citácia:
reakce na: JEEPakCZ, 16.07.2021 16:28 (Dobrý den,co se týče spolehliv ...)
Jakou spojitost má spolehlivost s množstvím náhradních dílů?
V 21. století není problém na auta do 15 let stáří sehnat prakticky cokoliv. U běžných modelů, o kterých se tady bavíme není problém sehnat většinu dílů v druhovýrobě...
Koncern opravdu nevyniká ničím, ani designem, ani kvalitou, ani spolehlivostí. 1,6FSi byla šlápnutí vedle a dnes ty motory budou s největší pravděpodostí žrát litry oleje.
Mám osobní zkušenost s cliem IV Grandtour. Mám taky téměř 190cm. Do clia jsem se vlezl, ale oproti trojkovému meganu je ta cenová úspora velmi znát. Cliem III generace, které je ve vašem rozpočtu jsem se taky párkrát svezl, a sice s atmo 1,2.
U třetí generace jsou všechny benzínové motory normálně spolehlivé, nemají tendenci žrát olej a vyžadují jenom pravidelnou údržbu. V této generaci lze narazit na motor 1,2tCe s kódem D4FT. Je to oturbená verze klasické 1,2 s nepřímým vstřikem a netrpí zásadnímy problémy.
U čtvrté generace je třeba se vyhnout motoru 1,2tCe, tady už má kód H5Ft a je třeba se mu zdaleka vyhnout. Ostatní motory, včetně dieslových a 0,9tCe fungují dobře.
Clio v obou generacích bude mít výbornou antikorozní odolnost a na svou dobu bude nadprůměrně bezpečné. Je ale počítat s tím, že se jedná o malé auto s nataženým kufrem. Tomu odpovídá vnitřní prostor, odhlučění, pohodlí apod..
Doporučju se vyhnout omezení do 10 let stáří a 150kkm najeto, protože to je cesta do vod se stočenými auty. To, že má auto málo najeto neznamená, že o něj bylo dobře staráno. Auto po důchodci, který spořil na servisu a najel za 10 let 50tkm bude v horším stavu, než auto, které se dobrým serivsem najelo 200tkm... Spíše než na stáří a nájezdu bych se zaměřil na původ auta a doložený servis...