0
späť
 

diskuze k tématu: TDI hatchback na denní dojíždění (120km)

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, zábava, život za volantem, typ vozidla, osobní
Malikus
počet príspevkov11
dátum registrácie15.04.2019
Štvrtok 11.07.2019 11:16, TDI hatchback na denní dojíždění (120km)
Dobrý den,
potřeboval bych radu.
Sháním ojetinu na denní cestování (převážně po dálnici) v rozptylu ceny 120-170tis. Preferuji koncernové vozy nebo fordy (jiným se nebráním, pokud pro ně budu mít pádný argument). Vím že chci tempomat, palubní PC, fajn by byla taky 6stupňová převodovka (automat jsem měl, ale mám strach že nezjistím zanedbání údržby předchozím majitelem, jinak bych ji rád) a fajn by bylo mít vyhřívaná sedadla a parkovacího asistenta (vzadu stačí). Prohledal jsem spoustu inzerátů a neumím si moc poradit hlavně po technické stránce na co se soustředit. Jde mi hodně o spolehlivost a nízké provozní (a servisní) náklady.
v cenové relaci kterou řeším zřejmě nedostanu auto bez filtru pevných částic, protože filtry inzerátů mi většinou vyhazují auta 2011 a mladší a pokud se nepletu, tyhle diesly už mají filtr všechny. Je to tak?
Alfy a "jiné fiaty" mne nezaujaly a taky alfy v TDI prý trpí na hmotnost motoru na přední nápravě...
Mám pocit že za golfa zaplatím hodně jen za značku, fábie je trochu nepohodlná a focus má fakt hnusný ovládací panel (jo, na všem si najdu něco špatného, ale nic není neprůchozí).
Nejraději bych měl právě koncernovou 1.9TDI v 77kW a výkonnější.

Dáte mi někdo dobré rady nebo tipy podle čeho vybírat nebo na co si dát pozor? kupovat auto budu určitě s nějakým technikem ale třeba stav turba asi těžko někdo posoudí, pokud ještě táhne...

Předem díky za reakce
Jakub
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1040
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 11.07.2019 13:07, RE: TDI hatchback na denní dojíždění (120km)
citácia:
reakce na: Malikus, 11.07.2019 11:16 (Dobrý den,potřeboval bych radu ...)


Mrkni na Renault Mégane 3. generace. Motory 1,5 dci ve verzi Euro5 jsou nadprůměrně spolehlivé. 81kW verze je se šestikvaltem, palubní pc mají všechny, drtivá většina bude mít tempomat a automatickou dvouzónovou klimu. Velká část jich bude mít i parkovací asistent a vyhřívaná sedadla. Navíc není problém najít vozy po 1. majiteli s původem v ČR.
Já s kombíkem jezdim dlouhobě za cca 5,5 litru dle dotankování. Mám už verzi Euro6, která je paradoxně mírně užranější a téměř vůbec nejezdím po okreskách, kde lze s přehledem jezdit pod 5 litrů. Dálnice do 140kmh pod šest litrů.
Auto je jako ojetina podstatně levnější než podobně starý koncern, přitom je stejně dobré.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Piatok 12.07.2019 14:18, RE: TDI hatchback na denní dojíždění (120km)
citácia:
reakce na: Malikus, 11.07.2019 11:16 (Dobrý den,potřeboval bych radu ...)

Ahoj, za mě také R. Megane 1.5 DCI 81kw 6-kvalt. Za danou cenu dobrá volba. Pro jistotu si pak vystříkej podvozek, jinak samotná karosérie je dobře chráněna před korozí.
Zcela se vyhni turecké GENERATION verzi, která je opravdu lowcost až na kost
Možná Ti praskne pružina nebo vyměníš čepy, ale jinak mám 10 let starý Megane III bez vážných závad, pořád pohodlný a překvapivě s velmi dobrým podvozkem, brzdami i sedadly. Startování na kartu mám původní, měnil jsem jen knoflíkovou baterii.
reagovať
Malikus
počet príspevkov11
dátum registrácie15.04.2019
Piatok 12.07.2019 15:34, RE: TDI hatchback na denní dojíždění (120km)
citácia:
reakce na: Malikus, 11.07.2019 11:16 (Dobrý den,potřeboval bych radu ...)


Diky za rady, podívám se víc po těch Meganech. A je 1.5 jedinadobrá varianta? nebo i 1.9 bude stejně dobrá? je mi jasné, že to bude asi více žrát (i když myslím že ne o moc). Nepotřebuju trhač asfaltu, ale rád mám i při dalniční jízdě možnost manévrovat...
reagovať
Malikus
počet príspevkov11
dátum registrácie15.04.2019
Pondelok 15.07.2019 11:22, RE: RE: TDI hatchback na denní dojíždění (120km)
citácia:
reakce na: KoobaS, 11.07.2019 13:07 (Mrkni na Renault Mégane 3. gen ...)


v úterý jsem se projel v Meganu 1.5 81kW a včera ve focusu 1.6 TdCI 85kW... no, musím říct, že Megan mne na rozdíl od focuse moc neoslovil a to hlavně podvozkem. zatímco u francouzské značky jsem měl pocit, že mne auto chce v každé zatáčce vysadit a to jsem jel dost pomalu a u akcelerace jsem si říkal, že by turbo mohlo reagovat rychleji u značky americké jsem byl chováním podvozku vyloženě nadšený a reakce na pedál byla super. Jako bonus jsem musel uznat, že i přes šeredný design středového panelu u forda byla celková ergonomie v autě o jednu úroveň vyšší než u o 3 roky staršího forda.
Ještě si chci sednout za volant do cenově adekvátně starého golfa abych měl srovnání skutečně relevantní (jak se to vezme když srovnávám jeden kus vozu a jeden kus vozu...).
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1040
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 15.07.2019 11:39, RE: RE: RE: TDI hatchback na denní dojíždění (120km)
citácia:
reakce na: Malikus, 15.07.2019 11:22 (v úterý jsem se projel v Megan ...)


Každému vyhovuje něco jiného.
Pokud se nepletu, tak fíkus má vzadu multilink, mégane pouze vlečenou nápravu. Nicméně za 3,5 roku ježdění mě auto nikdy nikde chováním nevypeklo a drží stopu mnohem lépe a déle než bych čekal. Trochu bych si myslel, že konkrétní kus měl špatné gumy/gemoetrii... Motor jako takový je naladěný spíš na komfortní a kultivovanou notu a je třeba se s ním sžít. Výbušnost je pro tento motor cizí pojem a síla nastupuje měkce.
Focus je také velmi povedené auto, jen si pořádně nastuduj motory 1,6 TDCi, 1,6 HDi, docela dlouhou dobu po začátku produkce je trápily problémy, většinu se postupem času podařilo odstranit, neporadím ale kdy...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 18.07.2019 22:03, RE: RE: RE: TDI hatchback na denní dojíždění (120km)
citácia:
reakce na: Malikus, 15.07.2019 11:22 (v úterý jsem se projel v Megan ...)

Ahoj, to musela být něco s podvozkem nebo pneu. Měl jsem Focus II facelift, jezdím hodně Rapidem a můj Megane III drží na dálnici přesně někde mezi Rapidem a Focusem
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.