Koupili jsme si před měsícem ojeté auto Volkswagen touareg - ve stavu odpovídajícím počtu najetých km a stáří. Při prodeji nám bylo sděleno, že automobil nepotřebuje žádné investice.
To nás ještě neděsilo, až do doby, kdy cca po týdnu začaly problémy se startováním vozu. Po delším stáním nastartovalo až po několikátém pokusu, a museli jsme držet klíč v pozici na startování delší dobu, než je zvykem - auto má automaticky startovat jen při pootočení.
V servise přes diagnostiku nepřišli na žádnou závadu, volali jsme prodejci auta, který po domluvě s jeho automechanikem nám sdělil následující. Může se jednat o žhaviče (co se týče startování), což je investice 300 Kč za jeden ks (plus práce). Řekl, že toho může být více, ale je třeba zkontrolovat v servise (včetně závady na pátém válci).
A teď k jádru problému. Pokud takovéto problémy s autem začaly do měsíce od jeho koupě, je zodpovědný za řešení těchto "závad" prodejce či my jako kupující? Máme investovat do servisu, aby nám vlastně řekli, co s autem je nebo se máme dožadovat prodejce po provedení servisu na autě i kdyby se jednalo o žhaviče pro startování (bylo mi řečeno, že se jedná o provozní opotřebení, za které neodpovídá.. i tak mi to přijde po necelých dvou týdnech od koupě dost brzy na projevení).
Koupili jsme si před měsícem ojeté auto Volkswagen touareg - ve stavu odpovídajícím počtu najetých km a stáří. Při prodeji nám bylo sděleno, že automobil nepotřebuje žádné investice.První týden jsme nechali vyměnit termostat, jelikož netopilo jak se mělo - nic extra, něco s čím se dá počítat, že člověk investuje do ojetého vozu.Po diagnostice nám bylo řečeno, že vynechává 5. válec - v nastartovaném autě to jde cítit - "cukne" to, ale ne při každé jízdě (někdy je to OK jindy ne).
To nás ještě neděsilo, až do doby, kdy cca po týdnu začaly problémy se startováním vozu. Po delším stáním nastartovalo až po několikátém pokusu, a museli jsme držet klíč v pozici na startování delší dobu, než je zvykem - auto má automaticky startovat jen při pootočení.
V servise přes diagnostiku nepřišli na žádnou závadu, volali jsme prodejci auta, který po domluvě s jeho automechanikem nám sdělil následující. Může se jednat o žhaviče (co se týče startování), což je investice 300 Kč za jeden ks (plus práce). Řekl, že toho může být více, ale je třeba zkontrolovat v servise (včetně závady na pátém válci).
A teď k jádru problému. Pokud takovéto problémy s autem začaly do měsíce od jeho koupě, je zodpovědný za řešení těchto "závad" prodejce či my jako kupující? Máme investovat do servisu, aby nám vlastně řekli, co s autem je nebo se máme dožadovat prodejce po provedení servisu na autě i kdyby se jednalo o žhaviče pro startování (bylo mi řečeno, že se jedná o provozní opotřebení, za které neodpovídá.. i tak mi to přijde po necelých dvou týdnech od koupě dost brzy na projevení).
Je to naše první ojeté auto, proto nevím, jaké práva mi vyplývají z takovéto situace. Proto prosím o radu :) Moc děkuji všem za jejich přispěvky.
Děkuji za Váš názor na auto jako takové, ovšem mě více zajímá problematika toho, že se do dvou týdnů od koupě vozidla projevily závady výše popsané. Kolik stojí servis atp. samozřejmě víme, ale jde nám spíše o to, kdo zodpovídá za vady, které se projevily po tak krátké době po koupi vozidla. Víme, v jakém stavu je vozidlo, a proto nám nedělá problém do něj něco investovat, co se týká opotřebení provozem... Ale dávat auto do servisu a nechávat opravovat za své, POKUD jsme v právu, mi přijde nerozumné. POKUD nejsme v právu, tak bez keců servisovat budeme... Spíše nás zajímá postup při nastalé situaci
Děkuji
Takže si myslíte, že když nám prodejce tvrdil bez investic, naprosto v pořádku a do dvou týdnů nastaly zmiňované problémy, tak se nemáme dožadovat nějaké nápravy? Nejedná se v tomto případě o jakési "skryté vady" o kterých by měl prodejce vědět v době prodeje auta?
Takže si myslíte, že když nám prodejce tvrdil bez investic, naprosto v pořádku a do dvou týdnů nastaly zmiňované problémy, tak se nemáme dožadovat nějaké nápravy? Nejedná se v tomto případě o jakési "skryté vady" o kterých by měl prodejce vědět v době prodeje auta? 
Prodejce nám o nějakém vynechávání válce nic neřekl, možná to věděl, možná ne.. na to by se nám věštecká koule opravdu hodila
Každopádně díky za příspěvky do diskuze
No jak to čtu tak jsem rád, že už nemusím kupovat ojetiny... Resp. že nemám nutkání si honit ego kupováním ojetých prémiovek v původní ceně 3M za zlomek ceny.
když si člověk už opravdu chce koupit ojetinu,tak pokud nechce opravdu šlápnout vedle,tak minimálně je potřeba si nachystat aspon 2-5000 za kompletní proklepnutí auta.