0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký VW Golf vybrat?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, typ vozidla, osobní
Tigrack
počet príspevkov4
dátum registrácie06.11.2019
Streda 04.12.2019 13:08, Jaký VW Golf vybrat?
Zdravím,
Před nějakou dobou už jsem tu psal a ptal jsem se jaké auto jako první si vybrat, došel jsem k závěru že bych chtěl golf :D
Teď přichází otázka jaký vybrat, jestli mám hledat Golf 5 nebo 4, můj cenový limit je 70 000,- tak si myslím že mám ještě docela na výběr.
Radši bych benzín a nejlépe 1,6. Ale chtěl bych slyšet nějaké názory jaký motor vybrat a jestli se ještě vyplatí kupovat 4. generaci nebo mám jít jen do 5., taky bych chtěl vědět v nějaké plusy a mínusy atd.
(auto bude hlavně na krátké týdenní dojíždění společně s nějakými víkendovými akcemi, už mi tolik nejde o spotřebu ale spíš o celkovou výdrž auta a spolehlivost a aby o nějak vypadalo a jelo :D)
Poslední otázka, našel jsem jeden pěkný kousek (VW 5 2007 1,6) teda až na prahy, chtělo by je to vyměnit, na kolik to tak přijde včetně lakování?
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1008
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 05.12.2019 08:28, RE: Jaký VW Golf vybrat?
citácia:
reakce na: Tigrack, 04.12.2019 13:08 (Zdravím,Před nějakou dobou už ...)


Nejlepší motor, který koncern VW za posledních 30 let vyrobil je 1,8 20V. Ať už turbo, nebo atmosféra. Najdeš ho v Golfu IV. Je asi větší šance, že za ty prachy najdeš zachovalou čtyřku, než zachovalou pětku. U novějšího golfu se vyhni motorům FSi. Kolik stojí výměna a lakování prahů a různých karosářských částí si zjisti u nějakého místního kraosáře - tak zjistíš relevantní cenu.
Osobně bych se vydal cestou Méganu druhé generace - benzínové motory jsou stejně dobré jako v golfu a nerezne.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 05.12.2019 11:04, RE: Jaký VW Golf vybrat?
citácia:
reakce na: Tigrack, 04.12.2019 13:08 (Zdravím,Před nějakou dobou už ...)

Ahoj, jsi úplně první člověk, kterému rezne Golf V, opravdu jsem překvapený!
U Golfu IV je už to celkem běžné od spodu. Takže za mě jednoznačně brát Golf V, šušká se, brát radějí 2006+ zejména ohledně motoru 1.4 MPI.
Jinak s kamarády stále jezdíme s Jettou 2006 1.6 MPI LPG, má najeto 300tis.km! a je to parádní auto, prakticky se nekazí... Stále původní výfuk a zcela bez koroze, možná je to u Jetty lépe ošetřené nevím... Jinak celkově Jetta mi připadá lépe udělaná, odhlučněná s pohodlnějším podvozkem. Já motor 1.6 MPI chválím, protože zejména v Golfu s ním nejsou problémy a dálniční tempo zvládá bez ztráty pohodlí(Focus a Megane jsou hlučnější). Ve Škodě měla jakási série 1.6 MPI vadu a motor bral olej, ale u Golfu jsem se s tím nesetkal zatím.. Převodovka je fortelná, nejsou s ní problémy vůbec.
POZOR, Golf V má jednu achillovu patu a to je automatická klimatizace - chronicky odchází mechanika ovládání klapek i motorky. Někdo to dá opravit(15000kč) někdo ne a neupozorní na to při prodeji

Jinak kromě Meganu II facelift je dobrou volbou i Ford Focus II 1.6 74kw/85kw(příjemnější dynamika i zvuk na dálnici). Sice cenou se vlezeš pod facelift(do 2007), ale pořád jde o fortelné auto, zejména v benzínu. Výběr je bohatý, takže najdeš i pěkné výbavy, metalízu i zachovalý interiér.. Ten silnější motor 1.6 Ti-VCT má slušnou dynamiku, lepší než 1.6 MPI, ale nevím jestli je to tak důležité. Antikorozní ochranu mají lepší Golf V i Megane II, ale zase můžeš najít vůz v dobrém stavu a ošetřený kvalitně.

V dané cenové relaci je za mě tajným tipem Peugeot 307 facelift(2007+) s ben. motory 1.4i/1.6i. Původní Peugeotí motory jsou povedené, netrápí je problémy jako novější VTi. Elektrika byla pořešena faceliftem a hlavně = prostě nereznou.
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.