citácia:
reakce na: DCtomy, 11.06.2019 23:52 (Zdravím, pokukuji po novém aut ...)
K Mazde Ti moc nenapisu, ale FoFo ST225 jsem mel 2 roky, takze par postrehu a doporuceni Ti dam. Nevim jestli ses uz v nejakem projel jako ridic, ale to by bylo to prvni co bych udelal...to same s Mazdou...at mas nejakou zakladni predstavu/dojem kdy treba zjistis, ze Ti vice sedi jedno nebo druhe a muzes se pak uz vice zajimat jen o nej. Co se FoFo ST225 tyka, tak slusny kousek se do 200k sehnat urcite da...zalezi jestli chces uz facelift nebo je To to jedno. Radeji nez na bazarech bych hledal na strankach Ford nadsencu, kde je vetsi sance, ze auto nebude k prodeji tesne pred rozpadnutim. Pokud Ti bude stacit tovarni vykon, tak z meho pohledu neni treba delat upgrade komponent, ale postaci dodrzovat klasickou udrzby, filtry, olej, dochlazovat turbo. Pokud bys chtel jit na zvysovani vykonu napr. Bluefin stage 1 - 3, tak urcite alespon spojku z RS verze to bude chtit. Muj mel cca. 180kW, spojku z RS, komplet nerez vyfuky, decat, pruziny Eibach a na rozdil od kolegu co si zvedli vykon, ale nechali puvodni spojku, tak uz treti sprint nebyli schopni po rozjezdu poradne zaradit dalsi kvalty. Jinak motor jako takovej, to je asi jediny slabsi misto auta co se moznych problemu tyka - muj mel menenej motor, jelikoz mezi 4tym a 5tym valcem "praskla" v bloku mezistena. Netusim jestli se tomu da nejak vice predchazet nez jen napr. pravidelnym dochlazovanim a vymenou oleje, motor mel v te dobe najeto cca. 30 000km, takze pokud maji dnes auta v inzerci najeto 150k+, tak verim, ze tam by se to uz davno projevilo. Co se spotreby tyka, tak jsem byl schopen v kombinaci jezdit za 9l/100km aniz bych musel jezdit jen "na brblacku". K vykonu motoru, jeho zvuku a zazitku z jizdy asi neni moc co dodavat, to se musi vyzkouset. :) Dneska uz vykon 225koni neni nic extra, ale ten projev oturbenyho 5tivalu, strileni do vyfuku pri rychlym podrazovani, dostatek vykonu v podstate v celym spektru otacek..to se musi zazit......nestavet barak, tak ho mam do ted. :) Horsi je to s mistem v aute celkove, kufr nic moc, misto rezervy je pod autem megatlumic vyfuku, pokud jsem si dal sedacku do optimalni polohy, tak za mnou uz bylo misto spis pro maly dite (merim 197cm). Na nase rozmlaceny silnice (JM kraj) to neni idealni auto, ale neni to nic tragickyho, spotrebni dily jsou kupodivu za rozumny ceny a celkove provozovani FoFa mi neprislo nejak vyrazne drazsi nez u Mondeo 2,0i 107kW. Ano, kdyz jsem s tim krouzil v Brne na okruhu, tak spotreba vychazela na cca. 27l/100km a gumy byly po dojezdu jako z blata, ale takhle se clovek vetsinou jede svezt parkrat za par let. Pokud bys pripadne chtel kontakt na nejakou fordovskou komunitu, tak napis email a ja dodam, shodou okolnosti jsem auto kupoval prave od jednoho takovyho fanouska rychlejch modrejch ovalu, coz miva i pak bonus pokud clovek udrzuje vztahy....loni mi predchozi majitel umoznil svezt se v poslednim Focusu RS 4x4 a tim me opet nahlodal, abych misto do baraku nasypal penize zase timhle smerem, takze bacha na tu navykovost. :)