citácia:
reakce na: Domis, 10.10.2019 12:34 (Zdravím,potřebuji menší a úspo ...)
Ahoj, cenově je to spíše na benzínový vůz, ale dálnice zvedá spotřebu výš, takže diesel, kde semtam nějaká investice bude holt
- Peugeot 207,308 s motorem 1.6 HDI 82kw(nebrat jinou verzi výkonu, jen tuto!
)
- Peugeot 207 1.4 HDI případně i Citroen C3 ten motor má otec kamarádky a bez závady deset let.Více ale o něm nevím, snad napíšou chlapi tady...
- Megane III 1.5 Dci, brát tu silnější variantu. Rovněž ve Fluence se dá najít tento motor. Povedený a léty odladěný motor. Jen je to na hraně s rozpočtem... Clio má také 1.5Dci, ale slab ší varianty neznám a chvalozpěvy na ni nejsou zatím
Pak jsou tu vozy na LPG, kde za mě doporučuji VW Golf nebo Polo s motory MPI 1.4/1.6. Vydrží toho hodně a údržba mi příjde levnější než u dieslu + bez traktoru po ránu
Jako perličku uvádím, že jezdíme s kamarády deset let v VW Jetta 1.6 MPI LPG a kromě menší opravy LPG-ŘJ vše funguje dobře. Kolik se ušetřilo už ani nepočítáma stále říkám všem bonus - motor je tichý, rychle topí, jednoduchá konstrukce, ani GO finančně nikoho nezrujnuje. Když připočítám opravdu TOP antikorozní ochranu, mám jasno
Jen pozor - Golf V a jeho varianty mají Achillovu patu v mechanice automatické klimatizace, takže pořádně otestovat před koupí. Bazarnící to moc dobře vědí a tak "mlží"
Skvělé LPG mají i Fiaty, takže Punto Grande, později jen Punto 1.2/1.4. Italové mají dlouho tradici v tomhle odvětví.
Určitě se najdve více vozů, co se dají předělat na LPG, ale zkušenosti kolem mám už jen
- Ford Focus II facelift 1.6 74kw - překvapivě vše ok zatím
- R.Megane II facelift 1.6 8xkw - také vše funguje(velké překvapení za mě)