0
späť
 

diskuze k tématu: První auto pro neznalce - 75 - 100 tis. Kč

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, volná diskuze
Tony99
počet príspevkov1
dátum registrácie17.01.2019
Štvrtok 17.01.2019 02:55, První auto pro neznalce - 75 - 100 tis. Kč
Ahoj všem! Jako za chvíli maturující kluk se (skoro) řidičákem na krku přirozeně přemýšlím o svým prvním autě, a jelikož nejsem vůbec v oboru a táta by mi nejradši roztřískal rypák, když slyší, že si chci koupit něco ojetého za našetřené peníze, rozhodl jsem se, že se obrátím tady na vás.
Úvodem je třeba říct, že je pro mě auto designový prvek a vrcholem mých znalostí je to, že by auto mělo mít alespoň 4 kola a 1 motor. Vzhledem k tomu doufám, že budete tolerantní vůči mé blbosti a (možná) nereálným představám.
Teď už tedy věcně. Mám našetřeno zhruba 75 000 Kč, ale počítám, že do doby, než budu auto skutečně pořizovat už budu v zaměstnání a tedy bych dokázal uškudlit nějakých těch 100 000 Kč.
Mým snem vždycky bylo mít Volvo S60/S80 z let 2000-2006 a díval jsem se, že se takové kousky dají za tyhle peníze sehnat. Ale upřímně netuším, jestli za takovou cenu nekoupím spíš starost, než radost. Najeté mají většinou kolem 100 až 200 tis. což nevím, jestli je hodně, nebo málo. Další věcí je, že nevím, jakou poruchovost mívají Volva z tohohle období nebo všeobecně auta tohohle věku.
Myslíte si, že je to dobrý nápad, jít do něčeho takového? Nebo byste se drželi při zemi? Pokud ano, co byste mi doporučili na zaježdění s takovým rozpočtem?
Měl jsem vždy za to, že Volva byla skvělá a bezpečná auta včetně vyšších tříd, jen nikdy nebyla tak v "kurzu", což mi vyhovuje.
Díky moc!
Tony
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 17.01.2019 09:51, RE: První auto pro neznalce
citácia:
reakce na: Tony99, 17.01.2019 02:55 (Ahoj všem! Jako za chvíli matu ...)

Ahoj, Volva jsou fajn, ale položí tě jakákoliv větší oprava a vozy staré 15 let jich budou potřebovat dost, ikdyby to byla Toyota Corola
Za tvé peníze bych koupil Fiat Punto Grande v černé barvě s motorem Fire 1.4 jede hodně dobře a potíže jsou nanejvíc s servořízením, které v nejhorším seženeš z jiného auta.

Ono totiž stačí, že rozbiješ přední světlo a nejen u Volva, ale i u jiných starších prémiových vozů a můžeš zaplakat nad výdělkem. Můj kamarád teď prodává S80 r.2000, s 6válcem turbobenzín, auto je celkově v pořádku, ale odešel katalyzátor, tlumiče, lamba sondy a už naskakují sumy, za které koupíš menší ojete auto Také penu nejsou nejlevnější, takže kupival číny, které nejsou moc dobré. Opravdu začal bych s menší autem, ono Punto Grande zase tak ani malé není... Ale těch značek je daleko více. Příjemný je Ford Fiesta nebo Peugeot 207 atd...
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 17.01.2019 12:24, RE: První auto pro neznalce - 75 - 100 tis. Kč
citácia:
reakce na: Tony99, 17.01.2019 02:55 (Ahoj všem! Jako za chvíli matu ...)


Pokud skutečně věříš tomu, že skoro 20 let stará volva mají najeto jen 100-200 tis. km a že kupovat jako automobilový analfabet auto za ani 3-10 % původní ceny je dobrý nápad, tak běž tátou a poděkuj mu za velkorysou nabídku rozbitého nosu. Přijmi ji místo nákupu auta, protože jinak si nabiješ mnohem více.

Kupovat velké, silné a staré auto bez zkušeností s ojetinami i s řízením, bez peněz, je hodně špatný nápad. Uvědom si taky, že jen povinné pojištění tě bude na takové auto stát třeba 10-20 tisíc podle motorizace. Kup si něco, co zvládneš - po všech stránkách. Bobanem zmíněný Fiat Grande Punto je výborná volba. Pokud bys našel opravdu zachovalého, poslouží i VW Golf IV (na slušnou pětku máš malý rozpočet). Volvo jedině, s velkým ALE, C30 s některým z benzinových motorů 1.6 nebo 1.8. Tady už ale počítej s dražším pojištěním, a pokud to nabouráš, sranda skončila - na karosářských dílech se nedoplatíš. Technická stránka řešitelná je snadno, je to totiž Ford Focus 2. generace v jiném balení.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 17.01.2019 13:41, RE: RE: První auto pro neznalce - 75 - 100 tis. Kč
Jinak, můžu ještě povzbudit. Pokud si koupíš něco jako Punto, auto se naučíš udržovat v dobrém stavu, může se Ti stát jako mě, že jsem starší ojetinu Peugeot 206 po třech letech denního používání prodal za stejnou cenu jakou jsem jej koupil, protože kupující viděl stav vozu, viděl moje faktury za rozvody, čidlo atd, a když se projel a vše fungovalo tiptop, moc se nerozmýšlel.

Dokonce Tě to může začít bavit, vůz doslova "zrestaurovat"
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Štvrtok 17.01.2019 18:47, blabla
Za ty rady by se z vás jeden potrhal

S fiatem je to jak s protivnou ženskou, na začátku si myslíš, že jsi výhodně nakoupil, ale největší radost nakonec zažiješ, jak se toho zbavíš.

Já ti radím běž za snem a kup Volvo, nejlépe od někoho, kdo auto vlastnil delší dobu a prováděl údržbu (rozvody, spojka, brzdy, pneu, výfuk ...) a pokud autům nerozumíš, zaplať si prohlídku v servise ... pravidelným pročítáním inzerce na něco slušného narazíš, nejlépe asi jednoduchý benzín 2.4i.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1231
dátum registrácie08.09.2009
Piatok 18.01.2019 08:00, Auto pro nevydělávajícího maturanta
Buď zdráv, chlapče:.-) Nestává se často, aby příspěvek od mládence tvého věku měl hlavu a patu. Obvykle to je otřesná hromada písmen s kupou pravopisných chyb. Potud tedy palec nahoru. Ovšem záhy jde palec dolů. Volvo jako ojetina s 15 lety života nemá 100, ale spíše 400 tisíc kma to už je velmi na pováženou, protože rozsypat se může cokoliv kdykliv a navíc bez výstrahy. Já jsme S60D5 vlastnil a byl to "!držák". Ovšem ročně spadlo min. 60tCZK do servisu (Volvo Průhonice), kde se dělaly vým,ěny olejů, filtrů, dílů podvozku jako brzdy, tyčky a čepy. Občas přišla větší investice a jednou to byl výfuk za vesleých 30tCZK. To k Volvu. Já bych možná šel jino cestou. Před cca 6 lety jsem řešil podobný případ pros voji dceru (bylo jí už ale 24). Nakonec jsems e rozhodnul po zralé úvaze a diskuzi s majitelem podobného vozu pro Renault Clio. A mělo to své racionální důvody. Ano, mohl jsem jí koupit Focuse, Oktávku ale proč Clio? Protože je to renault = je nejlevnější ojetinou. protože to je Renault = záruka, že nebude shnilý - Renaulty jsou velice odlné proti korozi a to je dnes 100x potrvzeno. Dále - malé Clio = malé gumy, malá spotřeba, lehké auta = malé náklady an servis přední nápravy a také - snadno zaparkuješ, než s Volvem a to se také počítá. Že naše volba byla dobrá, potvrdilo několik zkušeností za dobu 6 let co jej má dcera doma. Jednak málo žere - 5-6,8/100. Nehnije - auto z r. 2005 nemá jediný pupínke na lemech, prazích a pod, orezlá ramena mě nevzrušují, protože ta budou žít dalších 100 let. Za celou dobu byla jedna závada - odešla vodní pumpa. Výměna včetně všech dílů rozvodové sady, oleje a práce byla cca 10tCZK. Pneumatiky stojí 1000/kus. A pro mě je zásadní, že když auto utrpí nějaký šrám na parkovišti od našich ohleduplných vovčanů, kterým patří do ruky kolečko na hnůj a ne auto, nekrvácím a nehrozí mi infarkt. Mávnu rukou a jede se dál. A až jednou dcera bude chtít, může si pořídit auto jiné, větší a samosebou i dražší. Zkus se na to podívat i pohledem člověka, co zpočátku bude zápasit s řízením, parkváním atd a o šrámy nebude nouze (tu to bude orvaný Alu disk od obrubníku, tu urvaná lišta nárazníku při parkování, tu díra ve dveřích z parkoviště a z krásného auta bude brzy válečný bitevník, co prošel frontou....Když to ufinancuješ, OK, ale pokud ne, hrozí ti fakt ten rozbitý nos Ale ten si nabiješ sám.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.