Nejsem přítelem různých start-stopů, vypínání válců (pokud to není velká a kultivovaná V8), signalizace řazení v nesmyslných otáčkách, aj., protože to většinou v praxi znamená pozvolné a zákeřné snižování životnosti motoru, a těch pár deci ušetřených na palivu se mnohonásobně zaplatí v servisu, do kterých navíc auto musí zbytečně jet a pak absolvuje zkušební jízdy, takže ještě spotřebuje X litrů paliva navíc.
Vývoj k čím dál větší spotřebnosti aut mně také netěší a jak napsal Pavlik, motory začínají být opravdu velmi choulostivé na zacházení a servis. Jenže technická zdatnost lidí stále klesá a navíc je ani nezajímá, jak se správně k autu chovat. Jen když to jezdí... Dlouhé intervaly výměny olejů, kapalin a filtrů taky vesele zatloukají hřebíčky do rakve.
Ale! co mně poslední dobou těší, je fakt, že výrobci si uvědomili jak důležitá je hmotnost auta. Třeba nová Okta je o 100 kg lehčí než předchozí a snad je i lehčí než srovnatelná 1 generace. To přináší kromě lepší dynamiky a spotřeby taky lepší ovládání. Samozřejmě všeho s mírou, aby hubnutí nebylo na úkor podstatných věcí