0
späť
 

diskuze k tématu: Toyota Auris 1.6 mt nebo Octavia 1.4 MPI

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy
Ssc229
počet príspevkov5
dátum registrácie18.05.2020
Pondelok 18.05.2020 13:01, Toyota Auris 1.6 mt nebo Octavia 1.4 MPI
Dobrý deň,potrebujem poradiť pri kúpe jazdenky. jedná sa o Toyota Auris 1.6 MT r.v 2016 a rozhodujem sa ešte nad škoda Octavia 1.4 MPI r.v 2017
Ktoré auto odporučíte skôr kúpiť. Jazdenie prevažne krátke trate mesto pár krát do roka diaľnica. Ďakujem
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 18.05.2020 15:02, RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: Ssc229, 18.05.2020 13:01 (Dobrý deň,potrebujem poradiť p ...)

Dobrý den, myslíte patrně 1.4 TSI. Pro Vaše účely je jednoznačně lepší volba Toyota Auris 1.6 VVT. Jde o nepřímé vstřikování, netrpí karbonizací ani ředěním oleje benzínem na kratkých trasách. Motor 1.4 TSI je výkonově o třídu výše, ale jde o přímý vstřik a na krátké vzdálenosti bude trpět.

Pokud by Vám Auris nevyhovoval, můžete zkusit Ford Focus III 1.6 Ti-VCT (do faceliftu 2015, opět nepřímý vstřik, atmosférický motor) a nebo pokud nemáte předsudky i nový Fiat Tipo 1.4i nebo 1.4 T-JET(už ale dražší).

Doprodávají se také menší ale příjemné vozy do města u Renaultu:
- Crossover Captur 0,9Tce
- Clio Grandtour(kombík velkosti Rapidu) 0,9Tce
Tyto motory jsou jako u Dacie sice s turbem, ale nepřímovstřikové a tak snášejí daleko lépe krátké trasy, než obdobné přímovstřikové motory.

Pokud nejste náročný na prestiži značky, zvážil bych i novou Dacii Logan MCV 0.9Tce Techroad, není se za co stydět a vůz je nadprůměrně spolehlivý a má už dobrou antikorozní ochranu.

Dalším vozem s motorem odolným na krátkých trasách může být Opel Astra 1.4 74kw, pozor silnější varianta s turbem je problémová, musí to být právě atmosférická 74kw. Opel je komfortní vůz a může Vás mile překvapit dle mého.
reagovať
Ssc229
počet príspevkov5
dátum registrácie18.05.2020
Pondelok 18.05.2020 16:17, RE: RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: BobanHTP, 18.05.2020 15:02 (Dobrý den, myslíte patrně 1.4 ...)


Ďakujem za info, vlastním aktuálne Opel Astra sport tourer 1.7 CDTI 92kw r.v.2012 ale po meste sa len lagruje diesel motor. Tak ho predávam nakoľko je zbytočne nevyužité po meste.astra je pohodlná ale na vedsie trate. Cestu do Chorvátska a späť bola super na astre žiadne bolenie chrbta ako keď som mal z citróna Picasso . Astra benzín som sa dopočul na 1.4 benzín len sťažnosti,kamarát ma Astra J 1.4 benzín plyn a mal dosť často problém s plynom menil kopec veci okolo plynu a stále keď prepne z benzínu na plyn tak mu vyhadzuje kontrolky motora ale on ju len vymaže a jazdí ďalej bol aj v okolí na prehrávanie programu nakoľko menil plynové vstrekovacie ale stále to vyhadzuje. On je zarytý benzín plyn tak len vražda peniaze do opráv. Povedal som mu nech predá auto pokiaľ má ešte nieaku hodnotu ale nie.r.v 2013 a najazdené cca 215 000km.
Tu oktaviu čo sa nad ňou rozhodujem je ročník 2017 a má najazdené 143 000 km. Toyota je r.v 2016 a najazdené 124 000, ešte pokukavam po Hyundai i30 combi alebo Kia ceed combi 1.4 alebo 1.6 len výbavu majú podľa mňa slabšiu ako škoda a Toyota.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 18.05.2020 17:48, RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: Ssc229, 18.05.2020 16:17 (Ďakujem za info, vlastním aktu ...)

Zdravím, pokud myslíte předešlou generaci i30/ceed, tak na foru jsou ve velkém stížnosti na motory 1.4 CVVT a 1.6 CVVT, protože mají choulostivý katalyzátor, který se rád drolí a částečky pak dokonají dílo skázy v motoru. Bohužel se mi nepodařilo zjístit jestli došlo k nápravě nebo ne.Jsou tam majitelé, kterým se 2xměnil motor!!
Paradoxem je, že v první generaci i30/ceed tímto problémem motory netrpěly.

Když to řeknu zjednodušeně, u Aurisu budete dalších 10let jen měnit olej, u korejců II generace si s tím nejsem jistý a to platí i o antikorozní ochraně.
Ohledně současné i30/ceed nedohledal jsem zatím vážnou stížnost na motor 1.4 CVVT, ale tohle by chtělo někoho přímo od fochu, kdo by to potvrdil.
Za mě je korejec II generace příliš rozikový jako ojetina a mě docela vadí špatné odhlučnění od kol.

Troufám si tady říct, že i ve městě více vydrží TSI motor EA211 1.2/1.4, než korejský CVVT ve 2 genreaci i30/ceed, což je slovo do pranice Kamarád má dva služební Rapidy 1.2 TSI, které jezdí jen po městě, oba přes 200tis.km najeto a jsou bez poruch, to už o něčem vypovídá.
reagovať
Ssc229
počet príspevkov5
dátum registrácie18.05.2020
Pondelok 18.05.2020 18:10, RE: RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: BobanHTP, 18.05.2020 17:48 (Zdravím, pokud myslíte předešl ...)


Dik pravdepodobne zoberiem len tu Toyota nepočul som veľa sťažnosti na ne.najcastejsie sa sťažujú na zlú odhlucnenost vozidla a že má tach od 2000 otáčok. Ja som na svojej astre mal problém z DPF filtrom neustále má využívalo že je upchatý a nevypinajte motor a pokračujte v jazde.tak som vybral EGR ventil vyčistiť ho a nalial čistič na DPF filtrom do nafty .a zázrak prestalo to a dokonco na emisnej mal menšie hodnoty emisia ako pred dvoma rokmi.je pravda že často používam aditiva čo my odporučil známi že či je to benzín alebo diesel treba použiť aditiva či už na prečistenie motora alebo proti zamrznutiu paliva alebo na EGR,DPF atď.proste primiešavame do paliva raz za dva tri mesiace.a má pravdu už je to pol roka čo nehlási žiadnu porúch DPF a vôbec ale vôbec nedymi.
K téme má ešte niekto skúsenosti s Toyotou 1.6 benzín od roku 2015.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1241
dátum registrácie28.11.2008
Utorok 19.05.2020 01:01, RE: RE: RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: Ssc229, 18.05.2020 18:10 (Dik pravdepodobne zoberiem len ...)


Zdravim. Mame od roku 2014 Auris combi 1.6 benzin. Jen jezdim na garancky, zadne jine zavady nebyly. Jedine co me na aute vyrazne stve je, ze nema pamet na 8 pneu pro system TPMS (sledovani tlaku pneu). Takze pri vymene pneu letni/zimni musim do autorizovaneho servisu na prekodovani ventilku v pal. PC na druhou sadu pneu. Znamy co koupil stejne auto cca pul roku po me uz toto neresi. Auto si uz pamatuje 8 kol a muze menit pneu kde chce. Odhlucneni podle me lepsi nez v Mazde 6 r.v. 2002, ale asi horsi nez v Mercedesu :) Pres odhlucneni nejsem moc expert. Zas tolik aut neznam.

Soucasne zhruba stejnou dobu mame i Verso, 1.8 benzin. Obe auta maji najeto tedy zatim jen cca 60-65 tkm. Taky zadne problemy a nastesti jeste nema system TPMS.
Predtim 6 let Yaris 1.3L benzin, jen vymena zadnich kotoucu po 6 letech spolu s destickami a taky jen cca 60 tkm.
Dal drive Mazda 6 r.v. 2002, 6-12 let stari benzin 2.0L, ke konci (kdy jsem zprvu predpokladal ze si auto necham dele, ale auto pak nebylo vhodne pro 3 autosedacky vzadu) vymena zadnich lemu za 12 tisic (proslo by STK, ale nechal jsem opravit), vymena prednich a zadnich kotoucu, jinak zadny zavazny problem i tlumice byly porad OK.
Predtim Mazda 626, 2.0L benzin, r.v. 1989, stari 12-18 let. Sem tam rez, ale nic co by jeste neproslo STK. Postupne spousta oprav typu cepy, brzdy, tlumice apod. spotrebni material u stareho auta. Ale motor furt slapal jak hodinky :)
Zadny EGR, zakarbonovani apod. blbosti okolo motoru jsem nikdy ani u jednoho auta nemusel resit. Natoz pak DPF nebo turbo co ty auta nemaji :) Nikdy jsem nepouzival zadna aditiva ani netankoval premiova paliva. Vzdy jen co je doporuceno vyrobcem, tzn. obycejny natural 95.
reagovať
Ssc229
počet príspevkov5
dátum registrácie18.05.2020
Utorok 19.05.2020 09:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: Petr S, 19.05.2020 01:01 (Zdravim. Mame od roku 2014 Aur ...)


Ďakujem za info preto chcem auto benzín a nie diesel.nieze by som na diesel zanevreli len už s mam dosť to neustáleho vracania peňazí do dielov ako napríklad v zime ťažko štartuje (Picasso čo som mal 2.0 HDI) žhaviče, výstreky,batéria,aditiva,problém s palivom neustále praskali hadice prepadove od nafty atď.a o korózii ani nehovorím.za 6rokov som vrazil do piccasa dobrých 4000€ a predal som ho za 400€ r.v 2000 potom som kúpil Astra sport tourer 1.7 CDTI a 2012 a barom zatiaľ len som musel meniť kompresor klimatizácie a štandardy olej a filtre auto má 192 000km. Ale po meste a na krátke trate je predsa benzín lepší. Tak ho idem predať. Všetci ma odhovárali že ho nemám predávať že mám všetko funkčné bez korózii že je to dobré auto hlavne bratia a že ide lepšie ako bratia Audi A4 2.0 TDI 88kw myslím.2009 ťa má takmer 300000 km.
Ale ja chcem poprvé novšie a benzín.obsah som si dal ako podmienku min.1.4 a kombík. A Max 1.8 ideál 1.6 a najradšej teraz investovať o 2000€ až 3000€viac ako kúpiť nieaku vrak čo na oko vyzerá dobre a nakoniec to bude druhá banka. Na začiatku som chcel Opel Astra H 1.4 92kw 125 ho benzínu 85000 km r.v 2018 ale nie sú sú recenzie na je pekné. Astra urobila veľký krok vpred čo sa týka interiér a dizajn. Ale benzín 1.4 zle a 1.0 benzín proste troj valcom neverím.
reagovať
Petr S
počet príspevkov1241
dátum registrácie28.11.2008
Streda 20.05.2020 00:10, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: Ssc229, 19.05.2020 09:07 (Ďakujem za info preto chcem au ...)


jj, kdybych jezdil 150 km denne vetsinou po dalnici, tak bych si snad diesl taky byval koupil. Na kratke popojizdky mi prijde benzin vhodnejsi. Manzelka jezdi do prace jen 6 km, krom toho driv vozila deti do skolky a skoly a to byly trasy i jen 1-2 km nekolikrat denne, casto se studenym motorem, mnoho let a v pohode.
reagovať
Ssc229
počet príspevkov5
dátum registrácie18.05.2020
Streda 20.05.2020 01:09, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 mt
citácia:
reakce na: Petr S, 20.05.2020 00:10 (jj, kdybych jezdil 150 km denn ...)


reagovať




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.