND popřípadě nějakou kvalitativně rovnocenou nebo dokonce lepší náhradu. Rovněž předpokládám, že se měnily i destičky a také předpokládám, že byla výměna provedena odborníkem, který zajistil, že se mezi náboj a kotouč nedostaly nečistoty, které by pak způsobovaly házení kotouče. Tohle všechno má vliv.
Z popisu to vypadá, že se kotouče teplem nadměrně deformují, ale není jasné, zda je to vlivem špatného materiálu kotoučů, nerovnoměrným brzdným účinkem nebo špatně provedenou montáží.
Pokud se kotouče po vystydnutí vrátí, pak by se dalo uvažovat buď o špatné montáži nebo nerovnoměrném brzném účinku (jedna strana je k brzdovému kotouči přitlačována větší silou, čímž dochází k ohybu kotouče směrem ke studenější straně (nahřátá vlákna se prodlužují více), a to se pak stane zdrojem vibrací).
Prosím o sdělení statusu Q ohledně použitých kotoučích, výměně komponent a montáži, aby se dalo postupovat dále a systematicky vylučovat možné příčiny závady.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1325
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 13.11.2015 13:36, RE: Audi RS6 vibrace pri brzdeni
nepřihlášený uživatel napísal:
Dobry den, malokdy byvam bezradny, ale tentokrat musim pozadat o pomoc vas tady na foru. Asi pred rokem v nemecku jsem jel s kamaradem po dalnici s audi RS6 B6 prihlaseno 2005 do te doby bez jakehokoliv problemu i ve velke zatezi. Jel jsem asi 280 a musel jsem prudce zabrzdit na asi 100. V pohode, potom jsem zase zrychlil na cca 300 a po asi minute jsem opet musel zabrzdit. Malem mi to utrhlo ruce. Potom uz jsem pomaleji dojel do cile (cca 140) a nechal vymenit kdyz jsem mel praci predni kotouce. Dojel jsem domu do ceska a nove kotouce se snazil zajet (jel jsem povolenymi rychlostmi cca 500km). Dalsi dny bala v pohode asi do 2000km porad jsem jezdil dle predpisu. Potom jsem jel pres nejmenovane hory ktere znam a trosku jsem tomu dal v serpentynach, tzn. rovinka 180 200 brzda zatacka a znova. Nez jsem ujel cca 20 km zase to zacalo silne vibrovat pri brzdeni a po zahrati i pri normalni jizde. Pri delsi rovne jizde to vychladlo abylo v poho do dalsiho prudsiho zabrzdeni. Vratil jsem se, vymenil znovu kotouce. A pokracovalo to zase. Dal jsem dal nove naboje. Zase to pokracovalo. Co dal.Zkuste mi poradit. Prosim nemoralizujte ohledne rychlosti. Mam asi 2,8 mil bez nehody a nejezdim agresivne a nikoho nechci ohrozovat. Auta mam vzdy v max stavu. Toto je ctvrte auto v rodine a nechci ho dat pryc.Dekuji


Je také ještě jedna možnost a to, že jsou špatné kotouče vzadu. Mám čerstvou zkušenost, když přesně stejným způsobem začal reagovat Megane minulý měsíc (vím, že je to neporovnatelné auto). Po brzdném manévru ze 140 na 0 km/h začal při zahřátých brzdách silně vibrovat celý předek auta a volant. Mé podezření na přehřátím zkroucené přední kotouče se nepotvrdilo, zkroutil se kupodivu jeden ze zadních - provedena výměna a vibrace ustaly.
reagovať
sympatico
počet príspevkov54
dátum registrácie04.03.2014
Piatok 13.11.2015 16:09, Vibrace...
Vážně jste dvakrát po sobě kupoval originál kotouče a destičky na RS6 ? Kamarád jí měl, brzdy dělal předek i zadek, faktura s ještě pár drobnostma byla na devadesát tisíc, problémy nebyly. Popisujete, že nové kotouče jste vyhodil po pár set km- jak vypadaly, zkroutily se ? Bylo to na reklamaci ?

Dle Vašeho popisu to vypadá, že to první kotouče nezvládly. Otázka co ještě může být špatně, nepatří sem, ale spíše na Audiforum, kde je pár lidí, co ví o RS modelech první poslední...tam bych se zeptal.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov6
dátum registrácie12.11.2015
Piatok 13.11.2015 18:49, Zajímavá odpoved hned zkusim
Jen pro info. Během mého příběhu byly na autě troje kotouče. První a třetí origo a druhé byly závodní za cca dvojnásobek. To znamená ze stačí rozhýbat prasátka. Jinak díky za odpověď, vše zni velmi reálné. Uz jsem o tom premyslel, ale tys to vysvetlil super. Hned to zkusím.
Jen ze to nenapadlo nějakého servisaka.
I tak moc diky
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov6
dátum registrácie12.11.2015
Piatok 13.11.2015 18:52, Problémy s brzdenim
Jo šlo to na reklamaci a samozřejmě se měnily i destičky. Jinak se měnily i zadky. Předek i zadek dohromady cca 50t. Ty závodní předky 80t
reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 13.11.2015 21:31, RE: Zajímavá odpoved hned zkusim
nepřihlášený uživatel napísal:
Jen pro info. Během mého příběhu byly na autě troje kotouče. První a třetí origo a druhé byly závodní za cca dvojnásobek. To znamená ze stačí rozhýbat prasátka. Jinak díky za odpověď, vše zni velmi reálné. Uz jsem o tom premyslel, ale tys to vysvetlil super. Hned to zkusím. Jen ze to nenapadlo nějakého servisaka. I tak moc diky


Ještě mě dodatečně došlo, že zatuhnutí brzdiče vzhledem k vysokým teplotám při brzdění nemusí být vůbec nereálné. Také věřím, že proběhla kompletní výměna brzdovky.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov6
dátum registrácie12.11.2015
Piatok 13.11.2015 21:53, Problémy s brzdenim
Jo brzdovka samozřejmě taky. Takový věci beru jako samozřejmost. Přední kotouče tam vydrží tak do 20tkm a taky měním po 10 i motorovy olej a olej v převodovce. Převodovka je vývojové starší petikvalt a nevydrží tolik co dnesni moderní převodovky. Na x6 mám 8kvalt od ZF a neměl jsem v normálním autě lepší a rychlejší převodovku
reagovať
tomaskrtek
počet príspevkov982
dátum registrácie18.03.2008
Sobota 14.11.2015 16:20, RE: Problémy s brzdenim
nepřihlášený uživatel napísal:
Jo brzdovka samozřejmě taky. Takový věci beru jako samozřejmost. Přední kotouče tam vydrží tak do 20tkm a taky měním po 10 i motorovy olej a olej v převodovce. Převodovka je vývojové starší petikvalt a nevydrží tolik co dnesni moderní převodovky. Na x6 mám 8kvalt od ZF a neměl jsem v normálním autě lepší a rychlejší převodovku


obávám se že je to přesně naopak-starší převodovka bude spolehlivější než nové. i všechny 55 AMG si donedávna vystačily s prehistorickým pětikvaltem protože novější převodovky nevydržely krouťák. a spíš odešel motor než převodovka.
reagovať
Reno
počet príspevkov1352
dátum registrácie30.03.2010
Sobota 14.11.2015 20:50, RE: Problémy s brzdenim
nepřihlášený uživatel napísal:
Jo brzdovka samozřejmě taky. Takový věci beru jako samozřejmost. Přední kotouče tam vydrží tak do 20tkm a taky měním po 10 i motorovy olej a olej v převodovce. Převodovka je vývojové starší petikvalt a nevydrží tolik co dnesni moderní převodovky. Na x6 mám 8kvalt od ZF a neměl jsem v normálním autě lepší a rychlejší převodovku


je tu článek o tom, jak se nový převodovky ku.rví. nemůžu potvrdit ani vyvrátit, osmikvalt ZF je gut, ale předchozí šestikvalty byly velmi spolehlivé... a jak píše kolega /chichi/ nejslavnější modely AMG měly pre-historický pětikvalt.

reagovať
David V
počet príspevkov2054
dátum registrácie16.05.2007
Sobota 14.11.2015 22:58, Ještě malý dodatek
Vzhledem k tomu, že se takto chovají všechny troje kotouče a začalo to už prvními, kde s dá vyloučit problémy při montáži, dovoluji si vyslovit domněnku, ze jde o nerovnoměrný brzdný účinek. Ten může být způsoben porušenou prachovkou a napečením nečistot na některou pohyblivou část brzd, klidně jen na jedné straně. Zkuste jet normálně, brzdit minimálně a po jízdě osahat kola, jestli není některé teplejší. Pokud by bylo, tak je to jasné.
reagovať
michaljezek
počet príspevkov1
dátum registrácie28.06.2013
Nedela 15.11.2015 13:16, Pneu - brzdy
Nechci mudrovat. Mě tohle dělala M5 v opravdu zátěži a povyměňoval jsem kde co a pak jeden starý praktik zkontroloval pneu a na vnitřní straně pneu mi praskly dva dráty v boku pneu a jakmile šlo kolo do fakt krize tak se tam udělala boule a já honil auto po silnici a neudržel volant.
reagovať
charli
počet príspevkov3
dátum registrácie15.11.2015
Nedela 15.11.2015 20:17, Brzdy
Já mám podobný problém na éčku při brždění mi občas začne cukat pedál brzdy. Taky si myslím že mám někde rez v prasátkách, ale nemám čas to rozebrat.
reagovať
finding
počet príspevkov114
dátum registrácie09.12.2012
Nedela 15.11.2015 22:58, rameno
zdravím, tuhle zkušenost jsem kdysi na stejném autě utrpěl taky, dělal to silentblok zadního ramene (na přední nápravě. choval se normálně dokud nedostal pecku v rychlostech na 200Km/h, vyměnil jsem a byl klid jinak jak píšou ostatní kotouče byť sebelepší jdou jednoduše znehodnotit, když se při jejich výměně nevezme pořádně náboj ocelovým kartáčem. nerovnoměrný brzdění by se poznalo spíš tak, že auto jde brutálně ke straně, což by byl zatuhlej pístek v třmenu nebo vada hlavního brzdovýho válce, ale zkus projít spíš ty ramena...
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov6
dátum registrácie12.11.2015
Utorok 17.11.2015 11:17, Shrnutí vašich příspěvků
Ještě pro info. Kola jsem taky vyměnil včetně disků. Zahřívají se mi oba kotouče. Po vychladnutí a jízdě tak do 140 brzdí normálně.
Na žádnou stranu to netáhne. Dle mého je to v discích nebo nerovnoměrnem brzdném ucinku. Ramena jsem zkoušel ale vzhledem k tomu ze po schladnuti je vse ok tak bych to taky vyloučil.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov6
dátum registrácie12.11.2015
Nedela 29.11.2015 16:04, Vyřešeno už jezdím ok
Tak už je vše jasné a opravené. Byl prasklý zadní disk kotoučové brzdy v místech kde jsou otvory na průchod šroubů. Když se zahřál zkroutil se a začal vibrovat. Pri tech rychlostech asi extremni namaha a hlavne to neni videt. Vyměněno a jezdí se dal. Děkuji vsem
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Nedela 29.11.2015 17:04, .
gratuluju ti, že jsi na to přišel a zdárně opravil. Jen doufám, že tě na silnici nepotkám, podle toho co jsem četl o tvém jízdním stylu.
Ale kdyby jo, chtěl bych vědět o kolik bys mi s tou RS6 ujel ( jestli vůbec )
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.