0
späť
 

diskuze k tématu: Auto do 400tis / motorizace pro kombinaci dálnice/město

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
Fers
počet príspevkov2
dátum registrácie20.05.2013
Pondelok 21.09.2020 21:10, Auto do 400tis / motorizace pro kombinaci dálnice/město
Dobrý den, řeším otázku jakou motorizaci zvolit, když jezdím 50% město, kde občas postávám v kolonách, a zbylých 50% úseku tvoří česká dálnice (na 95% průjezdná, jinak to objíždím okrskami). Roční nájezd je cca 20-25tis km. Převodovka buď 6st manuál nebo automat.

Moje představa o autu je finančně do 400tis, nižší-střední až střední třída či menší MPV, výroba od 2016, najeto do 70tis km, vyšší/nejvyšší výbava (automatická klima, adaptivní tempomat, lepší světlomety, výhodou hlídání mrtvého úhlu, vyhřívání sedadel/volantu/předního skla), samozřejmě spolehlivé a nízké náklady na provoz, chtěl bych ho užívat tak 5-6let.

Ve výběru mám Golf VII (hatchback, Variant, Sportsvan), Peugeot 508, Fiat Tipo, Škoda Octavia (slušný Passat B8 se v této ceně nesežene), Ford Focus/Mondeo, Hyuindai i30 (Kia Ceed vyřazena), Toyota Auris... klidně navrhněte další

Nejvíce se kloním ke Golfu s ohledem na zpracování s vidinou, že by mohlo těch 6let vydržet. Původně jsem uvažoval o CNG, ale ten jsem zavrhl (potřeboval bych na CNG alespoň dvojnásobný dojezd, abych o tom začal uvažovat, nechci trávit čas na plničce). Nevím jak jsou na tom spolehlivostí 1.4 vs 1.5 vs 1.6 TSI, těch věcí už je v tom nacpaných tolik, že starší TDI mi přišly jednodušší (rád bych se vyhnul filtru pevných částic). Má cenu uvažovat o dieselu?

Díky.
reagovať
TomasB
počet príspevkov401
dátum registrácie11.02.2019
Utorok 22.09.2020 07:56, RE: Auto do 400tis / motorizace pro kombinaci dálnice/město
citácia:
reakce na: Fers, 21.09.2020 21:10 (Dobrý den, řeším otázku jakou ...)


Volil bych diesel od 2,0 a výše. Ford, VW, Škoda, MB.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 22.09.2020 09:42, RE: Auto do 400tis / motorizace pro kombinaci dálnice/město
citácia:
reakce na: Fers, 21.09.2020 21:10 (Dobrý den, řeším otázku jakou ...)

Ahoj, vzhledem ke spolehlivosti se také přikláním ke Golfu VII, který je opravdu povedený a interiér nemá moc konkurenci ve zpracování a ergonomii. Rovněž mívá nejvíce bezpečnostních prvků. Majitelé občas radí nechat jen R16 pneu, protože G7 je tvrdší podvozkově, než Octávie III a může to vadit ve městě a na horších cestách.
Motory v G7 jsou vlastně povedené počínaje 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.5 TSI, přes diesly, kde suverén je samozřejmě 2.0 TDI, kde je třeba si pohlídat některá úskalí, velmi doporučuji teno speciál Světa Motorů https://www.periodik.cz/predplatne/img/titulka.php?titul=1013&w=380&h=508&rok=2020&vydani=2
Automat je vždy dvouspojka DSG, které jednou bude třeba vyměnit spojkovou sadu a později nejdražšší díl - mechatroniku. Ale u konkurence jsou díly ještě dražší, takže moc pomlouvat VW nejde. To platí i pro filtr pevných částic, který u VW stojí cca 15-20tis.kč, kdež to u korejců 120 000kč(potvrzeno prodejcem). Ve městě je automat k nezaplacení, opravdu je člověk méně unavený, takže je to na zvážení

Abych se vrátil k TSI motorům, ten starší 1.4 TSI EA211 je bez výhrad spolehlivý a dostatečně výkonný, nevibruje, neduní, pro mě skvělý motor. Nemá ještě filtr pevných částic. Novější 1.5 TSI má dvě varianty, ekologicky zaměřenou a znatelně výkonově přidušenou a silnější variantu, které nelze nic vyčítat. Z počátku měla jednapětka problém s cukáním za studena, ale to se řešilo upgradem sw. Tento motor má už filtr pevných částic, zatím seká dobrotu, ale čas teprve ukáže jak je spolehlivý. Já mu věřím, protože koncern v posledních letech nemá jediný špatný motor(proč to nešlo dříve? )

V benzínu je spolehlivá Toyota Auris 1.6 VVT, včetně automatu, ale odlučnění a celkový pocit komfortu nedosahuje Golfu VII, to je dobré vědět. Rovněž dynamika oproti 1.4/1.5 TSI je ryze "staré atmosférické školy", což bude vadit na dálnici.

Tož držím palec!
reagovať
mažo
počet príspevkov1
dátum registrácie26.09.2020
Sobota 26.09.2020 08:28, Tsi alebo TDi
Ahojte,

Riešim podobnú dilemu a tak sa sem votriem.
Chcem sa spýtať či zdôrazniť otázku či vybrať benzín alebo diesel?
Ja určite hľadám automat a čo som sa dočítal tak radšej vybrať 6 stupňove DSG ale 7 st.

Ale aký motor na bežné jazdenie po meste. Má cenu riešiť diesel?

Chcel by som sa obzerať okolo roku výroby 2015.

Ď.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Nedela 27.09.2020 08:15, RE: Tsi alebo TDi
citácia:
reakce na: mažo, 26.09.2020 08:28 (Ahojte, Riešim podobnú dilemu ...)

Ahoj, pokud jezdíš často krátké trasy, tak v dieslu bude zlobit filtr pených částic, ředit se olej s naftou a motorový olej se nikdy pořádně nezahřeje, což má také vliv na životnost motoru.

Do města je skvělý klasický hybrid Toyota Prius, které drtí konkurenci spolehlivostí celého systému. Můj kamarád má deset let starý Prius a slovo závada nezná. Jezdí denně.
Výhodou Priusu je i bezproblémový automat.

Pokud se trochu bojiš hybridní technologie, vybíral bych spíše atmosférické motory, nejlépe s měničem a nebo japonským "variátorem". Tam patří mnou doporučovaná Toyota Auris 1.6 VVT v automatu nebo Honda Civic 1.8 VTEC automat.

U koncernových vozů jsou benzínové motory sice přímovstřikové, ale ukazuje se, že velmi odolné i při měststkém provozu. Mluvím o novější řadě EA211 1.2 TSI/1.4 TSI, které nemají částicový filtr ještě. Pojí se vždy s suchou DSG, kde se jednou musí vyměnit spojková sada a při větším nájedu mechatronika(přes 30000kč), jenže na obranu - konkurence to nemá levnější u dvouspojek
Tož je to na zvážení
reagovať
Citroenak
počet príspevkov718
dátum registrácie13.04.2012
Pondelok 28.09.2020 21:13, RE: Tsi alebo TDi
citácia:
reakce na: mažo, 26.09.2020 08:28 (Ahojte, Riešim podobnú dilemu ...)


Do mesta Mazda 3/6 so spolahlivym hydro automatom a atmosferickou 2.0i/2.5i by mohla vyhovovat tiez. Ziadne turbo, ziadne spojky, ziadna mechatronika, len jazdite. Samozrejme aj v automate treba obcas vymenit olej a nenahanat to za studena a auto pojde, az kym sa nerozpadne od hrdze :) Ale ked ho obcas umyjete a navoskujete aspon tym samponom v autoumyvarke, bude to trvat velmi dlho. Do mesta skor ta mazda 3, predsalen 6 je uz velka a obcas si pri parkovani najme v podzemi aj poplacete. Mam ale tiez yaris hybrid, a to je naozaj paradne auto. Vobec by som sa nebal aurisa hybrid, ktory ma silnejsi elektro motor, co je podla mna jedina slabina yarisa. Inak by jazdil pod 4 litre trvalo. Len pre porovnanie. Predtym som mal lanciu Y 1.2 59kw, ktora pri mojom jazdeni zrala 9.2 litra (nerobim si srandu, autu nic nebolo, mimo mesto islo aj za 5, ale pri mojom normalnom jazdeni len po meste malo priemer 9.2). Teraz mam yaris s najazdom zatial 5t km, a priemerna spotreba 5.6 litra. A to najme v lete casto pridem domov aj s 4.1-4.3 litrami. Rekord mam 2.7, ale to bolo vacsinu trasy dolu kopcom.
reagovať
Fers
počet príspevkov2
dátum registrácie20.05.2013
Streda 13.01.2021 10:24, RE: RE: Auto do 400tis / motorizace pro kombinaci dálnice/město
citácia:
reakce na: BobanHTP, 22.09.2020 09:42 (Ahoj, vzhledem ke spolehlivost ...)


Tak jsem se trochu posunul ve výběru, a aktuální požadavky jsou benzin do 70tis km, výroba od 2017, do 400tis Kč, karoserie kombi a natáčecí LED světla. Trochu mě překvapilo, že LED už není automaticky u vyšších výbav (kromě i30), ale musí se za ně zpravidla připlatit. Výhodou by bylo i hlídání mrtvého úhlu, což považuji hned za dobrými světly jako nejužitečnější výbavu, ale u benzinových variant v podstatě nejsou k sehnání a všichni mají raději couvací kameru, adaptivní tempomat či senzory deště.. nechápu..

Po čem se dívám (celkově mi nabídka přijde omezená a většina aut se prodává v Praze či Ostravě, což mám dost z ruky abych si jel jen auto vyzkoušet; seřazeno podle aktuální naladěnosti):
- Golf VII Variant 1.4TSI (asi největší zastoupení v bazarech, ale často to jsou 1.5 TSI, což nechci)
- Seat Leon ST FR/excelance 1.4 TSI (hodně podobný golfu, rozhodně potřebuji někde vyzkoušet)
- i30 SW 1.4TGDI (výbava fajn, zpracování se mi moc nepozdává, navíc má filtr pevných částic, což nechci)
- Toyota Auris 1.6 VVT (interiérem mě moc nezaujal, ale ještě jsem ho nevyzkoušel, třeba překvapí)
Mazdu 6, Opel Insignia, Astra, Ford Mondeo, Peugeot 308/508, Passat, Mitsubishi Outlander, Renauld Megane, a Octavii jsem vyřadil z různých důvodů (buď drahé, bez schopného benzinového motoru, nebo bych za stejné peníze raději pořídil nějaké z výše zmíněných)

Zejména by mě zajímalo jestli má někdo objektivní srovnání Golfu VII a Leonu ST.. vím, že je to na stejné platformě, spousta dílů stejných, na Leonu se mi víc líbí budíky než na Golfu, taky (konečně!) někoho napadlo dát 2xUSB konektory a to i dozadu (ještě by někoho mohlo napadnou dát i USB nahoru na palubku pro telefon v držáku či za zrcátko pro kameru). Taky výhoda Leonu, že má jen vlečnou zadní nápravu (nejsem závodník, raději budu mít levnější servis než každé 2 roky dělat geometrii). Na druhou stranu odkládací prostory Leonu oproti Golfu nic moc, horší infotainment, multifunkční volant mi přijde taky líp rozvržení u Golfu, popř u Fordů a bojím se jak se v Leonu bude sedět, aby to nebylo moc nízko + délka sedaček.. takže zatím vítězí Golf, ale ještě jsem ve všech nejel
reagovať
vavrisimo
počet príspevkov178
dátum registrácie03.07.2013
Streda 13.01.2021 14:57, RE: RE: RE: Auto do 400tis / motorizace pro kombinaci dálnice/město
Než ti tady naběhnou jedinci, pro které existuje jenom Golf, tak za mě je Leon úplně v pohodě volba a třeba argumentu pro vlečku rozumím. Co se USB týče, tak nevím proč by měl někdo dávat telefon do držáku když je tu Android auto/Apple carplay. A stejně tak není problém vytáhnout elektriku pod stropnicí tak, aby byla k dispozici pro kamerku.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 14.01.2021 12:51, RE: RE: RE: Auto do 400tis / motorizace pro kombinaci dálnice/město
citácia:
reakce na: Fers, 13.01.2021 10:24 (Tak jsem se trochu posunul ve ...)

Ahoj, Leon je pořád VW koncern, vůbec bych se ho nebál. Chce to projet, někdy jedna jízda řekne více. Nižší posed hmm, tak velké rozdíly jsem u kompaktů neviděl, ani nový Civic není zase tak nepoužitelný
reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.