0
späť
 

diskuze k tématu: TSI nebo TDI? Poraďte

kategórie zaradenia témy: poradna, jaký typ motoru vybrat
Marek24
počet príspevkov35
dátum registrácie18.10.2015
Streda 21.10.2015 20:15, TSI nebo TDI? Poraďte
Zdravím, mam úplně laickou otázku. Je potreba o motor TSI (myslim tim tedy benzinak s turbem) "pečovat" stejně jako o TDI? Mam konkrétně na mysli, zda se benzinové turbo motory hodi na krátké cesty, nebo tim motor (připadne i jiné věci) nějak trpí? Dekuji
reagovať
nahlásit
David V
počet príspevkov2075
dátum registrácie16.05.2007
Štvrtok 22.10.2015 11:41, Kdo ví?
Kamarád má 1.2 TSi. Jezdí průměrně za 6 litrů kombinovaný provoz, ale jezdí pomalu (státovky 80 a dálnice 120), protože je taková nátura.
Já měl párkrát na služebce půjčené 1.6 TDi a pod 5 jsem se nedostal ani jednou (rychlosti 100 a 140).
Rozdíl litru na spotřebě tedy není nedosažitelný.
1.2 TSi má škraloup ohledně rozvodů, ale momentálně prý vyřešen.
1.6 TDi z mé zkušenosti není úplně můj šálek čaje. Malý objem způsobuje, že dole nechce táhnout a má výraznější prodlevu, než se roztočí turbo (turboefekt). Spolu s dlouho převodovkou to pak znamená, že 50 je blbá rychlost, kdy na 3-ku je hlučný a na 4-ku nechce jet/nepříjemně rezonuje.

Benzínový motor je tišší a kultivovanější a o moc dražší provozně nebude. Současný příplatek je 3000 Kč na 10 tkm v palivu.

Co se týká uživatelského hlediska, tak ano, oba (všechny) motory se musejí nechat pomalu ohřát, než se jim začne "nakládat", jen benzínovým to trvá kratší dobu, a proto se hodí i na krátké pojížďky bez ohledu na přítomnost turbodmychadla. A když už o tom mluvíme, tak dochlazování turbodmychadla je po delší jízdě blízko plného výkonu rovněž doporučené, a to pro oba typy pohonu. Zde se totiž jedná o ochranu turba, a ne motoru.
Jinak se domnívám, že TSI má turbínu s pevným statorem a TDI s proměnou geometrií lopatek, ale to teď z hlavy nevím jistě.
reagovať
nahlásit
Citroenak
počet príspevkov728
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 22.10.2015 12:04, Kratke vzdialenosti
Motor 1.2 TSI ma tolko vypisanych chyb, ze nepochopim, ako o nom moze este niekto uvazovat. Boli (su?) tam problemy s rozvodmi, nejaka podlozka pod turbo, ale najviac by som sa bal spotreby oleja. Dvaja moji kolegovia ho mali od nova, pred koncom zaruky obaja chodili s 5l bandaskou oleja a ten olej tam pocas vymenneho cyklu vymenili dolievanim este raz. Obe auta behali po meste. To iste sa docitate v clanku, kde je popisane, ze holandske poistovne uz tieto motory ani nepoistuju, lebo sa zadieraju. 1.6 TDI do mesta ani neriesim, poviem len filter pevnych castic. A to vsetko dostanete v obale, ktory sa kradne len taka radost (v ba posledny mesiac 3 zmiznute nove fabie napr...). Takze, prosim vas, kto vas donutil o niecom takom vobec uvazovat?
reagovať
nahlásit
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Štvrtok 22.10.2015 12:37, RE: Kratke vzdialenosti
Citroenak napísal:
Motor 1.2 TSI ma tolko vypisanych chyb, ze nepochopim, ako o nom moze este niekto uvazovat. Boli (su?) tam problemy s rozvodmi, nejaka podlozka pod turbo, ale najviac by som sa bal spotreby oleja. Dvaja moji kolegovia ho mali od nova, pred koncom zaruky obaja chodili s 5l bandaskou oleja a ten olej tam pocas vymenneho cyklu vymenili dolievanim este raz. Obe auta behali po meste. To iste sa docitate v clanku, kde je popisane, ze holandske poistovne uz tieto motory ani nepoistuju, lebo sa zadieraju. 1.6 TDI do mesta ani neriesim, poviem len filter pevnych castic. A to vsetko dostanete v obale, ktory sa kradne len taka radost (v ba posledny mesiac 3 zmiznute nove fabie napr...). Takze, prosim vas, kto vas donutil o niecom takom vobec uvazovat?


Zvláštní že každý má kamaráda nebo známého co má s TSI problém, ale přímý majitelé se zas až tak nestěžují...

Já mám OSOBNÍ zkušenost s TSI a to 1,2 v Caddy. Ve 3 kusech. U prvního (2009) se dělali rozvody při sevisní prohlídce ve 30t km a od té doby vůbec nic. Olej se dolébval tak litr do výměny (20t km), tedy pokud to kluci nedolévali za svoje a nenechali si to proplácet. Což jak jistě uznáš je nesmysl. Obě další Caddy jsou po roce 2011 kdy byla provedena modifikace řetězu a podle vyjádření servisu není známo že by se někdy modifikovaný řetěz musel předčasně měnit. U Caddy se ale s řetězovou 1,2 pod 7,5l nedá dostat ani omylem, jsem ted zvědavej na novou s řemenem. V Golfu to jezdí kolem 6l, dá se i za méně. Řemenové TSI je jediné které jde koupit jako nové, staré řetězové už nikde nejsou
1,2 TSI s řetězem je velmi jednoduchý motor a krom těch rozvodů neměl žádné chronické problémy. U 1,4 už toho může podělat víc, ale rozhodně to neni pravidlem. O zadřeném TSI jsem tedy ještě neslyšel, jen u 1,8 prý jeden čas odcházely vačkové hřídele.
Řemenové TSI je jediné které jde koupit jako nové, staré řetězové už nikde nejsou.

Jako TSI rozhodně nejsou mtory co najedou milion, s více jak 200t km bych to nekoupil a chtít auto na více jak 5 let koupím si Toyotu nebo Mazdu. Ale zase takvej průser už to TED neni, spolehlivost je stejná jak u konkurence.

1,6 TDI sice nemá žádné problémy ale v oktávce kterou jsem jel to nejelo a spotřeba na pc byla 6,7l což mi moc smysl nedává. 1,6 HDI jede lépe.

reagovať
nahlásit
Ma007
počet príspevkov198
dátum registrácie26.11.2013
Štvrtok 22.10.2015 13:14, moje skúsenosti s TSi
Tiež prispejem svojou troškou auto: seat ibiza 1.2 TSi 77kW, r.v. 8/2011 - od 0 km do 25000 km OK od 25000 do cca 32000km pri štartovaní výrazný hrkot, ktorí po cca 2-3 sekundách prestal (dialo sa to náhodne asi pri 25% štartovaní). Povedal som si reťaz KO ide sa do servisu na záruku.
Servis: 1. návšteva: prvotný pokus odbiť ma, že je to normálne. Po mojom násere, OK, zlá reťaz, vieme o tom vymeníme, doneste auto vtedy a vtedy
2. návšteva na dohodnutom termíne: po 3 hodinách volajú, že závada sa neprejavila, nič robiť nebudú (naštvali ma, lebo predtým im bolo fsio jasné)
3. návšteva: tu máte auto a ak mechanik nie je hluchý a slepý bude vedieť chybu identifikovať. Auto si tam nechali 3 dni a potom volali, že je to reťaz (hurá)
4. návšteva: auto som ráno o 7.00 odovzdal a 16:00 prevzal s tým, že vymenili reťaz, napinák a nejaký kryt. Neplatil som nič, celé to trvalo 2 týždne. Viem si predstaviť ako odbijú niekoho neznalého, ktorému sa následne stretne motor (mimo záruky všakže), zákulisné informácie toho servisu tvrdili, že 90% !!! tých motorov má problém s reťazou, a že takmer každé predané auto sa im vrátilo medzi 30-40tkm na výmenu. Po troch mesiacoch bolo auto znova v servise - chybné káble ku turbu, motor padal do núdzového režimu, doba opravy mesiac ! (celý január 2013). Vo februári OK, a marec 2013 znova auto celý mesiac v servise - druhá výmena káblov ku turbu, výmena samotného turba + nejaké podložky. Ďalšie 2-3 mesiace OK potom znova začala hrkotať rozvodová reťaz po štarte.
A to prosím pekne auto nemalo najazdených ani 50.000 km a ani 2 roky od výroby. Jazdným prejav bol ten motor príjemný, živý, spotrebou podobne ako rovnako výkonná atmo konkurencia (to je pochvala). Po meste ibiza brala 7-8, rovnako na diaľnici, na okreskách to bolo lepšie 5,5-6. Priemer za cca 48.000 km podľa tankovania mala 6,3 l/100km a to prevažovala jazda po okreskách - 65%. Minimum na nádrž 5,4 maximum 8,5.
S rozvodmi a turbom mal problém aj kolega s ibizou r.v. 7/2011 - 1,2 TSi + 7°DSG pri rovnakom nájazde.

VW pri TSi domrvil to, čo sa domrviť nedá. Pár rokov dozadu (pred nasadením reťazových TSi) boli považované rozvody s reťazou za nezničiteľné a maximálne blbuvzdorné. Len si zaspomínajme či sa rozvodová reťaz riešila na takej felde? Ani po 200.000 km sa s reťazou nič nerobilo, pretože nepreskočila, len bola trochu hlučnejšia. Vyhovárať sa na dodávateľa, kmity, a neviem čo ešte mi nepripadá ako fér riešenie. To že jestvuje 3-5 rôznych variant hovorí o tom, že výrobca sa snažil problém vyriešiť (otázne je do akej miery sa mu to podarilo), ale poukazuje to aj na zlý návrh riešenia, pretože už počas vývoja museli mať indície, že toto fungovať nebude a namiesto predimenzovania konštrukcie zvolili cestu na ostrie noža.

Za mňa reťazové TSi nebrať.
reagovať
nahlásit
danet - redakce TipCars
počet príspevkov549
dátum registrácie16.11.2012
Štvrtok 22.10.2015 13:30, RE: Kratke vzdialenosti
PetrT napísal:
Citroenak napísal:
Motor 1.2 TSI ma tolko vypisanych chyb, ze nepochopim, ako o nom moze este niekto uvazovat. Boli (su?) tam problemy s rozvodmi, nejaka podlozka pod turbo, ale najviac by som sa bal spotreby oleja. Dvaja moji kolegovia ho mali od nova, pred koncom zaruky obaja chodili s 5l bandaskou oleja a ten olej tam pocas vymenneho cyklu vymenili dolievanim este raz. Obe auta behali po meste. To iste sa docitate v clanku, kde je popisane, ze holandske poistovne uz tieto motory ani nepoistuju, lebo sa zadieraju. 1.6 TDI do mesta ani neriesim, poviem len filter pevnych castic. A to vsetko dostanete v obale, ktory sa kradne len taka radost (v ba posledny mesiac 3 zmiznute nove fabie napr...). Takze, prosim vas, kto vas donutil o niecom takom vobec uvazovat?
Zvláštní že každý má kamaráda nebo známého co má s TSI problém, ale přímý majitelé se zas až tak nestěžují...Já mám OSOBNÍ zkušenost s TSI a to 1,2 v Caddy. Ve 3 kusech. U prvního (2009) se dělali rozvody při sevisní prohlídce ve 30t km a od té doby vůbec nic. Olej se dolébval tak litr do výměny (20t km), tedy pokud to kluci nedolévali za svoje a nenechali si to proplácet. Což jak jistě uznáš je nesmysl. Obě další Caddy jsou po roce 2011 kdy byla provedena modifikace řetězu a podle vyjádření servisu není známo že by se někdy modifikovaný řetěz musel předčasně měnit. U Caddy se ale s řetězovou 1,2 pod 7,5l nedá dostat ani omylem, jsem ted zvědavej na novou s řemenem. V Golfu to jezdí kolem 6l, dá se i za méně. Řemenové TSI je jediné které jde koupit jako nové, staré řetězové už nikde nejsou1,2 TSI s řetězem je velmi jednoduchý motor a krom těch rozvodů neměl žádné chronické problémy. U 1,4 už toho může podělat víc, ale rozhodně to neni pravidlem. O zadřeném TSI jsem tedy ještě neslyšel, jen u 1,8 prý jeden čas odcházely vačkové hřídele. Řemenové TSI je jediné které jde koupit jako nové, staré řetězové už nikde nejsou. Jako TSI rozhodně nejsou mtory co najedou milion, s více jak 200t km bych to nekoupil a chtít auto na více jak 5 let koupím si Toyotu nebo Mazdu. Ale zase takvej průser už to TED neni, spolehlivost je stejná jak u konkurence.1,6 TDI sice nemá žádné problémy ale v oktávce kterou jsem jel to nejelo a spotřeba na pc byla 6,7l což mi moc smysl nedává. 1,6 HDI jede lépe.


Dobrý den, podělte se prosím o své zkušenosti s Caddym v recenzi zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagovať
nahlásit
Kohout Pavel
počet príspevkov65
dátum registrácie28.11.2013
Štvrtok 22.10.2015 14:06, RE: TSI nebo TDI? Poraďte
napísal:
Zdravím, mam úplně laickou otázku. Je potreba o motor TSI (myslim tim tedy benzinak s turbem) "pečovat" stejně jako o TDI? Mam konkrétně na mysli, zda se benzinové turbo motory hodi na krátké cesty, nebo tim motor (připadne i jiné věci) nějak trpí? Dekuji


Mám 1,4 TSI v OII od roku 2012. Nejezdím long life interval oleje, měním jej po 15.000 km. K dnešku mám najeto asi 50.000 km.
Plusy: spotřeba 6,5 l/100 km průměr za dobu co auto mám, velmi tichý chod motoru, pružnost a výkon
Mínusy: dost dlouho se motor ohřívá v zimě (proti jiným benzínů, co jsem jezdil), občas pocitově kolísají otáčky volnoběhu ihned po natočení studeného motoru
Olej nedolévám mezi servisními intervaly, mechanické závady zatím naštěstí žádné.
reagovať
nahlásit
Pepe
počet príspevkov1143
dátum registrácie09.05.2007
Štvrtok 22.10.2015 14:28, RE: TSI nebo TDI? Poraďte
napísal:
Zdravím, mam úplně laickou otázku. Je potreba o motor TSI (myslim tim tedy benzinak s turbem) "pečovat" stejně jako o TDI? Mam konkrétně na mysli, zda se benzinové turbo motory hodi na krátké cesty, nebo tim motor (připadne i jiné věci) nějak trpí? Dekuji


Kupovat na krátké přískoky po městě naftu je nesmysl. Ovšem ani benzínu časté studené popojížďky nesvědčí, současné přímovstřikové agregáty při tomto režimu trpí usazováním karbonu (napříč automobilkami). Takže na přískoky nejlépe elektromotor, nebo kolo.
reagovať
nahlásit
Citroenak
počet príspevkov728
dátum registrácie13.04.2012
Piatok 23.10.2015 08:51, 1.2TSI
Co sa tyka tych dvoch kolegov, jeden sedi meter predomnou a jeden za mnou v kancelarii :) Obaja maju teraz hyundai, a jeden z nich uz ma tiez vybornu skusenost s jednoduchou vymenou celneho skla, po ktorej mu tecie pramen vody priamo na motor. V hyundai zhodnotili, ze je to normalny stav :D S 1.2 TSI vo fabii maju jednoducho taketo skusenosti, ale jazdili long life. Preco by to aj menili, nie su to ziadny servisaci, a ked to tak skoda nastavila, preco by to nedodrzovali? Ked to ale clovek kupi nove, a bude ten olej menit casto, mozno to pojde. Mozno. Ja nie som na takyto druh adrenalinu, skor sa snazim kupovat veci, co dokazatelne nieco vydrzia. Aky to uz ale musi byt fanatizmus, ked niekto povie, ze s tym motorom vlastne nic nie je. Vsak uz prvym motorom TSI pri probleme s turbom na garancke CIELENE ZNIZILI VYKON!! Tomu sa hovori pristup. Myslim ze niektory fanusikovia koncernu by ale prezili, aj keby im po garancke ostal v aute iba volant... Tymto som ale nechcel na nikoho utocit, len nabadam k rozumnemu uvazovaniu. Skoda ako auto je asi kvalitna, ale zakladom je motor, a ten je smejd, nech sa na to pozeram z akehokolvek uhlu pohladu.
reagovať
nahlásit
PetrT
počet príspevkov1076
dátum registrácie24.05.2009
Piatok 23.10.2015 10:59, RE: 1.2TSI
Citroenak napísal:
Co sa tyka tych dvoch kolegov, jeden sedi meter predomnou a jeden za mnou v kancelarii :) Obaja maju teraz hyundai, a jeden z nich uz ma tiez vybornu skusenost s jednoduchou vymenou celneho skla, po ktorej mu tecie pramen vody priamo na motor. V hyundai zhodnotili, ze je to normalny stav :D S 1.2 TSI vo fabii maju jednoducho taketo skusenosti, ale jazdili long life. Preco by to aj menili, nie su to ziadny servisaci, a ked to tak skoda nastavila, preco by to nedodrzovali? Ked to ale clovek kupi nove, a bude ten olej menit casto, mozno to pojde. Mozno. Ja nie som na takyto druh adrenalinu, skor sa snazim kupovat veci, co dokazatelne nieco vydrzia. Aky to uz ale musi byt fanatizmus, ked niekto povie, ze s tym motorom vlastne nic nie je. Vsak uz prvym motorom TSI pri probleme s turbom na garancke CIELENE ZNIZILI VYKON!! Tomu sa hovori pristup. Myslim ze niektory fanusikovia koncernu by ale prezili, aj keby im po garancke ostal v aute iba volant... Tymto som ale nechcel na nikoho utocit, len nabadam k rozumnemu uvazovaniu. Skoda ako auto je asi kvalitna, ale zakladom je motor, a ten je smejd, nech sa na to pozeram z akehokolvek uhlu pohladu.


Hele, první TSI bylo 1,4 a to bylo vážně průser ze začátku. Hlavně ta verze s turbem i kompresorem, ta už asi nejezdí ani jedna. Postupně se to vychytalo, ale pověst zůstává.
U 1,2 TSI byl špatný vlastně jen ten řetěz., je to vážně ultrajednoduchý motor s turbem. Mechanicky bez problémů, nekarbonuje (nemá EGR), olej žere uplně stejně jako další moderní malá turba, turbo drží protože je jednoduché... fakt nevěř všemu co slyšíš. Naprostá většina problémů byla s tím řetězem do druhé modifikace (výměna dodavatele nepomohla), jinak celkem klid. Po vyřešení řetězu jediná problematická věc na něm je spotřeba. Ta může být celkem nízká ale i obří.
U 1,4 s řetězem se může motor zanášet karbonem a celkově je to složitější motor. Ale že bych přímo od majitelů slyšel nějaké hororové story to zase ne. Viděl jsem Touran 1,4 TSI CNG s najezdem přes 400t km jako taxik. Pořád jezdí.

Tedy ale ještě bych dodal že pokud bych měl na výběr jako ojetinu bych si TSI nekoupil, to zase ne. Ale od nova to není uplně špatná volba.
reagovať
nahlásit
danet - redakce TipCars
počet príspevkov549
dátum registrácie16.11.2012
Piatok 23.10.2015 14:28, RE: TSI nebo TDI? Poraďte
Kohout Pavel napísal:
napísal:
Zdravím, mam úplně laickou otázku. Je potreba o motor TSI (myslim tim tedy benzinak s turbem) "pečovat" stejně jako o TDI? Mam konkrétně na mysli, zda se benzinové turbo motory hodi na krátké cesty, nebo tim motor (připadne i jiné věci) nějak trpí? Dekuji
Mám 1,4 TSI v OII od roku 2012. Nejezdím long life interval oleje, měním jej po 15.000 km. K dnešku mám najeto asi 50.000 km. Plusy: spotřeba 6,5 l/100 km průměr za dobu co auto mám, velmi tichý chod motoru, pružnost a výkonMínusy: dost dlouho se motor ohřívá v zimě (proti jiným benzínů, co jsem jezdil), občas pocitově kolísají otáčky volnoběhu ihned po natočení studeného motoruOlej nedolévám mezi servisními intervaly, mechanické závady zatím naštěstí žádné.


Dobrý den, rozepište se prosím o svých zkušenostech s OII v recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagovať
nahlásit
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 19.11.2015 22:55, Motory 1.2 TSI až od 18.6.2011, ty dřívější už jdou předělat
Zdravím, jen jsem chtěl napsat, že motory 1.2 TSI neslavné éry s podimenzovaným rozvodovým řetězem přestaly mít problémy až s šiřším řetězem(a tím teda i ozubenými koly) . Tyto modifikované motory naběhly do výroby 18.6.2011.
ALE: autorizované servisy(asi ne všechny) už mají sadu a postup na předělání i dřívejších motorů na verzi s širším řetězem, prý to vyjde do 10000kč.
Škoda Rapid už má ten vylepšený motor a to od začátku výroby, takže tam není třeba nic řešit. No a ŠKoda Fabia III už má motor s rozvodovým řemenem jiné konstrukce...

A teď jak se starat o 1.2 TSI:
1) Nepodtáčet, vznikají největší torzní kmity, které zbytečně namáhají mechanické části motoru
2) Nepodtáčet - hrozí zakarbonování, to vede k dalším problémům motoru
3) ZAKÁZAT SI navždy long life výměnu oleje Hezky klasika co 15tis.km (i čatěji )
4) Nakrmit motor občas(nejlépe pořád) prémiovým benzínem s aditivy. Vlastně všechny 100 oktanové benzíny je obsahují. Jinak dobrou volbou je např. N95 s VIF Super aditivem.
5) Nejezdit s autem dlohou nad 160 km/h, pak se mohutně chladí katík a turbo obohacenou směsí, což snižuje životnost těchto dílů

Abych řekl pravdu, mě nějak připadá, že je lepší si koupit nějakou dobrou atmosféru 1.6 a neřešit tolik prkotin kolem přetechnizovaného a přecitlivělého 1.2 TSI, nehledě na životnost.
Stále je tady Ford Focus 1.6, Kia Ceed 1.6, Hyundai i30 1.6, Toyota Auris 1.6 atd atd
Jen pro ukázku, můj kamarád jezdí na okreskách FF 1,6 do 6l.
reagovať
nahlásit


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.