0
späť
 

diskuze k tématu: Tiguan nebo Insignie

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Piatok 07.12.2018 20:04, Tiguan nebo Insignie
Zdravím vás všechny motoristy. Mám velké dilema. Asi před třemi měsíci jsme domů pořídili VW Tiguan 2.0 TDi, verze: Track and Field, 103kW, 4Motion a je v automatu. Je to r.v. 2010, koupeno bylo se 137.000 km, nyní má 145.000 km. Koupeno bylo za 310.000 Kč. Původ v ČR, po prvním majiteli, celou dobu pravidelný servis.
Tiguan má ve výbavě skoro vše, na co člověk pomyslí...panoramu, aut. stěrače, tažné, samoparkování, navi, vyhřívané sedačky, tempomat, bixenony, má taky nádhernou modrou metalízu. je to prostě hezké auto.

Nicméně po nějaké době ježdění, tedy asi po 4 měsících jsem z auta trošku zklamán. Před tím jsem neměl ještě automat a každý kolem mě, kdo ho má, to vychvaluje do nebes...tohle ale já nemůžu. Automat mi nesedl. Mám potřebu auto řídit a ne, aby dělalo všechno za mě. Prostě mi automat nevyhovuje. Stejně tak mi přijde u něj trošku vyšší spotřeba...za tu dobu mám spotřebu cca 7,6 litru a to je ještě před zimou. Myslím, že do konce zimy to vyleze klidně i na 8 litrů a to mi přijde na TDi taky moc. Dosud jsem měl jen benzín (vw passat 2.8 V6 4motion v lpg). Další věc je výměna všech olejů...motor, haldex, automat. přijde mi toho strašně moc a taky i vcelku nákladné...to mi před koupí nejak nedošlo.
Ještě než jsme pořídili Tiguana, měl jsem vyhlídnutou nádhernou Opel Insignii, 4x4, taky v dieslu, kombi, tažné, taky super výbava, r.v. 2013 a najeto 130.000 km. Byla za nějakých 270.000 Kč. Tehdy jsme ale čekali na prodej bytu a peníze a mezi tím jí někdo koupil.

Proto bych se chtěl zeptat na vaše názory k výše uvedenému, protože zvažuji prodej Tiguana a pořídit Insignii. Dáte mi nějaké rady, tipy nebo návrhy? Pro a proti? Případně čeho se vyvarovat nebo zda pořídit úplně něco jiného?

Určitě ale požadujeme verzi kombi, nájezd máme ročně tak 16-20.000 km. Určitě bych chtěl vyšší obsah než nějakou 1,4. A taky je podmínka pohon všech kol 4x4 s ohledem na místo, kde bydlíme. Díky.
reagovať
Bronn
počet príspevkov128
dátum registrácie23.11.2014
Sobota 08.12.2018 10:59, RE: Tiguan nebo Insignie
Vy jste snad cekal ze to bude jezdit za 5l? To by odpovidalo fabii.
Nebo snad za 6l? To by odpovidali octavii.
Na to ze je to velke a tezke SUV s 4x4 a automatem, tak je 7,5l jeste slusna hodnota.
Uprimne ale nechapu jak si nekdo muze poridit takove velke a drahe auto a neutahnout spotrebu 7.5l..... Tak proc si to porizujete?
Ale to jeste nic neni, pockejte az se na tom neco pokazi, to jsou teprve ceny
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Sobota 08.12.2018 11:49, .....
Bronn: Dekuji, za velmi velmi prinosny komentar. Neni to tak, ze bych spotrebu primo resil, aolle chtel jsem uvest vsechny aspekty, ktere mi vadi nebo narusuji celkovy dojem.

V posledni dobe mam pocit, ze kdykoli chce nekdo poradit, tak uz dnes nikdo neumi vest konstruktivni dialog, ale pouze utoci na toho druheho, vysmiva se a snazi se delat chytraka. No, asi se s tim musim smirit.

Takze Bronne, dekuji, i vas nazor je prinos
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 08.12.2018 15:09, RE: .....
citácia:
reakce na: Sateza, 08.12.2018 11:49 (Bronn: Dekuji, za velmi velmi ...)


1) Bronn má celkem pravdu.
2) Insignia za méně paliva jezdit nebude, je to velmi těžké auto a vámi požadovaná 4x4 přidává k běžně vyšší spotřebě cca 1 litr navíc.
3) U každého auta které má verzi s pohonem jedné nápravy a verzi 4x4 počítejte u čtyřkolky s o cca litr vyšší spotřebou. Přece jen se musí navíc roztáčet kardan, 2x poloosa a diferenciál = nechanické odpory a ztráty.
4) U každého auta s pohonem 4x4 jsou vyšší náklady na servis spojené s pohonem (olej pro zadní diferenciál, případně Haldex, občas výměna hardy spojky) - nějak opět nevidím rozdíl proti Tiguanu. Nebo si myslíte, že to Insignie nemá?
5) Pokud vám nesedlo DSG, docela vám rozumím, mě nesedí také. Ale nechápu, jak to, že jste to nezjistil před koupí. Mě stačilo k tomuto zjištění cca 10km jízdy.
6) Jak konstatoval Bronn , pokud řešíte běžné servisní náklady, ani nechci vidět co budete dělat, až bude třeba měnit něco opotřebovaného. Třeba spojky v DSG stojí s prací přes 30 tisíc, DPF je za 20, tlumiče a pružiny na přední nápravu 10, přední brzdy 10.....
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Sobota 08.12.2018 15:20, .....
Diky za reakci. Jak jsem psal, nejde mi ani tak o naklady jako o celkovy dojem.
Proto jsem se snazil vyjmenovat vsechny duvody, abych co nejlepe osvetlil sve pocity.
Co se tyce prevodovky, tak tam neni DSG, ale automat (klasicky hydro).
A k tem pocitum z automatu...pri zkusebni jizde to bylo vcelku prijemne, ze clovek mel o starost mene. Pozdeji se vsak ukazalo, ze mi to nevyhovuje. Proste se to tak vsechno seslo. No nic. Uvidim.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 08.12.2018 16:25, RE: .....
citácia:
reakce na: Sateza, 08.12.2018 15:20 (Diky za reakci. Jak jsem psal, ...)


Máte pravdu, vaše auto je první model před faceliftem. Tam je ještě klasický tiptronic od Audi. Pocitově záleží co vám vyhovuje, mě v životě zaujal jediný automat - Měničový ZF 8° montovaný např. do BMW. Na druhou stranu auto s TDI a tiptronicem nemá dvouhmotu (o drahou starost méně) a při pravidelných výměnách oleje je tiptronic velmi odolný a spolehlivý. Mnohem víc bych se bál vlastního TDI PD, tam může být problémů požehnaně.
Každopádně s provozními náklady případná výměna vozu nic moc neudělá. Auta s pořizovací cenou okolo milionu (případně více) za pár korun nejezdí. To se týká jak paliva, tak všech servisních nákladů.
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Sobota 08.12.2018 17:49, .....
V tiguanu neni PD, ale common rail.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Sobota 08.12.2018 19:15, RE: .....
citácia:
reakce na: Sateza, 08.12.2018 17:49 (V tiguanu neni PD, ale common ...)


Pokud máte skutečně model 2010 o výkonu 103kw, tak tam má být PD. V roce 2010 měl být CR je ve verzi 110kw, až od faceliftu 2011 se dával CR ve všech výkonových verzích..
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Sobota 08.12.2018 19:38, .....
Urcite mam common rail a urcite je to rok 2010.

Tak se na o zkuste podívat jinak... co kdybych se zde prostě zeptal ještě před koupí, zda zvolit VW Tiguan 2.0 tdi 103kw 4Motion nebo Opel Insignia 4x4 kombi?
reagovať
ctverak
počet príspevkov255
dátum registrácie01.08.2007
Pondelok 10.12.2018 10:36, RE: RE: .....
citácia:
reakce na: Pavlik, 08.12.2018 19:15 (Pokud máte skutečně model 2010 ...)


Já si myslím že Tiguan nikdy neměl 2.0 TDI se vstřikováním PD.
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Pondelok 10.12.2018 20:05, .....
Jak rikam, urcite je tam common rail.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 10.12.2018 21:48, RE: .....
citácia:
reakce na: Sateza, 08.12.2018 19:38 (Urcite mam common rail a urcit ...)


Přiznám, že nevím co poradit. Chcete combi, přitom Tiguan combi není (kufr nic moc, ale má relativně slušný prostor pro posádku) a Insignia je vnitřním prostorem ve střední třídě hodně podprůměrná (o třídu menší Octavia 2 je uvnitř podobně prostorná). Už z tohoto pohledu je to trochu divná volba, proto lze jen doporučit volbu srdcem = co se vám více líbí.
Jako alternativa je možná snad jen Alfa Romeo 159 SW 4x4.
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Pondelok 10.12.2018 22:03, .....
Tak trosku s vami nemohu souhlasit. V insignii kombi jsem sedel, taky ji ridil a i kdyz mam 190cm, tak jsem mel mista dost. Stejne tak, kdyz jsem si pak sedl dozadu a ponechal predni sedadlo ridice v poloze pro sebe, tedy pro 190cm vysokeho ridice. Mozna mate pravdu, mozna bych mel omezit rozum a dat na srdce.
Jsem uz tak napul nalomeny tiguana prodat...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 11.12.2018 16:44, RE: .....
citácia:
reakce na: Sateza, 10.12.2018 22:03 (Tak trosku s vami nemohu souhl ...)


Já netvrdím, že se do Insignie nevejdete. Jen je prostě uvnitř nejmenší ze všech aut střední třídy své doby. Na to jak je obrovská zvenčí je to až zarážející nepoměr. Pro srovnání si zkuste přesednout do Mondea Mk III ze stejné doby....
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Utorok 11.12.2018 16:51, ......
Mate nekdo zkusenost s Autosalonem Klokočka v Praze a jeho prodej ojetych aut? Maji tam insignii po operaku, 95.000km, r.v. 2015, 300.000 kc.
reagovať
petrk
počet príspevkov66
dátum registrácie21.04.2018
Utorok 11.12.2018 17:27, RE: ......
Já myslím, že prodávat auto po 4 měsících vlastnictví nemá s rozumem nic společného ... to je čistě o srdci nebo o tom, že nevím co chci. Chápu, že můžete brát auto jako čistě spotřební zboží, ale když kupuju věc za 300 tis. Kč, tak bych ten rozum použít před tím než jej koupím
A ne prát na fóra "ex post" a hledat podpůrné hlasy pro své konání.
reagovať
Sateza
počet príspevkov26
dátum registrácie28.02.2018
Štvrtok 13.12.2018 06:17, .....
Ja chapu vytky nekterych zde, ale naproti tomu se nemuzu nezeptat...jak ma clovek asi poznat, jak se mu bude jezdit s automatem, kdyz pred tim zadny nemel? To si mam jako pujcit auto s automatem z pujcovny nebo od znamych? Proste jsou veci, ktere clovek zjisti az delsim pouzivanim.
A soucasne nemuzu rict, ze by to auto bylo uplne spatne, to rozhodne ne. Je velmi pohodlne, dobre ovladatelne, na mensi SUV dobre sedi i v zatackach, proste je to fajn auto. Ale nejsem z nej uplne nadseny. Hlavne s tim automatem je to takove mdle. Ale uz jsem se rozhodl, co s tim. Jeden znamy znameho chce koupit novejsi auto. Rozhodl jsem se, ze bud si ho ode me koupi za nejakou dohodnutou cenu nebo si ho nechame. Nebudu jej prodavat zase nejak pod cenou. A pokud by nam zustalo, udelam na nem jeste prehrani softu, protoze uz je v nem nahran soft "dieselgate". Takze jo necham prehrat na starsi soft a jeste ho necham chipnout o nejakych 15kW.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.