citácia:
reakce na: tomas000, 01.02.2021 17:19 (Bobane uvažuju pořídit si ojet ...)
Ahoj, není to tak hrozné ani s motorem 1.2 TSI 77kw, stačí, když pořídíš 2013+. Zcela vyčerpávající informace najdeš na skvělém videu pana Vaculíka:
https://www.youtube.com/watch?v=8pvjHpT5-Ks... kde nejen vyvětluje úskalí motoru EA111 v Rapidu, ale také ukazuje stav takové motoru po 250tis.km a není vůbec špatný!
Já bych jen dodal za sebe(mám Spaceback 2016) - Rapid je prostě úzký, vpředu stejně jako např. Hyundai i10, to opravdu není vtip, pak se nepovedly sedačky(malé, nepohltí záda), má slabý rejd(jako Fábie II), taková šedá myš, která může dobře sloužit, ale to je vše. Mě vadí i ten aušusový kompresor klimatizace, ale to se projevuje jen u automatické klimatitzace a ne všem, totiž při větší zátěži nepříjemně kovově cvrliká až píská do kabiny. Reklamace je věc loterie, mě nevyšla, některým jo. Více najdeš na Škoda Foru, sekce Rapid.
V takovém zorném poli je Ford Focus III 1.6 Ti-VCT dospělý kompakt, široký adekvátně segmentu C, robustní v karosérii, kde poslední generace motoru 1.6 Ti-VCT seká dobrotu a umí být i úsporný s klidnou nohou. Ano po 200tis.km by se měly nechat seřídit vůle ventilů, ale to je tak vše. Měnil bych olej co rok/max 15tis.km a užíval si robustní vůz, včetně pořád parádního podvozku
Na druhou stranu každému sedne něco jiného, proto se určitě projeď v obou vozech a porovnej si vše, vzal bych na testovací jízdu klidně celou rodinu, protože například moje děti nemaji rády špatný výhled
Tady je pěkný rychlý přehled F3 fl kombík:
https://www.youtube.com/watch?v=VlDOlIL8dP8, kde jde vidět ten propastný rozdíl Focus vs Rapid. Už jen měkčené plasty palubky , čalounění kufru a sedačky jsou prostě jiný vesmír
Pro zajímavost si v bazaru porovnej robustnost dveří F vs R
Tož držím palec!
PS: nevím jaký máš rozpočet, ale jen pro srovnání bych projel ještě Hondu Civic 1.8 VTEC a Toyotu Auris 1.6 VVT , jsou to prostě držáci, potvrzuje se mi to kolegů a sousedů ze všech stran