0
späť
 

diskuze k tématu: Poslouží ojeté Volvo S80?

kategórie zaradenia témy: ostatní
safi
počet príspevkov2
dátum registrácie13.07.2016
Streda 13.07.2016 12:55, Volvo S80 2005 2.5T 154KW (manuál, pohon předních kol)
Vlastním 6 let Volvo S80 2.5T z roku 2006 a pokusím se odpovědět na dotaz.

Shrnutí:
S80 první generace je velmi pohodlné auto ze staré školy, kdy platilo, že čím vyšší objem motoru a váha auta, tak tím lépe. Zároveň má i na dnešní dobu zcela konkurenceschopnou výbavu a krásný vzhled a v Něměcku (ehm) jej můžete rozjet na maximálku 235km/h, na trojku můžete jet 40-150Km/h - ideální pro nájezdy na dálnici. Pokud jej ale chcete udržet v dobrém stavu, bude to něco stát (15-25 000 CZK na rok) a průměrná spotřeba 10-11 litrů u benzínového modelu by vás neměla nijak rozhodit (60% město). S příslušnou péčí není problém s autem jezdit na dovolené přes celou Evropu.

Svoji S80 jsem si koupil ve Volvo Auto Průhonice, s kompletní servisní historií - auto zde bylo prodáno jako nové a celou dobu servisováno. V čemž pokřačuji. Proto se ceny za servis mohou zdát vyšší. Vyzkoušel jsem jiné neznačkové servisy a doporučuji servisovat právě v Průhonicích.

Interiér je velmi prostorný, přední i zadní sedadla jsou neskutečně pohodlná, boční vedení předních sedadel není nic moc. Dozadu snadno nastoupí i vaše osmdesátiletá babička. Všechny ovládací prvky kromě mlhovek jsou velmi dobře umístěné a dají se ovládat i po slepu. Světle béžová kůže je velmi odolná trvanlivá. Vyhřívání předních sedadel funguje rychle a bez problémů, automatická dvojzónová klimatizace je více než dostatečně dimenzovaná. Počítejte s vrzáím plastů i konstrukcí předních sedaček (za to může systém minimalizující zranění páteře při nárazu zezadu. Lze je nechat v servisu seřídit (dotáhnout šrouby atd) za cca 6 000 CZK.

Audio s 9 reproduktory hraje nadprůměrně dobře, ve vyšších rychlostech (nad 130km/h) poslech ruší vyšší aerodynamický hluk (aktuální generace Oktávky je na tom mnohem mnohem lépe). Multimediální schopnosti jsou nulové, musíte si dokoupit multimediální krabičku GROM.

Sklápění zadních sedadel je pitomé - jde sklopit opěradlo, ale už ne zadní sedáky. V kufru překáží spodní část reproduktorů za opěrkami zadních sedadel. Tato spodní část není nijak krytá, takže pozor, ať si je nezníčíte.

Styl řízení předurčuje velký volant, je to Volvo, takže se dost houpe, ale zatáčky projíždí až nečekaně dobře, auto je až do krajnosti stabilní, v kritických situacích vás překvapí přesnou reakcí, což je zásluha dlouhého rozvoru a ESP. Kontrola stabilizace a protiprokluzu je nastavená trochu citlivěji, díky vysokému točivému momentu není problém prohrabat na suchu kola i na trojku. Volant dává dostatek informací o tom, co se dějě s podvozkem.

Volvu nejlépe svědčí táhlé dlouhé zatáčky, dobře si vede i v ostrých zatáčkách. Serpentiny leva-prava-leva-prava jej ale spolehlivě rozhodí. Pneu sportovní 17 palců, 225/45. Lze namontovat i 18.

Auto má smysl koupit pouze s benzínovým pětiválcem 2.5l. 209 koní a super točivý moment jsou zárukou slušné zábavy za volantem. Pomáha tomu i pětistupňová manuální převodovka, která je hodně do rychla. Při 120km točí 2500ot./min.Třetí stupeň použijete od 40-150km, pětka od 80 do 235 km. V Praze jezdíte na trojku mezi 1500-200 otáčkami.

Klasické koncernové nafťáky (pokud to není 3.0) strčíte bez problémů do kapsy.

Stará konstrukce auta se projevuje:
- Vyšší hluk v porovnání s novými auty
- Vestavěné audio neumí MP3, Bluetooth, atd. To jde naštěstí vyřešit pomocí krabičky GROM (ebay), která zajistí handsfree, bluetooth streaming z iPhone i z USB
- Absence sledování mrtvého úhlu, atd.


Závady (započtena sleva z Volvo programu pro starší vozy) :
- Výměna jedné xenonové výbojky 3 000 CZK
- Těsnění kolem oken je vhodné po cca 6-8 letech vyměnit za nové 6 000 CZK
-Po změně zařazené rychlosti a člápnutí na plyn se ozve “lupnnutí”, bylo potřeba vytmelit poloosy - 1 000 CZK
- Opotřebované zařážky předních kol - 1000 CZK
- Loketní středová opěrka a schránka před spolujezdcem mají tendenci vrzat a nelícovat (nemá smysl opravovat v servisu)
- Prorezlý výfuk výměna 10 000 CZK
- Krabička alarmu výměna cca 5 000 CZK
- Prožrané zvukové těsnění mezi motorem a kabinou (asi kuna) 8 000 CZK po druhém prožrání už neopravováno.
- Nákup a montáž BT handsfree a audio krabičky GROM 7 000 CZK

Tedy žádná závada, která by bránila v používání auta.

Ceník pravidelných prací:
- Roční prohlídka normální cca 10 000 CZK
- Roční prohlídka velká (180 t. km) 15 000 CZK
- Výměna předních brzd komplet 10 000 CZK
- Přední a zadní tlumiče 20 000 CZK
- Rozvody 12 000 CZK
- Nové zimní pneu 17 Good Year Ultra Grip - 20 000 CZK
- Nové letní pneu - 10 - 12 000 CZK

Bezpečnost:
- Vysoká pasívní bezpečnost, hmotnost skoro 1800 Kg
- Pozor na některé zatáčky, Volvo dost často bourá vyjetím do protisměru a čelním nárazem do protijednoucího auta.
- Pokrok v bezpečnosti jde dále, takže se už nejedná o nejbezpečnější auto.

Shrnuto: Pokud chcete velké auto pouze na přepravu z bodu A do bodu B, nebo pokud máte hlouběji do kapes, kupte si něco jiného.
reagovať
danet - redakce TipCars
počet príspevkov535
dátum registrácie16.11.2012
Štvrtok 14.07.2016 10:25, RE: Volvo S80 2005 2.5T 154KW (manuál, pohon předních kol)
safi napísal:
Vlastním 6 let Volvo S80 2.5T z roku 2006 a pokusím se odpovědět na dotaz.Shrnutí:S80 první generace je velmi pohodlné auto ze staré školy, kdy platilo, že čím vyšší objem motoru a váha auta, tak tím lépe. Zároveň má i na dnešní dobu zcela konkurenceschopnou výbavu a krásný vzhled a v Něměcku (ehm) jej můžete rozjet na maximálku 235km/h, na trojku můžete jet 40-150Km/h - ideální pro nájezdy na dálnici. Pokud jej ale chcete udržet v dobrém stavu, bude to něco stát (15-25 000 CZK na rok) a průměrná spotřeba 10-11 litrů u benzínového modelu by vás neměla nijak rozhodit (60% město). S příslušnou péčí není problém s autem jezdit na dovolené přes celou Evropu.Svoji S80 jsem si koupil ve Volvo Auto Průhonice, s kompletní servisní historií - auto zde bylo prodáno jako nové a celou dobu servisováno. V čemž pokřačuji. Proto se ceny za servis mohou zdát vyšší. Vyzkoušel jsem jiné neznačkové servisy a doporučuji servisovat právě v Průhonicích.Interiér je velmi prostorný, přední i zadní sedadla jsou neskutečně pohodlná, boční vedení předních sedadel není nic moc. Dozadu snadno nastoupí i vaše osmdesátiletá babička. Všechny ovládací prvky kromě mlhovek jsou velmi dobře umístěné a dají se ovládat i po slepu. Světle béžová kůže je velmi odolná trvanlivá. Vyhřívání předních sedadel funguje rychle a bez problémů, automatická dvojzónová klimatizace je více než dostatečně dimenzovaná. Počítejte s vrzáím plastů i konstrukcí předních sedaček (za to může systém minimalizující zranění páteře při nárazu zezadu. Lze je nechat v servisu seřídit (dotáhnout šrouby atd) za cca 6 000 CZK.Audio s 9 reproduktory hraje nadprůměrně dobře, ve vyšších rychlostech (nad 130km/h) poslech ruší vyšší aerodynamický hluk (aktuální generace Oktávky je na tom mnohem mnohem lépe). Multimediální schopnosti jsou nulové, musíte si dokoupit multimediální krabičku GROM.Sklápění zadních sedadel je pitomé - jde sklopit opěradlo, ale už ne zadní sedáky. V kufru překáží spodní část reproduktorů za opěrkami zadních sedadel. Tato spodní část není nijak krytá, takže pozor, ať si je nezníčíte.Styl řízení předurčuje velký volant, je to Volvo, takže se dost houpe, ale zatáčky projíždí až nečekaně dobře, auto je až do krajnosti stabilní, v kritických situacích vás překvapí přesnou reakcí, což je zásluha dlouhého rozvoru a ESP. Kontrola stabilizace a protiprokluzu je nastavená trochu citlivěji, díky vysokému točivému momentu není problém prohrabat na suchu kola i na trojku. Volant dává dostatek informací o tom, co se dějě s podvozkem.Volvu nejlépe svědčí táhlé dlouhé zatáčky, dobře si vede i v ostrých zatáčkách. Serpentiny leva-prava-leva-prava jej ale spolehlivě rozhodí. Pneu sportovní 17 palců, 225/45. Lze namontovat i 18.Auto má smysl koupit pouze s benzínovým pětiválcem 2.5l. 209 koní a super točivý moment jsou zárukou slušné zábavy za volantem. Pomáha tomu i pětistupňová manuální převodovka, která je hodně do rychla. Při 120km točí 2500ot./min.Třetí stupeň použijete od 40-150km, pětka od 80 do 235 km. V Praze jezdíte na trojku mezi 1500-200 otáčkami. Klasické koncernové nafťáky (pokud to není 3.0) strčíte bez problémů do kapsy. Stará konstrukce auta se projevuje:- Vyšší hluk v porovnání s novými auty- Vestavěné audio neumí MP3, Bluetooth, atd. To jde naštěstí vyřešit pomocí krabičky GROM (ebay), která zajistí handsfree, bluetooth streaming z iPhone i z USB- Absence sledování mrtvého úhlu, atd.Závady (započtena sleva z Volvo programu pro starší vozy) :- Výměna jedné xenonové výbojky 3 000 CZK- Těsnění kolem oken je vhodné po cca 6-8 letech vyměnit za nové 6 000 CZK-Po změně zařazené rychlosti a člápnutí na plyn se ozve “lupnnutí”, bylo potřeba vytmelit poloosy - 1 000 CZK- Opotřebované zařážky předních kol - 1000 CZK- Loketní středová opěrka a schránka před spolujezdcem mají tendenci vrzat a nelícovat (nemá smysl opravovat v servisu)- Prorezlý výfuk výměna 10 000 CZK- Krabička alarmu výměna cca 5 000 CZK- Prožrané zvukové těsnění mezi motorem a kabinou (asi kuna) 8 000 CZK po druhém prožrání už neopravováno.- Nákup a montáž BT handsfree a audio krabičky GROM 7 000 CZKTedy žádná závada, která by bránila v používání auta.Ceník pravidelných prací:- Roční prohlídka normální cca 10 000 CZK- Roční prohlídka velká (180 t. km) 15 000 CZK- Výměna předních brzd komplet 10 000 CZK- Přední a zadní tlumiče 20 000 CZK- Rozvody 12 000 CZK- Nové zimní pneu 17 Good Year Ultra Grip - 20 000 CZK- Nové letní pneu - 10 - 12 000 CZKBezpečnost:- Vysoká pasívní bezpečnost, hmotnost skoro 1800 Kg- Pozor na některé zatáčky, Volvo dost často bourá vyjetím do protisměru a čelním nárazem do protijednoucího auta. - Pokrok v bezpečnosti jde dále, takže se už nejedná o nejbezpečnější auto. Shrnuto: Pokud chcete velké auto pouze na přepravu z bodu A do bodu B, nebo pokud máte hlouběji do kapes, kupte si něco jiného.


Dobrý den, děkujeme za velmi obsažný příspěvek a poprosím Vás, abyste Váš příspěvek vložil do samostatné recenze na TipCars: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Vaše zkušenosti se tak dostanou k širšímu okruhu čtenářů. Děkuji a přeji hezký den.
reagovať
zeneva
počet príspevkov75
dátum registrácie24.08.2009
Piatok 15.07.2016 09:49, S80 - jizdni vlastnosti
Mel jsem moznost chvili jezdit S80 2,4 (kolem 100kW) s najetyma 300 tis km. Srovnani je s Mazdou 6 2,0 104kW 1.generace
Motor slaby na tu vahu
Do zatacek hodne neohrabany (opet diky vaze), proste to nejelo, kam jsem z Mazdy zvykly.
Naopak na D1 se s Volvem da jet i v pravym pruhu - tam to krasne zehli nerovnost oproti sportovnejsi Mazde, ktera je tvrda.
Mista v aute dostatek, uplne se mi nelibi materialy, ale to je osobni nazor a ne kritika Volva.
Na klidnejsi komfortnejsi svezeni ale je Volvo fajn.
A k tomu ten pocit, ze jste obklopeny hromadou zeleza je taky fajn
reagovať
Petr S
počet príspevkov1249
dátum registrácie28.11.2008
Piatok 15.07.2016 10:58, Bezpečnost
Jedná se o tento model? http://www.euroncap.com/en/results/volvo/s80/15532 Jiný crashtest S80 tam není. Pokud ano, tak to s bezpečností není až tak žhavé. Váha 1485kg a 4* je výsledek jaký mají ostatní auta střední třídy (o třídu níž) té doby.
reagovať
Projectigi
počet príspevkov32
dátum registrácie17.12.2008
Pondelok 18.07.2016 18:57, RE: Bezpečnost
Petr S napísal:
Jedná se o tento model? http://www.euroncap.com/en/results/volvo/s80/15532 Jiný crashtest S80 tam není. Pokud ano, tak to s bezpečností není až tak žhavé. Váha 1485kg a 4* je výsledek jaký mají ostatní auta střední třídy (o třídu níž) té doby.


co já vím, tak typ volva P26 to je tedy druhá genereace V70 S80 dokázala ochránit posádku i při nárazu s 25% přesahem, tohle neumí spousta aut který jsou teď novinky, asi bych trošku přišetřil a na první generaci se vykvajznul a koupil bych právě tu druhou, mám to doma a jsem nadšen, druhé auto mám 4 letou A4 2l 105kW diesel s automatem a to je proti Volvu popelnice která tak pěkně nejedej je to kostitřas, spotřeba je o trochu horší (díky super emisím) akorát do zatáček je audina lepší.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.